|
אנחנו עברנו פזורות גולה | |||
|
|||
לא נדבך ולא בטיח. אסביר מדוע: א. כבר מזמן, לפני כשלוש שנים, נכתב כאן מאמר מאד מלומד בהקשר הזה (דיון 2469). הוא מציג את הטענה שלך בצורה הרבה יותר מבוססת. ב. כדאי שתקרא הדיון שהתפתח שם במיוחד תגובה 53231 של רוני קליין. ג. כפי שעלה בדיון ההוא ובדיון כאן בתגובה 105672 של אריק גם אנחנו לא היינו כאן הרבה מאד זמן. ד. מי קבוצת אנשים (עם פלשתינאי) שהיה כאן במהלך כ-500 השנים האחרונות (וגם יותר), גם אם סיפח לתוכו מהגרים הוא בסופו של דבר בעל זכויות. הוא בעל זכויות גם אם הוא נמצא כאן רק 100 שנה. מכאן שהטענה שלך די חלשה. | |||
_new_ |
אנחנו עברנו פזורות גולה | |||
|
|||
אתה נותן לעירן הנחה גדולה מדי.אתה צריך להסביר לו שיש עדויות על עם פלסטיני עוד הרבה לפני 500 שנה (איך הגעת דווקא ל500?).לפי עבודת מחקר מרשימה שעשו הפלסטינים בתחילת שנות ה80 וגם בעבודת הדוקטוראט המרשימה של אבו מאזן הם מעידים שהם הפלסטיני היה כאן מזה 10,000! שנה. אז גם אם ניקח את הטענות הציוניות שהיהודים חיו כאן 3000 שנה,אין ליהודים שום טענה על בעלות על פלסטינה יותר ממה שיש לעם הפלסטיני!!!! ראוי שנתחיל לדבר על ההיסטוריה האמיתית ולא נסתיר אותה כמו שהציונים עשו לפרעות ת''ח ות''ט | |||
_new_ |
סליחה שנפגשנו | |||
|
|||
אם הדיון הולך בטענות כאלה אז הוא חסר ערך . | |||
_new_ |
סליחה שנפגשנו | |||
|
|||
הייתי אומר שאין כל ערך לדיון השיקרי הזה אם רק ה''אוברמשוגעפוץ'' היה טוען זאת. אבל מעבר לכך, הפלסטינים עצמם הם שבנו את ההיסטוריה של עצמם יש מאין ואיתם אנחנו חייבים להתמודד עכשיו ובעתיד על משמעות העבר כבסיס לחיים בעתיד. | |||
_new_ |
סליחה שנפגשנו | |||
|
|||
תבדוק לאן שלח אותי דוד סיון. | |||
_new_ |
אנחנו עברנו פזורות גולה | |||
|
|||
אם תרצה תקרא את מאמרו של אריה פרלמן ''דיון 2469'' עליו המליץ דוד סיון . זכותך להיות בעינים סגורות . זה לא ישנה את העובדות. | |||
_new_ |
חבל שזה כל כך עצוב | |||
|
|||
אתה שולח אותי לקרא סימוכין ישנים וחדשים לדעתי ומציג אותם כאילו הם תומכים בדעתך . אני מכבד את דעתו של אדם גם אם אינה לרוחי .אבל להגיד שהמסקנה מצפיה בגמדים שהם ענקים זה רענן אך לא חדש בשבילי . אתה מחזיק בדעה - לגיטימית ומסיק מסקנות המחזקות את דעתך ולא מגבש דעה על סמך ממצאים . אנשים כמוך שרפו את ברונו וכלאו את גלילאו. | |||
_new_ |
חבל שזה כל כך עצוב | |||
|
|||
וזרקו את המפתח לים . | |||
_new_ |
חבל שזה כל כך עצוב | |||
|
|||
אך ההוביטים הקטנים מצאו אותו והצילו את העולם. | |||
_new_ |
חבל שאתה יוצר מצג שווא | |||
|
|||
לגבי הטיעון שלך, אני טוען שגמד הוא גמד. כך גם טענתי לפני כ-3 שנים בדיון הקודם. הטיעון הזה מבוסס על העובדות והנתונים. לתת לטענה הזאת פירוש מסלף הוא תרגיל ישן, לא מכובד ולא חכם. מכאן שגם הטענה שלך שאתה ''מכבד...'' היא לא נכונה, וזה בלשון המעטה. | |||
_new_ |
חבל שאתה יוצר מצג שווא | |||
|
|||
אלפיים שנה אמרו לנו אנטישמים שאנו לא עם, ואנו מחינו. נכון, היינו קבוצת אנשים שלא ממש רצתה לחזור לביצות ויתושי המזרח התיכון, אבל כל זמן שהתמדנו בברכת ''לשנה הבאה בירושלים'' בערב פסח, הרגשנו שאנו זכאים לטעון שאנו עם. לא רק זה, אלא גם החוצפה של נוכרים שהתיימרו לקבוע עבורנו באם אנו באמת עם נראתה לנו כהזוייה ביותר. היום אנו מתיימרים להחליט עבור עם אחר באם הוא קיים בכלל. רבותיי, זוהי מחלת נפש ציבורית. | |||
_new_ |
הבעיה | |||
|
|||
הבעיה שלנו מתחילה שמנסים למחוק עובדות היסטוריות ממאגר המידע או להאדיר חלק מהעובדות. במקרה שלנו זה נעשה כדי לשרת טיעון פוליטי. הבעיה מחריפה כאשר נוטים לערבב מסקנות המבוססות על הגישה הזאת בדיון על העובדות. | |||
_new_ |
להיפך,2000 שנה האנטישמים טענו שאנחנו העם היהודי | |||
|
|||
שאנחנו בגדנו בישו,שאנחנו הוגלנו מארצנו בגלל חטאינו ואי קבלתנו את ישו.מעולם הם לא פיקפקו שאנחנו עם,אלא שרק הם הגדירו אותו כעם שאינו ראוי להמשיך ולהתקיים..... השינוי שהיהודים הם לא עם התחיל דווקא אצל אנשי ''מחשבה'' יהודים שבד''כ התנצרו כביטוי לעמדותיהם,למשל אנשים כמרקס, שעשו 'חצי עבודה' כדי להצדיק את בגידתם בדרך אבותיהם ואת עריקתם החוצה. הנאצים לא התמודדו ממש עם הסוגיה הזו כי הם הגדירו בני אדם כ'גזע' ואת היהודים כ''עכברים''. מי שפיתח את התיזה שאין עם יהודי הם התעמולנים הערבים האנטישמים,בעיקר הפלסטינים והמצרים, שראו בהכחשת קיום עם יהודי,כהצלחה ויתרון במאבקם להשמיד את ישראל.אצלם היהודים הפכו כבר ל''קופים וחזירים''. יתכן שיש עם ערבי פלסטיני ויתכן שלא.אבל אם יש כזה אז יש לו כבר מדינה פלסטינית אחת שקוראים לה ירדן.אבל זו הבעיה של כל הפלסטינים הערבים והם צריכים להחליט אם הם מסתפקים בה או מנסים לגזול את כל ארץ ישראל בעבור עצמם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |