| ''על פי שנים עדים או שלושה עדים יומת המת, לא יומת על פי עד אחד'' זהו הפסוק . אם על פי שני עדים יומת המת, לא כל שכן על פי שלושה?! לא אדרבא? מדוע הפירוט ''המיותר'' הזה?
וכך לימד אותנו רבינו שלמה יצחקי : הפירוט ''המיותר'' בא ללמדינו, שכפי שחייבת להיות התאמה מלאה ומושלמת בעדותם של השניים בכדי שהעדות תהיה כשרה, כך גם חייבת להימצא אותה ההתאמה בעדותם של שלושה, מאה או עשרת אלפים . כך שיתכן מצב נתון, בו יתנו 100 אנשים עדות כזו : לוי רצח את דוד , ומתוך החקירה יסתבר שאחד, רק אחד מתוך מאה העדים, עדותו אינה מתאימה לשאר ה- 99 , או אז ובמצב כזה, כל העדות של ה- 100 אנשים תיפסל, וסביר שבאותו רגע יפתח תיק חקירה חדש תחת השם : ''זימה'' או ''זוממין'' .
בפסוק הזה לא רק ראיתי צדק, ולא רק חוכמה, אלא יופי, ויופי אני לא שוכח. תורתינו לדעתי יפה . |