פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פיליטון כמשל: ראיון רחוב משובט
אריה פרלמן (יום שלישי, 26/11/2002 שעה 23:07)


שלום לכל מאזיני רשת ח', נמצא איתכם כאן ד. רדיופוני, המארח הקבוע שלכם והפעם - לקראת הבחירות, החלטנו לצאת אל הרחוב, ולערוך משאל אקראי בין התושבים. לשם שינוי, החלטנו לא להתמקד בנושאים הבוערים דווקא, לא בביטחון, ואפילו לא בכלכלה - אלא בשאלות ה''מיקרו'', של מוסר והיגיון ביחסים בתוך המשפחה.

כתבנו לענייני כל-מיני-דברים, הלא הוא מ. שום-דבר - יצא אל הרחוב, וזה מה שיצא:

מ. שום דבר: ''שלום לך אדוני... וגם לך אדוני - אני מהרדיו, רשת ח', מהתכנית 'הכל קיטורים'. אפשר לשאול את שניכם שאלה קצרצרה בבקשה?''

- ''בבקשה''.

- ובכן, מה שמך, אדוני?

- ''בנימין. אבל אתה יכול לקרוא לי ב... לא חשוב. בנימין שיהיה''

- ''אתה נשוי?''

- ''כן.''

- ''ובכן, בנימין... האם תסכים שאישתך תהיה זונה?''

- ''סליחה?!''

- ''האם תסכים שאישתך תהיה זונה, פרוצה, שתשכב בלילות עם גברים זרים, תמורת תשלום, שתמכור את הגוף שלה, שתמצ...''

- ''די! השתגעת? מה פתאום! חס וחלילה - לעולם לא! עכשיו - עוף לי מהעיניים!!''

- ''בטוח?''

- ''מא'אתיים אחוז בטוח - עכשיו לך מפה, סוטה!''

- המ... טוב... ואתה, אדוני, מה שמך בבקשה?

- ''אריאל. אבל אתה יכול לק... לא משנה. אריאל שיישאר''

- ''האם אתה נשוי, אריאל?''

- ''הייתי. לצערי אני אלמן.''

- ''משתתף בצערך. השאלה, אם כן, תיהפך להיפותטית, אבל אתה יכול להחיל אותה גם על בתך, אחותך או נכדתך. ובכן, מה לגביך? האם תהיה מוכן שאישתך תהיה זונה?''

- ''תראה... מדובר בשאלה מורכבת, בעלת היבטים ר...''

- ''סליחה, מה מורכבת? שאלתי האם תהיה מוכן שאישתך תהיה זונה!''

- ''כן, הבנתי את השאלה, אבל ראה נא: דברים שרואים מכאן - לא רואים משם... הבט: כרגע השאלה איננה עומדת על הפרק, ישנם דברים ח...''

- ''מה פירוש איננה עומדת על הפרק - אין לך כלל וכלל עמדה בנושא?''

- ''השאלה האם יש לי או אין לי עמדה, היא לא העניין. הבן: ראשית כל יש לבער את הפשע,''

- ''אני לא מבין, מה הקשר בין זה לבין השאלה הפשוטה ששאלתי?''

- ''ובכן, בתנאים הקיימים היום, שבהם ישנם פושעים שמסתובבים ברחובות, אינני יכול לדעת בוודאות שכל גבר שיבוא, אכן עבר את הרפורמות הנדרשות על-מנת לעמוד בתקן של יחסים ב...''

- ''ואם יבוער הפשע וכל הגברים יעברו רפורמות - האם תסכים שאישתך תשכב עם גברים זרים תמורת כסף?''

- ''אחרי שיבוצעו רפורמות מקיפות... אבל השאלה היא מה זה בכלל 'גברים', ומה זה בכלל 'כסף'. ראה: הסוגיה איננה כה פשוטה, יש לפתוח במשא ומתן ללא תנאים מוקדמים...''

- ''אז אתה מוכן שאישתך תהיה פרוצה - כן או לא?''

- ''אני לא מוכן לדון בכלל ברעיון הזה, כל עוד משבר המים במדינה רק הולך ומחמיר,''

- ''לא דיברתי על משבר המים, אלא על אישתך והשאלה היתה...''

- ''אנא, תן לי לסיים משפט! משפט אחד! ...והמים מתמעטים, והמחסור בשמפו מורגש גם כן. לכן, יש לפתור את הבעיות הללו, על-מנת שכל הגברים המועמדים, יוכלו להתרחץ ולהתנקות כראוי, כיוון שלא יעלה על הדעת...''

- ''ואם הגברים יתרחצו, האם אז הם יוכלו לשכב עם אישתך תמורת תשלום?''

- ''זה לא מה שאמרתי. אמרתי שבעתיד, יוכלו לעלות כל מיני רעיונות, הצעות להסדר פשרה, אולי אפילו חוזה,,,''

- ''ואחת מהאפשרויות הללו תהיה הפיכת אישתך לפרוצה?''

- ''כפי שאמרתי, אין הכרח שההצעה שהצעת תהיה מנוגדת לחיוב האפשרות של שלילתה, על-ידי פסילת ביטולו של הרעיון. העניין הוא שבטרם אצהיר אם אני נמנע בנוגע לשאלת קבלתה של ההצעה - יש צורך להעדיף את הדיפת האיסור עליה.''

- ''אז אם הבנתי אותך נכון - אתה מוכן שאישתך תהיה יצאנית, נפקנית?''

- ''את זה אתה הבנת.''

- ''מדוע אתה מתאפק מלענות על השאלה?''

- ''ראשית כל - כי איפוק הוא כוח. שנית - אף אחד לא יגרור אותי למתן תשובה. אותי - לא ילמדו איך לחסל שאלות! העיקר הוא להיות אופטימי, והכי חשוב: אחדות. אחדות, אחדות, ביטחון ושלום.

- ''זמננו קצר, מר... זאת אומרת - אריאל. אך עדיין לא קיבלתי תשובה לשאלתי הראשונה: האם אתה מוכן - עקרונית - לכך שאישתך תענג מינית גברים זרים - תמורת כסף, או אולי אפילו בחינם?''

- ''בחינם? - לעולם לא!''

- ''תודה רבה לך. מחזיר את השידור לעידכון החששות.''

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אתה מוכן למסור שטחים מי''וש לאויב? עוף לי מהעיניים
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 0:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברשותך אחדד את השאלה: היית מוכן כרגע למסור שטחים מי''וש לאויב, בשביל להציל את עם ישראל?

רגע, מי אדוני? תראה השאלה מורכבת. אני בהחלט מוכן לויתורים כואבים, אין לדחות שום אפשרות על הסף. צריך גם לראות כיצד יתפתחו הדברים. הזמן, גם הוא עושה לפעמים את שלו. תבוא בעוד שנתיים ואז נדבר.
_new_ הוספת תגובה



אריה אריה אריה....
נמרוד ברנע (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 1:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, אתה מיטב לכתוב, אך הניסיון שלך להשוות את מדינת ישראל לאישה שמנסים לתת אותה חינם לגופים זרים, היא לא יותר מדמגוגיה זולה. אתה שוכח שבמשך מאות בשנים גרו בשטחים אנשים, ומתחילת המאה ה- 20 התחילו להגיע יהודים לכאן, בהתחלה בטפטוף ואח''כ בזרמים קולחים. אז מה עם היושבים פה?
הרעיון המגוחך שלך ושל חבריך הפאנטים לבצע פשע נגד האנושות ולעשות טרנספר לערבים, לא רק שלא יעבור בעולם - אלא תמות נפשי עם פלישתים אם הוא יקרה. שלום עושים עם אויבים, וכדאי שתפנימו את זה שם בימין הקיצוני שהערבים לא הולכים לזוז מפה, וגם אנחנו לא הולכים מפה, וברגע שכולם יבינו את זה ויפסיקו עם משחקי הכוחות האלה שמזכירים שני ילדים שהראשון מעליב את אימו של השני, אז השני מחזיר לו ומצפה שהוא ישתוק. תפסיקו עם השטויות, ותתחילו להיות פרגמטים. או שמא אתה עדיין שרוי במשיחויות שלך נוסח: ''ארץ ישראל, לעם ישראל על פי תורת ישראל'' או משהו בסגנון הזה?
_new_ הוספת תגובה



עובדות עובדות עובדות
כהן אפרים (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 1:28)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם במשך מאות שנים חיו כאן ערבים, אבל במקביל חיו כאן יהודים. היהודים לא נפלו פתאום ''בתחילת המאה ו-‏20''. היהודים תמיד חיו כאן, תמיד היו עליות של בודדים ושל קבוצות. הקבוצות הציוניות אחרו בעליותיהן, והחלו רק ב 1882.

דרך אגב, גם מספר הערבים (שלא נקראו משום מה פלסטינים) היה סטטי ונמוך לאורך המאות האחרונות, עד בוא העליות הציוניות שמשכו מהגרים ערבים, שחיפשו בעיקר עבודה.

אבל אל תניח לעובדות היסטוריות לבלבל לך את הביצים.
_new_ הוספת תגובה



לצלבנים היו פספורטים אנגלים, צרפתים וכד'. לרובנו
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 1:29)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין, וגם לא חשבונות בבנקים זרים.
_new_ הוספת תגובה



סתם זכרון: זכור לי פטריוט דגול בלשונו בעל פספורט
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 1:54)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בריטי, שהוא ומשפחתו ברחו בבעתה לאנגליה ערב מלחמת ששת הימים, נוכח איום ההשמדה הערבי, כניסת הצבא המצרי לסיני וחסימת מיצרי טירן.
_new_ הוספת תגובה



טרם הצעד המצרי, כתב הבן, מכרי מנוער, חיבור נישגב
מיכאל מ. שרון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 2:24)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אודות ''שמשון'' של ז'בוטינסקי, שזיכה אותו בשבח רב ממורו בתיכון א'.
כשפגשתיו בביקורי בלונדון בקיץ שלאחר המלחמה, בחודש אוגוסט 67 (כתלמיד שביעית הועסקתי, אני ובני מחזורי, בחפירת שוחות) בקושי אמר לי מילה, ומיהר להסתלק ל''איזה עניין דחוף''.
_new_ הוספת תגובה



לא היו להם
עמית מנדלסון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 21:46)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, לא היה דבר כזה ''פספורט'' בשנת 1099.
שנית, למרות שאינני אוהב את ההשוואה, לא מיותר להזכיר שהצלבנים שלטו ברצף בין 1099-1187, ואח''כ 1191-1291 (בעיר צור נשמר רצף שלטוני 1124-1291).
בתקופה זו, כבר היו דור שני, שלישי ורביעי בארץ, הגם שהצלבנים המקומיים תוגברו במסעות צלב נוספים.
_new_ הוספת תגובה



כן, לא הטביעו לפני 900 שנה פספורטים? מה אתה אומר.
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 3:43)
בתשובה לעמית מנדלסון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מכיוון שאת מכונת הדפוס המציא גוטנברג רק כ- 330
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 4:09)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנה לאחר הצלבנים, והצילום בשחור לבן פותח בסביבות 1835 , הצילום הצבעוני בסביבות 1910 (כן, כן, מוקדם למדי וטרם השימוש ההמוני) ואת התקן הפולרואיד המציאו כמדומני בשנות ה- 40 של המאה ה- 20 וכמובן - מכונת הזמן הראשונה יצאה לנסיקתה ההיסטורית בזמן בסביבות 2975 לספירה (פשוט התעצלו עד אז ליישם את רעיונו של ה.ג'. וולס אודות מסע במכונת זמן), בגלל כל אלה הרי ברור כנוגה סיריוס שהיו להם פספורטים.

עובדה שחזרו לארצות מהם יצאו, לאחר שצ'לאח א- דין הג'נטלמן האבירי ואחרים אפשרו להם לצאת באופן מסודר, מה שלא ברור כלל וכלל לגבי הפלשתינאים ועמי ערב השכנים, אם יביסונו, חלילה.
_new_ הוספת תגובה



נמרוד נמרוד ברנע ברנע
אריה פרלמן (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 22:59)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פתאום הטרנספר הוא פשע נגד האנושות?

על סמך מה אתה קובע דבר מוזר כזה?
_new_ הוספת תגובה



שאלה כזאת
נמרוד ברנע (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 1:03)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכולה לבוא רק מפיו של אדם שהוא ההפך המוחלט מהומאניסט.

טרנספר משמע לקחת אוכלוסיה ששורשיה במקום מסויים, ובאופן שיטתי ומאורגן להעביר אותה למקום אחר.
אוכלוסיה זו שקשורה לארץ עליה היא נמצאת סובלת מן המעבר, ולא שואלים לרצונה כלל וכלל, מדובר בפגיעה בזכויות רבות.
_new_ הוספת תגובה



נמרוד: פרידטיוף נאנסן - היה הומניסט?
אריה פרלמן (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 14:52)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברטרנד ראסל - היה הומניסט?

ברל כצלסון - היה הומניסט?

משה שרת - היה הומניסט?

פרופ' משה ברוור - הוא הומניסט?

רוזוולט וצ'רצ'יל - היו הומניסטים?

אדוארד בנש - היה הומניסט?

רק נמרוד ברנע הומניסט?
_new_ הוספת תגובה



לפרלמן: 'נאנסן' קיבל פרס נובל לשלום על אירגון --
רפי אשכנזי (יום שישי, 29/11/2002 שעה 21:20)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטראנספר בין יוון לטורקיה באסיה הקטנה לאחר מילחמת העולם הראשונה. הוא שלח הטורקים לטורקיה והיוונים ליוון.
_new_ הוספת תגובה



רפי אשכנזי היקר: לא אותי אתה צריך ללמד את זה,
אריה פרלמן (יום שישי, 29/11/2002 שעה 22:56)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי את זה אני יודע.

זאת בדיוק הסיבה ששאלתי את נמרוד ברנע עליו ועל אחרים.
ולמרות זאת: תודה על המידע.
_new_ הוספת תגובה



ומי קובע כמה שנים ''מסדרות'' שורשים לבני אדם?
מנשביק (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 17:25)
בתשובה לנמרוד ברנע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האם זה מוסרי לחסל את את ראש הרש''פ העריץ והטרוריסט
ישראלי פזיז (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 11:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לשפוט על פי דברי קיקרו:
''לא תיתכן חברות עם עריצים, אלא רק איבה מרה; ואך טבעי הוא, אם תוכל, לשים למשיסה את מי שמצווה היא להורגו; יתר על כן, גזע קטלני ורשע זה יש לסלק לחלוטין מן החברה האנושית. כפי שאנו כורתים איבר בו הפסיקו הדם ורוח החיים לפעום, לבל יפגע בשאר הגוף, כך יש לגדוע מגופה של האנושות את המפלצות אשר במסווה אנושי מסתירות את פראותן ואכזריותן החייתית.''
אזי, כן! אבל אריאל המומרץ לא מסוגל לקלוט זאת, הוא עסוק במיקומו העצמי בפנתיאון ההיסטורי לצד רבין ופרס.
_new_ הוספת תגובה



אתה קורא ספרות של עובדי כוכבים וכוחות הטבע??
ארץ הבצ (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 15:01)
בתשובה לישראלי פזיז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



פיליטון כתוב טוב ונעים לקרוא אך....
דוד סיון (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 13:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם נמרוד ברנע דובר אמת. הפלסטינים חיים בארץ הזאת כבר מאות בשנים וכמו רובנו (היהודים) אין להם לאן ללכת גם אם יוותרו על עקרונות חשובים. לכן המסקנה היא שצריך למצוא פתרון-פשרה שתחזיק ולא זנות, סרסרות ו/או ספסרות.

כאשר הציבור בארץ ומנהיגיו (ערבים ויהודים) יכיר בכך ימצא הפתרון. למרות שאינני נביא אני חושב שהפתרון הזה יהיה מפתיע בפשטותו והתועלת הרבה שלו לשני הצדדים.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון נכבדי:
אריה פרלמן (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 23:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עוד לא תבין את סיבת הסכסוך - לא תוכל להביא לפתרונו (אם בכלל יש לו פתרון).

משל למה הדבר דומה?

לדלי דולף, שיש או אין אפשרות לתקן את החור.

אבל כל עוד יחשוב מאן דהוא שהבעיה איננה חור בדלי, אלא צבע התקרה - גם אם יצבע אותה בחמישים שכבות - ימשיך הדלי לטפטף.
_new_ הוספת תגובה



יש לי בקשה אליך מר פרלמן
מי שזוכר (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 14:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודיע לי מתי לצחוק
_new_ הוספת תגובה



תצחק עד... [*]
סתם איש (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 15:13)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] גוף התגובה הוסר בשל תוכנו הבלתי ראוי. המערכת.
_new_ הוספת תגובה



תשובה לא לעניין
מי שזוכר (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 16:16)
בתשובה לסתם איש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלתי ממתי להתחיל ולא עד מתי.
אני רואה שכבר אי אפשר לנהל כאן שום דיון רציני
_new_ הוספת תגובה



צר לי, לא אוכל להיענות לבקשתך.
אריה פרלמן (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 23:08)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טיבו של הומור מעודן ומשובח הוא, כי לא תמיד אמורים שומעיו להתגלגל בצחוק פרוע על הרצפה.

חיוך - גם הוא תגובה ראויה להומור ראוי.

אני בכל מקרה נאמן לאימרתו הידועה של הסטנדאפיסט האמריקני הידוע, אברהם לינקולן:

''אפשר להצחיק את כל האנשים חלק מהזמן; אפשר להצחיק חלק מהאנשים כל הזמן; אבל אי-אפשר להצחיק את כל האנשים - כל הזמן...''
_new_ הוספת תגובה



הפעם דווקא חייכתי בגדול
מי שזוכר (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 8:36)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עולם הדימויים של הימין
רפי גטניו (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 22:49) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, להלן שאלה מהראיון שערכת עם פייגלין.

''ש: אם אגיד שאתה מתנגד לוויתור על יהודה ושומרון, בוודאי לא אטעה, לא כן?

ת: אני מתנגד לשיחרור מיידי של עבר הירדן המזרחי. עם ישראל לא בנוי ולא מוכן לשיחרור ארץ-ישראל כולה, ויש בעיכוב ההכרחי הזה גם ערך טקטי. לגבי עצם השאלה, מדובר בשאלה מטורפת: האם אשאל אותך האם אתה מתנגד ליחסי מין בתוך המשפחה? כך גם לגבי ויתור על יהודה ושומרון. השאלה הזו לא לגיטימית בעיניי.''

וכעת פיליטון ''חביב'' זה.

ואני שואל את עצמי, מה הריצה הזאת שלכם לעולם הדימויים של ארץ לאשה, החזרת שטחים ליחסי מין במשפחה ?

התייחסותכם לארץ ישראל מזכירה לי טקסים פגניים שראיתי פעם בערוץ 8, שמקיימים באפריקה מספר שבטים עם אמא אדמה. מה העבודה הזרה הזאת לכם ?

בעיני, עם ישראל חייו, ואנושיותו, ערכם רב אלף מונים מכברת ארץ. העם היהודי התקיים אלפיים שנה בגלות, ופיתח תרבות ומורשת ללא קרקע, וללא נדלן.
_new_ הוספת תגובה



רפי, גישתך ידועה
אריה פרלמן (יום רביעי, 27/11/2002 שעה 23:13)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו הגישה הקלאסית של אנשי העדה החרדית מצד אחד, ושל מיני רפורמים, רפורמיסטים והומניסטים-מעופפים למיניהם, מסוגו של ג'ורג' סטיינר.

הציונות היא התשובה לתלישות שאתה מייצג בתשובתך.

ישנם אנשים מכובדים ורציניים, שמאמינים שלעם היהודי יש שליחות מוסרית עולמית, ולכן הוא לא צריך אדמה, אלא לחיות ולהטיף בין הגויים.

ישנם אנשים לא פחות רציניים שמאמינים כי עצם קיומה של מדינה ליהודים, ולא חשוב איפה, כרוכה כמובן בשימוש בכוח (צבא + משטרה), וכוח - כל כוח - משחית את טוהר המוסריות היהודית.

אתה חבר בחבורה מכובדת, זה בסדר...
_new_ הוספת תגובה



אריה, ''עולם הדימויים של הימין''
מנשביק (יום חמישי, 28/11/2002 שעה 12:39)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא עולם רחב עד מאוד, אשר רק צרי אופקים מצמצמים אותו סקטוריאלית: ''קרקע בתולה'' הוא לא דימוי שהמציא הימין, וגם לא דימוי האהובה לארץ ולאדמה כפי שביטא אותו היוצר המנוח מאיר אריאל:

הדימוי הזה קיים בעשרות תרבויות, ועל פי בקשת הקהל אוכל לספק קישורים בנושא עד דלא יידעו.
_new_ הוספת תגובה



יחסי מין בתוך המשפחה
בועז (שבת, 30/11/2002 שעה 20:53)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע ויתור על יש''ע משול ליחסי מין בתוך המשפחה
ולעומת זאת ויתור (זמני) על הגדה המזרחית הוא רצוי ומבורך?
_new_ הוספת תגובה



ויתור על הגדה המזרחית הוא לא רצוי ולא מבורך
אריה פרלמן (שבת, 30/11/2002 שעה 23:35)
בתשובה לבועז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי אמר לך דבר כזה?

''חוזה השלום'' עם ירדן הוא אחד המעשים המטופשים ביותר שנעשו על-ידי ממשלת החלמאים של רבין. עם זאת, כיוון שעמד בצילו של אסון אוסלו - נראה ''חוזה השלום'' הזה כמשחק ילדים.

אגלה לך בסוד, אבל שאף אחד לא ישמע: אני לא חושב שרבת-עמון שייכת לעם ישראל, וזאת מפני שאינני מקדש את גבולות ''שתי הגדות'' על פי נוסחת האימפריאליזם הבריטי הפרו-ציוני בשלביו המוקדמים - אלא ''שתי הגדות'' על-פי הגדרתן ההיסטורית והלאומית (נחלות גד, ראובן וחצי המנשה).

מבחינה מדינית - יש לעם היהודי זכות מלאה על כל מה שמכונה היום ''ממלכת ירדן'', מכיוון שכך נקבע כדת וכדין בהחלטת חבר הלאומים.
אז אני מוכן להתפשר על רבת-עמון תמורת עמק עיון...

לסיכומו של דבר - אם כבר החליטה ממשלת ישראל לחתום על ''זכויות/מעמד'' ר''ל, שיש לירדן בירושלים - היא היתה צריכה להחתים את המלך על זיקה היסטורית של העם היהודי לנחלות שהוזכרו לעיל.

אך מכיוון שנעשה מה שנעשה, כל מה שנותר לנו כעת הוא לזכור מי אנחנו, מהיכן באנו, אנה אנו באים, ומה היא ומי היא ארצנו.
_new_ הוספת תגובה



למה שלא ישאלו את האישה?
ניסים (יום שישי, 28/01/2005 שעה 12:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פתאום הגבר קובע אם היא תהיה זונה או לא. זאת החלטה שלה
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי