|
הטרנספריסט הנאור עירן | |||
|
|||
קשה שלא להתרגש מהערגה של עירן לטבח 'מסודר' באוכלוסיה הפלסטינית: ''לא חשוב מי יצית את הלהבה . תפרוץ היסטריה אנטי-פלסטינית . במצב הזה היהודים לא יורידו את האצבע מהדק המיקלעים כל עוד ישאר ערבי עומד . ג'ינגיס-חאן או צ'ין-שה-חואנג' או קרב קאניי יחווירו לנצח . זה יהיה יום חג , אבל לא ליוסלה .'' הטרנספריסט ה'נאור' עירן מתפלש בדמיונות של 'עוצמה' יהודית-ארץ-ישראלית - דמיונות המתמקדים כמעט תמיד בחיסול, בצורה זו או אחרת של הפלסטינים. זה מזכיר את הפוזה של החלשלוש הנצחי מחרחר המהומות שצועק 'תחזיקו אותי'. אריה עירן מתחנן ש'נחזיק אותו', - שלא ניתן לו לצאת עם ה'אם-16' למסע חיסולים בקרב האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים. שלא ניתן לו 'הצדקה' למעשים נפשעים. אך בה בעת עירן טורח מדי יום להקליד בפירוט רב ובהתלהבות את תכנית המעשים הנפשעים ומטיף להם: - תחזיקו אותי שלא 'אאלץ' לחסל תושבים פלסטיניים או לגרשם, אך אני מאמין שהחיסול והגירוש (אם תמצא העילה המתאימה) אכן יועילו לעם ישראל. אכן תורת המוסר לפי אריה עירן. ובמקום היות הרעיונות האלה וההתבטאויות האלה בגדר מעשה או מאמר המעצימים את העושה או את הכותב, ההטפה למעשים אלה רק מחלישה את הכותב, היות והיא מעמידה אותו עריה קבל עם, כמי שמטיף לחיסול ולגירוש, מתוך מניעים ברורים של לאומנות יהודית מבוססת על מין תורת-גזע דרוויניסטית כבכיכול. המונחים ברוב המקרים עברו סטריליזציה, ולכן עירן מדבר לא על גירוש המוני של אוכלוסיית עזה אלא על 'פריסת הרצועה לפרוסות'. זו, דרך אגב, צורת ניסוח חביבה על המטיפים לפשעים נגד האנושות בכל הדורות: לא נגרש בכפייה מליון ומחצה פלסטינים, אלא 'נצמצם' (נפרוס לפרוסות) את הטריטוריה בה הם חיים. הנקודה כבר מזמן איננה הפתרונות המוצעים באתר, אלא האופן שבו משתקפים הכותבים השונים במראה של השיח הציבורי, גם אם הוא ווירטואלי. הווירטואליות רק מעצימה את ההיבט הפסיכולוגי והספרותי של הנכתב (או הנאמר). יש זמן לקרוא את מה שכל מגיב כותב, אך בה-בעת המסגרת היא עדיין מסגרת של שיחה. אריה עירן יוצא מפסיד בנסיבות כאלה, היות והתקווה היחידה שיש למטיף למעשי פשע כנ''ל (או למדמיין אותם בהתלהבות מוגזמת) היא ב'דיבור' לא מדוייק, במחוות עמומות של מנהיג פועלים או דיקטטור, בתנועות ידיים המעוררות רגש ולא מחשבה. התקווה של עירן ושכמותו היא בפורום של מפגש חברים ביום ששי בסלון מול הטלוויזיה, לא במדיום הכתוב. כי בכתיבה יש מחוייבות, ולכותב, שבמקרה של עירן חייב להסתיר את כוונותיו האמיתיות, אין מסתור. חיסול האוכלוסיה הפלסטינית בדרך כזו או אחרת נשמע אולי טוב עם חברים מהפלמ''ח בערב יום ששי, אך לא עובר טוב כפרוגרמה מדינית כתובה שאמורה להפוך לנחלת כלל. התגובה היחידה של עירן, עד כה, להעלאת הנושא המוסרי שקשור בכל זה, שוב חושפת את עירן במערומי מחשבתו: 'הערבים רוצחים'. האם זה לעניין? אולי, אך זה לא מאפשר להגיע להבנה של ערכיו של הכותב עירן עצמו. זה נשאר ברמה של כתה ג': מדוע העתקת בבחינה מיוסי? - כי כולם מעתיקים. הגיע הזמן להבין שלא לכל סוג של שאלה יש פתרון בצורה של 'זה מקובל' או של 'אמת או שקר'. הנושא המוסרי שעולה בהקשר היחס הישראלי לפלסטינים, נוגע בעיקר לתפיסת המוסר של ישראל והיהודים, ורק באופן משני להתנהגות של אוייבי ישראל. | |||
_new_ |
הטרנספריסט הנאור עירן | |||
|
|||
''זה יהיה יום חג , אבל לא ליוסלה .'' מר עירן, אנא, אשפז עצמך, ומהר. | |||
_new_ |
הטרנספריסט הנאור עירן | |||
|
|||
לרעיונות הבלתי מציאותיים שלך ושל יוסלה מתאימה תשובתי . אישפוז זה טוב . אתה מוזמן להצטרף . | |||
_new_ |
הטרנספריסט הנאור עירן | |||
|
|||
גם כאשר אין לעירן מה לומר הוא מגיב בכל-זאת. וחוץ מזה, בקטע התגובה של יוסלה לא מופיעים שום רעיונות חדשים, אלא תגובה לדברי עירן, תגובה המבוססת על ציטוט מדברי עירן. לכן גם: ''לרעיונות הבלתי מציאותיים שלך ושל יוסלה מתאימה תשובתי,'' חסר ערך כאן. וכאמור, התגובה כולה מיותרת. עוד תגובה לא עניינית. | |||
_new_ |
הטרנספריסט הנאור עירן | |||
|
|||
אם צריך לאשפז את עירן, צריך לאשפז גם אותי, היות ואני חושב שעירן מבחין נכון במציאות ובסכנות וכי יש הגיון רב בפתרונותיו. מעניין כמה אנשים נוספים במדינה יש לאשפז בשל כך. | |||
_new_ |
[•] הטרנספריסט הנאור עירן | |||
|
|||
[• הוסרו ביטויים לא ראויים.] תהיה בעיה לאשפז את כל המדינה ולתת ליוסלה את המפתחות. רק בישראל ! | |||
_new_ |
הטרנספריסט הנאור עירן | |||
|
|||
אמנם אין ללחמניה מה לומר.... כי פיו התמלא מהשטויות של יוסלה, אבל לחמניה חמה רוצה לומר שיוסלה טועה. | |||
_new_ |
פוףףףףףףףף | |||
|
|||
_new_ |
יוסלהפוףףףףףףףף חצוףףףףףףףףףף | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |