פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(פינחס ע''ד) גם לעולם נמאס מהשקר
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 11/07/2014 שעה 7:00)


(פינחס ע''ד) גם לעולם נמאס מהשקר

נסים ישעיהו



העולם בתהליך התפכחות מהשקר שבו הוא חי לאורך השנים. וגם זה שאנחנו מתעקשים שלא להבחין ביד האלקית שפועלת בעולם, לא ימנע את היעוד שלנו. כי כאמור הקב''ה מכריח אותנו להתאחד ולנקוט את הפעולות הנכונות. והרי תמיד כשעשינו זאת, העולם היה בעדנו
בשולי האירועים החדשותיים, הרקטות מחד והסיכולים מאידך, תהיתי אם גם בימים אלו אנחנו ממשיכים להעביר להם אספקה, חומרי בניין וכאלה. הכוונה לאספקה שבלעדיה לא יכלו לבנות מנהרות וגם לא לתקוף אותנו. אז מסתבר שהסוג הזה של אספקה אולי נעצר, אבל מזון ודלק אנחנו ממשיכים לספק להם. אגב, מישהו משלם על האספקה הזאת או שזה יוצא מהכיסים המחוררים שלנו, של אזרחי ישראל? מעניין לבדוק. אבל בינתיים אותם רוצחים, בזמן שהם נהנים ממזון שאנחנו מספקים להם, על בטן שבעה הם ניגשים לכלי המשחית שאגרו שם ומשגרים אלינו את הפצצות שאמורות להרוג בנו, במי שמספקים להם מזון. האם אין פירושה של התנהלות זו שאנחנו מעניקים לגטימציה לתביעות שהם מפנים כלפינו? האם אין בהתנהלות זו שלנו, משום עידוד פעיל לטרור המופעל נגדנו?

מתחזקים את הטרור

כבר שנים אנחנו חיים עם האנומליה הזאת ורק בודדים מעזים לצייץ מדי פעם כמה מלים נגד המשך האספקה לרוצחים. והם נתפסים כקיצוניים שאין להתייחס אליהם. כמובן, גם העולם התרגל לזה ועל כן, איש לא התרגש מניסיונותיהם המתמידים לפגוע בנו, איש לא הביע הסתייגות מהתעקשותם להמשיך לירות עלינו את החפצים המעופפים בכל פעם שבא להם. כי ההתעקשות שלנו לתחזק את קווי האספקה שלהם שיכנעה את העולם שאין בעיה, עובדה שאנחנו לא מענישים אותם על הירי וזה אומר שאנחנו משלימים אתו. ואם אנחנו משלימים עם הטרור שמפעילים נגדנו, למה שהעולם יסתייג ממנו? לכן, בכל פעם שהם תקפו – ולא משנה באיזו דרך, רצח, חטיפה, רקטות – לכל היותר נשמעו גינויים שנאמרו כדי לצאת ידי חובה. אבל בכל פעם שהגבנו או אפילו רק חשבו שאנחנו מתכוונים להגיב, מיד פנו אלינו בדרישה לשמור על איפוק.

נתיב התאבדות

אבל האמת היא שאת רעיון האיפוק אל מול טרור אנחנו המצאנו, לא הגויים. אין בדעתי לערוך כאן סקירה מקיפה שתוכיח את הטענה הזאת, אבל מי שרוצה יכול לבדוק, הרי גוגל יודע הכל והוא ישמח לענות לכל שאלה. כמובן, הלך הרוח הזה התבסס על הנחת יסוד שקרית שהערבים הם הצד המסכן, העשוק בידי הקלגס הציוני. הנחת יסוד שהומצאה וממשיכה להוות בסיס להשקפת עולמם ולהתנהלותם של אותם ציונים לשעבר. והעולם אימץ את זה. הוא לא חשב שהוא יכול להיות ציוני יותר מהציונים והעניק לערבים את כל אהדתו. מכיוון שכך, הופנו כלפינו דרישות הזויות לוויתורים שפירושם המעשי הוא דרישה שנחדל להתקיים. מכאן (תרתי משמע) גם יצא רעיון החרם על ישראל, חרם שפירושו המעשי הוא מאמץ מרוכז לאלץ אותנו לוותר על עצם היותנו.

הקב''ה מנהל את העניינים

אלא שהִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן-- שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל(תהלים קכ''א). ועם ישראל חי וקיים. עמדנו כבר על העובדה הגלויה שבכל הארצות של אויבינו, הקב''ה מחולל מהפכות ותהו ובהו כך שהם עסוקים בעצמם ולא מתפנים אלינו. לא אחת כתבנו כאן גם שהבעיה שלנו היא פנימית ולא חיצונית, שהתפקיד שלנו הוא לעמול על תיקון הליקויים אצלנו בבית ולהפסיק להיות מוטרדים מן החוץ, כי באלה שבחוץ מטפל הקב''ה. כעת מתברר שהקב''ה מאלץ אותנו לעשות את מה שלא עשינו בעצמנו, להתאחד. זה התחיל באחדות סביב חטיפת שלושת הנערים הי''ד ונמשך כעת אל מול הטרור העזתי. והמעניין הוא שהעולם שותק. בינתיים לפחות. דומה, כי כמו כמה (שמכונים) שמאלנים אצלנו, גם לעולם מתחיל להימאס מהשקר של הערבים, של אלה המתעקשים להשמיד ולהרוג ודורשים חסינות מפני תגובה.

ביקשו לקלל ונמצאו מברכים

והאמת היא שבשכל אנושי קשה לזהות איזשהו היגיון בהתנהלות הפלשתינית. אי אפשר להבין את ההתעקשות שלהם להמשיך לירות עלינו כאשר הם יודעים את יחסי הכוחות בינם ובין צה''ל. אין זאת אלא שהם סמכו על העולם שייחלץ להצילם, כרגיל. אבל לעולם נמאס כאמור, והוא כבר די משתעמם מההצגות שלהם. מה גם שכולם שמעו את ראש הממשלה מבקש שלא להסלים את המצב, מבטיח ש''שקט ייענה בשקט''. הם בחרו ברעש ולעולם כבר לא איכפת שיקבלו את מה שרצו. הסיפור הזה התחיל בשבוע שבו קראנו את פרשת בלק, עם הסיפור של בלעם שרצה לקלל ונאלץ לברך אותנו בברכות הכי נעלות. באותו שבוע הם הגבירו את מאמציהם לפגוע בנו וכאמור, מאמצי ההרגעה שלנו לא הצליחו. עד שנאלצנו להגיב במהלך שזכה לכינוי ''מבצע צוק איתן''. ומכיוון שהכל קורה בהשגחה פרטית מלמעלה, גם לשם הזה יש משמעות מעניינת.

מלחמה על הארץ

השם שניתן לתגובת צה''ל בעזה הזכיר לי את דבריו של בלעם, את ההסבר שלו לחוסן של עם ישראל (במדבר כ''ג): ט כִּי-מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ, וּמִגְּבָעוֹת אֲשׁוּרֶנּוּ: הֶן-עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן, וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב. והרי צורים וצוקים מאד קרובים במובנם. כמו כן בלעם מתנבא על בני יתרו שקשרו את גורלם בגורלנו ואומר (פרק כ''ד): אֵיתָן, מוֹשָׁבֶךָ, וְשִׂים בַּסֶּלַע, קִנֶּךָ. איתן במשמעות של חוזק כמובן. בלעם אומר כי מי שקושר את גורלו בגורל עם ישראל, כמו יתרו, מובטח לו קיום נצחי. לפי חז''ל 'איתן' הוא אחד השמות או הכינויים של אברהם אבינו; והרי הוא ראשון ל''צורים'' שמזכיר בלעם, שכן כך הוא מכנה את אבותינו הקדושים, כאמור ברשימה הקודמת. אינני יודע כיצד בדיוק מחליטים על שמות למבצעים שונים; אומרים שמחשב ''מחליט'' על זה. אולי. מה שבטוח הוא שהשם הזה תואם להפליא לנסיבות ולהקשרים התורניים.

הארץ שלנו היא

כי כשאצלנו החליטו מחוסר ברירה להגיב לרצחנות הערבית, זה קרה כבר בשבוע של פרשת פינחס, הפרשה של השבוע, וביום השלישי של השבוע. חלק הפרשה של היום הזה פותח כך (במדבר כ''ו): נב וַיְדַבֵּר ה', אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. נג לָאֵלֶּה, תֵּחָלֵק הָאָרֶץ בְּנַחֲלָה--בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת. נד לָרַב, תַּרְבֶּה נַחֲלָתוֹ, וְלַמְעַט, תַּמְעִיט נַחֲלָתוֹ: אִישׁ לְפִי פְקֻדָיו, יֻתַּן נַחֲלָתוֹ. נה אַךְ-בְּגוֹרָל, יֵחָלֵק אֶת-הָאָרֶץ: לִשְׁמוֹת מַטּוֹת-אֲבֹתָם, יִנְחָלוּ. נו עַל-פִּי, הַגּוֹרָל, תֵּחָלֵק, נַחֲלָתוֹ--בֵּין רַב, לִמְעָט. לָאֵלֶּה שנמנו בפסוקים הקודמים של הפרק, כולם צאצאי יעקב אבינו כמובן, תֵּחָלֵק הָאָרֶץ בְּנַחֲלָה. מיד בהמשך באה תזכורת אודות בני לוי: כִּי לֹא הָתְפָּקְדוּ, בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, כִּי לֹא-נִתַּן לָהֶם נַחֲלָה, בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. שכן תפקידם הוא לעסוק ולהנהיג את עם ישראל ברוחניות, והם מנועים מהתעסקות בארציות שעלולה להסיח את דעתם מתפקידם הרוחני.

אין עוד מי שמואס בארץ

והפסוקים האחרונים של הפרק אומרים שכל המוזכרים בו נוחלים את הארץ. כי מתו כבר כל אלה שהעדיפו להישאר במדבר: סד וּבְאֵלֶּה, לֹא-הָיָה אִישׁ, מִפְּקוּדֵי מֹשֶׁה, וְאַהֲרֹן הַכֹּהֵן--אֲשֶׁר פָּקְדוּ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, בְּמִדְבַּר סִינָי. סה כִּי-אָמַר ה' לָהֶם, מוֹת יָמֻתוּ בַּמִּדְבָּר; וְלֹא-נוֹתַר מֵהֶם, אִישׁ--כִּי אִם-כָּלֵב בֶּן-יְפֻנֶּה, וִיהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן. במלים אחרות, חלק הפרשה שלמדנו ביום בו החל צה''ל להגיב על התוקפנות הערבית, מבטיח כי כבר הגיע הזמן לנחול את הארץ והנוחלים הם כל היהודים שחיים כעת. כי מי שמאס בארץ – מת מכבר. וכאשר מגיע הזמן לשלב הזה, הקב''ה מסבב את העניינים כך שאומות העולם לא רק לא יפריעו, אלא עוד יסייעו לנו להגשים את הכוונה האלקית. כרגע מתבטא הסיוע שלהם בכך שאינם מתערבים בנעשה כאן, אינם לוחצים עלינו להפסיק את הפעילות בעזה, אבל בהמשך מן הסתם הם אפילו יסייעו.

אהבת הארץ של הנשים

אולי זה יקח עוד כמה זמן, אבל העולם בתהליך התפכחות מהשקר שבו הוא חי לאורך השנים. וגם זה שאנחנו מתעקשים שלא להבחין ביד האלקית שפועלת בעולם, לא ימנע את היעוד שלנו. כי כאמור הקב''ה מכריח אותנו להתאחד ולנקוט את הפעולות הנכונות. והרי תמיד כשעשינו זאת, העולם היה בעדנו. בהמשך הפרשה של היום מסופר על בנות צלפחד שהתייצבו לִפְנֵי מֹשֶׁה, וְלִפְנֵי אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן, וְלִפְנֵי הַנְּשִׂיאִם, וְכָל-הָעֵדָה--פֶּתַח אֹהֶל-מוֹעֵד, לֵאמֹר. ג אָבִינוּ, מֵת בַּמִּדְבָּר, וְהוּא לֹא-הָיָה בְּתוֹךְ הָעֵדָה הַנּוֹעָדִים עַל-ה', בַּעֲדַת-קֹרַח: כִּי-בְחֶטְאוֹ מֵת, וּבָנִים לֹא-הָיוּ לוֹ. ד לָמָּה יִגָּרַע שֵׁם-אָבִינוּ מִתּוֹךְ מִשְׁפַּחְתּוֹ, כִּי אֵין לוֹ בֵּן; תְּנָה-לָּנוּ אֲחֻזָּה, בְּתוֹךְ אֲחֵי אָבִינוּ. מאז ועד בכלל בנות צלפחד משמשות מופת לאהבת הארץ, אבל בינתייים משה לא יכול היה לענות להן והוא פונה אל ה' לבקש הנחיות: ה וַיַּקְרֵב מֹשֶׁה אֶת-מִשְׁפָּטָן, לִפְנֵי ה'.

חילופי הנהגה ודבקות בה'

התשובה של ה' כתובה בפרשה שלמדנו ביום רביעי (פרק כ''ז): ז כֵּן, בְּנוֹת צְלָפְחָד דֹּבְרֹת--נָתֹן תִּתֵּן לָהֶם אֲחֻזַּת נַחֲלָה, בְּתוֹךְ אֲחֵי אֲבִיהֶם; וְהַעֲבַרְתָּ אֶת-נַחֲלַת אֲבִיהֶן, לָהֶן. בשלב הזה משה גם מקבל הודעה שסיים את תפקידו כמנהיג והוא מונחה להסמיך את יהושע כמחליפו. האם אצלנו זה אומר שינוי בדרך ההנהגה? ימים יגידו, אבל לדעתי אין ברירה. השינוי חייב לבוא. והשינוי הזה מבוטא היטב בהמשך הפרשה עד סיומה. זה מתחיל בקרבן התמיד שנצטווינו להקריב פעמיים בכל יום (פרק כ''ח): ב צַו אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם: אֶת-קָרְבָּנִי לַחְמִי לְאִשַּׁי, רֵיחַ נִיחֹחִי, תִּשְׁמְרוּ, לְהַקְרִיב לִי בְּמוֹעֲדוֹ... ד אֶת-הַכֶּבֶשׂ אֶחָד, תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר; וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי, תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם. וכך נמנים ברצף עד סוף הפרשה הקרבנות של כל השנה, שבת, ראש חודש, חגים. ללמדנו כי את הקשר שלנו עם הקב''ה, אותו קשר שמעניק לנו את הזכות על הארץ, יש לשמר ולטפח דבר יום ביומו.

ניתן להאזין לתמצית הדברים ברדיו קול הלב בתכניתו השבועית של אריק לב.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


זכותך להאמין בדברעים חסרי ביסוס .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 8:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקב''ה שלך נם וישן הרבה מאד .
כל מה שאתה ודומים לך יודעים לעשות זה המצאת תירוצים ושקרים
כדי לנסות בחוסר הצלחה להראות שהוא קיים ועושה משהוא .

אין שומר ישראל .
מה שגרם לעם היהודי להמשיך ולהתקיים הוא לימוד העברית וקריאה בתורה ובתלמוד .
מי שגרמו לעם היהודי לקטון במספרו הם הרבנים הקדומים
שקבעו שמי שלא יודע לקרוא בתורה הוא ''בור ועם הארץ''
אנשים טיפשים שהעליבו יהודים חסרי השכלה .
במעשה זה דחקו אותם אל דתות אחרות .

וכעת הגיע תורך .
אתה בור ועם הארץ . חסר יידע על המציאות הדבק בספר שנכתב לפני 3000 שנה .
ספר שיש בו תערובת של אמת ושקר .
_new_ הוספת תגובה



כבוד השם וכבוד הרב
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 13/07/2014 שעה 9:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ,המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה.פגעת בכבוד השם,וגם פגעת בכבוד המחבר,האיש היקר,נסים ישעיהו.

הכותב ישעיהו,כותב במשך שנים רבות,מאמרים מופלאים עם המון חוכמה.לכן זה לא הגיוני,לכנות אותו ''בור ועם הארץ''.

זה פשוט מטורף.או בשפתו של דוד סיון-דבריך מופרכים לחלוטין!
_new_ הוספת תגובה



כבוד השם וכבוד הרב
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 13/07/2014 שעה 11:11)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מכיא שיש מישהוא שנקרא ''השם'' .
ורב הוא רב למי שרוצה בו שיהייה רבו .
מר נסים ישעיהו מתמצא במידה זו או אחרת בכתבי קודש יהודיים .
אך על פי הכתיבה שלו אני התרשמתי שהוא בור ועם הארץ בכל מה שנוגע לפיזיקה , מתמטיקה , ביולוגיה ,
גיאוגרפיה , גאיאולוגיה ואסטרונומיה .
כמוכן ברצוני להזכירך כי הביטוי ''בור ועם הארץ'' הוא ביטוי של רבנים כלפי יהודים שאינם משכילים בעניני תורה ותלמוד .
לכן מצידי שלי הוא וכמוהו ראויים לכינוי בורים ועמי ארצות .
_new_ הוספת תגובה



כבוד השם וכבוד הרב
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 13/07/2014 שעה 18:30)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן דעתי הקטנה והצנועה, בנושא דת ואמונה:
מי שטוען שאין אלוקים.יש לו הגיון משלו.אתה לא רואה ולא מרגיש,ישות אלוקית.ולכן אתה יכול לטעון---מכיוון שאני לא רואה בעיניים,אל.אז כנראה האל אינו קיים.אבל,

קצת מחשבה.קצת הגות,ואז אתה מבין שאנו חיים בעולם מתוכנן להפליא.אתה רואה שיש סיבה ותוצאה.יש יד מכוונת.יש דין ויש דיין בטווח הארוך.ואינספור דוגמאות והוכחות:

התפיסה האישית שלי:
אל רחום וחנון.הוא נצחי.הוא היה לפני שנוצר כדור הארץ.והוא יהיה גם בעוד מיליארדי שנים.האל לא תלוי במה שאתה חושב/רוצה/מאמין.האל הווה,עובדה.לא יעזור מיליון הכחשות.
_new_ הוספת תגובה



כבוד השם וכבוד הרב
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 13/07/2014 שעה 19:34)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העולם אינו מתוכנן להפליא .
העולם הוא כיאוס אחד גדול שבו יש מעט חוקים וכוון אחד בלבד .
לא אלוהים ולא בטיח..................
_new_ הוספת תגובה



דבורה שיונקת צוף
הזוהר הצפוני (יום שני, 14/07/2014 שעה 9:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן דוגמאות לעולם מתוכנן --
א.הדבורה שייכת לממלכת החי.הפרח שייך לממלכת הצומח.לכאורה שני ממלכות שונות.מה הקשר בין הדבורה לבין הפרח??
והנה,איכשהו,הדבורה מותאמת למבנה הפרח.והדבורה ניזונה מהצוף של הפרח.רק יד מכוונת שמימית,אלוקית.יכולה ליצור התאמה בין שני דברים שונים.להתאים את החי לצומח.
זה כאילו שאני עושה מפתח.ואי שם במרחק של קילומטרים,מישהו בונה מנעול.ואיכשהו,המפתח שלי מתאים למנעול של השני.בלי שום תקשורת ביננו!!

ב.הבט אל השמיים.השמש זורחת ושוקעת אלפי שנים.כדוה''א,הירח ושאר הכוכבים,נעים במסלולים קבועים.זה ניראה לך כאוטי??
_new_ הוספת תגובה



דבורה שיונקת צוף
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 14/07/2014 שעה 10:08)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שומע רק חצאי דברים .
שים לב -
1 - העולם כיאוטי .
2 - יש מעט כללים .
========================================
השמש לא זורחת ושוקעת . כך גם הירח וכוכבי הרקיע .
כדור הארץ סובב סביב צירו ולכך זה נראה כפי שנראה .
========================================
הדבורה והפרח שניהם צאצאים מאד מאד רחוקים של ARCHAEA קדמונית .
בתהליך כיאוטי ממושך בן 3.000.000.000 שנה בערך השתנו שניהם , כל אחד למה שהוא היום כולל התאמה בניהם .
========================================
אם פלוני ייצר 3 מיליארד מנעולים שונים ובמרחק 20.000 קילומטר ייצר אלמוני 3 מיליארד מפתחות שונים
מובטח לך שתהיה התאמה של יותר מזוג אחד .
_new_ הוספת תגובה



דבורה שיונקת צוף
הזוהר הצפוני (יום שני, 14/07/2014 שעה 20:06)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את דבריך.
_new_ הוספת תגובה



עד מתי תושיע,כיפת ברזל??
הזוהר הצפוני (יום שישי, 11/07/2014 שעה 9:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רוצה להתריע ולהזהיר--
מערכת ''כיפת ברזל'',היא מערכת יחידה במינה בעולם כולו.היא לא נוסתה בשום מקום אחר.זה משהו חדש לחלוטין ללא שום ניסיון רציני, או רקע קודם.
(למעט,מבצע עמוד ענן).

האם זה נכון,להפקיד את חיינו וחיי ילדינו בידי הכיפה הזאת??
לכל טכנולוגיה,יש באגים.יש עייפות החומר.צריכה טיפול 10אלפים.התחממות של רכיבים אלקטרוניים.וגם מס' מוגבל של טילים מיירטים.
כיפת ברזל היא כמו תרופה חדשה שלא נוסתה בשום מקום למחלה.אנחנו משתתפים בניסוי ענקי, בחיים של עם שלם.יש גבול.

נ.ב.
שימו לב ללוח השנה העברי.ימי בין המצרים מתחילים עוד 3ימים.יום החורבן תשעה באב,גם מתקרב...זה לא צירוף מקרים!
_new_ הוספת תגובה



עד מתי תושיע,כיפת ברזל??
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 10:58)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
ימי בין המצרים וגם ט באב ישנם בכל שנה .
התייחסות לתאריך כסימן לאסון היא דבר מגוחך .
_new_ הוספת תגובה



האמת שלך מפוקפקת
דוד סיון (יום ראשון, 13/07/2014 שעה 12:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנם מקרים בהם 'האמת' שלך מבוססת על אקסיומות או הנחות שונות ומשונות שאינך טורח לבסס אותן. אחת כזאת היא בדבר קיומו של אלהים וכל הקשור בכך. אבל זה גם בולט בהתבטאויות שלך בנושאים אקטואליים כמו בדוגמה הבאה:

מצד אחד אתה מכנה טענות שלך אמת ומצד שני מצהיר ''... אין בדעתי לערוך כאן סקירה מקיפה...'' ושלוח את קוראיך לחפש הוכחות לטענתך בגוגל.
כמובן שההנחה הזאת מהווה בסיס מפוקפק להנחה אחרת מיהו ציוני ומי לא. במספר משפטים אתה מנסח הנחות ובלי לבסס אותן אתה מפיק-מנסח מסקנות חד משמעיות.

המשמעות היא שאינך פתוח לדון באופן רציני על 'האמת' המפוקפקת שלך בנושא אקטואלי שבחרת להעלות.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי