|
חושפי הסף | |||||
שלמה גזית (שבת, 15/06/2013 שעה 8:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אני רואה שאתה לא מגיב וכנראה גם לא מקשיב . | |||
|
|||
בכל זאת אכתוב שוב - לפעמים ראיה מטעה . נתונים נוספים המבוססים על ראיה אחרת משנים את ההבנה ומכאן את הידיעה . דוגמה שאני משתמש בה הרבה בגלל היותה כה נפוצה היא - זריחת השמש . כל בני האדם מלבד עיוורים רואים את השמש זורחת , נעה ברקיע ושוקעת . כך יום אחר יום ומעדויות כתובות אנו יודעים שכך היא נראיתה גם לפני אלפי שנים . אנו יודעים היום שזו ראיה מטעה . היה זה קופרניקוס שטען בעוצמה כי אנו מקיפים את השמש ולא השמש אותנו . קופרניקוס לא הצליח להוכיח שמה שנראה כתנועת השמש וגרמי שמיים אחרים הוא תוצאה של סיבוב כדור הארץ סביב צירו . זו טענה שקופרניקוס לא הוכיח . רק ניוטון הוכיח לראשונה שהארץ סובבת סביב עצמה ואחריו קוריאוליס סהוכיח זאת בשיטה אחרת . זו דוגמא לראיה מטעה . יש דוגמאות נוספות . שומרי הסף רואים מצוין את המצב הצבאי , המדיני , האזרחי ביהודה ושומרון . =================== אבל זו ראיה מטעה . =================== הם טועים , כמו רבים אחרים . המצב שונה ממה שהם רואים . | |||
_new_ |
מי רוצה לשמוע את עמדותיהם הפוליטיות של ראשי השב''כ? | |||
|
|||
ומה בין זה לבין מילוי תפקידם המקצועי לפי דין, מוסר ועניין? הסרט ''שומרי הסף'' לכל אורך חלקיו הוא סרט יזום ומודרך פוליטית של עורכו דרור מורה. ניכר בשאלות שעליהן מגיבים ראשי השב''כ שהם נרדמו בשמירה ושהם נותנים לדרקור מורה להוביל אותם בדרך עוקפת בה הם נאלצים להתגלגל ולהסביר איך הם יכלו לטפל בידיים קשות בכל כך הרבה פלסטינים מסכנים שלא רצו להרע עם ישראל? מרשים לראות כיצד דרור מורה מוביל את ראשי השב''כ לגרדום בו הם מדברים על טרור יהודי כאילו דומה לטרור הפלסטיני. הכוונה היא לא בטרור, מאחר וכל טרור הוא טרור, אלא הם לא שמים את הגבול, המבדיל והשונה בין ה''יהודי'' ל-''פלסטיני'' - לפיו הטרור הפלסטיני הוא טרור מונחה הנהגות ארציות של ערביי ארץ ישראל. ראשי הרש''פ, החמאס ויתר ארגוני הטרור הם גם ראשי המפלגות והממשלות הפלסטיניות. הטרור הפלסטיני מונחה הנהגה מדינית, ויעדיהם משרתית םא הקו הפוליטי של כל ממשלה פלסטינית שהיא. זאת לעומת העובדה שה''טרור היהודי'' הוא טרור של קומץ אנשים שבשוליים של החברה הישראלית. מדובר בקומץ שמורד ברוב ומייצר אירועים שמגמתם לפגוע בגורמי השלטון והחוק בישראל. מדובר בחברה ישראלית ששוללת את דרכם של הקיצונים שבה ותובעת להענישם ולהגבילם. האמת הזאת מפחידה אנשים כמו דרור מורה שרק התאמץ ככל יכולתו להפיץ שקר שבו מסייעים לו נשואי השקר. פתאום מסתבר לנו שראשי השב''כ הלפכו ללייבוביצ'ים מזויינים שמאשימים את הכיבוש בכשלונותיהם ''האסטרטגיים'' (להיפך מהצלחות ''טקטיות'' לפגוע קשות בארגוני הטרור''), לכאורה. אברם שלום מסתלבט שהוא רצה להתפטר כבר למחרת האירוע קו 300 וששמיר מנע ממנו בטענה שאם הוא מתפטר אז גם שמיר יתפטר. מישהו מאמין לשקר הזה? אברום שלום רצה הבטחה משמיר שיאמר ''כולנו אשמים'', בשעה שהוא ועוד 2 מאנשיו פעלו שלא כשורה באירוע קו 300. השתן עלה לו לראש והוא החליט להתנקות להאשים את הכיבוש או את כל הציבור. זכור לי גם שיובל דיסקין ודרור מורה התגייסו לפגוע בשמו של נתניהו ממשל לפני הבחירות האחרונות http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4328581,00.h... , ממש קמפיין פוליטי יזום. ממש תרבות ''האח הגדול'' במשמעות המרקסיסטית שלו, שזה שיושב למעלה במחשכים הוא הכי חכם ויודע את הכל ושהוא לא טועה אף פעם. אברום החכם שמספר לנו לוקשים ש'' ''נשארנו בלי אויב'' אחרי מלחמת ששת הימים רק מראה עד כמה זחוח האיש שאינו במין איפה הוא חי למרות ש''מקורות יודעי דבר מספרים לנו שהוא היה ב''לב העשייה''. דן מרגלית מסביר את התנהגות ''האחים הגדולים'' במילים האלה: '' ראשי השב''כ יכולים להגיע למסקנה אחרת. העובדה שלא הגיעו אליה אלא לאחר שמיצו את מלוא תקופת כהונתם - מטילה עליהם צל כבד. אם התקרנפו הם ראויים לביקורת; ואם לא הבינו מה הם עושים - הביקורת נותרת בעינה''. אבל יש כמה ''אחים גדולים'' שהתלוננו על דרור מורה וטענו שלאחר שהם דיברו שעות רבות ערך דרור מורה את הסרט כך שמרבית דיבריהם הוצאו ונותרו רק הדברים ששירתו את מטרתו הפוליטית של יוצר הסרט. דרור מורה הטריח עצמו להתראיין באתרי תקשורת בחו''ל ככל שמועד טקס האוסקר התקרב. המטרה שלו היתה לקבל את הפרס ולא חשוב באילו שקרים הוא יירצף את מסעו ליעד הזה. משלל התבטאויותיו הראיונות האלה ניכר שהוא רואה בסירטו נשק פוליטי להכרעת הכיבוש הישראלי ''המשחית'' וניסיון נואל לצייר את הפלסטינים כפרטנר אמיתי שרוצה שלום עם מדינת ישראל. בסופו של יום אנחנו רואים את המשכה של המגמה ''יורים ובוכים'' שהתחילה בסוף שנות ה-70 תחילת שנות ה-80 בקרב בקְרָקִיָאדיה השמאלנית. עכשיו הם מעלים את הטונים והם ''מגעגעים ומגרבצים''. לכן ביקורתו של דרור מורה על הדיון הדי חלקי שנערך בסיום כל הקרנת פרק מהסרט מובנת בהחלט. דרור עצמו שנקט בגישה מצמצמת ומצנזרת את דיברי רוב ראשי השב''כ בגוף הסרט, מאשים את הערוץ הראשון ש''הצורך לעורר את הדיון הזה נבע ממניעים פוליטיים שהוכתבו מלמעלה. ממה שהבנתי, ועדת התוכן בערוץ הראשון, שזה גם דבר שקיים רק ברוסיה הסובייטית, הנחיתה את הצורך לייצר דיון מאזן. לא ידעתי שצריך לאזן ראשי שב''כ, נכון שיש מתוכם פליטיקאים אבל כשהם התראיינו לסרט הם עשו זאת מתוקף תפקידם המקצועי. הם דיברו כראשי ארגון מקצועי''. אז קודם כל מודה דרור מורה שיש צל שלא אמירה פוליטית אקטואלית בדיברי ראשי השב''כ, אז איך הוא טוען שהם ''דיברו כראשי ארגון מקצועי''? הרי מבחינת התוכן והרוח של הדברים שיצאו מפיהם של ראשי השב''כ ניכרים הבדלים גדולים מהדרך בה נהגו כשהיו בתפקידם וכדיברו לתקשורת או צוטטו על ידה בזמן שירותם. מה עוד שאני חוזר ומזכיר לכולם שדרור מורה עשה את כמה מה שהוא יכול היה לעשות כדי לצנזר עשרות שעות הקלטות לשעה וחצי של סרט (או ל-5 שעות של סידרה), כשהוא מותיר את רק הנרטיבים הפוליטיים המשרתים את עמדותיו הפוליטיות. | |||
_new_ |
מי רוצה לשמוע את עמדותיהם הפוליטיות של ראשי השב''כ? | |||
|
|||
ומה בין זה לבין מילוי תפקידם המקצועי לפי דין, מוסר ועניין? הסרט ''שומרי הסף'' לכל אורך חלקיו הוא סרט יזום ומודרך פוליטית של עורכו דרור מורה. ניכר בשאלות שעליהן מגיבים ראשי השב''כ שהם נרדמו בשמירה ושהם נותנים לדרקור מורה להוביל אותם בדרך עוקפת בה הם נאלצים להתגלגל ולהסביר איך הם יכלו לטפל בידיים קשות בכל כך הרבה פלסטינים מסכנים שלא רצו להרע עם ישראל? מרשים לראות כיצד דרור מורה מוביל את ראשי השב''כ לגרדום בו הם מדברים על טרור יהודי כאילו דומה לטרור הפלסטיני. הכוונה היא לא בטרור, מאחר וכל טרור הוא טרור, אלא הם לא שמים את הגבול, המבדיל והשונה בין ה''יהודי'' ל-''פלסטיני'' - לפיו הטרור הפלסטיני הוא טרור מונחה הנהגות ארציות של ערביי ארץ ישראל. ראשי הרש''פ, החמאס ויתר ארגוני הטרור הם גם ראשי המפלגות והממשלות הפלסטיניות. הטרור הפלסטיני מונחה הנהגה מדינית, ויעדיהם משרתית םא הקו הפוליטי של כל ממשלה פלסטינית שהיא. זאת לעומת העובדה שה''טרור היהודי'' הוא טרור של קומץ אנשים שבשוליים של החברה הישראלית. מדובר בקומץ שמורד ברוב ומייצר אירועים שמגמתם לפגוע בגורמי השלטון והחוק בישראל. מדובר בחברה ישראלית ששוללת את דרכם של הקיצונים שבה ותובעת להענישם ולהגבילם. האמת הזאת מפחידה אנשים כמו דרור מורה שרק התאמץ ככל יכולתו להפיץ שקר שבו מסייעים לו נשואי השקר. פתאום מסתבר לנו שראשי השב''כ הלפכו ללייבוביצ'ים מזויינים שמאשימים את הכיבוש בכשלונותיהם ''האסטרטגיים'' (להיפך מהצלחות ''טקטיות'' לפגוע קשות בארגוני הטרור''), לכאורה. אברם שלום מסתלבט שהוא רצה להתפטר כבר למחרת האירוע קו 300 וששמיר מנע ממנו בטענה שאם הוא מתפטר אז גם שמיר יתפטר. מישהו מאמין לשקר הזה? אברום שלום רצה הבטחה משמיר שיאמר ''כולנו אשמים'', בשעה שהוא ועוד 2 מאנשיו פעלו שלא כשורה באירוע קו 300. השתן עלה לו לראש והוא החליט להתנקות להאשים את הכיבוש או את כל הציבור. זכור לי גם שיובל דיסקין ודרור מורה התגייסו לפגוע בשמו של נתניהו ממשל לפני הבחירות האחרונות http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4328581,00.h... , ממש קמפיין פוליטי יזום. ממש תרבות ''האח הגדול'' במשמעות המרקסיסטית שלו, שזה שיושב למעלה במחשכים הוא הכי חכם ויודע את הכל ושהוא לא טועה אף פעם. אברום החכם שמספר לנו לוקשים ש'' ''נשארנו בלי אויב'' אחרי מלחמת ששת הימים רק מראה עד כמה זחוח האיש שאינו במין איפה הוא חי למרות ש''מקורות יודעי דבר מספרים לנו שהוא היה ב''לב העשייה''. דן מרגלית מסביר את התנהגות ''האחים הגדולים'' במילים האלה: '' ראשי השב''כ יכולים להגיע למסקנה אחרת. העובדה שלא הגיעו אליה אלא לאחר שמיצו את מלוא תקופת כהונתם - מטילה עליהם צל כבד. אם התקרנפו הם ראויים לביקורת; ואם לא הבינו מה הם עושים - הביקורת נותרת בעינה''. אבל יש כמה ''אחים גדולים'' שהתלוננו על דרור מורה וטענו שלאחר שהם דיברו שעות רבות ערך דרור מורה את הסרט כך שמרבית דיבריהם הוצאו ונותרו רק הדברים ששירתו את מטרתו הפוליטית של יוצר הסרט. דרור מורה הטריח עצמו להתראיין באתרי תקשורת בחו''ל ככל שמועד טקס האוסקר התקרב. המטרה שלו היתה לקבל את הפרס ולא חשוב באילו שקרים הוא יירצף את מסעו ליעד הזה. משלל התבטאויותיו הראיונות האלה ניכר שהוא רואה בסירטו נשק פוליטי להכרעת הכיבוש הישראלי ''המשחית'' וניסיון נואל לצייר את הפלסטינים כפרטנר אמיתי שרוצה שלום עם מדינת ישראל. בסופו של יום אנחנו רואים את המשכה של המגמה ''יורים ובוכים'' שהתחילה בסוף שנות ה-70 תחילת שנות ה-80 בקרב בקְרָקִיָאדיה השמאלנית. עכשיו הם מעלים את הטונים והם ''מגעגעים ומגרבצים''. לכן ביקורתו של דרור מורה על הדיון הדי חלקי שנערך בסיום כל הקרנת פרק מהסרט מובנת בהחלט. דרור עצמו שנקט בגישה מצמצמת ומצנזרת את דיברי רוב ראשי השב''כ בגוף הסרט, מאשים את הערוץ הראשון ש''הצורך לעורר את הדיון הזה נבע ממניעים פוליטיים שהוכתבו מלמעלה. ממה שהבנתי, ועדת התוכן בערוץ הראשון, שזה גם דבר שקיים רק ברוסיה הסובייטית, הנחיתה את הצורך לייצר דיון מאזן. לא ידעתי שצריך לאזן ראשי שב''כ, נכון שיש מתוכם פליטיקאים אבל כשהם התראיינו לסרט הם עשו זאת מתוקף תפקידם המקצועי. הם דיברו כראשי ארגון מקצועי''. אז קודם כל מודה דרור מורה שיש צל שלא אמירה פוליטית אקטואלית בדיברי ראשי השב''כ, אז איך הוא טוען שהם ''דיברו כראשי ארגון מקצועי''? הרי מבחינת התוכן והרוח של הדברים שיצאו מפיהם של ראשי השב''כ ניכרים הבדלים גדולים מהדרך בה נהגו כשהיו בתפקידם וכדיברו לתקשורת או צוטטו על ידה בזמן שירותם. מה עוד שאני חוזר ומזכיר לכולם שדרור מורה עשה את כמה מה שהוא יכול היה לעשות כדי לצנזר עשרות שעות הקלטות לשעה וחצי של סרט (או ל-5 שעות של סידרה), כשהוא מותיר את רק הנרטיבים הפוליטיים המשרתים את עמדותיו הפוליטיות. | |||
_new_ |
כמה אטום האיש? | |||
|
|||
לדבריו הסרט ''שומרי הסף'' בא לגלות לתושבי ישראל את נפלאות שלטוננו ביו''ש. האיש כנראה שכח שרובנו עשינו מילואים בימי חיינו ויש לנו מושג כלשהו על מה שקורה. הוא גם מתפאר במסקנתם המשותפת. הוא רק שוכח לציין, כולל כלפי עצמו, כי אף אחד מהם לא ויתר אפילו על יום אחד במשרתו המכובדת בכדי להביע מחאה על שלטוננו שם. זה מה שמזוייף באנשים הללו , כולל גזית עצמו. אין להם את האמץ האישי למחות או שהתכונה לירוק לבאר היא מובנת אצלם. בעיני הם לא ראויים לכבוד! | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
_new_ |
אוֹיי-וַיי-נוּ -נוּ | |||
|
|||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
אני . ויותר מפעם אחת . | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
למרות שאינני מכיר אותך, הופעתך בפורום היא של אדם ישר ברוב המקרים. לכן ראוי לציין שכל הכבוד שהתפטרת. עם כל הכבוד השאלה שלי התייחס לאנשים במשרות ציבוריות בכירות כמו ראשי שב''כ, צה''ל והמערכת הפוליטית. בהקשר הזה זכור לי ויכוח שנערך כאן ביחס לעמדתו של הרמטכ''ל בזמן ההתנתקות, שלמרות התנגדותו לא פרש. | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
יחד עם שלום כהן ז''ל מימנתי את הליכת הפנתרים השחורים לכנסת בשנת 1973 . זה נעשה בכספי הסיעה בהיסתדרות , דבר שלא היה נעשה אילו התנגדתי . עקב עמדותי הפוליטיות ופעילותי הציבורית פוטרתי מכמה מקומות עבודה . תעש , מנועי בית שמש , מפעל החלונות ''קליל'' . פעילותי בפנתרים השחורים רשומה בתיקי השב''כ , משטרת ישראל וברשומות הכנסת . כמו כן שימשתי מזכיר הועד של פועלי ועובדי בתי היציקה וולקן . כל זה ניתן לבדוק . אריה עירן | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
כפי שכבר כתבתי אין לי צורך לבדוק את הדברים הערכיים האלה שמשמעותם שויתרת על מקומות עבודה בגלל עמדתך הציבורית. אבל השאלה שלי שבכותרת היא מי ויתר על משרה ציבורית-פוליטית או התפטר בגלל עמדותיו-דעותיו (זה מקרה הפוך משלך). . | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
אכן נענשת כראוי. (-; | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
היו די והותר אנשים שהתפטרו ממשרתם כמחאה על מדיניות מסוימת. וגם אם, נניח, שלא היום עדיין זה אינו מצדיק את צביעותם. | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
התכוונתי לאנשים שהתפטרו ממשרות ציבוריות בכירות. מי התפטר ממשרה כזאת במחאה על מדיניות כלשהי, בזמן כהונתו? טענת הצביעות שלך היא חסרת ביסוס. | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
טענת הצביעות היא טענתי האישית כלפי הנ''ל וזכותך המלאה לא לקבל אותה אך בהחלט לא לשלול אותה. המבחן שלך צריך להיות מי הם אלה שירקו ויורקים לבאר שתו ממנה לאחר סיום תפקידם. בעבר זו הייתה תופעה נדירה כיום כל שבב-בכיר רואה צורך לספר לנו מה היו צריכים לעשות בזמן שהוא לא העיז. | |||
_new_ |
מי כן היה מוכן לותר על יום במשרתו בגלל דעותיו? | |||
|
|||
בהודעות שלך אתה מדביק תוויות לאנשים ולקבוצות אנשים מבלי לנמק. לכן כתבתי ואכתוב שטענת הצביעות כמו גם טענת היריקה לבאר, אם הן אישיות או לא, אינן מבוססות. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |