|
בעקבות המינוי של פרנקל | |||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום שלישי, 02/07/2013 שעה 15:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
|
|||
פרנקל רכש את הידע המתימטי שלו בארץ. בימים אלו מופץ באינטרנט הסיפור הבא, המסביר מדוע לדור הנוכחי הבנה מוגבלת ביותר במתימטיקה: בשבוע שעבר קניתי מוצר ב- 158 ₪. נתתי למוכרת שטר של 200 ₪ וחיפשתי בכיס 8 ₪ משום שלא רציתי לקבל מטבעות כעודף. המוכרת קיבלה את הכסף והסתכלה אל הקופה, בלי לדעת מה לעשות. ניסיתי להסביר לה שכך היא תיתן לי שטר של 50 ₪ כעודף, אך משום שלא השתכנעה, היא קראה למנהל המשמרת כדי שיעזור לה. היו דמעות בעיניה בזמן שהוא הסביר לה ועשה רושם שאיננה קולטת..... אז חשבתי על איזה שינויים היו בהוראת המתמטיקה משנות ה-50 ועד היום, הן בחינוך הממלכתי והן בפרטי, מעבר ליחס לתלמידים שהפכו להיות חסינים מכל ביקורת של המורים..... הנה דוגמה על השינוי: איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-50: ''חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 4/5 ממחיר המכירה. מהו הרווח ?'' איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-70: ''חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא % 80 ממחיר המכירה. מהו הרווח ?'' איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-80 : ''חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪. מהו הרווח ?'' איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-90 : ''חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪. מהו הרווח ? '' בחר את התשובה הנכונה: ( ) 20 ₪ ( ) 40 ₪ ( ) 60 ₪ ( ) 80 ₪ ( ) 100 ₪ איך לימדו מתמטיקה בשנת 2000 : ''חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪. הרווח הוא של כ- 20 ₪ '' זה נכון ? ( ) נכון ( ) לא נכון איך מלמדים מתמטיקה בשנת 2013: ''חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪. אם אתה יודע לקרוא תסמן X ליד המספר 20, שהוא הרווח........'' ( ) 20 ₪ ( ) 40 ₪ ( ) 60 ₪ ( ) 80 ₪ ( ) 100 ₪ אל תצחקו, זה אמיתי !!!!!!!!! | |||
_new_ |
הדור הזה שם את כולנו בכיס | |||
|
|||
לגבי הסיפא: מאחר וברור שיודעים את התשובה מדריכים אותך איך לענות נכון. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |