| ''אפשר להתמקד במספר המדויק של העצים שהושחתו. אך אפשר, כפי שכל איש תרבות יעשה, להתייחס בכובד ראש לעקירות ולגניבות של עצי זית בידי מתנחלים שאכן מתועדות היטב (כולל פסק דין בית משפט ישראלי שלאחרונה הביא להשבת מספר מאות עצי זית שנגנבו בידי מתנחלים לכפר הפלסטיני ממנו נגנבו), ולראות בכך מאפיין וסמל לאופי המאבק של המתנחלים ודרך התנהלותם ביהודה ושומרון.
דמם של הפלסטינים, ורכושם, מותרים. והרבנים בהתנחלויות רק מדרבנים את האלימות הקשה. מעוררת קבס הטריוויאליזציה של נושא השחתת המטעים על ידי הכותבים השונים. היהודים החדשים הללו - הבריונים וגאים בכך - שכחו שהאכר הפלסטיני חי כיום המקרים רבים במתכונת ובתנאים בהם חיו אבותנו באותו איזור בתקופת התנ''ך. האיכר הפלסטיני כיום שומר על האדמה, כי ממנה מחייתו. אך היא גם נחלתו, אהבתו.
הבריונים היהודים, גם אם השחיתו וגנבו 5000 עצים המהלך השנים האחרונות, ולא 10000, ואפילו אם המספר המדויק היא רק 500 עצים, הוכיחו שפשעם אינו עומד במבחן היהדות. חובשי כיפה ושומרי שבת, אולי גם משוררים לעת מצוא, אך פושעים נגד האדם שאת אדמתו גנבו באמתלא שארץ ישראל ניתנה רק ליהודים. פושעים נגד עמלו של האיכר, על אדמתו, בביתו.'' |