|
הוכחות ככל אשר תאוה נפשך | |||
|
|||
אני מניח שכמות הראיות שנמצאו לגבי מצרים העתיקה היא כזו שמאפשרת הסקת מסקנות ושימוש במאפיינים של השפה על מנת להסיק מסקנות לגבי תאריך או לפחות תקופה. אמירתך לגבי הפיכת הנחות היסוד למסקנות רלוונטית יותר לאלה המנסים להצדיק את סיפורי המקרא - להם יש את הנחות המוצא והם ידלו כל פרט אפשרי שמביא תימוכין לעמדתם ויתעלמו מכל השאר. | |||
_new_ |
הוכחות ככל אשר תאוה נפשך | |||
|
|||
בלבול ביצים בערבון בלתי מוגבל . שיטת התיארוך ה''מקובלת'' היא סתם קשקוש . אבל כבר ציינתי יותר מפעם אחת , אנשים מתפרנסים די בכבוד מהעסק כדי להעניק להם נופך אמין קוראים לקישקוש מדע וזאת כדי להסתופף בצל האינטרנט , מטוסים , מכוניות , פצצת גרעיניות , מכונות כביסה וכו' . אי אלו תמימים מזבלים את השכל ומקשקשים בקומקום . שנה טובה ומתוקה . גמר חתימה טובה בעיקר על צ'קים מתאימים . | |||
_new_ |
הוכחות ככל אשר תאוה נפשך | |||
|
|||
אתה אגיפטולוג מלומד שאתה יודע להגיד ששיטת התארוך היא קישקוש? ממה שאני מבין מהטקסט, יש פפירוסים המתפרשים על פני מאות שנים ויש תהליך שינוי בשפה (מילים, איות וכד')שמתבטא בהם. לפי העדויות האלה כנראה שהטקסט לא מתאים לתקופה. | |||
_new_ |
הוכחות ככל אשר תאוה נפשך | |||
|
|||
לק''י אני מניח שכמות הראיות? ואני מניח שכמות הראיות היא כזו שלא בלתי סביר להניח שאין שחר לתארוך. זן סתם לולאה אין סופית - אני מעדיף את תקופת הבית השני כי שם ניתן לראות את עצמינו במראה והראיות הן חד משמעיות. שנה טובה וגמר חתימה טובה אליצור | |||
_new_ |
הוכחות ככל אשר תאוה נפשך | |||
|
|||
ישנם עשרות אלפים של פפירוסים במוזאונים ולכן מדובר בקורפוס מספיק גדול כדי לזהות 'אופנות' ולכן לתארך. מסכים שהראיות מתקופת בית שני הן חד משמעיות לגבי קיום העם היהודי, אבל זה לא הנושא כאן. | |||
_new_ |
פפירוסים היו חומר מתכלה | |||
|
|||
וככל שידיעתי מגעת לא נמצאו פפירוסים מהתקופה המיוחסת ליציאת מצריים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |