|
יוזמה פלסטינית זריזה | |||||
רוני קליין (יום ראשון, 07/10/2007 שעה 1:54) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
נראה לי כי ''יד-ושם'' יכולים ללמוד מהם | |||
|
|||
דוגמא לפעילות אינטנסיבית שהם עושים בראיונות והסרטה | |||
_new_ |
נראה לי כי ''יד-ושם'' יכולים ללמוד מהם | |||
|
|||
אגב, למי שאינו מבין מה כתוב שם, מדובר באוסף עדויות של אנשים מבוגרים בני 60 ומעלה, אשר מוזכרים בשמותיהם ובגילם, מקום מוצאם ועוד עדויות ושמות שהם זוכרים. רוב העדויות מוסרטות. חשוב לציין כי מדובר ביוזמה חדשה אשר התחילה בשלש השנים האחרונות... | |||
_new_ |
נראה לי כי ''יד-ושם'' יכולים ללמוד מהם | |||
|
|||
אחד הדברים שאנחנו צריכים ללמוד מזה: להקים מאגרי מידע ממוחשבים בדומה לזה, אשר בהם יינתנו עדויות של יהודים (במיוחד של יוצאי ארצות האיסלאם) על מקום הולדתם, הקשר שלהם למקום הולדתם, שכנים יהודים שהיו להם שם, ועוד פרטים כיוצא בזה. זה צריך לשמש משקל נגד עבור ''התדינויות'' בעתיד על ''החלפות אוכלוסין'' בין ישראל וארצות האיסלאם. | |||
_new_ |
משרד החוץ עסק בכך בעבר | |||
|
|||
עד שהגיעו ''היאהודים'' שמעון פרס ויוסי ביילין, הפסיקו את המחקר ואת איסוף העדויות, וכנראה שגם השמידו או העלימו את המאגר שנאסף עד אז. מה לא עושים הבולשביקים למען שלום עם מלאך המוות. | |||
_new_ |
על כל גבעה רמה | |||
|
|||
נמצא כפר ערבי בן מאות ואלפי שנים שהכובשים הציונים הרסו בשם האימפריאליזם והגלובליזציה לדעתי השקולה לא יהיה שלום אם לא נבנה לערבים מחדש את כל אשר הרסנו באחת בנכבה המדמעת והשותתת | |||
_new_ |
על כל גבעה רמה | |||
|
|||
יש לי הצעה מעשית לפתור את הסכסוך למה שלא נשלח את הפליטים האלה (עדיין פליטים לאחר 60 שנה?) לנופש קבע בהונלולו וכולם יהיה מרוצים. | |||
_new_ |
על כל גבעה רמה | |||
|
|||
לא שלום נחוץ לנו אלא גידול האוכלוסיה היהודית בעולם בכלל ובישראל בפרט | |||
_new_ |
אתה זמר ? | |||
|
|||
כיבוש ארץ ישראל בידי המוסלמים היה בשנת 640 . לפני זה לא היה כפר ערבי כאן לא על גבעה ולא במישור, בודאי לא לפני אלפי שנים בפי שכתבת בשירך המצוין.פפפפפפחחחחח לא נחוץ שלום ולא נחוץ לדאוג לפלסטינים. הם בישלו דיסה שיאכלו אותה. | |||
_new_ |
הפתעה נעימה: | |||
|
|||
מאמר ציוני בפורום, הפתעה ממש נעימה! | |||
_new_ |
הפתעה נעימה: | |||
|
|||
זה צריך להטריד אותנו | |||
_new_ |
תיקון ועדכון לגבי זאבדייה | |||
|
|||
לאחר שליחת המאמר ידידה שלי המתגוררת ביקום העירה לי שתי הערות: א. השם של החורבה שבאמצע השדה שלהם הוא לא זאבאדייה אלא זבבידה (או, כפי שמצויין בגוגל, Khirbat al Zababida). מתנצל על הטעות. ב. מקימי יקום בשנת 1947 זוכרים שהמקום היה כבר נטוש בעת הקמת היישוב - ובוודאי לא היה חלק ממבצע טיהור אתני בחודש מאי 1948 כפי שהאתר ''פלסטין זוכרת'' סלקטיבית טוען. גירסה אחרת שהושמעה היתה, שבעת הקמת יקום נותר שמהיישוב המקורי רק מבנה ששימש חנות מכולה, שהוא המבנה שנשאר במקום עד היום ומצולם באתר ''פלסטין זוכרת'' סלקטיבית. | |||
_new_ |
ואתה מאמין לציונית הזאת? | |||
|
|||
אתה מביא דיעה אישית אינטרסנטית של כובשת ציונית שמאלנית ושוכח שטענת הפלסטינים נשענת על מגוון עדויות ותיעוד שגם מופיעים בצורה מסודרת באתר 'זוכרות'. | |||
_new_ |
ואתה מאמין לציונית הזאת? | |||
|
|||
תפסיק לקשקש לפני שאתה בודק עובדות. היישוב יקום נוסד ב-1947 היישוב הערבי המדובר צמוד במטרים ספורים מ-יקום. מישהו מהמתיישבים היה צריך לראות בשידור חי את ה''גירוש'' שהיה כביכול במאי 1948. לא חושב? בכל מקרה יקום אפילו טכנית לא יכולה לקום על חורבותיו של זבבידה. אני מקווה שאת זה לפחות הבנת. לא יזיק לפעמים לשים בצד דעה פוליטית ולבדוק את העובדות. | |||
_new_ |
אני חושב, משמע אני קיים | |||
|
|||
אוברמישוגענעפוץ חושב, משמע אתה קיים. הכל יחסי. למעשה היהודים דפקו לערבים הרבה חירבות חיזעה. בעקרון, זה הגיע להם. למעשה כל ישוב ערבי הוא ישוב יהודי קדום יותר. בעקרון, זה לא מעניין אף יהודי שוחר שלום. למעשה, זבביה היתה חירבת חיזעה עוד לפני הקמת יקום. בעקרון, זה לא מעניין אף ערבי שוחר מלחמה. | |||
_new_ |
אני חושב, משמע אני קיים | |||
|
|||
אתה צודק,לערבים זה לא משנה שרוב המקומות של 'זוכרות' ננטשו על ידם מיוזמתם בעקבות נסיגה טקטית ערבית וחוץ מזה רוב המקומות האלה בכלל לא היו ממש ישובים אלא התנחלויות של עשרות אנשים שהתנחלו שם מסוף המאה ה-19 והלאה.היו בכלל מקומות שרק המסגד היה בנוי ומסביבו גרו הערבים באוהלים.היו מקומות שישבו בהם רק באביב ובקיץ ולאחר עונת הקטיף נדדו יושביהם לערים ולכפרים אחרים.בקיצור,הם פתחו במלחמה וברחו והם רוצים שהיהודים ישלמו תאוות בצע | |||
_new_ |
[•] ארץ ישראל, אוקטובר 2007 | |||
|
|||
[• הוסרו קטעים לא ראויים.] ''ביום הראשון למסיק הפך המטע לשדה קרב מאת אבי יששכרוף [הארץ, 18 באוקטובר 2007] 10:30 - עבד אל-פתח אל-הינדי, תושב הכפר תל שבגזרת שכם, מגיע לכביש הראשי בין חווארה לצומת ג'ית, סמוך לחוות גלעד. במקום כבר ממתין לו צוות של הסהר האדום. ראשו מדמם מחתך גדול בגולגולתו, עינו השמאלית נפוחה. חולצתו הירוקה מלאה דם, ההלם ניכר בפניו. הפרמדיק חובש את ראשו ומתנדבת של ארגון ''רבנים לזכויות משפט'' מנקה את פניו. ''כל שנה יש בלגאן'', הוא אומר ל''הארץ'', ''רק היום הראשון של המסיק ושישה מתנחלים תקפו אותנו. לא יכולנו לעשות הרבה''. בשבע בבוקר לערך, הגיע אל-פתח יחד עם עוד ארבעה גברים ואחיותיו אל מטע הזיתים המשפחתי המרוחק כמאתיים מטרים בלבד מ''חוות גלעד'', אחד מאותם עשרות מאחזים לא חוקיים הפזורים ברחבי הגדה, לא הרחק משכם. הם עבדו במשך כשלוש שעות במסיק עד שבשעה עשר, הבחינו בקבוצת מתנחלים מתקרבת מכיוון המאחז. ''הם צעקו 'זה המטע שלנו, אסור להתקרב', ויידו לעברנו אבנים'', מספר עבד אל-פתח, ''אחד מהם אחז בידיי והשני הכה באבן בראשי. צעקתי 'אללה הוא אכבר, אללה הוא אכבר' והם אמרו לי 'על הזין שלי'. הם הרביצו לי עד שעזבו''. 10:52 - ג'יפ משטרה מגיע למקום. השוטר אמנון ברדה יורד ומתחיל לתחקר את עבד: ''איפה היית? ראית אותם? אתה מכיר אותם? לאן הם ברחו? איפה הת.ז. שלך?''. זכריה סדה, פעיל ב''רבנים לזכויות משפט'' מהכפר ג'ית הסמוך, מציע את שירותי התרגום אבל ברדה מסתדר. לדברי זכריה, לאחר שביום ראשון השליכו מתנחלים אבנים לעבר המוסקים של הכפר הסמוך פרעתה, הוא וכמה מתנדבים ישראלים שמרו על המטעים. לדבריו עבד ובני משפחתו הגיעו למטע ללא תיאום עם גורמים ישראליים. | |||
_new_ |
פרובוקציה שמאלנית באלון מורה | |||
|
|||
תושבים באלון מורה טוענים כי פעילי שמאל בכירים מבצעים שוב ושוב פרובוקציות שנועדו לסכסך בינם לבין תושבי הכפר הערבי השכן. לטענתם באחרונה נלכדו בעדשת מצלמתו של אחד מתושבי הישוב פעילי השמאל כשהם מחבלים בצינור מים שנועד להעביר מים מבריכה שהציבו בני נוער מהישוב ועד לכפר הערבי השכן. זאת כדי להוכיח לתושבי הכפר שאנשי אלון מורה מונעים מהם מים. ....... ממשיך קצובר ומספר כי לאחר המקרה יצאו אנשי הישוב ותיקנו את הצינור שנהרס בידי פעילי השמאל, ואולם המעשה חזר על עצמו פעם נוספת, כשהרכבה של קבוצת אנשי השמאל משתנה ומהרש''ק אינו שותף לביקור השני. לאחר כל פעם בה נהרס חיבור הצינור שבו בני הנוער תושבי הישוב ותיקנו אותו, ובמקביל הוגשה תלונה במשטרה ובמנהל האזרחי. בדבריו תוקף קצובר גם את העיתון 'ידיעות אחרונות' שלמרות שהועברו אליו צילומיהם של אנשי השמאל בשעת הרס הצינור העדיף להתעלם, ולא להעניק לגרסת המתיישבים פרסום כפי שנתן לגרסת אנשי השמאל. בקישור יש גם תמונה של המחבל השמאלני בזמן פעולת החבלה. | |||
_new_ |
ניכוס שטח פלשתינאי | |||
|
|||
בראשית השנה התחכמו המתנחלים ועקרו עצי זית של חקלאי פלשתינאי והקימו להם ''פינת חמד גנובה''. לצורך כך הם היטו זרימת מעין ממנה שטו תושבי הכפר למטה (דיון 4312). המנהל האזרחי הכיר בעובדות הללו והוציא צוו הריסה וגם ביצע אותו. המתנחלים התחכמו פעם נוספת ושוב גנבו את המים ואת השטח. מכאן שפירוק הצינור הנראה בתמונה הוא בסך הכל פירוק מעשה בלתי חוקי. מי שמספר דברים אחרים על הפרשה הזאת הוא פרובוקטור שמנסה לחפות על מעשים לא ראויים. | |||
_new_ |
ניכוס שטח | |||
|
|||
אפילו אם דבריך נכונים והם לא, עדיין השמאלנים הם עבריינים. אף אחד לו מינה אותם לאכוף את החוק כמו שאף אחד לא מינה את האלפרונים והאברג'ילים לאוכפי חוק. העבריינות השמאלנית היא הדבר הברור היחיד כאן. | |||
_new_ |
דבריך אינם נכונים | |||
|
|||
העבריינים הם אלו שעקרו את העצים ובנו ללא כל אישור את הבריכה ושאר הדברים שהציבו בשטח. העבריינים הם אלו שבנו את המתקן הלא חוקי לאחר שהמנהל האזרחי הואיל בטובו להרוס אותו. ה''דיווח'' בערוץ 7 (הקישור שהצגת) מסגיר את העבריינים - מתנחלים. ''כמו שאף אחד לא מינה את האלפרונים האברג'ילים...'' לעסוק בעניינים לא חוקיים, כך לא מינו את המתנחלים הללו... ''העבריינות [המתנחלית] היא הדבר הברור היחידי כאן''. אם כבר 'הגונב מגנב פטור...' | |||
_new_ |
דבריך אינם נכונים | |||
|
|||
העבריינים היחידים הברורים כאן, וגם אתה הודית בכך שהם עבריינים, הם השמאלנים. עלילות הדם שלך אינם עובדות ואינם בטיח. | |||
_new_ |
צדק, דבריך ממשיכים להיות לא נכונים | |||
|
|||
עלילות הדם שאתה נתפס וקונה בזול מכשילות אותך. קודם קנית עלילה שקיבלה ביטוי באתר של ערוץ 7. בלי כנראה שהצורך לעסוק בעלילות דם אצלך, ''צדק'' הוא בלתי נשלט כי אחרת יהיה קשה להסביר מדוע הוספת עוד עלילת דם מפרי המקלדת הפרטית שלך. | |||
_new_ |
צדק, דבריך ממשיכים להיות לא נכונים | |||
|
|||
אני מעיד שאתה צודק | |||
_new_ |
יוסף בן דוד שורץ, , אוקטובר 2007 | |||
|
|||
אתה שוב צודק ביותר! דרך אגב, כמה עולה שם ליטר שמן זית אמיתי? | |||
_new_ |
[• הוסרו קטעים לא ראויים] | |||
|
|||
[בצלם] מתנחלים מהמאחז נווה דניאל צפון תקפו חקלאים פלסטינים וילדיהם הקטנים, פברואר 2007 מוחמד סלאח, חקלאי ביום שישי (9.2.07) הלכתי עם אחי סלאח לאדמה שלנו כדי לגזום את הגפנים. הילדים שלי, בני 6 ו-11 והילדים של סאלח, בני 4, 6 ו-12 באו איתנו. הגענו לאדמה בשעה 09:00 בבוקר והתחלנו לעבוד. סיימנו את העבודה בשעה 15:00 אחר הצהריים והלכנו משם. | |||
_new_ |
[•] אין עם פלסטיני | |||
|
|||
[• הוסרו קטעים לא ראויים] יש חשיבות עליונה להדגיש את העובדה כי חלק ניכר של האוכלוסיה הנקראת פלסטינית אינו אלא תוצר של הגירה ולא כפי שנטען על ידי משרדי התעמולה של א``שף וחמאס . ובעניין זה יש לעיין בשני עדויות חשובות :: האחת היא עדותו של מארק טויין המופיעה בסיפרו ``מסע תענוגות לארץ הקודש`` והשניה היא מפת א''י (פלשתינה המנדטורית) ששורטטה על ידי הקרן לחקירת א``י הבריטית בשנת 1878. מארק טויין מתאר את מה שראה במסעו בארץ:ארץ עזובה, שוממה, תושביה הדלים לוקים בעוני, מרחבים עצומים שוממים וריקים מסימני יישוב כלשהו; כשכבר פגשה השיירה שהי חלק ממנה ביישוב היו אלה על פי רוב כפרים זעירים שבתיהם - ``העלובים והמטים ליפול`` כפי שכתב בספרו- איכלסו מספר עשרות כפריים לכל היותר. לכל אורך הספר מתאר המחבר - מראות של חבל ארץ מוזנח ודל אוכלוסין, וגם הערים בהן ביקר עוררו אצלו רושם רע של מקום שפל ושומם . מפת הקרו הבריטית לחקירת א``י משלימה את התיאור הזה: מפה שיטוט במרחביה מגלה מיד מספר עובדות שהתעמולה הפלסטינית משתדלת בכל כוחה להסתיר: להוציא את ירושלים, רוב ה``ערים`` הפלסטיניות כדוגמת רמלה ולוד אורך ורוחב השטח המבונה שלהן אינו עולה על 400 - 500 מ` וגם ``ערים`` אלה הן מועטות ביותר. בשאר שיטחה של הארץ היו מצויים כפרים זעירים שמידות הגדולים שבהם מגיעים בקושי ל50-100 מ`. לאור הנתונים האלה חישוב ולו שיטחי יתן מספרים נמוכים בהרבה אלה המפומפמים ע``י הרשות הפלסטינית במגמה ליצור מצג שווא של ארץ מאוכלסת בצפיפות שתושביה חיו ברווחה ובאושר עד בוא הציונים. | |||
_new_ |
סוף סוף עושים סוף לתעמולה | |||
|
|||
ההתברר לי השבוע כי ''ארגון ציוני אמריקה'' פנה לגוגל ודרש להסיר את התעמולה הפלסטינית המובלטת לגולשים מעל שטח ישראל נכנסתי היום לתוכנה ובאמת נעלמו כל הסימונים והקישורים לישובים הפלסטיניים ש''גורשו'' ב-1948. זה מה שקורה כשמתלהבים יותר מדי ומתחילים להגזים... | |||
_new_ |
החליפו תעמולה בתעמולה | |||
|
|||
יש לא מעט שמועות על התנהלות גוגל בכלל כאשר זה קשור לגופים פוליטיים שמקדמים אינטרסים פוליטיים. החידוש שאתה מציג הוא התפתחות במאבק אינטרסים. אני מנחש שיבוא יום והטענות ''הצודקות'' של ZOA יוחלפו בטענות ''צודקות'' אחרות. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |