פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פירות השנאה
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שלישי, 08/07/2014 שעה 7:00)


פירות השנאה

ע. צופיה



לאחר שעברו עלינו שלושה שבועות קשים בעקבות חטיפת שלושה נערים יהודיים ורציחתם באכזריות בידי פורעים ערביים מסתיים בימים אלו שבוע נוסף קשה עקב רצח אכזרי ביותר של נער ערבי על ידי פורעים יהודיים. מעשים אלו מעידים כי בקצוות הימניים של שני העמים יש הרבה מהמשותף. שניהם מאמינים כי במעשי רצח אכזריים הם יקדמו את האידיאולוגיה שלהם. לעומת זאת כאשר בוחנים את התנהגות ה''גושים המרכזיים'' בשני העמים רואים הבדל עמוק מאוד, אולי אפילו תהומי.

במשך שלושת השבועות שנמשכו החיפושים אחר הנערים מכפר עציון ההנהגה הפלשתינאית גינתה או הסתייגה ממעשה זה אך הציבור הרחב שמח וצהל על כך בפומבי וללא בושה הסימון של שלושה אצבעות זקופות הפך לסימן של גאווה וזחיחות נפש. לעומת זאת בעקבות רצח הנער הערבי משועפט ההנהגה הישראלית ניסתה לחמוק מאחריות על ידי אי הגדרת הרצח כמעשה לאומני לעומתה הציבור הרחב האמין כי זה רצח לאומני, גינה אותו בכל דרך אפשרית וידע לסמן את הכיוון שבו יש לחפש את הרוצחים.

ההבדל הזה בגישה למעשי הרצח הוא מסמל את הבדל היסודי בין שני העמים. מצד אחד רצון עז ל''זרוק את היהודים לים'' ומצד שני רצון לחיות ב''חלקת אלוהים הקטנה'' בשקט ובשלוה יחסית. מפה, לטעמי, גם נגזר הפתרון למצב. יצירה, בהדרגה ובשום-שכל, של נתק מלא בין הפלשתינאים החיים בעזה וביו''ש לבין הציבור היהודי החי במדינת ישראל בגבולות 67 עם ''תיקונים קטנים''.

עשרים שנה של הידברויות בין העמים והישויות לא הביאו לשום פתרון. מעשי הרצח של השבועות האחרונים הם הוכחה סימפטומטית לכך. לכן יש לנקוט יזמה עצמאית, לתחום חד-צדדית את גבולות המדינה, להקים גדר ביטחון אמיתית לאורך הגבולות, לפנות את הישובים היהודיים שבתוך הגדר, לסגור את כל המעברים, מלבד המעברים לממלכת ירדן (ואולי להקים עוד כמה), להפסיק לחלוטין מעבר פועלים וסוחרים פלשתינאים למדינת ישראל, לכוון בהדרגה את הרשות להביא את צרכיה דרך מלכת ירדן, לסלק את כל השב''חים למיניהם כולל אלו שהתחתנו עם אזרחיות ישראליות ועוד פעולות בכיוון זה. מצב זה של הפרדה מוחלטת למשך מספר שנים אמורה לשנות את האווירה הטעונה יצרים ושנאה הדדית.

אז יטענו כי יו''ש תיהפך למוצב איראני קדמי ו''קאסמים'' יעופו לכל עבר. יתכן.
אך טילים עפו לשטחנו מצפון, מדרום ובעבר אף נלחמנו כנגד 3 חזיתות ושרדנו. אני מאמין כי בפעולה נחושה נדע לדכא איום זה.

המצב הפוליטי הנוכחי אינו מאפשר ביצוע צעד כזה. לשם כך דרוש מנהיג חזק ומשכנע שיסחב אחריו את מירב העם. מנהיג כזה אינו נראה כרגע על הבמה הפוליטית בארץ. מנגד, ידוע שהנסיבות מולידות את המנהיג ויתכן שבנסיבות המצטיירות באופק יקום גם אדם כזה.

ההיסטוריה הקצרה של מלחמות ישראל מוכיחה כי כאשר נלחמנו בנחישות ובדבקות במטרה ניצחנו וכאשר המטרה הייתה מטושטשת כשלנו. אויבינו מדרום מנסים מדי תקופה לבדוק את נחישותנו, בצדק, כי לאורך העשור האחרון (ויותר) אנו מגלים כלפיהם חוסר נחישות הגובל לפעמים בריח של זיעה הנובעת מפחד. הם יורים ללא שמץ של היסוס על אזרחים ואפילו מכוונים לשעות שבהם ניתן לפגוע בילדים ואנו בתגובה מפציצים חולות ומבנים ריקים. קולות של מומחים מטעם עצמם קוראים ''לא להיכנס לעזה'', ''לא לפגוע באזרחים'' וכולי. העובדה כי הצעות אלו כשלו כבר תריסר שנים אינה משנה להם, חוכמתם ''עתיקה'' יותר. ארגוני טרור בכל מקום בעולם שואבים את כוחם מהציבור האוהד את מטרותיהם. הדרך להחלישם או להכחידם היא דרך פגיעה באהדת הציבור. כך נהגו הרוסים בצ'צ'ניה, כך נהגו האמריקאים בעיראק וכך נוהג נאט''ו באפגניסטן-פקיסטן. בדרך דומה אנו צריכים לנהוג ברצועת-עזה.

מעשה הנקמה (במידה ויוכח סופית כי אכן החשודים ביצעו אותו) שנעשה בנער הערבי משועפט הוא סימן דרך בהתנהלות החברתית שלנו. אסור לנו לעבור על כך לסדר היום ועלינו להעניש בחומרה מרבית את האשמים ברצח. אך חשוב לזכור כי הצורך בנקמה הוא צורך אנושי שלא ניתן להתעלם ממנו והוא חייב לבוא על סיפוקו, בעיקר על רקע הרצח האכזרי של שלושת הנערים החטופים. בכדי ל''ספק'' צורך זה ולמנוע את ביצועו על ידי אנשים פרטיים על המדינה לנקום באותם הגורמים שביצעו מעשה זה, על המארגנים, על המסייעים ועל הציבור האוהד אותם בפומבי. המדינה לא עשתה זאת ולכן בא מעשה הנקמה הנתעב והמחיר הכבד שאנו, כציבור, משלמים עבורו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


טנקים פלסטינים מסתערים עלינו...
הזוהר הצפוני (יום שלישי, 08/07/2014 שעה 12:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בואו נעשה השוואה בין הכוח הישראלי והכוח הפלסטיני--
לפלסטינים יש אפס טנקים.אפס מטוסי קרב.אפס תותחים.אפס צוללות.אפס ספינות קרב.
סך הכל יש להם כמה גראדים מחורבנים.

אז מה הולך פה?
מדוע הענק הישראלי,מתקפל לפני הזאטוט הפלסטיני??
_new_ הוספת תגובה



הערה
דוד סיון (יום שלישי, 08/07/2014 שעה 12:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נניח שטענתך כי 'נקמה היא צורך אנושי' נכונה. מקורו שהצורך הזה הוא ברגשות. האם פרוש הדבר שעל המדינה-הממשלה לספק צורך זה? אני חושב שלא משום שאין זה תפקידה של הממשלה לטפל ברגשות או בהתפרצות רגשות בהקשר הנדון. תפקידה לפעול באופן מושכל-רציונלי למניעת לשיפור המצב הביטחוני בצורה מושכלת. בדרך הזאת יתכן שהממשלה תתפוס 'שתי ציפורים במכה אחת': גם תשפר את הביטחון וגם תרגיע את רגשות הנקם.
_new_ הוספת תגובה



הערה
ע.צופיה (יום שלישי, 08/07/2014 שעה 14:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי הבנתי את דבריך אתה מערבב שני דברים.
הציבור כציבור והפרט כפרט זקוקים , בכדי לחיות חיים נורמטיבים, לתחושת ביטחון מסוימת. במדינות מסוימות יותר ובמדינות מסוימות פחות. אחד מתפקידי המדינה הוא לתת לאזרחים את התחושה הזאת.
הצורך הרגשי בנקם הוא מתחיל מהפרט ולאט-לאט מתקבץ לקבוצות שהולכות וגדלות. אחת המטרות של הנקם הוא להחזיר את הביטחון העצמי שלכאורה או שלא לכאורה אבד. מטרה אחרת היא לפצות על פגיעה אישית.
הציבור מצפה מהמדינה שתעשה את ''הנקם'' עבורו. כלומר יעשו מעשים שיגדילו את הביטחון האישי והקבוצתילאחר רצח, למשל, וגם יתנו תחושה אישית של ניצחון בכך ש''יביאו'' פי כמה הרוגים מהצד השני.
כאשר המדינה ''מאכזבת'' ציבור זה פעם אחר פעם קמים היחידים או הקבוצות ו''נוטלות את החוק לידיהן''.
לכן פעולה מושכלת נכונה תמנע התפרצות רגשית שיכולנה לבוא לידי ביטוי בהרבה דרכים.
במקרה של שלושת הנערים שנרצחו המדינה, לטעמי, נהגה, כנראה בגלל לחצים שונים, בצורה מושכלת מדי. היו צריכים ''להתפרע'' יותר. הזעקות של הצד השני היו צריכות להיות ''רמות'' יותר בהרבה אוקטבות.
_new_ הוספת תגובה



הערה
דוד סיון (יום שלישי, 08/07/2014 שעה 14:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה פעמיים:
1. אינני מערב שני דברים ובודאי לא יותר ממך (במיוחד בהודעה האחרונה).
2. בנתיים, מאז 1967, המדינה ''נותנת'' לפרטים או לקבוצות פרטיות ''להנחות'' אותה והתוצאה שהתופעה מתחזקת.

כלל בימים האחרונים (ובכלל בשנים האחרונות), במצב הנוכחי, המדינה מתנהלת בשיקול דעת כאשר אף פרט או קבוצה לא מכיר את המצב והנתונים טוב יותר. אם היא לא ''מתפרעת'' כמו שהיא עושה לפעמים חייבת להיות כאן סיבה אמיתית. בין השאר חלק חשוב מהסיבה הזאת היא טענת ''האח הגדול''.
_new_ הוספת תגובה



הערה
ע.צופיה (יום שלישי, 08/07/2014 שעה 18:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז תום תקופת בן-גוריון. 1963 כמדומני, יש החלשות מתמדת בכוחה של הרשות המבצעת וגם בכוחה של הרשות המחוקקת ( איני בטוח שיש קשר ביניהם) אך מעשי נקם היו מאז ומתמיד. הר-ציון למשל על מות אחותו, חלק מבצעי יחידה 101 והצנחנים ועד ימינו אלו.זה תמיד קרה כתוצאה מכך שהפרט לא האמין שהמדינה תנקום.
אגב, לדעתי, הנקמה אינה בהכרח רק מצד ימין. מעשים כמו של אודי אדיב ופרופ. כהןניתן לראות בהם סוג של מעשי נקם מצד שמאל.
_new_ הוספת תגובה



אתה מפספס
דוד סיון (יום רביעי, 09/07/2014 שעה 7:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הפעולות של 101 והצנחנים היו פעולות של המדינה ולא של פרטים.
2. הר ציון וחבריו מ-‏101 יצאו למסע נקם בלי קשר למה שהמדינה עשתה או לא עשתה. מכאן שאין לענייו הזה קשר לטענתך הקודמת.
3. אתה צודק שצורך הנקמה לא מבחין בין ימין לשמאל. אבל אתה טועה שמעשי המדינה צריכים לשרת את הצורך הזה.
4. אינני יודע מי זה פרופסור כהן שהזכרת, אבל אודי לא פעל מצורך לנקום.
_new_ הוספת תגובה



אחת מנקודות התורפה בדבריך .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 09/07/2014 שעה 6:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

... להפסיק לחלוטין מעבר פועלים וסוחרים פלשתינאים למדינת ישראל ...לסלק את כל השב''חים למיניהם כולל אלו שהתחתנו עם אזרחיות ישראליות ועוד פעולות בכיוון זה.

הישראלים , כל אחד בעוצמה אחרת ובמידה אחרת , מרחיקים עצמם מעבודות מלוכלכות , מעייפות , מסריחות , מועטות תיחכום ומועטות הכנסה .

''מישהוא'' ישליך אשפה .
''מישהוא'' יסלול כבישים .
''מישהוא'' ייבנה בתים .
''מישהוא'' ייתקן מכוניות .
''מישהוא'' ירחץ את התחת לזקנים וזקנות .
וכן הלאה ............................

==================================================================
יש נקודות תורפה נוספות .
_new_ הוספת תגובה



אחת מנקודות התורפה בדבריך .
ע.צופיה (יום רביעי, 09/07/2014 שעה 7:07)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי התיאוריה שלי אם ברצונו להפסיק את ''המעגל'' הזה עם הפלשתינאים עלינו לעשות זאת. יש לזה מחיר ונצטרך לשלם אותו.
פעם עשינו את כל העבודות הללו וללא ברירה נעשה אותן שנית בסגנון המאה ה-‏21.
_new_ הוספת תגובה



לא להיכנס קרקעית!!
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 10/07/2014 שעה 21:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשום אופן לא להיכנס קרקעית לתוך רצועת עזה.זה גם מסוכן וגם מיותר.
רצועת עזה היא רצועה קטנה בגודל של 300 קמ''ר בלבד.ניתן לטווח אותם בקלות.
תיאורטית,ניתן להשתיל מצלמה,בכל רחוב וכל סימטה בעזה.עזה היא כמו פלסטלינה בעבורנו.ישראל שולטת בהם בכל דבר.

יש לנהל מצור על הרצועה ,כמו המצור על ירושלים ב1948.
מי שאכזר -מנצח!!
אין מקום לרחמנים,במזרח התיכון.מי שמרחם,נירמס ונידרס.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 10/07/2014 שעה 22:11)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עזה רודפת אותנו,כבר 100 שנה.פרעות,פאדיון,רקיטות,קסאמים.כבר שלושה דורות,אנחנו אוכלים מרורים מהרצועה המקוללת הזאת.החזון של רבין היה שעזה תיטבע בים.לכן זה הפתרון הסופי-

א.להרוג את כולם ברצועת עזה.להשמיד אותם עד האחרון.לא להשאיר שריד.
ב.להרוס הכל ברצועה.לעשות שם שטח ריק לחלוטין.
ג.להפוך את השטח הפנוי של הרצועה.לריביירה עם טיילת,בתי-מלון,אתרי דייג ונופש.לבנות הכל מחדש.

העולם יגנה וישכח מהר.כיום גרמניה היא המדינה הכי אהובה בעולם.תוך 60 שנה,העולם שכח לגרמניה הכל.העולם ישכח גם לנו.
מעטים יזילו דמעות על החורבן הסופי של רצועת עזה.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
ע.צופיה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 6:13)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אימצת לעצמך את התיאוריה של גרמניה מלפני 60 שנה?
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 8:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שגרמניה הנאצית עשה משהוא
אינו הוכחה שהמעשה אינו נכון או ראוי .
כדי לפסול מעשה צריך להראות שהוא עצמו לא ראוי או לא רצוי .

בלי קשר לגרמניה .
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
ע.צופיה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 8:41)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי כלום.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 8:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רמזת כי הפתרון שהוא מציע פסול בגלל שהוא כמו הפיתרון הגרמני .
זה טיעון לא תקף .
כדי להראות שהוא לא צודק עליך להראות זאת ישירות ולא בעזרת הטענה ''כמו גרמניה'' .
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
ע.צופיה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 9:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למושג ''נאציזם'', ''הפתרון הסופי'', ''גרמניה מלפני 60 שנה'' ומושגים דומים יש תוכן ברור וידוע. לרוב בני האדם לא צריך להסביר ולפרט, עצם הזכרת המושגים הללו לגבי התנהלות או התנהגות מסוימת מסבירה הכול.
כך שאיני רואה צורך לספר מחדש את ההיסטוריה ביחס לכך, די שאני מצביע על הכיוון.
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 11/07/2014 שעה 10:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך טעות .
הזכרת המושגים מתקופת הנאצים אינה פוסלת את המעשים .
אם מעשה כלשהוא פסול יש לנמק זאת בלי השוואה אלא מתוך עצמו .
תזכור כי הגרמנים בנו אוטוסטראדות וזה לא פוסל אוטוסטראדות .
הגרמנים בנו מכוניות , מטוסים , אניות , צוללות וכל אלה לא פסולים .
גם מדע כללי ומדע הרפואה קודמו בגרמניה .

אתה לא תפסול ניתוח מציל חיים בגלל הנימוק ''זה פיתוח מגרמניה הנאצית'' .
אתה גם משתמש במוצרים מגרמניה .
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
יוסף אליעז (יום שישי, 11/07/2014 שעה 14:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבותי, עצרו רגע. ירדתם לבנקט. חיזרו נא לדרך הישר.

''הזוהר הצפוני'' אינו זוהר כלל. הוא העלה רעיון עוועים להרוג 1.800.000 בני אדם החיים כיום ברצועת עזה, חלקם תינוקות וילדים שלא עוולו דבר, ולהרוס את כל כולה. איום ונורא שאדם בישראל מעלה רעיון כזה בדעתו, אם גם שעזה הפכה לפקעת צפעונים היורקת ארס וטילים ליד המאכילה אותה.

אנו לא נאצים, וימי יהושע בן נון והחרמת יריחו תמו לפני 2.500 -3.000 שנה. אנו גם לא תורכים ותושבי עזה אינם ארמנים חסרי-הגנה. צריך להתגונן ממחבליהם, מי שרוצח ישראלים דמו בראשו, אך אין אפילו לחלום , חלילה, על ג'נוסייד!

מה פתאום המפלגה הקטנה וע. צופיה התדרדרו בעקבות מאמר השטנה של הזהר הצפוני לדיון על נאציזם?! משכו נא ידיכם מן השואה ואל תערבו מין בשאינו מינו!

דבריך, מפלגה קטנה, חוששני ברורים, אם בכלל, רק לך.
אפילו אפשר להביו [ואני מקוה שלא כך] שאתה חולק על הזוועות שבצעו הנאצים, או חלקן. אם כך, חלילה, לא נותר אלא לתמוה.
_new_ הוספת תגובה



הסבר למי שלא הבין .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 12/07/2014 שעה 12:47)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לטעון כי X אינו נכון היות וכך עשה מישהוא רע מאד
הוא טיעון לא קביל מבחינה לוגית .
למה ?
אם הטיעון הזה קביל אז הוא תקף לגבי כל מעשיו של אותו מישהוא .
הנאצים עשו מעשיו זוועה כולל רצח מיליוני יהודים .
הנצים גם אהבו לאכול שטרודל תפוחים .
האם אכילת שטרודל תפוחים פסולה בגלל שנצים אהבו לאכול זאת ?
_new_ הוספת תגובה



הפתרון הסופי לבעיה של עזה
הזוהר הצפוני (יום שלישי, 15/07/2014 שעה 17:15)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסף אליעז-
אני מבין את הזעזוע שלך.ניתן לומר אף- זעזוע צדקני.כשיצחק רבין ז''ל אמר שהלוואי שכל עזה תטבע בים.למה הוא התכוון??

כתבתי רעיון משוגע.נכון.אבל מה המטרה של החמאס??
לעשות ג'נוסייד לכל היהודים.החמאס הם הם הנאצים.

אילו היה האדון סטאלין פולש לגרמניה בשנות ה-‏30 ועושה טבח בעם הגרמני.זה היה דבר טוב.
_new_ הוספת תגובה



הילדים של עזה
הזוהר הצפוני (יום שלישי, 15/07/2014 שעה 17:20)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסף אליעז,הבעת רחמים על הילדים של עזה.הילדים של חמאסטן.
מדוע?

האם חמאסטן מרחם על הילדים שלנו??
התבונן 100 שנה אחורה.פרעות תרפ''ט שנת 1929 ועוד.ארבעה דורות של ערבים גדלו בעזה.אף צדיק לא יצא משם.הילדים של עזה כיום.סופגים את הרעל האיסלמי מקטנות.כולם שם רשעים,בני מוות!!

צר לי.אין פתרון אחר.רק משהו דרסטי.
_new_ הוספת תגובה



הילדים של עזה
יוסף אליעז (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 2:51)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לזוהר הצפוני,

יש הבדל בין פליטת-פה, או קללה, ואפילו איחול לבין ביצוע בפועל.

אני מניח שפלטת כלפי מישהו: ''הלואי שתמות'' אך לא ניגשת לביצוע...

יצחק רבין ז''ל שהזכרת היה מצד אחד מפקד דגול, עוד בפלמ''ח, אך לא היה חף משגיאות גסות כאחד האדם. אינני מדבר על אהבתו לטיפה המרה, לעישון כבד [שבו הוסברה התמוטטותו בששת הימים, אחרי שהכין את צה''ל למלחמה]. הוא גם הורה ''שברו להם ידים ורגלים'' וכאשר אל''מ מסוים הבין זאת מילולית, ביצע ועמד לדין - רבין התכחש. אז אם התפלל בסתר לבו לצונאמי בעזה עדיין עצום המרחק בין זה לרצח עם.

אף אדם אינו מבקש ממך או ממני להתפלל לשגשוגם והצלחתם של שונאי-ישראל. גם אין מניעה להתפלל כי ''ייתמו מן הארץ'', אך תפילה אינה הרמת-יד. חז''ל פירשו ש''יתמו חטאים מן הארץ'' - שהחטא יעלם, לא החוטא. החוטא אמור לחזור בתשובה.

ראה, אני ניצול שואה, ובזמנו שמחתי על המחיר ששלמו הגרמנים על טיפוח החיה הנאצית, לא ביכיתי את השמדת דרזדן
בהפצצת תבערה ענקית, ועד היום אני נמנע מנסיעה לגרמניה, ודומני שאני אחד היחידים בעולם שהצטער על שהוסרה חומת ברלין, שהיתה תקועה להם כעצם בגרון, ועכבה מעט את שחזור עוצמתה של אותו עם שבזמנו הפיל את האימפריה הרומית, השתתף במסעי הצלב בהם נטבחו יהודים, ואשר גרם לשתי מלחמות העולם. אך איני מעלה בדעתי להרוג צעיר גרמני רק משום שאביו, או סבו, היה נאצי ורוצח.

נשוב למחוזותינו: אני חסיד קטן מאד של הלאומנות הערבית לחמתי במצרים וחייל שלהם רצח בדם קר בראס-בורקא את הטוב בחברי, עם רעייתו שהיתה חברתי הטובה ואת בתם הקטינה. לא אהרוג עתה בשל כך איזה מצרי אחר. במצרים בקרתי אף שהם התעללו בשבויינו שנפלו בידיהם ורצחו בדם קר חלק מהם, באותם מוצבים בתעלה בהם גם אני שירתתי.

אני בקיא לפחות כמוך בשנאת היהודים בא''י, ובהיסטוריה
הרצחנית של ערביי א''י, חלקם היום אזרחים מכובדים במדינת ישראל, ויועצו של רב-הטבחים ערפאת הוא ח''כ פופולרי מאד ומרואיין אהוד ומקובל באמצעי התקשורת בישראל.

אני ער לשנאת ישראל, לשנאה ליהודים ולאנטישמיות המופצים כרעל בקרב הילדים ''הפלסטינים'' ובקרב כלל ילדיהם בארץ, בארצות השכנות ובמדינות ערב, וגם באירופה. אך האם זה מצדיק להרוג את הילדים גם אם אנו מניחים בבטחה שחלקם יגדלו להיות מחבלים ושאהידים?

אחרי מלחמת העולם היה דור גרמני שלם שעבר שטיפת מוח אנטישמית משך שנים ב''היטלר יוגנד'', תנועת הנוער הנאצית. האם מישהו, אפילו מניצולי ברגן-בלזן, חשב להרוג את רוב ילדי גרמניה?

החינוך המוטמע בילדים הערביים הוא נורא ונושא הטמעה לשנאה ורצח, ואפילו התאבדות לשם פיגוע רצחני. הם רואים את מות חוריהם בפעולות צה''ל, וזה מגביר את השנאה. אינני תמים כדי לחשוב שניתן יהא לעקור שנאה זו מליבם. גדלה סביבנו אוכלוסיה מוסתת מקטנות לרצח. הסיכון נורא אך עלינו להתמודד עמו בבוא היום, אך לא יעלה על הדעת להרוג ילד רק כי גודל לשנאה. פתרון טוב אין באמתחתי, אך ''פתרון סופי'' אינו פתרון אלא זריעת שנאה ונקמת דם נוספת.

בכל המדראסות שמממנת ערב הסעודית ברחבי תבל מחנכים ילדים מקטנות לשנאת יהודים, אמריקנים ובני המערב. האם תרצה שכל הילדים האלו, כן, גם באינדונזיה, מלזיה ובפקיסטן יומתו?

להבדיל אלף הבדלות - כיום לוכדי הנחשים בישראל ובארצות המערב אינם ממיתים את נחשי-הארס שהם לוכדים בערים ובבתים, אלא משחררים אותם לטבע.
האם ילד קט אינו ראוי ליחס המוענק אפילו לנחש ארסי?!

אכן שכנינו, אפילו במזרח ירושלים ובתוך הקו הירוק מחנכים לשנאה. אנו רואים שחיי אדם אצלם הוא ערך נזיל מאד. בעירק מתנהלת מלחמת דתות בין שיעים למוסלמים, למעשה , במידה רבה זה גם קורה בסוריה בין העלאוים והשיעים מחיזבאללה לבין הסונים. פה בארץ עדיין אב או אם או אח ירצחו את הבת או האחות האהובה בשל כבוד המשפחה [אוי לו לאותו כבוד]. האם נצפה מהם ליחס שונה ואוהד יותר כלפי חיי יהודי? אגן, המצב קשה מאד אך רצח אינו פתרון לרצח. כאמור - איני בטוח שיש פתרון. ישנם דברים שקצרה ידינו כיום למנעם - כמו המוות, כמו שלל מחלות סופניות, כמו תאונות וכמו המחלה הנוראה והמדבקת של שנאת ישראל.

על כן אנו חוזרים לצו העתיק: ''כי עם לבדד ישכון ובגויים לא יתערב''.
יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה



המחלה הנוראה והמדבקת של שנאת ישראל
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 5:45)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי בימים אלה את הספר ''המיעוט הנבחר'' העוסק בהשפעה הכלכלית והדמוגרפית של
הוראת רבי יהודה הנשיא כי כל יהודי חייב ללמד את בנו לקרוא בתורה .
אחת ההשפעות היא מעבר הדרגתי לעיסוק בכלכלה עירונית ובמיוחד עיסוק בהון .
השפעה נוספת היא פזורה יהודית נרחבת ומיעוט יהודים בכל מקום .
שילוב שני אלה הוא לדעתי מקור חשוב אם לא עיקרי להתפתחות השנאה כלפי היהודים .
תופעה אנושית שאינני מכיר דומה לה כלפי איזה ציבור אתני .

מחשבה זו ודומות לה הביאה אותי למסקנה כי הדרך למנוע את האנטישמיות היא להיות עם גדול עם ריכוז גדול במקום אחד .

בהתחשבי בכך שהעם היהודי שמנה במאה הראשונה לספירה 5 מיליון יהודים לפי פרופ' פרגולה
והיום רק 13 מיליון ובמיוחד כאשר במאה הראשונה לספירה מנו כל בני האדם 300 מיליון והיום 7 מיליארד

אני קובע בלי היסוס כי זו מגמה אבדנית .

מגמה זו ניתן לעצור על ידי ילודה .
ילודה היא גם הדרך להגיע לעם גדול .

מזה עולה דעתי הפוליטית .
_new_ הוספת תגובה



השכלה ושרידות
דוד סיון (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 8:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. דעתך על הצורך להגיע לעם גדול נקבעה מזמן לפני שקראת ''... בימים אלה את הספר''.

ב. הנדידה לגלות החלה לפני ההוראה ללמוד תורה. כבר בעת החורבן היו פחות ממחצית העם בארץ ישראל.
ג. במהלך 600 השנים לאחר ההוראה צמח וגדל ריכוז היהודים במסופוטמיה ופרס במקביל להתפתחות הערים, עד שבאמצע המאה ה-‏7 כ-‏75% מהיהודים חיו שם.
ד. במקביל באותן 600 שנים הלך העם והצטמצם בכ-‏80% לכדי 1.2 מיליון נפשות.
ה. במהלך האלף הראשון היהודים התיישבו גם במקומות אחרים לחופי הים התיכון. בהמשך גם לאירופה בה הם היו מפוזרים מאד.
ו. הכיבוש המונגולי והרס הערים שהוא גרם הניעו גל נדידה לערים שהתפתחו במקומות אחרים בעולם.

ז. על פי הספר ההוראה ללמוד אכן השפיעה על פיזורו של העם היהודי וגם על חיזוק כושר השרידות של העם. זה קרה למרות שבמהלך השנים עד ימי הביניים הוא כמעט לא גדל.
ח. לפי הספר (לוח 1.7) בסוף המאה ה-‏15 היו כ-‏1 מיליון יהודים. מכאן שב-‏500 השנים האחרונות גדל העם פי 13.

ט. לא בטוח שהמידע בספר תומך בעמדתך האקטואלית (סעיף א').
_new_ הוספת תגובה



השכלה ושרידות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 9:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א1 - העובדה שבימי בית שני חיו 5 מיליון יהודים היה ידוע לי עוד לפני קריאת אותו ספר .
א2 - דעתי על הצורך להגיע לעם גדול ה-ת-ח-ז-ק-ה עם קריאת הספר .
א3 - תגובתך בסעיף א נקראת לדעתי ''טרולית'' .
ב - נכון , אבל סעיף ו' שלך תומך במה שכתבתי .
ד - כך כתוב בספר .
ה - כך כתוב בספר .
ו - כך כתוב בספר .
ז1 - אי אפשר להבין מהספר כי חיזוק כושר השרידות של העם נוצר בגלל האוריינות ד'רבי יהודה הנשיא .
ז2 - עם שלא גדל כשסביבו האוכלוסיה גדלה נמצא בבעיה . יש לכך רמז לא מפורש בספר .
ח - הספר אינו מביא נתונים כלל עולמיים של גודל אוכלוסיית האדם .
לפי משהוא שקראתי מזמן מנו בני האדם 300 מיליון בימי בית שני וכעת 7.3 מיליארד
כלומר היהודים היו 1.7% וכעת אנחנו 0.18%
ט - לפי הגישה הדרוויניסטית מה שקורה אחרי נקודת ספציאציה הוא היעלמות הדרגתית של מי
שאינו מתאים לתנאים הקיימים . זה קורה תוך התתמעטות מספרם של הבלתי-מתאימים לפני היעלמם הסופי .

ולדעתי אנחנו נמצאים במדרון חלקלק זה , למרות שעדין לא הגענו לתחתית .
_new_ הוספת תגובה



התייחסות לסעיף ח שלי
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 9:33)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראו World Population: Past, Present, and Future באינטרנט .
_new_ הוספת תגובה



השכלה ושרידות
דוד סיון (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 11:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מה שכתבתי בהודעה הקודמת נשאר נכון: דעתך על הצורך להגיע לעם גדול נקבעה מזמן. תגובתך ה''טרולית'' בסעיף א3 לא שינתה זאת.
ו. מה שכתבתי תומך בטענתך על פיזור האוכלוסיה אבל לא בכל מה שכתבת על שרידות העם.
ז. בהחלט אפשר להבין מהספר שהאוריינות חיזקה את כושר השרידות. זה משתמע בבירור מעמדת מחברי הספר על קורות 1500 שנות היסטוריה יהודית. זה גם משתמע מהכתוב בפרק ה-‏10 על הניידות היהודית ויתרונותיה.
ח. טענתי נכונה ולכן הערתך לא רלוונטית.

ט. כלל לא בטוח שהמידע בספר תומך בעמדתך האקטואלית (שמוזכרת בסעיף א').

גיוסה של מה שאתה מכנה כאן ''הגישה הדרוויניסטית'' לא מוסיף מידע לתיאור 1500 השנים לאחר חורבן הבית השני בספר ''המיעוט הנבחר''. יש גם שתי מסקנות שמחלישות את תרומתו לביקורת על ''המיעוט הנבחר'':
1. עובדה היא שהעם היהודי שרד לאורך התקופה, כאשר חלק ניכר ממנה התמעטה אוכלוסיית היהודית ובהמשך לא גדלה.
2. הניידות של היהודים, כלי בהישרדות, הוכיחה את עצמה בתקופה המתוארת בספר.
_new_ הוספת תגובה



השכלה ושרידות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 16:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכתבתי
חלקו של העם היהודי באוכלוסית העולם נמצא בירידה
למרות שהיו תקופות שהירידה פחתה ואף הייתה עליה מספרית .

לאורך זמן היהודים הם חלק קטן יותר מכלל האנושות .
_new_ הוספת תגובה



השכלה ושרידות
דוד סיון (יום רביעי, 16/07/2014 שעה 17:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכבר כתבתי לא בטוח שהמידע בספר ''המיעוט הנבחר'' תומך בעמדתך הפוליטית
על הצורך של העם היהודי להיות גדול, ושחלקו באוכלוסית העולם יגדל, כדי לשרוד.

לפי הספר במקביל לקיטון משמעותי בגודלו של העם היהודי ובחלקו היחסי באוכלוסיית
העולם התחזק כושר ההישרדות שלו.
_new_ הוספת תגובה



העם היהודי
יוסף אליעז (יום חמישי, 17/07/2014 שעה 2:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבותי,
דומני ששניכם לא התיחסתם במחלוקותיכם לבעית ההתבוללות.

בגלות אשור הוגלו מא''י 10 שבטים, כמובן שלא כולם עד אחד. דלת העם נותרה בארץ ויש להניח שהתבוללה בעממים האחרים שהיו בה, או הגרו אליה או הובאו לכאן ע''י האשורים . על כן לא מעט דם ישראלי במוצאו זורם בעורקי הערבים ''הפלסטינאים'' האורגינליים, כמו שחיו במערות באזור חברון [בשונה ממשפחות כמו אל-מצרי שהגרו לכאן במאות האחרונות ממצרים, מהגולן ומג'בל דרוז.

בגלות נבוכדנצר הוגלו אנשי יהודה, שמעון ובנימין. חלק ניכר מהם נותר בבבל גם עם שיבת ציון בימי כורש, עזרא ונחמיה. ודאי שחלקם התבולל שם משך השנים. לא בכדי יצא עזרא נגד נישואי התערובת בקרב עולי בבל.

למשל: מאוחר הרבה יותר, בשלטון האיסלאם, הוטל מס-גולגולת כבד על כל מי שאינו מוסלמי. רבים התאסלמו עקב הדוחק הכלכלי.

אחרי המרידות ברומאים רוקנה כמעט הארץ מיהודים, נותרו יבנה וחכמיה. בני ירושלים שלא נטבחו הוגלו לרומא ונמכרו לעבדות. שוב אבד לעם ענף מרכזי ממנו.

אין לשכוח כי מקור הדת הנוצרית ביהדות, והחל מישוע ודרומה הנוצרים הראשונים היו יהודים, ואיבדנו לנצרות ריבואות יהודים, ואולי יליונים משך אלפיים השנים האחרונות.

סבלנו גם מתופעת משיחי השר לסוגיהם. אזכיר רק את שבתאי צבי שגרר אחריו קהלים עצומים ולבסוף, כשאולץ להתאסלם, רבים וטובים הלכו בעקבותיו.

היה ריכוז יהודי גדול בחצי האי האיברי - בגירוש ספרד חלק העדיף להשאר ולהתנצר, וסבל מאימת האינקויזיציה. כך אבדו לנו אחוזים גדולים מיהודי ספרד.

חלק מגולי ספרד עבר לפורטוגל, אך היה זה מן הפח אל הפחת, כי כעבור שנים ספורות נגזרה שם חובת המרת דת שאי ציות לה הביא לגזר דין מוות.

אינני יודע [אם בכלל יש היודע] אם יהודי אתיופיה הם ממוצא יהודי או שהם שבטים מקומיים שקבלו עליהם בשעתו את דת ישראל, אם בימי מלכת שבא והמלך מנליק ואם בתקופות מאוחרות יותר. בעיקרה ממלכת חבש היתה נוצרית עם כנסיה נפרדת וחזקה מאד, שבלעה לתוכה חלקים מהיהודים שם, ועד ימנו ראינו את ה''פלאשמורה'' שהמתנודדה בין שתי הדתות עד שאופשר לאנשיה לעלות לישראל.

יש לזכור כי העם היהודי סבל מטבח ופרעות לאורך כל הדורות, אולי יותר מכל, או רוב, העמים האחרים, וזה הרבה לפני השואה. נזכיר רק את הרציחות הנוראות בתקופת מסעי הצלב, ובכלל השמדת יהודים בימי הביניים.

היש צטרך להזכיר את פרעות קישינב, חמילנצקי ואין סוף הרוצחים במזרח ובמערב כאחד.

ההתבוללות נמשכת גם בימינו, בעיקר בארצות השפע כמו ארה''ב ומערב אירופה. גם הקומוניזם נטל חלקו מן העם.

ולסיום - אנו חוזרים לשאלה הגדולה: מי הוא יהודי?
עד שלא תענה על שאלה זו - אין לך מכנה משותף למנית מספרם של היהודים בעולם.

אסיים בצו הראשון במקרא: ''פרו ורבו ומלאו את הארץ''!
_new_ הוספת תגובה



דומני שלא קראת את הספר
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2014 שעה 6:18)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אילו קראת את הספר הנזכר בויכוח, ''המיעוט הנבחר'', וגם
מתעמק בפרטי הויכוח היית מגלה:
1. שכן היתה התייחסות להתבוללות,
2. שהספר מסתיים במאה ה-‏15 ולא עסק בגירוש ספרד.

דומני ש''די לחכימא ברמיזא...''
_new_ הוספת תגובה



דומני שלא קראת את הספר
יוסף אליעז (יום חמישי, 17/07/2014 שעה 11:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לסיון,
לא התיחסתי לספר, שאותו אכן לא קראתי, אלא לאשר כתבתם ב''ארץ הצבי''.
אין צורך שתעביר דברי לתחום אחר. קרא את שנכתב על הרקע שעמד מאחורי הדברים.
_new_ הוספת תגובה



דומני שלא קראת את הספר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 17/07/2014 שעה 11:58)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אדווח לך באופן סופר-סופר תמציתי .
שני כלכלנים עשו עבודת מחקר היסטורית מנקודת מבט כלכלית .
הספר שכתבו עוסק בתקופה מחורבן בית שני ועד גרוש ספרד .
בספר יש מאות מקורות ביבליוגרפיים המביאים מסמכים , מכתבים ודווחים מהם עולה כי
5 מיליון יהודים שחיו בעולם אחרי החורבן נצתוו על ידי רבי יהודה הנשיא ללמוד לקרוא בתורה וללמד
את בניהם לקרוא בתורה ב-ע-י-ב-ר-י-ת .
לדעת הכותבים ובהסתמך על מסמכים רבים העם היהודי התכווץ עד כדי 900.000 בלבד בגלל העול הכלכלי שבלימוד זה .
עול זה גרם למי שהיו חקלאים קשי יום לעבור מרצונם לדתות פחות תובעניות .

למרות שהיו הרבה התנכלויות ופוגרומים הרי עיקר האבדן של יהודים לעמנו נובע לדעת החוקרים מהדרישה לאוריינות .
זה מאד בקיצור .

שם הספר ''המיעוט הנבחר''
האינפורמציה שיש בספר משנה במשהוא דיעה קדומה ומאירה באור חדש את הפזורה היהודית .
_new_ הוספת תגובה



דומני שלא קראת את הדיון לפני שהצטרפת
דוד סיון (יום חמישי, 17/07/2014 שעה 18:55)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת: ''דומני ששניכם לא התיחסתם במחלוקותיכם לבעית ההתבוללות''.
המשמעות של המשפט הזה היא שהצטרפת לדיון על תוכנו של ספר בלי לקרוא בעיון את מה שנכתב בדיון.
_new_ הוספת תגובה



דומני שלא קראת את הדיון לפני שהצטרפת
יוסף אליעז (יום שישי, 18/07/2014 שעה 8:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב- את הספר לא קראתי. את הדיון קראתי והצטערתי שעברתם להטחת עלבונות אישיים, כמקובל מדי כאן, ובמקום להתמקד בגופם של דברים התמקדתם, בדו-קרב המאוחר יותר, התמקדתם בגופם של הכותבים.

גל טוב. המשיכו בלעדי, עד ה''איפון'' או ה''נוק אאוט''.

י. אליעז
_new_ הוספת תגובה



עוד יותר התרחקת מהנושא
דוד סיון (יום שישי, 18/07/2014 שעה 9:41)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הדיון על הספר, ''המיעוט הנבחר'', לא קראת אחרת לא היית כותב:

1. ''דומני ששניכם לא התיחסתם במחלוקותיכם לבעית ההתבוללות'' (תגובה 174041).
2. ''... התמקדתם בגופם של הכותבים'' (תגובה 174047).

חבל!!!
_new_ הוספת תגובה



עוד יותר התרחקת מהנושא
יעקב ריגר (יום רביעי, 23/07/2014 שעה 7:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אוריינות מביאה לצמצום בגודלו של העם, ניתן מכך להסיק שבורות ואנאלפבתיות יגרמו לגידול מסחרר. אם כך, נדמה לי שאנו הולכים כבר בכיוון הנכון.
_new_ הוספת תגובה



זה לא רק אוריינות
דוד סיון (יום רביעי, 23/07/2014 שעה 7:50)
בתשובה ליעקב ריגר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוכלוסיית העם הצטמצמה בגלל האוריינות בשילוב עם התנאים הכלכליים-עסקיים.
הרי לפי הספר במהלך כ-‏1500 שנה היו תקופות של גידול באוכלוסיית העם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי