|
יריעה רחבה מאוד | |||
|
|||
אני מבקש להתיחס למורה נבוכים . לרב קפח ביקורת קטלנית על התרגומים לעברית של ספר זה . אפשר לקרוא זאת בהקדמה לתרגומו של הרב קפח . אין תורתי אומנותי ואיני רואה עצמי כמי שמסוגל להעריך את מורה נבוכים . קראתי קטעים מסוימים והתרשמתי למשל שהוא מדבר על קוונטיזציה של הזמן . רעיון שנראה שלא מופיע במקומות אחרים . כמו כן התרשמתי שהרמבם מתיחס לרעיונות של הוגי דעות שונים לא מפני שהוא סובר כמותם אלא מפני שהוא חשב שבדרך זו יוכל לשכנע תועים יהודיים , אשר רעו בשדות זרים , שהיהדות היא דרך נכונה , מעין עיסקת טיעון. | |||
_new_ |
יריעה רחבה מאוד | |||
|
|||
לפי השקפתו של הרמב''ם התורה היא אמצעי חינוכי ומלחמת חרמה בעבודת האלילים המהווה פיתוי ל כ ל בני האדם, יהודים וגויים כאחד הוא לא מנסה לשכנע רק יהודים תועים הדת עוסקת בחיפוש אחר האמת הנצחית, ומבחינתו של הרמב''ם היהדות עומדת כחומה בצורה מפני הבורות הנובעת מעבודת האלילים. הבנת האלהים והיהדות שלו היא בעלת תוקף ניצחי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |