|
מדע ודת על קצה הקיסם | |||
|
|||
או עם קשר מסויים, כפי שאיינשטיין אמר: ''מדע ללא אמונה הוא צולע, אמונה ללא מדע היא עיוורת''. אני נתקל באינטרנט לא פעם, בשאלה של קיום בורא עולם. אני חושב שזה גם עניין של אמונה. אני אישית מאמין. בדומה למה שכתבת, גם אם נחפש בכלים רציונאליים-אנושיים-מוגבלי-ידע (מתוקף היות האינטליגנציה הטבעית שלנו, כבני אדם, מוגבלת כשלעצמה ונסמכת על ידע סופי מוגבל של כמה דורות לאחור, (בהתעלם, כרגע לצורך הדיון, מידע שייתכן שהוענק לנו מבורא עולם)) נוכל להבין שקיום האל הוא דבר אפשרי ואפילו הגיוני - אני, ההדיוט, הייתי מעדיף לפנות יותר אל המקרו ופחות אל המיקרו: כשאנו מודעים ל-''אינסופיות'' (עם או בלי מרכאות, מבחינה פרקטית לנו) של היקום וכמה אנחנו זעירים בענן הכוכבים שמקיף אותנו, אנחנו יכולים לקבל היתכנות כוח עליון שיכולותיו כבירות ללא השוואה עם יכולתנו או תפיסתנו. בעבר חשבו שכדור הארץ שטוח, אח''כ גילו שהוא כדור, חשבו שהוא מרכז היקום שסביבו חגים שאר הכוכבים, אח''כ גילו שהוא סובב סביב השמש וכו' וכו'.. מעבר לאמונה, לעניות דעתי, הצניעות המחשבתית לא מאפשרת שלילת, חלילה, קיום בורא עולם. אכן, דברים מעניינים כתבת. | |||
_new_ |
מדע ודת על קצה הקיסם | |||
|
|||
בהקשר זה ,יש לציין את דקארט -כהוגה דיעות המודרני הראשון שסיפק מסגרת פילוסופית למדע יש חוט מקשר בינו לבין הרמב''ם בגישה הראציונאלית ובתפיסת קיומו של בורא עולם אלהים נטע בו את האידיאה כשם שיוצר נותן את חותמו ביצירתו הוא מבין שהאידיאה של אלהים יכולה להימצא בו רק משום שאכן יש אלהים שברא אותו | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |