|
שוב תגובה לא לעניין | |||
|
|||
אני לא מתחמק . אני אומר במפורש , אחריך ! אחרי שתסביר מהוא מוסר בעינך , ואחרי שתסביר מדוע מוסרי ליהודים לפנות חלקים מארץ ישראל . התחל אתה ! | |||
_new_ |
עוד התחמקות | |||
|
|||
אריה עירן כתב: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.'' עליו מוטל להסביר את דבריו. כל השאר, התחמקויות מבישות. | |||
_new_ |
אתה ודו סיוון יחדיו . | |||
|
|||
כפי שכתבתי אינני מתחמק . אני בפרוש ובמכוון לא עונה לשאלתך לפני שתסביר לי מה הוא המוסר שלך . | |||
_new_ |
לא לעניין | |||
|
|||
אריה עירן כתב: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.'' עליו מוטל להסביר את דבריו. כל השאר, התחמקויות מבישות. | |||
_new_ |
לא לעניין | |||
|
|||
נודניק , אני מכיר אותך מספיק זמן כדי לא לענות לך , מה ששאלת . אחרי שתענה אתה מה מוסרי לדעתך . תקבל את תשובתי ללא התחמקות . אם אתה רוצה את תשובתי בנושא מוסרי עליך להגדיר או להסביר מה מוסרי בעינך . זה תנאי . | |||
_new_ |
עוד התחמקות | |||
|
|||
איש אינו זקוק באמת להסבר נלווה למה שכתבת: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי.'' המשפט מדבר בעד עצמו. מי שכך חושב - אריה עירן - איננו אדם מוסרי בעליל. המשפט שכתבת הוא ההוכחה. היתה לך הזדמנות לסגת מהמשפט, אך בחרת שלא לקחת אחריות אפילו למשפט שפירסמת מרצונך באתר. ההתפתלויות שלך בעניין זה רק מחזקות את המשמעות המצמררת של המשפט המקורי. עושה רושם שאריה עירן שוכח שהוא כותב באתר פומבי, - כותב משהו ומיד מתנהג כאילו לא הוא זה שכתב. אך הכל נמצא בארכיון, וההכחשות האלה, וההתפתלויות, מגוכחות. מ. ש. ל. | |||
_new_ |
המ.ש.ל של יוסלה אינו תואם הנ.מ.ש.ל של עירן | |||
|
|||
אני מציע שיוסלה יצטייד קצת ביושרה והגיון. מי בעד? | |||
_new_ |
אין התחמקות . יש סירוב . | |||
|
|||
אתה לא שוכח שאתה באתר פומבי . אתה נחבא מאחורי שם בדוי וסמוי . אתה יושב בבור האפל ויורה חיצים אל האבירים הלבנים . אתה חסר מוסר ובזוי . סניגור לחלאת האדם . אתה חסר מוסר וחסר הבנה מהוא מוסר . אתה מפחיד מאד ברובה קפצונים . למדת ראשי תיבות חדשים ומשתמש בהם גם שלא לצורך . הכל נמצא בארכיון ? ודאי - הארכיון מלא בהגנתך על הפלסטינים . ודאי - הארכיון ריק מעמדותיך המוסריות . שתיקתך בנושא המוסר - רועמת . אתה נבל . | |||
_new_ |
עוד התחמקות | |||
|
|||
למה, יוסלה אינו איש? | |||
_new_ |
אתה בהחלט מתחמק! | |||
|
|||
אתה מצהיר הצהרות שהנושא שלהן הוא 'מוסר'. למשל: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. אתה בפירוש מתחמק מלהסביר מהו ה'מוסר' הזה. | |||
_new_ |
אתה בהחלט מתחמק! | |||
|
|||
אני לא מתחמק . אני מסרב . אני מסרב להענות לדרישתו הנמרצת של יוסלה . לכשיסביר הוא מה מוסרי בעיניו יקבל תשובה . כבר היינו בנקודה זו . כבר בעבר לא הציב כללי מוסר שמקובלים עליו . כבר כתבתי בעבר מה מוסרי בעיני . | |||
_new_ |
אז אתה מסרב | |||
|
|||
התוצאה של סירוב או התחמקות במקרה שלך היא זהה. הסירוב שלך לעשות מה שאתה דורש מאחרים בוהק... נכון כתבת על מוסר כמו בתגובה 105407 אבל זה לא ממש הסבר מה מוסרי בעיני עירן ולא לטענה שלך שעלתה כאן: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. אם בכלל הרי שיש שם אינדיקציה שאתה מעדיף ''במוסר גמיש''. | |||
_new_ |
אז אתה מסרב | |||
|
|||
קראתי שוב את מה שעירן כתב על מוסר בתגובה 105407. אך העניין הרבה יותר פשוט בשל המשפט שעירן כתב בעצמו לאחרונה: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. מהמשפט הזה לבד אפשר להסיק מספר דברים לגופו של עניין (ולא כפי שעירן חושב - לגופו שלו): א. השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות. ב. עירן מאמין שבשל מה שקרה בשואה כל מעשה נפשע ככל שיהיה של יהודים מוצדק מלכתחילה. עירן בפירוש משתמש בשואה כקנה המידה שלו לעבריינות של ישראל וישראלים כלפי הפלסטינים בשטחים - מעין כתב הרשאה או רישוי למעשי נבלה נגד האדם. ג. זו בפירוש איננה התפיסה של המוסר כמערכת ערכים יחסיים המשתנה בנסיבות חברתיות, דתיות ולאומיות. ד. זו בפירוש התפיסה המבוססת על ערכי המוסר האוניברסליים (האלוהיים, כפי שעירן מגדיר זאת) שרוב האומות בעולם כיום שותפות לה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי באמנות השונות. ה. אך זה שימוש שעירן עושה בתפיסת המוסר האוניברסלית כדי להכחיש כליל את ערכיה על רקע השואה - השואה כתירוץ לוויתור מלא על ערכי המוסר האוניברסליים, שהמשפט עצמו, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'', מעיד על קבלתם, גם אם קבלה זו מתרחשת רק לצורך הכחשתם. ו. לעירן לכן לא עומד התירוץ של האמונה ביחסיות של ערכי המוסר. בכתיבתו שבכאן הוא מודה בפה מלא שערכי המוסר האוניברסליים הם קנה המידה שלו, ולו גם לצורך הכחשתם. ז. זו גם הודאה בחצי פה במעמדם הנפשע של מעשי היהודים בשנים האחרונות בשטחים. זו גם הודאה בנטישה של כל מוסר שעירן מחיל על בני משפחתו וידידיו. זו הודאה מלאה במשטר ערכי של איפה ואיפה. וזה כמובן שופך אור על הקריטריונים שעירן מפעיל להגדרת 'אוהב' ו'אוייב' ומסביר את התפקיד שיש אצלו לדמוניזציה של אוייבי ישראל - הצורך שיש לו לשכנע את עצמו ואותנו שאין עם מי לדבר, ושכל מי שהוא בגדר ה'אחר' דינו השפלות, עושק, עינויים, גירוש ומוות. למונח 'משא ומתן' או 'הידברות' כלל אין קיום אצל עירן. לכן כתבתי 'מ. ש. ל.' בסוף תגובה קודמת שלי. כפי שהסעיפים מ'אלף' עד 'זין' מראים בבירור, ניתוח המשפט האחד שעירן כתב לאחרונה מאפשר להסיק שלל מסקנות שהכללית שבהן היא המסקנה שעירן מודע לכך שמעשיו ותכניותיו - גם לפי קנה המידה המוסרי שלו עצמו - אינם מוסריים. | |||
_new_ |
אז אתה מסרב | |||
|
|||
למה? אתה או יוסלה טרחתם להגדיר את המוסר שלכם בטרם השתמשתם בו? | |||
_new_ |
מה עניין שמיטה לכלי מיטה? | |||
|
|||
_new_ |
עירן מתחמק כהרגלו מתשובה לעניין | |||
|
|||
כאשר בעבר נלחץ עירן לפינה בעניין המוסרי כתב, 'הערבים רוצחים', והניח שבכך תרם משהו לדיון. לאחרונה היתה לו פליטת פה מסגירה בעניין המוסר כאשר כתב, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. כאשר נשאל למה התכוון התחיל לערום עלינו שוב נתונים דמוגרפיים ועוד כל מיני 'עובדות' שכלל אינן קשורות לנושא. לשאלה החוזרת למה התכוון, עירן מגיב בסדרת גידופים המופנים כלפי יוסלה: ''אתה לא שוכח שאתה באתר פומבי . אתה נחבא מאחורי שם בדוי וסמוי . אתה יושב בבור האפל ויורה חיצים אל האבירים הלבנים . אתה חסר מוסר ובזוי . סניגור לחלאת האדם . אתה חסר מוסר וחסר הבנה מהוא מוסר . אתה מפחיד מאד ברובה קפצונים . למדת ראשי תיבות חדשים ומשתמש בהם גם שלא לצורך . הכל נמצא בארכיון ? ודאי - הארכיון מלא בהגנתך על הפלסטינים . ודאי - הארכיון ריק מעמדותיך המוסריות . שתיקתך בנושא המוסר - רועמת . אתה נבל .'' יוסלה בכוונה מצטט את כל הקטע היות ואין בו אפילו קצה של התייחסות לנושא. ורק התייחסויות לגופו של יוסלה. עירן קצת התבלבל. נדמה לו שאם יוסלה מתאר אותו כבעל דיעות קדומות - כגזען - אז בתגובה מותר לעירן לכתוב על יוסלה שהוא ''נבל'', ''חסר מוסר ובזוי'' וכיו'. ההבדל הוא שעירן לפי עדותו שלו עצמו אכן גזען, אבל עדיין רחוק הוא מלהוכיח שיוסלה אינו מוסרי, וחוץ מלשון הרע אין לו מה לומר. זה מצב קצת אבסורדי שיש משתתף כדוגמת עירן שכותב שוב ושוב דברים המעידים עליו שהוא גזען - אך מטיל על מי שמכנים את התופעה בשמה להוכיח שהם בעלי מוסר. בנסיבות אלה עירן טוען שההזדהות של יוסלה עם נושאים 'פלסטינים' מעידה על אי-מוסריותו של יוסלה. בדיוק להיפך, - זה מעיד שליוסלה עניין בהגנה על זכויות האדם באשר הוא אדם, -הגנה לה זקוקים הפלסטינים מפני המוסדות הישראליים (ממשלה, צבא, משטרה, משרד השיכון, מינהל אזרחי) ומפני גזענים בעלי דיעות קדומות המטיפים לטרנספר המוני כדוגמת אריה עירן. התוקף טוען להגנה בפני מי שנזעק להגן על הקורבן. הבריון המטיף לטרנספר של מליוני תושבים פלסטינים טוען שמתקיפים אותו. לא פלא שלפי ה'הגיון' ה'עירני מדי' גם אם יגורשו הפלסטינים זו תהא אשמתם. עירן סולד מהעקרונות של מגילת העצמאות של ישראל, הוא סולד מהעקרונות שעליהם מבוססות האמנות הבינלאומיות השונות לשמירה על זכויות אדם, והוא מטיף בכל הזדמנות לטרנספר (לא טרנספר קטן, טרנספר גדול) ולניקנוק עזה). מה שמצחיק זה ש'אביר המוסר' עירן טוען שעל יוסלה להסביר מה מוסרי בעיניו. לא נותר ליוסלה אלא להציג לעירן שוב את השאלה הפשוטה, למה התכוון כשכתב: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'' ? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |