|
תמיד חשבתי שע.צופיה הוא ע.רבי צ.יוני | |||
|
|||
מתנהל ויכוח נחמד ומיותר . יש עם פלסטיני או לא . זה ממש לא משנה את הגישה שלי . נאספו אנשים ומצאו להם היסטוריה משותפת ושפה משותפת ואורך חיים משותף וקבעו לעצמם דגל משותף . חמש רצועות צבעוניות זו ליד זו . אז כעת הם עם . עם גאה . מה איכפת לי ? יש אנשים שגרו זה ליד זה . יש להם שפה משותפת והיסטוריה קצרצרה . והיה להם מכנה משותף . שינאה לאחרים . יהודים במיקרה . הם קבעו לעצמם דגל דומה בכל לדגלי המדינות הערביות מלבד הכוכב שנעדר . אז הם קוראים לעצמם עם . מה איכפת לי ? אותי מעניין דבר אחר . העם שלי . הוא לא חדש , בקושי 3000 שנה . יש לו היסטוריה משותפת . דת משותפת . שפה עתיקה משותפת . וארץ מגורים ממנה גורש . כעת העם שלי חזר לארץ . הארץ שלי . שלי . שלי . ובארץ שלי מתגוררים אנשים לא מהעם שלי . הם לא רוצים שהעם שלי יחזור לארץ שלי . הם משתמשים בנשק בניסיון למנוע זאת ממני ומעמי . אנשים מהעם שלי ניסו לקנות חזרה קרקעות מארצי . זה ניתקל ברצח , חבלה , גניבה ושריפה . הגבנו בתגובה הולמת והם הפסידו . כעת חלק מהעם שלי נתקף פיק בירכיים . הוי ניצחנו . מה נעשה ? כי יש לנו היסטוריה של כניעה לצורך הישרדות . אבל הזמן אחר והנסיבות אחרות . אפשר לנסות לפצות אותם בכסף כדי שיעזבו . אם הם ימשיכו בקו לוחמני צריך לנצח אותם שוב במלחמה . | |||
_new_ |
אריה עירן: האג'נדה שלי יותר חשובה | |||
|
|||
שוב המטיף נגד עלבונות מזלזל בדעות של אחרים. ''שנינו מבינים שעלבונות אינם אלמנט משכנע'' (תגובה 110215). שוב מתגבר הרגש על הידע ('העם שלי הוא לא חדש...). | |||
_new_ |
אריה עירן: האג'נדה שלי יותר חשובה | |||
|
|||
מה כעת ? עם ישראל חדש ? | |||
_new_ |
זה כבר כתוב בתגובה 110266 | |||
|
|||
_new_ |
זה כבר כתוב בתגובה 110266 | |||
|
|||
אני מתקשה להחליט כיצד לקבל את כתיבתך . אני שואל מה כעת ? עם ישראל חדש ? ואתה שולח אותי לקישור ומשם לעוד קישור . הלכתי אחריהם באופן חריג . למרות שהחלטתי להמנע מזה . אני לא מצאתי שם טיעון שעם ישראל הוא עם חדש ולא עם בן 3000 שנה . | |||
_new_ |
זה כבר כתוב בתגובה 110266 | |||
|
|||
כתוב שם הכל ברור מאד: אתה מזלזל בדעות של אחרים. וזו לא פעם ראשונה שאתה עושה זאת. זה קורה כאשר במקום אחר אתה אומר ששימוש בעלבונות היא לא שיטת שכנוע. כדי להקל עליך אני מצטט מדבריך ונותן את הקישור. זה רק הוגן שציטוט בא יחד עם המקור. עוד נאמר שם שאצלך הרגש משתלט על הידע. איך זה מתבטא? ובכן אתה מבטל כלא חשובות עובדות שאינן נוחות להשקפת העולם ''הסדורה'' שלך. גם במקרה הזה לא מדובר בפעם ראשונה. הנה כי כן מתברר שאתה כאחד האדם: לפעמים מעליב ולפעמים סותר את עצמך. בנוסף מתקיים בך בכל עוזו הקונפליקט (הלא פתור) בין הרגש והידע (שכל) שניסחת כל כך יפה כדי להבדיל עצמך מאחרים. | |||
_new_ |
זה כבר כתוב בתגובה 110266 | |||
|
|||
מה שאתה מזהה כזילזול בדעות של אחרים לדעתי אינו זילזול . אני רואה את הסיכסוך בינינו והערבים בצורה מאד תמציתית . ממש שלד של בעיה . אני מזהה את העיניין בהתנגדות של הערבים להגירה של היהודים לכאן ובהתנגדות להקמת בית לאומי יהודי כאן . שאר הדברים שאני ''מזלזל'' בהם , הם לדעתי ספיחים של הקונפליקט . כך השאלה כמה יהודים וערבים היו כאן בתקופות שונות , כמה היגרו לכאן משתי הקבוצות . איזה נזקים גרמו שני הצדדים . מי ירה ראשון ומי סובל . כל אלה נובעים לדעתי מהבעיתיות הראשונית והיסודית . לכן לדעתך אני ''מזלזל'' בדיעות של אחרים . אני מודע לזה שיש לי חסרונות וגם מודה בהן . לא קראתי על החסרונות שלך ממך . את אבנרי אני מכיר 45 שנים .לא קראתי אותו כותב על חסרונותיו . כך גם אחרים וזה כולל אנשים הקרובים לדעותי . זה פשוט נדיר . בשדה הפוליטי זה נחשב לטיפשות . אני לא מרגיש כך לגבי עצמי . אם השתמשתי בעלבונות כלפי הכותבים בפורום תצטט . לפי הצורך אתנצל . בקשר לסתירה בין הרגש לחשיבה . זה קיים אצל כולם הרבה או מעט . מלכתחילה הודתי בזה שאני מתקשה לרסן את הרגש אבל משתדל , אז לא מתאים שתכתוב שאני כזה . הודיתי . | |||
_new_ |
זה כבר כתוב בתגובה 110266 | |||
|
|||
ציינתי עובדה שאתה מזלזל בדעות של אחרים. זה נכון בדיוק לגבי אותן עובדות שאתה מלכתחילה מנסה למחוק את חשיבותן כאשר יש דיון על המציאות. אתה בעצם מנסה להוציא עובדות חשובות בשלב של קריאת המציאות. כך יוצאת קריאת המציאות שלך שגויה. את החסר הזה אתה ממלא באמצעות אמירות מתחום הרגש ('כל הערבים שקרנים'). הדיון בקשר ליחסים בין רגש למחשבה החל כאשר טענת שלך כבר יש פתרון. רק אחרי מספר פעמים שהערתי לך הסכמת להודות שהקונפליקט חי אצלך כמו אצל כולם. מכאן שהיה מקום לחזור על הדברים. במקום להתנצל היה זהיר יותר וכאשר אתה מזכיר שמות של משתתפים בדוק עצמך לפני שאתה משחרר את הכתוב. | |||
_new_ |
זה כבר כתוב בתגובה 110266 | |||
|
|||
עדין עומדת טענתי שכל הסיכסוך נובע מהתנגדות הערבים לבית לאומי יהודי בארץ ישראל . עדין ניסור זייתים מישני . עדין זכותנו לגור בכל ארץ ישראל . עדין זכותנו להגר למדינות ערב והאיסלם . עדין הערבים שקרנים . עדין הדת והמסורת המוסלמית-ערבית מקדשת מוות . עדין היא מצדיקה ''מוסרית'' הפרת הסכמים . עדין היא בעד המרת דת בכפיה . | |||
_new_ |
זה כבר כתוב בתגובה 110266 | |||
|
|||
הדברים שכתבתי קודם (תגובה 110294) עוד יותר רלוונטיים כעת. | |||
_new_ |
סיון, אתה לא עונה לעירן לעניין | |||
|
|||
_new_ |
תמיד חשבתי שע.צופיה הוא ע.רבי צ.יוני | |||
|
|||
אריה עירן, אתה ואותם עשרות אלפים מבני עמנו החושבים כמוך,ממש,אבל ממש,לא משנים ולא מעניינים את אותם מיליוני ישראלים ומיליארדי אנשים ברחבי העולם שחושבים אחרת. תמשיך לחשוב ככה, אתה אדם נחמד, לא מפריע לאחרים מה אתה חושב,המציאות ממש ''לא סופרת אותכם ממטר''. לכן תמשיך לספר לנו כיצד עלינו לנהוג. נחמד לשמוע. אף אחד (חוץ מאשר בדמיון ההוזה של הנ''ל)לא סובל מפיק ברכיים, אף אחד לא מתנצל. אפשר לנהל מדינה בפשטנות ואפשר לנהל אותה בפיקחות. היום היא מנוהלת בפיקחות. אגב, לפני שעה שמעתי את ב. נתניהו מתראיין אצל לונדון וקירשנבוים. היא הציע לפלסטינאים דרך הנשיא בוש להתחיל ולפתח פרויקטים כלכליים משותפים כתחליף להסכם שלום. ספר לו שמיליוני ערבים היגרו לארץ ישראל בגלל הפריחה הכלכלית שהיהודים הביאו. אולי לפי תכניתו הוא יביא עוד כמה מיליונים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |