פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עצה לחושפי שחיתויות ונפגעי המערכת
מיכאל שרון ז''ל (יום רביעי, 21/02/2007 שעה 13:21)


עצה לחושפי שחיתויות ונפגעי המערכת

אודות מסך ההונאה של מלקוח-הדרה

מיכאל מ. שרון



לעיתים, כאשר אנו חשים מותשים מול קיר שאין לו מיצרים, אנו נוטים לגלוש למעין ציניות ישומית-פרקטית בנוסח: אינך יכול להם, הצטרף עליהם, או עשה איזו עסקה, במקום לצאת וידיך על ראשך. דברים ברוח זאת נאמרים לא אחת על ידי אנשים שהאכפתיות הרבה שלהם ומסירותם הותירו אותם, תכופות, חבולים כדבעי. כן, הגיל, הניסיון, הותרתך לעיתים עירום מכל, לאחר שנות היגע והכשרון.

אלא שכאן יש לומר משהו אודות ממסדי ניצול יתר, חמס, עריצות שרירותית ורווחי עתק לא מרוסנים כבישראל: הפורע הממסדי תמיד בנה על אשלייתו של הנחמס בעל המעלות, החל מניסיון הונאתו של ג'ורדנו ברונו שעונה והועלה על מוקד על ידי האינקוויזיציה (''עשה איתנו עסקה''), המשך ב''הודאות'' של נאשמי משפטי מוסקווה (1936) ומשפטי פראג (1953) וכלה במקרה הבדואים בישראל. אלא שברונו הבין היטב שאין לו כל מוצא, שכן הכיר היטב את המנטליות של מעניו, ולכן שמר על מעלותיו וכבודו העצמי עד הסוף.

ובעניין דומה מהותית, כתבה לי נפגעת המערכת: ''הייחוס של פרקטיקה נתעבת לתהליכים היסטוריים או כלליים כאלה, היא טשטוש – שנוצר לעיתים על ידי המעוולים עצמם – כדי למסמס את העבירה הפשוטה של אחד (או קבוצה) נגד קורבן''. אין טעם לעסוק בזה אלא באנשים ספציפיים.



אלא, שבמה מדובר כאן למעשה?

אכן, גם מקרבנים וגם מצטיירים כהוגים הנלחמים בסוגי רשע. זו אמנם גם גישתי, שאינה נוטה לעשות אינטלקטואליזציות ורציונליונליזציות של מעשי פגע, תוך הסחת הדעת הן מהזהות הספציפית של הפוגעים, והן מיחודיות האסון של הנפגע.

עם זאת, מעשי פגע, אנא שימו לב, מתעצמים באקלים חברתי או אירגוני היוצר היתרים, אקלים של סאוב. בין אם ההיתרים גלויים ובין אם לטנטיים, יש לחשוף זאת, אחרת יטענו שאת עוסקת במצוקה אישית דימיונית, או שסתם מדובר בגורל ביש, ומכאן קל לגלוש בהאשמתך במוזרויות למיניהן.

עדיף לדעת שאוגוסטו פינושה עסק בעינויים, בשביל שתהיה קבילות לטענתך שבצ'ילה בתקופה הזאת עברת עינויים, ולעבור את מסך ההכחשה. אם בתקופה שנפגעת אישית, היתה פרקטיקה של פריעה, הדרה, שקר, שחיתות, פעולה בחבורה למטרות שוד, עדיף לחשוף זאת גם במאקרו, כדי שטענתך תהיה קבילה בבית משפט למשל (בישראל או בטריבונל בינ''ל). אחרת יאמרו, אין דברים כאלה בישראל. וענונו אכן קוּרבן על ידי גורמי בטחון, אך ללא העניין הכללי, לא היה שום גורם מתייצב לימינו. תגידי שגורמי שמאל למשל המתייצבים לימינך מורידים דיווידנדים לעצמם? יתכן, אכן אין ארוחות חינם, וסבלך יראה כגורל ביש אילולי המימד הכללי של סבל הרבים.

וכך, מעבר לפרטים היחודיים של המקרה הבודד, עולים קווים כלליים של פגע-הרבים השגורים בישראל. הדברים מסואבים מספיק, הרבה מעבר לאשליות אודות אפשרותן של עסקות ''הוגנות'' באורח כלשהו עם גורמי ממסד או גורמים אחרים המניעים את תהליכי מלקוח-הדרה הללו, ללא שתיפול בפח. למשל, במקרה של הפקעות אדמות הבדואים ליד עומר שבדרום, אם תציע לאיזה שייח ''לסגור עסקה עם הממסד'' הרי הדבר יוביל בהכרח לפיתחון פה מסוג ''הבדואים גנבים וחסרי חוט שדרה, שימכרו גם את אמא שלהם''... דבר שישמן את מנגנון רווחי העתק של העושק כלפי האוכלוסיה הבדואית ביתר שאת. מדובר בסיסית ברווחי עתק ללא בקרות, המציגים עצמם בריש גלי ככאלה, כחלק ממנגנון הטרור והתשת ההתנגדות הטבעית, ולכן, עושק ללא מיצרים נעוץ בבסיס המערך הזה כולו. מוכר למשל עוד משנות ה-‏80 המקרה של מאיה קוך ומקרים נוספים, וגם אם לא מדובר כאן בחושפי שחיתויות, עדיין ניתן להציג את הרכיבים שהיו שגורים כבר אז במקרים רבים מסוגים שונים, של טרור אישי ופסיכולוגי, ובלבול דעתו של אדם עליו, תוך הונאה במחזורי הנעה לפעולה באמצעות ערור תקווה, תוך ניצול הדבר לפגיעה בו.

הישען על ידע שכבר קיים: נפוטיזם חסר בושה; שחיתות במצח נחושה תוך טרור; פשיעה כלכלית עצימה, קידום עקב התגודדות בקליקות והדרת אינדיווידואלים המשקיעים עמל, כשרון, מסירות; גסות רוח סלקנית; אטימות כבדה וחזירית; פריעות אכזריות באדם; הפקעות שרירותיות, אישפוזים פסיכיאטרים מערכתיים; הדרת וחמס כשרונות על ידי כנופיות זאבים וכך הלאה. והוסיף בתנופה זאת את הקווים היחודיים למקרה הנוכחי. הדברים מסואבים מספיק, ומדובר בשיטות מלקוח והדרה. הגש בשלב ראשון תלונה פלילית למשטרה או אף לגורם בינ''ל כלשהו העוסק בהיבטים פליליים של עבירות בוטות על כללי הצדק הטבעי או פשעים כנגד האנושות, וקטלג את ארועי הפגע, הנזק, ההתעמרות, ההונאה והמלקוח במרמה ושלא בדין תחת קטגוריות, במסגרת מאמץ לגיבוש שיטתי.

ואל תתן לדברים לחמוק ולהתפוגג להם לאין-סוף. אמנם נכון שאצלנו זה ככה, דברים פשוט נגרמים להם, ואף אחד לא אשם, ובין לבין תמצא עצמך מקופד ומושבק, אבל מי, מי עשה זאת?... זו החמקנות שהנוכלים הקשים והפורעים הכבדים הלא מעטים שבמחוזותינו סיגלו, שמקורה נעוץ, יתכן, עוד בתרגילי שרדנות-נכלים מצד חלקים באוכלוסיה תחת התעמרות, רדיפות והדרה במשך מאות שנים רבות בתפוצה. ואולי גם התפתח לעיתים דפוס של הזדהות-ביבים עם הכוח העריץ, הדורס והמשמיד – חוקרים זיהו תופעה זאת של ''הרעלה חברתית'' (או ''הזדהות עם התוקפן'') הקונה לעיתים מקום בקרב אוכלוסיות שהינן קורבן התעמרויות קשות ורצח. ובכן, זו החמקנות ומסך ההכחשה של הפרע, אותה ארשת זחוחה, כאילו לא רואים, לא מעורבים, לא שומעים, מי בכלל חשב לו את מה שאתה מייחס להם? אבל בפועל, אין הם חושבים על כל דבר אחר, אלא רק על ''זה'' במלוא חושיהם החדים, הלובשים כלפי חוץ פנים זחוחות. על מה יחשבו, על פילוסופיה?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לא הבנתי. מה רציתה להגיד ?
חזי (יום רביעי, 21/02/2007 שעה 18:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלים, מלים, מלים...
_new_ הוספת תגובה



הוא מדבר על השחיתות במילים גבוהות.
צדק (יום רביעי, 21/02/2007 שעה 19:27)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוג של מדריך לזיהוי השחיתות ושיטותיה.

בכל המדריך הוא שוכח לציין שדרכו היא הדלק של השחיתות.
תחילתה של כל עבירה הוא בשקר.
והמטיף הוא נציג אותנטי של תרבות השקר.
_new_ הוספת תגובה



לא הבנתי. מה רציתה להגיד ?
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 21/02/2007 שעה 22:57)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תזהר ממכאל הוא עוד יטען שיש לך ''מצח נמוך''

אל דאגה, גם הוא לא מבין את מה שהוא כתב...
_new_ הוספת תגובה



בישראל נפוץ תפעול כוח שרירותי, ברוטאלי וגס, בדרכים סובטיליות
מיכאל שרון (יום רביעי, 21/02/2007 שעה 21:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר כאן בפיתוח אוריינטציה של הסתמכות על כוח שרירותי
כוח מדכא, ברוטליזציה כדרך הכמעט בלעדית לבוא במגע עם המציאות האנושית. זאת כתחליף לדרכי תבונה ואוריינטציה של יצרנות. אני מגדיר דיכוי כבלימת יצרנותו של הזולת. כשהדיכוי נפוץ, היצור והצמיחה הכלכלית יורדים. הממד או ה''שאלה'' המרכזית, הראשונית, ביחס לאחר היא ''מה כוחו של שמעון'', בדומה לשאלתו של סטלין ''כמה דיויזיות יש לאפיפיור''. זאת, בניגוד לשאלה שמציגים במערב בדרך כלל, מה הם איכויותיו הסגוליות, דהיינו, מה הוא הפוטנציאל היצרני של סמואל ובעיקר, יצור רעיוני, יצור מושגים ואידאות חדשים - כאשר מושגים זה הבסיס לכל פעולה יוצרת.

אין מדובר רק בדיכוי שלטוני, אלא בהשענות אנשים רבים על אקלים של כוחניות וברוטליזצייה היוצר היתרים להפעלת הכוח הגס והשרירותי בקנה מידה נרחב. הכוח, חייב להראות גם כשרירותי ומנוגד לתבונה וליכולת ניבוי מתי יופעל ואיך. וזאת, כאשר שרירותיות הכוח, נועדה להטיל אימה ולשתק את התודעה היוצרת. וכך, בניגוד לכל תוחלת סבירה, כאשר אתה תצפה לתגמול, עקב מעשים טובים ונאמנים ופעולה חרוצה ועתירת כשרון, דווקא אז תחתוף בישראל בעיטה בפרצוף, וכאשר אתה מראה חוסר יכולת, ובוגדנות, דווקא אז תקבל שכר במקום עונש.

ישראל היא מדינה בה הכל הפוך, דהיינו, היא שדה פעולה של כוח שרירותי וברוטאלי, ולא תבונה. לכן הצמיחה בישראל ניזונה משנונראי ענק של סיוע חוץ, והעושר בישראל - המרוכז אצל קבוצה קטנה, ניזון מהפקעה מסיבית של קרקעות ערביות, ושל עושק האוכלוסיה היהודית.
_new_ הוספת תגובה



אז מה כוחו של שמעון?
א. פרקש (יום שישי, 23/02/2007 שעה 23:32)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חברת נקם
מיכאל שרון (יום רביעי, 21/02/2007 שעה 22:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חברת נקם

כללית, מדובר כאן בפיתוח אוריינטציה של הסתמכות על כוח שרירותי, כוח מדכא, ברוטליזציה כדרך הכמעט בלעדית לבוא במגע עם המציאות האנושית. זאת כתחליף לדרכי תבונה ואוריינטציה של אירגון ויצרנות. אני מגדיר דיכוי כבלימת יצרנותו של הזולת. כשהדיכוי נפוץ, היצור והצמיחה הכלכלית יורדים. הממד או ה''שאלה'' המרכזית, הראשונית, תחת אוריינטצייה כוחנית ביחס לאחר היא ''מה כוחו של שמעון'', בדומה לשאלתו של סטלין ''כמה דיויזיות יש לאפיפיור''. זאת, בניגוד לשאלה שמציגים במערב או בחברות מבוססות אוטונומייה בדרך כלל, מה הם איכויותיו הסגוליות, דהיינו, מה הוא הפוטנציאל היצרני והמארגן של סמואל ובעיקר, כושר יצורו הרעיוני, יצור מושגים ואידאות חדשים ומערכי אירגון. זאת כאשר מושגים זה הבסיס לכל פעולה יוצרת, והיכולת המארגנת הגבוהה מאפיינת את האדם היצרני. בהקשר זה, המשאב האנושי העקרי הוא כושר האירגון. בכל עשייה סביבך קיימת רמה מסויימת (ובישראל - לרוב ירודה) של אירגון, החל מסידור ביתך או חדר העבודה שלך, אירגון היצור במפעל, תהליכי זרימת מידע באירגון היי טק, סידור המושבים ואירגון ההגשה בבית קפה או במסעדה, תחזוקת ואירגון זרימת התעבורה בכבישים וכד'. זהו משאב אנושי טיבעי שאינו מחייב כל הכשרה. מערכים חברתיים/תרבותיים יכולים לעודדו או לדכאו.

אוריינטציית הברוטליזצייה מקורה בפיתוח אופנים של נקם והגברת-יתר של עקרון הכוחניות כתגובה מעוותת לסיטואציה של רדיפות, עלבון קיומי, חוסר אונים והצרת נתיבי פעולה בהיסטוריה של העם היהודי. הגברת-יתר זאת, אינה (לגישתי) תגובה סימטרית של הזדהות עם התוקפן (כפי שגרס תאודור אדורנו למשל), אלא גם פיתוח תפיסה סלקטיבית ומזקקת כלפי הכוח המדביר כיסוד המרכזי בקיום האנושי, ודחיקת רכיבים נוספים מחוץ להכרה. תחושת נקם וברוטליות-יתר זאת, ניצפתה ביד אמן על ידי מתבונן חד עין כשייקספיר במאה ה-‏16, בדמותו של שיילוק ב''סוחר מוונציה''.

האוריינטצייה של הנקם הברוטאלי זכתה לתנופה עם הווצרות מצע חופשי ומשוחרר לכאורה מעכבות ביחס לתפעולה הגורף, מצע הנעוץ בסיטואצייה הקולוניאליסטית של ההתיישבות היהודית בפלסתינה. וכך, דמות הערבי בחברה היהודית בישראל, לובשת תכופות ציביון של ''הגוי האנטישמי'' ''הפורע האוקראיני'' ''הנאצי'' – כל זאת במטרה להכיל כאן את הסכימה והאוריינטצייה של ''נקם בגוי הארור''. ישראל היא במידה רבה ''חברת נקם'' והנקם הזה הפך לדיפוזי, גם ביחסי הגומלין הבין מגזריים והבין-מגדריים בישראל. וכך, אין מדובר רק בדיכוי שלטוני, אלא בהשענות אנשים רבים על אקלים של כוחניות וברוטליזצייה היוצר היתרים להפעלת הכוח הגס והשרירותי בקנה מידה נרחב. הכוח, חייב להראות גם כשרירותי ומנוגד לתבונה וליכולת ניבוי מתי יופעל ואיך. וזאת, כאשר שרירותיות הכוח, נועדה להטיל אימה ולשתק את התודעה היוצרת. וכך, בניגוד לכל תוחלת סבירה, כאשר אתה תצפה לתגמול, עקב מעשים טובים ונאמנים ופעולה חרוצה ועתירת כשרון, דווקא אז ''תחטוף'' בישראל בעיטה בפרצוף, וכאשר אתה מראה חוסר יכולת ובוגדנות ופעולה החדורה בשיפלות בוטה וצורמת, דווקא אז תקבל שכר במקום עונש.

תכופות מתארים את ישראל כמדינה בה ''הכל הפוך'', דהיינו, היא שדה פעולה של כוח שרירותי וברוטאלי, ולא תבונה. לכן הצמיחה בישראל ניזונה משנונראי ענק של סיוע חוץ, והעושר בישראל - המרוכז אצל קבוצה קטנה, ניזון מהפקעה מסיבית של נכסים קרקעיים פלשתינאים, ושל עושק האוכלוסיה היהודית, בפרט של העמלים ונושאי הפעולה המארגנת והיוצרת ערכים מטריאליים ורוחניים.
_new_ הוספת תגובה



חברת נקם
ע.צופיה (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 6:59)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלה-בלה-בלה או פאקה פאקה פאקה?
למישהו הפתרונות?
_new_ הוספת תגובה



חברת נקם
מהנדס אזרחי (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 7:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה? לא הבנת את הכתוב? זה כתוב בעברית...

הרי אתה יודע הכל

ועל זה נאמר ''שמאל ועוד יותר שמאלה''
_new_ הוספת תגובה



צרות עין צופייה
גראנד פאקו (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 7:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שייקספיר
יובב (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 8:51)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים גורשו מאנגליה ב-‏1290 והורשו לחזור רק ב-‏1650.
שייקספיר חי בשנים 1564-1616, כך שבימי חייו היו רק מתי מעט יהודים, חלקם בהחבא או תוך הסתרת זהות.
מדוע אתה חושב שלשייקספיר היתה הזדמנות לצפות בהתנהגותם?
_new_ הוספת תגובה



אינטואיציות של סופר גדול
מיכאל שרון (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 14:38)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העלילה מתרחשת בוונציה. היו יחסי סחר והיתה זרימת מידע.
_new_ הוספת תגובה



היו יהודים באנגליה בתקופתו.
מיכאל שרון (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 14:41)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו יהודים הרבה לפני תקופת אוליבר קרומוול.
_new_ הוספת תגובה



שייקספיר
ד''ר לי–און הדר (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 20:51)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כנראה צודק עפ''י http://en.wikipedia.org/wiki/Shylock אבל מה זה משנה? שקספיר גם לא חי בתקופת האימפריה הרומית והתאור שלו של הדמויות ההסטוריות מאותו זמן הוא כמעט מושלם. היכולת לתת ביטוי לבעיות והמאויים של תקופה מסוימת יכולה להיות מרחוק מבחינת זמן ומקום.
_new_ הוספת תגובה



המאמר בגרסתו המלאה: חברת נקם
מיכאל שרון (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 22:31)
בתשובה לד''ר לי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה הערות לחושפי שחיתויות וניפגעי המערכת בישראל

לעיתים, כאשר אנו חשים מותשים מול קיר שאין לו מיצרים - אנו נוטים לגלוש למעין ציניות ישומית-פרקטית בנוסח, אינך יכול להם, הצטרף עליהם, או עשה איזו עסקה, במקום לצאת וידיך על ראשך. דברים ברוח זאת נאמרים לא אחת על ידי אנשים שהאכפתיות הרבה שלהם ומסירותם הותירו אותם, תכופות, חבולים כדבעי. כן, הגיל, הניסיון, הותרתך לעיתים עירום מכל, לאחר שנות היגע והכשרון.

אלא שכאן יש לומר משהו אודות ממסדי ניצול יתר, חמס, עריצות שרירותית ורווחי עתק לא מרוסנים כבישראל: הפורע הממסדי תמיד בנה על אשלייתו של הנחמס בעל המעלות, החל מניסיון הונאתו של ג'ורדנו ברונו שעונה והועלה על מוקד על ידי האינקויזיציה (''עשה איתנו עסקה''), המשך ב''הודאות'' של נאשמי משפטי מוסקווה (1936) ומשפטי פרג (1953) וכלה בנישול הגדול ועתיר ההונאה של נכסים קרקעיים פלשתינאיים מאז ראשית ההתיישבות היהודית בפלשתין, והפקעת אדמות הבדואים בדרום פלשתין. אלא שברונו הבין היטב שאין לו כל מוצא, שכן הכיר היטב את המנטליות של מעניו, ולכן שמר על מעלותיו וכבודו העצמי עד הסוף.

ובעניין דומה מהותית, כתבה לי נפגעת המערכת: ''הייחוס של פרקטיקה נתעבת לתהליכים הסטוריים או כלליים כאלה, היא טשטוש - שנוצר לעיתים על ידי המעוולים עצמם - כדי למסמס את העבירה הפשוטה של אחד (או קבוצה) נגד קורבן''. אין טעם לעסוק בזה אלא באנשים ספציפיים.

__

אלא, שבמה מדובר כאן למעשה?

אכן, גם מקרבנים וגם מצטיירים כהוגים הנילחמים בסוגי רשע. זו אמנם גם גישתי, שאינה נוטה לעשות אינטלקטואליזציות ורציונליונליזציות של מעשי פגע, תוך הסחת הדעת הן מהזהות הספציפית של הפוגעים, והן מיחודיות האסון של הנפגע.

עם זאת, מעשי פגע, אנא שימו לב, מתעצמים באקלים חברתי או אירגוני היוצר היתרים, אקלים של סאוב. בין אם ההיתרים גלויים ובין אם לטנטיים, יש לחשוף זאת, אחרת יטענו שאת עוסקת במצוקה אישית דימיונית, או שסתם מדובר בגורל ביש, ומכאן קל לגלוש בהאשמתך במוזרויות למיניהן.

עדיף לדעת שאוגוסטו פינושה עסק בעינויים, בשביל שתהיה קבילות לטענתך שבצ'ילה בתקופה הזאת עברת עינויים, ולעבור את מסך ההכחשה. אם בתקופה שנפגעת אישית, היתה פרקטיקה של פריעה, הדרה, שקר, שחיתות, פעולה בחבורה למטרות שוד, עדיף לחשוף זאת גם במאקרו, כדי שטענתך תהיה קבילה בבית משפט למשל (בישראל או בטריבונל בינ''ל). אחרת יאמרו, אין דברים כאלה בישראל.. ואנונו, יתכן, גם קורבן על ידי גורמי בטחון, אך ללא העניין הכללי, לא היה שום גורם מתייצב לימינו. סבלך יראה כגורל ביש אילולי המימד הכללי של סבל הרבים.

וכך, מעבר לפרטים היחודיים של המקרה הבודד, עולים קווים כלליים של פגע-הרבים השגורים בישראל. הדברים מסואבים מספיק, הרבה מעבר לאשליות אודות אפשרותן של עסקות ''הוגנות'' באורח כלשהו עם גורמי ממסד או גורמים אחרים המניעים את תהליכי מלקוח-הדרה הללו, ללא שתיפול בפח. למשל, במקרה של הפקעות אדמות הבדואים ליד עומר שבדרום פלשתין, אם תציע לאיזה שייח ''לסגור עסקה עם הממסד'' הרי הדבר יוביל בהכרח לפיתחון פה מסוג ''הבדואים גנבים וחסרי חוט שדרה, שימכרו גם את אמא שלהם''...דבר שישמן את מנגנון רווחי העתק חסרי הרסן של העושק כלפי האוכלוסיה הבדואית ביתר שאת. מדובר בסיסית ברווחי עתק ללא בקרות, המציגים עצמם בריש גלי ככאלה, כחלק ממנגנון הטרור והתשת ההתנגדות הטיבעית, ולכן, עושק ללא מיצרין נעוץ בבסיס המערך הזה כולו. מוכר למשל עוד משנות ה-‏80 המקרה של מאיה קוך ופרשת השחיתות בתנובה ומקרים נוספים, וגם אם לא מדובר כאן בחושפי שחיתויות, עדיין ניתן להציג את הרכיבים שהיו שגורים כבר אז במקרים רבים מסוגים שונים, של טרור אישי ופסיכולוגי, ובלבול דעתו של אדם עליו, תוך הונאה במחזורי הנעה לפעולה באמצעות ערור תקווה, תוך ניצול הדבר לפגיעה בו.

כיצד תפעל כפרט המגן על האוטונומייה שלו ועל זכויותיו מול דריסה בעלת אפקט משתק, מבלבל תודעה ומתיש? השען על ידע שכבר קיים ונפוץ בישראל אודות איפיוני השחיתות והחמס המערכתיים: נפוטיזם חסר בושה; שחיתות במצח נחושה תוך טרור; פשיעה כלכלית עצימה, קידום עקב התגודדות בקליקות והדרת אינדיוידואלים המשקיעים עמל, כשרון, מסירות; גסות רוח סלקנית; אטימות כבדה וחזירית; פריעות אכזריות באדם; הפקעות שרירותיות, אישפוזים פסיכיאטרים מערכתיים; הדרת וחמס כשרונות על ידי כנופיות זאבים וכך הלאה. והוסיף בתנופה זאת את הקווים היחודיים למקרה הנוכחי. הדברים מסואבים מספיק, ומדובר בשיטות מלקוח והדרה. אל תרתע מלהגיש תלונה פלילית למשטרה או אף לגורם בינ''ל כלשהו העוסק בהיבטים פליליים של עבירות בוטות על כללי הצדק הטיבעי או פשעים כנגד האנושות, וקטלג את ארועי הפגע, הנזק, ההתעמרות, ההונאה והמלקוח במרמה ושלא בדין תחת קטגוריות, במסגרת מאמץ לאירגון שיטתי חדור תבוניות של החומר. פגועי מרמס אנוש נוטים לעיתים לשקוע באקלקטיקה (תפזורתיות) ולאבד את היכולת לפרספקטיבות כלליות, לראיית עיקר מול טפל ובעקר – לאובדן (זמני) של כושר האירגון הגבוה, בפרט ככל שהשרירותיות והאבסורד עצימים יותר. התנגד לשקיעה זאת באובדן עצות הכרתי.

ואל תתן לדברים לחמוק ולהתפוגג להם לאין-סוף. אמנם נכון שאצלנו זה ככה, דברים פשוט ניגרמים להם, ואף אחד לא אשם, ובין לבין תמצא עצמך מקופד ומושבק, אבל מי, מי עשה זאת? דומה שאין כאן, אלא החמקנות שנוכלים קשים ופורעים כבדים במחוזותינו סיגלו כאוריינטצייה קיומית, שמקורה נעוץ, יתכן, בטיפוח אוריינטצייה שרדנית, לעיתים בעלת מימד עברייני, מצד חלקים באוכלוסיה בנסיבות התעמרות, רדיפות והדרה במשך מאות שנים בתקופות ובמקומות שונים באירופה. ואולי גם התפתח לעיתים דפוס של הזדהות עם הכוח העריץ, הדורס והמשמיד - חוקרים זיהו תופעה זאת של ''הרעלה חברתית'' (או ''הזדהות עם התוקפן'') העשויה להתפתח בנסיבות מסויימות בקרב אוכלוסיות שהינן קורבן התעמרויות קשות ושיסוי דמים. ובכן, זו החמקנות ומסך ההכחשה של הפרע, אותה ארשת זחוחה, כאילו לא רואים, לא מעורבים, לא שומעים, מי בכלל חשב לו את מה שאתה מייחס להם? אבל בפועל, תכופות אין מעייניהם מוקדשים אלא לרווח הלא מרוסן הקל הכרוך בפרע, ממש אין הם חושבים על כל דבר אחר, אלא רק על ''זה'' במלוא חושיהם החדים, הלובשים כלפי חוץ פנים זחוחות. על מה יחשבו, על פילוסופייה?

____

חברת נקם

כללית, מדובר כאן בפיתוח אוריינטציה של הסתמכות על כוח שרירותי, כוח מדכא, ברוטליזציה כדרך הכמעט בלעדית לבוא במגע עם המציאות האנושית. זאת כתחליף לדרכי תבונה ואוריינטציה של אירגון ויצרנות. אני מגדיר דיכוי כבלימת יצרנותו של הזולת. כשהדיכוי נפוץ, היצור והצמיחה הכלכלית יורדים. הממד או ה''שאלה'' המרכזית, הראשונית, תחת אוריינטצייה כוחנית ביחס לאחר היא ''מה כוחו של שמעון'', בדומה לשאלתו של סטלין ''כמה דיויזיות יש לאפיפיור''. זאת, בניגוד לשאלה שמציגים במערב או בחברות מבוססות אוטונומייה בדרך כלל, מה הם איכויותיו הסגוליות, דהיינו, מה הוא הפוטנציאל היצרני והמארגן של סמואל ובעיקר, כושר יצורו הרעיוני, יצור מושגים ואידאות חדשים ומערכי אירגון. זאת כאשר מושגים זה הבסיס לכל פעולה יוצרת, והיכולת המארגנת הגבוהה מאפיינת את האדם היצרני. בהקשר זה, המשאב האנושי העקרי הוא כושר האירגון. בכל עשייה סביבך קיימת רמה מסויימת (ובישראל - לרוב ירודה) של אירגון, החל מסידור ביתך או חדר העבודה שלך, אירגון היצור במפעל, תהליכי זרימת מידע באירגון היי טק, סידור המושבים ואירגון ההגשה בבית קפה או במסעדה, תחזוקת ואירגון זרימת התעבורה בכבישים וכד'. זהו משאב אנושי טיבעי שאינו מחייב כל הכשרה. מערכים חברתיים/תרבותיים יכולים לעודדו או לדכאו.

אוריינטציית הברוטליזצייה מקורה בפיתוח אופנים של נקם והגברת-יתר של עקרון הכוחניות כתגובה מעוותת לסיטואציה של רדיפות, עלבון קיומי, חוסר אונים והצרת נתיבי פעולה בהיסטוריה של העם היהודי. הגברת-יתר זאת, אינה (לגישתי) תגובה סימטרית של הזדהות עם התוקפן (כפי שגרס תאודור אדורנו למשל), אלא גם פיתוח תפיסה סלקטיבית ומזקקת כלפי הכוח המדביר כיסוד המרכזי בקיום האנושי, ודחיקת רכיבים נוספים מחוץ להכרה. תחושת נקם וברוטליות-יתר זאת, ניצפתה ביד אמן על ידי מתבונן חד עין כשייקספיר במאה ה-‏16, בדמותו של שיילוק ב''סוחר מוונציה''.

האוריינטצייה של הנקם הברוטאלי זכתה לתנופה עם הווצרות מצע חופשי ומשוחרר לכאורה מעכבות ביחס לתפעולה הגורף, מצע הנעוץ בסיטואצייה הקולוניאליסטית של ההתיישבות היהודית בפלסתינה. וכך, דמות הערבי בחברה היהודית בישראל, לובשת תכופות ציביון של ''הגוי האנטישמי'' ''הפורע האוקראיני'' ''הנאצי'' – כל זאת במטרה להכיל כאן את הסכימה והאוריינטצייה של ''נקם בגוי הארור''. ישראל היא במידה רבה ''חברת נקם'' והנקם הזה הפך לדיפוזי, גם ביחסי הגומלין הבין מגזריים והבין-מגדריים בישראל. וכך, אין מדובר רק בדיכוי שלטוני, אלא בהשענות אנשים רבים על אקלים של כוחניות וברוטליזצייה היוצר היתרים להפעלת הכוח הגס והשרירותי בקנה מידה נרחב. הכוח, חייב להראות גם כשרירותי ומנוגד לתבונה וליכולת ניבוי מתי יופעל ואיך. וזאת, כאשר שרירותיות הכוח, נועדה להטיל אימה ולשתק את התודעה היוצרת. וכך, בניגוד לכל תוחלת סבירה, כאשר אתה תצפה לתגמול, עקב מעשים טובים ונאמנים ופעולה חרוצה ועתירת כשרון, דווקא אז ''תחטוף'' בישראל בעיטה בפרצוף, וכאשר אתה מראה חוסר יכולת ובוגדנות ופעולה החדורה בשיפלות בוטה וצורמת, דווקא אז תקבל שכר במקום עונש.

תכופות מתארים את ישראל כמדינה בה ''הכל הפוך'', דהיינו, היא שדה פעולה של כוח שרירותי וברוטאלי, ולא תבונה. לכן הצמיחה בישראל ניזונה משנונראי ענק של סיוע חוץ, והעושר בישראל - המרוכז אצל קבוצה קטנה, ניזון מהפקעה מסיבית של נכסים קרקעיים פלשתינאים, ושל עושק האוכלוסיה היהודית, בפרט של העמלים ונושאי הפעולה המארגנת והיוצרת ערכים מטריאליים ורוחניים.
_new_ הוספת תגובה



המאמר בגרסתו המלאה: חברת נקם
ד''ר לי–און הדר (יום חמישי, 22/02/2007 שעה 23:58)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי. מאמר מעניין ביותר וכתיבה למופת (כרגיל).
_new_ הוספת תגובה



תודה לך, קורא מיטיב וחכם.
מיכאל שרון (יום שישי, 23/02/2007 שעה 0:09)
בתשובה לד''ר לי–און הדר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סלח לי שרון, אבל מאמרך מלא קישקושים
א. פרקש (יום שישי, 23/02/2007 שעה 23:38)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענות וטענות הפוכות, חוסר תכלית ושיוט בגובה רב ללא תכלית.

והעיקר, שבת שלום.
_new_ הוספת תגובה



חברת נקם
ישראל רבי (שבת, 14/07/2007 שעה 12:20)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנא נסה להסביר לי מה זה ''נקם ברוטלי''

לא ממש ירדתי לסוף הרעיון הזה

אולי דרך דוגמא אוכל להבין ותודה לך מראש
_new_ הוספת תגובה



חברת נקם - המאמר המלא בליווי איורים
מיכאל שרון (יום שישי, 23/02/2007 שעה 1:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מלחמת 67 , המלחמה האחרונה בה ניצחה ישראל, הוכרעה על ידי חיל
מיכאל שרון (יום שישי, 23/02/2007 שעה 14:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האוויר, שאליו מלכתחילה נבחרו אנשים בעלי יכולות גבוהות, כשהבחירה לחיל היתה בין היתר על ידי מבחן לחלוקת קשב שפותח על ידי גופר וקהנמן בשנת 1972. חילות היבשה עסקו למעשה בזינוב אחרי צבא שניתנה לו הוראת נסיגה על ידי המרשל עמאר. ואכן, אופייני הדבר שדווקא אנשים מסוג עזר וייצמן, שבנה את ח''א והיה ראש אג''מ במלחמת 67 - הורידוהו כאן ביגון שאולה בשנת 2000 - אנשים ירודים. זוהי נקמתם של הירודים בעמנו בבעלי היכולת בעמנו, הדגמה קלאסית למה שכתבתי.
_new_ הוספת תגובה



מלחמת 67 , המלחמה האחרונה בה ניצחה ישראל, הוכרעה על ידי חיל
חזי (יום שישי, 23/02/2007 שעה 14:49)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון,
כשזה קצר, מבינים מה אתה אומר...

הדוגמא של חיים רמון, יותר משכנעת.

אין אדם שאי אפשר להאשימו בעבירה על...
הבעיה שלנו, שהמערכת השלטונית, בגיבוי המערכת השיפוטית הרקובה,
מצליחות להרוג את המפריעים להן.
זה תהליך שנמשך כבר הרבה שנים.

השתלטות הפמיניזם על הרבה מערכות במדינה, כמו הפרקליטות, היא אחת הסיבות למצב שנוצר.

תראה לאן הגענו: אנשים משכילים מפחדים לכתוב את המילה ''אתה'' (שהחדירו להם לשכל כי היא כבר אינה קיימת במילון) והם כותבים ''את''...
_new_ הוספת תגובה



המדע צומח היכן שאנשי מדע ירודים לא מנכסים
מיכאל שרון (יום שישי, 23/02/2007 שעה 15:08)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדע צומח היכן שאנשי מדע ירודים לא מנכסים עבודות מדענים מבריקים ולא פורעים בהם. ואילו, כשהבינוניים משתלטים על המדע ומנסים לשעבד את הטובים מהם לגחמותיהם תוך נקם באנשים המבריקים והרעבתם, קיימת בריחת מוחות, הצבא מובס, והמדינה תושמד במוקדם או במאוחר. כושר האירגון הגבוה שאני מדבר עליו הוא נושא מחקרי אודות יכולות מוחיות גבוהות - היכולת לחלוקת קשב, הקשורה באונות הפרונטליות, המבנה המוחי שהתפתח בשלב האחרון באבולוציה. מדובר ביכולת לארגן מחדש מערך ידע, ולחשוב בכמה קווי מחשבה בו זמנית, כשלבסוף מגיעים לפתרון בעייה מורכבת, פתרון אינטגרטיבי המארגן מחדש את המידע באופן אפקטיבי.

ספרי על חלוקת קשב
_new_ הוספת תגובה



ממש מוזר - באיזו שנה היתה מלחמת 67?
א. פרקש (שבת, 24/02/2007 שעה 0:00)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מלחמת 67 ..... הוכרעה על ידי חיל האוויר, שאליו מלכתחילה נבחרו אנשים בעלי יכולות גבוהות, כשהבחירה לחיל היתה בין היתר על ידי מבחן לחלוקת קשב שפותח על ידי גופר וקהנמן בשנת 1972.''

ואם עזר וויצמן ''שבנה את ח''א והיה ראש אג''מ במלחמת 67'' שהיתה כידוע רק לך המלחמה האחרונה שישראל ניצחה בה אז למה אתה מכנה אותו ואותם ''אנשים ירודים''? האם רק אנשים ירודים יכולים לנצח מלחמות? והאם העובדה שמאז 67' ישראל לא ניצחה אף מלחמה אומרת שבעצם אין לנו כבר אנשים ירודים למעלה, אלא רק אנשים עליונים ובעלי יכולת?

האם אתה יכול להסביר את הסטירות שאתה נותן לעצמך?

בכל מקרה אני ממש מתרשם שאין לך את היכולת להבין ולהסביר את צה''ל ולנתח את המלחמה (כל מלחמה).
_new_ הוספת תגובה



הדברה ביולוגית על ידי הרביית פרטים מנוונים ואגרסיביים
מיכאל שרון (יום שישי, 23/02/2007 שעה 15:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זבוב הפירות מזיק לחקלאות. שיטת ההדברה הביולוגית הננקטת כאן היא טיפוח זן מנוון של זכרים, בעלי כושר ניווט לקוי, כושר התמצאות ואיתור לקוי, פיריון נמוך, ושאר ליקויים. זכרים אלה, כדרכם של יצורים מנוונים, הינם אגרסיביים במיוחד כלפי בני אותו מין, וכך הם מגרשים את הזכרים המוצלחים מהנקבות ומזדווגים עימן. הפיריון נמוך, והצאצאים חסרי כושר השרדות, וכך המין הזה ניכחד.

על פי מידע שהעליתי, ידוע שהנאצים צברו ידע רב ביוגניקה, וניסו לנצל אותו להדברת היהודים ודילול המאגר הגינטי של הניצולים. וכך, הם דאגו להשמיד במחנות ההשמדה את המוצלחים שבין היהודים, היצירתיים ובעלי הכישורים המוחיים הגבוהים, תוך הותרה בחיים של יהודים רבים חסרי כישורים מוחיים גבוהים ובעלי נטיות חטפניות ואגרסיביות.

כוונתם היתה שלאחר המלחמה, יורידו הניצולים הללו את מאגר התכונות בקרב היהודים בעולם שהיו מחוץ לספירת ההשמדה באירופה. הניצולים ברובם היגרו לישראל ולא לארה''ב. וכך, אנו פוגשים את הסינדרום של דור שני ושלישי לשואה, אנשים בעלי יכולות מופחתות, ולנו מכרו את הבלוף המטומטם, כאילו הדבר נגרם בשל העברת חוויות קשות ושאר סיפורי בובעמאייסעס. היסטורית, הדור שלפני קום המדינה, היו אידאליסטים ובעלי תכונות מצויינות, ואלו טולטלו וזועזעו על ידי רבים מהעולים, שהיו חטפנים ואגרסיביים ובעלי עוד כמה תכונות בעייתיות. כתוצאה מכך היגרו לארצות המערב מאז תחילת שנות ה-‏50 מליון יהודים בני הישוב הוותיק ברובם, דבר שדלל עוד יותר את המאגר הגינטי בישראל. כיום בישראל כל דאלים פרוע וחסר כישורים נעשה מלך, תודות לאפקט הפעולה בחבורות גדולות, ונימשכת על כן בריחת המוחות של המעולים.

לכן, צה''ל ניגף, התוצר לנפש אינו עולה על זה של יוון, אף שזרם לישראל הון עתק של סיוע חוץ וכספי השילומים, האוניברסיטאות בישראל דורגו על ידי מוסף החינוך של הטיימס מתחת לרמה ה-‏119 בעולם, ומכרו לנו את הבלוף על צמיחה בישראל כרגע, אף שהיתה נסיגה כלכלית, אלא שהמשק הוצף על ידי כספי מלוות בבנקים זרים, בחסות ערבויות אמריקניות למלוות ישראליות. שים לב שהאוצר לא פירסם את שיעורי הצמיחה ברבעון האחרון, שכן קודם לכן ברבעון הקודם היה גידול שלילי של 1.4% בתוצר, וירידה ביצוא ובשורה של מדדים. וברבעון האחרון היתה כנראה קטסטרופה של ממש. וישראל היא מדינה לא יעילה וקורסת. להיות אגרסיבי זה לעיתים להיות ההפך מאדם חזק, במובן של בעל יכולות וכישורים.
_new_ הוספת תגובה



קשקוש
יובב (יום שישי, 23/02/2007 שעה 18:10)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוץ מהקבס שהטענה שלך מעוררת, היא גם מטופשת.

האופי ה'חטפני' של יוצאי שואה מובן מאליו - אנשים שלא פיתחו יכולת לעמוד על שלהם פשוט לא שרדו את המחנות.
יתכן שמשהו מההתנהגות הזו הונחל הלאה בדרך של חִברות ותרבות, אבל יש להניח שהמצב הכלכלי הקשה וההשפעות התרבותיות שהובאו ע''י העליה מארצות ערב תרמו רבות לאגרסיביות התרבותית. (לתחושתי גם בשטייטעל היתה תרבות תגרנית בהשוואה לסביבתה).

צה''ל לא ''ניגף'' ולא בטיח.

התוצר לנפש הנמוך נובע מההשתתפות נמוכה בכח העבודה (55%) המושפע גם מהשירות הצבאי והחינוך האקדמי (43% בגילאי 18-24), מהאבטלה והעבודות השחורות באוכלוסיות החרדית והערבית, ומאבטלה משמעותית בגילאים מאוחרים (56% בגילאי 55-64 - אולי קשור ל-off shoring של תעשיות תעשיות צווארון כחול? צריך להשוות לנתונים ממדינות אחרות).
העובדה שביצועי החינוך בירידה מצביעים דוקא על ההיפך
- דוקא הדור הראשון שהיה ה'פחות טוב גנטית' לטענתך המגונה, דוקא הוא הוליד צאצאים 'מוצלחים', והדורות הבאים שהיתה להם הזדמנות ל'השבחה גנטית' עם קהילות לא אירופאיות - דוקא הביצועים שלו ירודים.

סך יצוא הסחורות והשרותים גדל ב-‏10% לשנה בשנים 2002-2005, השקעות תושבי חוץ גדלו בשנים הללו בקצב ממוצע של 30%, בעוד קצב הגידול בהתייבויות הממשלה הוא 5% בלבד.
_new_ הוספת תגובה



יש לי כמה שאלות שווא לקשקשן השווא
א. פרקש (שבת, 24/02/2007 שעה 0:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהיכן העלית מידע? מעוד אתר אנטישמי סטייל הקוקו-קלאס-קלאן שזכור לי שציטטת פעם בעדותך פעם לפני יותר משנה?

האם ניצולי השואה הם אנשים נחותים כי הנאצים הרגו רק את היהודים החכמים? מכאן שהציונות נתמכת ע''י קובץ של פיגרי יהודים שחושבים שהם העם הנבחר ובעצם הם חלאת האנושות שלא יודעים מימינם ומשמאלם?

האם הנאצים עשו מבדקי אי קיו ואינטליגנציה נוספים ולפיהם החליטו את מי ישמידו ואת מי ישאירו לעבודת הפרך? או אולי הקריטריון של מי יישרד לעבודות היה הגיל - בדיקת אלה שיכולים לעבוד ואת אלה שלא (זקנים, ילדים, חולים) הם השמידו מיד?

האם הנאצים התכוונו להשאיר יהודים ירודי שכל בחיים לאחר המלחמה? היכן זה כתוב? ומה היתה כוונתם לעשות באותם יהודים? לגדל אותם בכלובים בפארקים העירוניים שלהם?

האם הישראלים דור שני ושלישי לשואה הם בני אדם מופחתי יכולת? איזו יכולת? אינטלקטואלית או גופנית?

בקיצור, אני מבין שאתה כאחד שנולד להורים שברחו מאירופה לפני השואה, אתה חכם כי הוריך היו חכמים, אידיאליסטים ועשירים. ואתה הוא היצור של היהודי העליון וכל יתר היהודים שהוריהם נלכדו בשואה ושרדו אותה הם מהגזע התחתון של המין האנושי. אז האם העובדה שאתה והוריך לא היגרתם למערב בשנות ה-‏50 מעידה שיש לך או טעות בתורת הגזע שלך, או לחילופין זו הוכחה שתורת הגזע שלך נחותה ומוטעית? שהרי אתה לא מקיים את התיאוריה שאתה מנסה לבנות לנו בדם כאבך ובזיעת אפך.

האם זה שצה''ל ניצח ולא הפסיד אף מלחמה עד עתה אינה עדות לכך שאתה מקשקש לשווא משיקולים זרים לענייננו?

וביננו, אינני מאמין שאם תרצה להגר לאמריקה האמריקאים יפתחו את ידיהם לקראתך.
_new_ הוספת תגובה



חוסר הגבולות
מיכאל שרון (שבת, 24/02/2007 שעה 3:10)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיברתי על חוסר הבקרות שבניצול יתר. חוסר הגבולות הוא חלק ממערך נקם.
כל מערך לא פתולוגי הינו בעל בקרות עצמיות וגבולות, שהרי ללא גבולות, הוא ישמיט את הקרקע מעצם קיומו בכלל. הפתולוגיה והנוורוזה הכפייתיות מכשילה את עצמה, בראש וראשונה, ממש כמו במקרה שיילוק, בו להיטות היתר חסרת הגבולות שלו, היכשילה אותו, והביאתהו לאבד את כל רכושו ולהמלט מתלייה בעור שיניו ממש.

ודיברתי על קריסת המערכות והתפוררות החברה הישראלית בשחיתות הנוראה
_new_ הוספת תגובה



חוסר הגבולות
א. פרקש (שבת, 24/02/2007 שעה 15:53)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לקשקש שטויות חסרות טעם. ותוציא את שיילוק מהמודל שלך, הוא היה רק דמות דימיונית של סופר מתוסכל שלא אהב כל כך יהודים (שגם לא חיו באנגליה של ימיו ומכאן ששינאתו היתה פתולוגית).
_new_ הוספת תגובה



הפורעים אינם הטורפים ה''חזקים'' כפי שכתב לי מישהו, אלא ההפך
מיכאל שרון (יום שישי, 23/02/2007 שעה 15:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טורף, בפרט פרימאט הוא בעל יכולות רבות, בניגוד לניזון מחומצות אמיניות לא מרוכזות היכולות הרבות מאפשרות לטורף להקדיש רק חלק קטן מזמנו להשגת מזון, בעוד ארנבת למשל מקדישה את כל זמנה להשגת מזון לא מרוכז ולהפרשה. לכן הטורף יכול להקדיש זמנו גם לעיסוקים גבוהים: משחק, אקספלורציה, ולפתח את יכולותיו. המשובחים שבאנשים מוגדרים כבעלי יכולות גבוהות. הירודים שבהם הם בעלי ספקטרום יכולות נמוך, והם ניזקקים לחבור בחבורות ביזה כדי להשיג מאזן עם אינדוידיאולים גבוהים. בישראל הירודים הישיגו דומיננטיות, ולכן זוהי חברה שוקעת.

דומה שיש הניזונים מדימויי פרע בנוסח ''חזק -חלש'' ''טורף - צימחוני'' והופכים את משמעותם, בלי שהם חושבים על דברים לעומק, בשביל שיוכלו לייחס תעצומות דווקא לירודים יחסית שבמין האנושי - דבר נפוץ בישראל, בה כל גנב ועבריין כלכלי טוען שהוא ''חזק'' ו''טורף''

כתבתי איפוא את הדברים הבאים לבעל הגיג ביבים כוחני מסוג זה, שכתב, שניצחון הפורעים זהו ''דרויניזם'' - ומדובר בגישות ביב פרועות וצווחניות המקובלות מאד בישראל:

מדובר בהיפוך מוחלט לדרויניזם - שרידות הבלתי כשרים והמנוונים.
שים לב שמדובר בבריתות של מנוונים מול אנשים מוצלחים ויצרניים, וניסיון של חסרי היכולת והבלתי מוצלחים להכריע את המוצלחים, החזקים והיוצרים, מקדמי המין האנושי, להכריעם בעזרת יצירת חבורות של קליקות נכלים וחבורות זאבים.

הנוון המוחי הקשה, הפתולוגיה - מתבטאים בהתנהגות מסואבת שאינה תועלתית: התעמרויות בפלשתינאים, שנאת האנשים היוצרים והחכמים, פריעה בזקנים, פריעה בכביש, אף שהמנוון מסכן בראש וראשונה את עצמו. אלו תהליכים חברתיים של פגיעה אוטואימונולוגית, כאשר תאים אנושיים מנוונים וחסרי התמחות וכושר ביצוע מוכוון מטרה, קמים כנגד הגוף החברתי ומכלים אותו. חוסר התועלת מתבטאת בכך, שהמסואבים יעדיפו להרויח 50 שקל בדרכי נכלים וקומבינות, על רווח כפול של 100 שקל בדרכים הגונות. אין זה מצב בו החזקים מפלסים נתיבים, לעיתים על חשבון הלא מוצלחים, אלא המצב ההפוך, בו אלה חסרי היכולת לשרוד, חידלי אישים, פועלים בחבורות גדולות, כדי להרוס את האורגניזם החברתי. הקאפואים היהודים ומשתפי הפעולה היהודים הרבים עם הנאצים, שהתעללו ורצחו את אחיהם, אף שידעו שהם עצמם יחוסלו, הינם דוגמא לחלאתיות הזאת
.
_new_ הוספת תגובה



הפורעים אינם הטורפים ה''חזקים'' כפי שכתב לי מישהו, אלא ההפך
חזי (יום שישי, 23/02/2007 שעה 17:21)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון,
חבל שאתה מעלה כאן הרבה נושאים כבדי משקל בצורה מבובלת.

אם הייתה מתרכז בנושא אחד, היה אפשר לערון דיון ענייני.

דבר ראשון, שאתה חייב גם לעצמך,
להחליט אם תיאוריית ''האבולוציה האקראית'' נוסח דארוין,
שאתה מזכיר כאן, היא אכן תיאוריה נכונה.

אם כן, עליכה להתמודד עם ההשלכות שלה לגבי עמים שונים באינושות.
האם הם ''התפתחו'' מעצמם, או פותחו ע''י גורמים בעלי אינטלגנציה. האם ההבדלים בין היהודים לערבים הם הבדלים התפתחותיים טבעיים, דהיינו גנטיים, או לא.

אתה לא יכול להכניס בסלט אחד את ההדברה הביאולוגית של זבוב הפירות,
עם היחס לפלסטינים...
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק אתה רוצה לומר?
א. פרקש (יום שישי, 23/02/2007 שעה 23:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמי אתה מכוון את דבריך?
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק אתה רוצה לומר?
חזי (שבת, 24/02/2007 שעה 7:07)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רוצה לומר כי אתה כותב כאן באותו נוסח שבו אתה כותב ספר למכירה, וזה לא צריך להיות כך.

פה לא משלמים לכה לפי מספר המלים.
ההפך, מספר מלים מיותר גורם לחוסר הבנה למה הכוונה...

אני מודע כי לכתוב ספר למכירה מצריך להרבות במילים, ולפעמים גם במילים נבובות.

מי שקונה ספר, רוצה לקנות הרבה מלים, כדי שיצדיק את הכסף שהוא משלם...

כל האמור לעיל אינו בא להמעיט בערך הכתיבה שלכה, בכל הנוגיע לספרים.

יש לכה הרבה רעיונות טובים ומקוריים.

אתה יכול למצוא כאן כר מתאים לפיתוח חלק מהרעיונות בצורה טובה.

אבל, אבל, אבל אתה לא יכול ''לשתול'' כאן קטע מספר ולצפות שיבינו על מה אתה מדבר...
_new_ הוספת תגובה



הבהרה: התגובה שלי לעיל מכוונת כמובן למאמר
חזי (שבת, 24/02/2007 שעה 14:24)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבהרה: התגובה שלי לעיל מכוונת כמובן למאמר,
ולא לתגובתו של פרקש...
_new_ הוספת תגובה



מודה ועוזב ירוחם
א. פרקש (שבת, 24/02/2007 שעה 15:54)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עזוב, אותי מגעילים ''אנשי העסקים'' הצעירים וגלוחי הראש
מיכאל שרון (יום ראשון, 25/02/2007 שעה 9:21)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עזוב, אותי מגעילים ''אנשי העסקים'' הצעירים וגלוחי הראש (המתחככים בהון הסמים), שנוסעים ברכב 4X4 ומסתובבים עם כלב טרף. מאחורי הדיבור האסרטיבי וגס הנפש שלהם, הם פשוט נוכלים מהשטעיטעל בגלגול צורה, שמנסים להמם את תבונתך בשילוב של אמירות זבל ''ידעניות'' (לרוב - מידע שקרי) בביטחון עצמי של רהב יחד עם תפעול גסות נפש אגרסיבית ולעיתים לגלגנות רעה העויינת לכל סבר פנים של תבונה, וזאת במטרה לחלוב כספים מיאפים עשירים שהם בני דמותם. היום בבוקר צפיתי באנשי הכלב הללו ב-‏0650 בבוקר כשרכבתי על אופניים קטנות ומתקפלות לעבר מכוניתי שחנתה בחצר בי''ס, להוציאה משם לפני 0700 , פנים זעופות ורעות - אוהבים לתקוע לנשותיהם 2 אצבעות בתחת לפני השינה, ולתת לה להריח את פיהם המצחין כשהם נעורים, וזאת תוך ניכמרות מנוונת וחסרת ישע אותה הם מציגים בד' אמות. אנשי הכלב האלה, מרפאה וטרינרית הניזונה מהקהל המסואב והרע הזה תבעה ממני 750 שקל בשביל ניתוח עיקור לחתולה שחורה ניפלאה בהריון, אך לבסוף מצאתי וטרינר רוסי, ארקדי, גוי אוקראיני שמנמן, טוב לב, מיומן מאד ופשוט בהליכותיו (ללא הגינונים האקסנטריים המשונים של אנשי הכלב) ביד אליהו, בסביבה של אנשים פשוטים, ונעימים. העקר, עבור הניתוח המיומן הזה הוא לקח ממני 250 שקל בלבד, הנחיותיו היו פשוטות ומדוייקות . כנראה שבגדול אני ככלל יכול לסבול רק ערבים או גויים ישרים ונעימים, או אנשי תבונה ישראלים בעלי נאורות טיבעית ורוחב נשמה. קשישים סימפטיים או אפילו קצת ממורמרים ופראנואידים, אך אנושיים במצוקתם, ואת האנשים הפשוטים והעממיים, אך לא את גסי הרוח האכזריים שבקרב המזרחים, שממוקמים בתל אביב יפו, וניזונים מהיאפים. את אנשי הפריפריה התמימים והטובים - כן.
_new_ הוספת תגובה



אני חוכך בדעתי אם לענות לך ברצינות או לצחוק עליך
א. פרקש (יום ראשון, 25/02/2007 שעה 13:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה מעדיף?
_new_ הוספת תגובה



שבעה דברים בחכם וחילופיהן בגולם
סתם אחד (יום שלישי, 27/02/2007 שעה 13:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבעה דברים בחכם וחילופיהן בגולם:

חכם אינו מדבר בפני מי שגדול ממנו בחכמה ובמניין
ואינו נכנס לדברי חברו
ואינו נבהל להשיב
שואל כעניין ומשיב כהלכה
אומר על ראשון ראשון ואחרון אחרון
על מה שלא שמע אומר לא שמעתי
ואינו מתבייש ומודה על האמת
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי