|
משהו בדבריך לא מובן, אליצור | |||
|
|||
לק''י דוד שנה טובה תראה האיש זורק מילים שאין לומושג בהם - הו אפשוט לוקח את דברי השני ומעוות אותם. זה מה שמזכיר לי את יובב ופרסטר - הטעונים שלהם הם - ממקורות חוץ תנכים התנך הוא בעיתי - ומה הם מקורות הללו ומה רמת הבעיתיות שלםה? או לא בלתי סביר להניח - של אצריך פרוש. תראה - האמת הפשוטה היא שככל שהולכים אחורה בזמן המצב הולך ומתערפל. גם מי שמאמין באמונה שלמה בתנ''ך והולך עם מעדר החופרים לראות כיצד התנ''ך התקיים בשטח נתקל בבעיות רבות. הבעיות הם גם פנים תנכיות. למשל, מתי נכבשה ירושלים וכמה פעמים? מתי נכבשה חצור וכמה פעמים? מה אורך התקופה הפרסית? רבותינו הראשונים שחיו באירופה הציעו הסברים שונים - אבל לנו החיים הארץ והממצאים לפנינו אין שום הכרח אמוני או מחשבתי לקבל הסברים אלו אנו יכולים להציע הסברים משלנו כפי העולה מהממצאים. אבל ברור לי שהערעור על כלל מסגרת הארועים התנכית אינה נובעת מקשיים כאלה ואחרים אלא פשוט מתוך רצון לערער על הקשר עם העבר ותו לא. שנה טובה ומתוקה אליצור | |||
_new_ |
שנה טובה לך, אליצור | |||
|
|||
לא מקובלת עלי התשובה על הקשר בין המשתתפים אבל אני מבין על מה אתה מבסס זאת. אני לא בטוח שאוכל להסכים איתך לגבי המשפט האחרון. מצד אחד אתה באמת יכול להיות בטוח שיש מכחישים אידיאולוגיים וכך גם לגבי התנך. מצד שני אני דוקא חושב שלרוב האנשים יש צורך לחפש קשר עם העבר שלהם. אלו יכולים להטיל ספק במה שאתה ואני מאמינים היה בעבר שלנו, אבל לא בהכרח כדי לערער... אתה צריך לתת קצת יותר קרדיט לברי הפלוגתא שלך כדי באמת לרדת לסוף דעתם. בכל מקרה בעיות כאלה קיימות אצל אנשים שמתקשים להפריד בין האמונה (דתית, פוליטית וכו') וההשכלה שלהם. במידה כזאת או אחרת כולנו סובלים מהבעיה הזאת. שתהיה לך שנה טובה, ומתוקה. גמר חתימה טובה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |