|
מי שזוכר: לא טיפש גדול. אני מוחה בתוקף! אולי קטן | |||
|
|||
טוב,גם לחייך אפשר ,מכון. אבל,קשישא! גם בדת שינו דברים. כמו בדמוקרטיה אתה לא מצפה שאיזה אהבל יעסוק בזה כך גם בדת. היו שינויים. ועוד הרי יש מצוות מושכלות ומצוות מקובלות. דברים מושכלים או,יותר נכון,מצוות מושכלות מצאו את דרכם חיש מהר אל נדבכי היסוד של הדמוקרטיה. יחסי שכנים, רציחה, כיבוד חופש הפרט, חוק המידות והמשקלות,חוקי הונאה למיניהם,חוקי אונאה,קנסות על גניבה, הלכות השומרים, פקדונות נזיקין וכו'.(ההלכות על הלואות בריבית ...משהו הא?)ועוד המון כאלה. בא ונלמד מה הצד השוה ונראה שהשוה מרובה על השונה. בשונה להןקיימות המצוות המקובלות (יש ויקראו להם מצות הפולחן)הנראות לעין כגון: מזוזה, שבת,ציצית, תפילין,מקוה,צומות,מילה,פרה אדומה שעטנז ודומיהן, קשורות לעולם המעשה עם הרבה הסברים או כוונות לעולמות הרוחניים,(ויש אומרים מיסטיים)שהבנהתם מצריכה לימוד מעמיק מאד. עוד נדבר. | |||
_new_ |
מוטקה מוטקה, עד מתי תוסיף ותנבור בכל הזוטות | |||
|
|||
הטפלות הללו? הרי אנו מדברים על העיקר, והעיקר הוא בשאלה מיהו הריבון, מי קובע, על פי מי ישק דבר, מי בעל הבית על החיים ועל העולם. הדמוקרטיה סוברת אחרת מן הדת, מה כאן כל כך קשה להבין? הדמוקרטיה אומרת - האדם הוא הריבון, הוא בעל הבית, הוא שיגיד מה לעשות ומה לא לעשות. ואילו הדת מה אומרת? אין זה ודאי כי כל תפוקת הדמוקרטיה תהיה טובה מזו של הדת, אבל אנחנו מדברים עכשיו לא על מה יותר טוב או יותר רע אלא על ההבדל הגדול, היסודי, העצום והתהומי בין השיטות. | |||
_new_ |
למי שזוכר: נמצאנו למדים שהשיטות לפחות מקבילות כי | |||
|
|||
שתיהן עוסקות בתיקון העולם. (נשתה קפה תורכי,כמה סוכר?) | |||
_new_ |
למי שזוכר - אתה בדחן לא קטן. | |||
|
|||
האדם הוא הריבון של העולם? ומה תגיד על היתוש שעקיצה שלו יכולה להרוג את ה''בעל בית''? אתה צריך להצטרף לצוות כותבי הבדיחות של יצפאן. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |