פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
כדאי להם
אברהם בן-עזרא (שבת, 15/07/2006 שעה 20:34)


כדאי להם

ד''ר אברהם בן-עזרא



המאמר פורסם גם באתר של המחבר.

בעת שלום, קל וחומר בעת מלחמה, אנחנו ממש לא מבינים את הפלשתינים:
למה הם מתאבדים?
מדוע הם הורגים נשים וטף?
לשם מה הם חוטפים והורגים חיילים ואזרחים, גם בגבול עזה ולבנון? הרי כבר איננו מצויים שם ונשמטה להם הטענה הטריטוריאלית.
לכאורה, אין להם כל סיבה ואין להם שום הצדקה, לאחר הנסיגות לגבול שלגביו אין להם, שוב לכאורה, כל טענות, להמשיך בדרך הטרור.
... אלא שבדיקה יותר מעמיקה של המצב, וראייה יותר מפוכחת, מסבירות את ההיגיון של הפלשתינים:

פשוט מאוד – כדאי להם.

כדאי להם להפעיל טרור, כדאי להם להרוג, כדאי להם לגנוב, כדאי להם לחטוף.
אמנם לו אנו היינו במקומם, לא היה כדאי לנו לנהוג כך, ולכן אנו סבורים כי לא כדאי להם כל זאת ומביטים אל מול מעשיהם הנתעבים בתימהון לב, אך אנו חושבים אחרת ונוהגים אחרת, המנטליות שלנו שונה, אנו לא הם, לנו לא היה כדאי,
להם כן.

וכך הם חושבים:
הפעלנו טרור כולל חטיפות בלבנון – והברחנו על ידי פעולות אלו את צה''ל מלבנון שנמלט על נפשו בפחדנות ובחיפזון.
עובדה: השאירו מרוב בהלת הנסיגה גם ציוד צבאי,
עובדה: לא נסוגו כצבא מנצח אלא כצבא מובס,
עובדה: נשים [ארבע?] ניהלו אותם החוצה,
עובדה: החיילים שלהם שמחו לברוח – מה שלא כל כך מתאים למי שעבודתו ותפקידו הם להילחם...

הפעלנו טרור בעזה – והם חזרו על התגובה שלהם לטרור, כפי שהייתה בלבנון ונטשו ישובים, עקרו עצי פרי, הרסו בתים, דבר שמוכיח לנו כי הכול פתוח, אנו רק צריכים להמשיך, ואכן המשכנו בשדרות ובאשקלון...
חטפנו אזרח והרגנו אותו – ומה הם עשו בתגובה? ממש כלום. אמנם חטפו לנו כמה ראיסים, אבל אנו יודעים כי הראיסים שמורים היטב בישראל, ובקרוב גם יחזרו כולם בשלום, כי ככה הם הישראלים. וחוץ מזה, אין בזה שום סיכון לאף אחד מאיתנו, אנחנו כל יום עובדים אצלם בגלוי [אם כי לא בחוקיות] ואף אחד לא חוטף אותנו, וודאי שלא הורג... אבל רק יבוא אחד מהם אלינו, חי לא יצא, ואם לא יבוא – נצא להביאו ולהרגו.

חטפנו חיילים – מדברים איתנו על שחרור של מאות ואלפים תמורת אחד-שניים, וזה מוכיח עד כמה כדאי לנו לחטוף עוד.
הצבא שלהם נכנס אלינו? נכון, זה לא נעים כי הורסים לנו גשרים וכבישים, אבל מניסיון – זה בדוק – בכסף שלהם ושל שכמותם נבנה הכול מחדש לא פחות טוב...
עובדה.
ועם עובדות – לא מתווכחים.
אז מה עושים?
מה שצריך, כדי שלא יהיה להם כדאי.
כללי מדי?
אז בואו נתחיל בדברים הפשוטים:
א. להפסיק [לא לעכב או לדחות – אלא לבטל] – להפסיק להעביר כסף, נשק, שווה ערך כלשהו לכסף, לאויב ולא לאפשר העברות כאלו.

ב. לא לפתוח גשרים גם בתום ה''מלחמה''.

ג. לבטל את ''איחוד המשפחות'' הדמוגרפי, וביטול כזה צריך לחול גם רטרואקטיבית ללא הגבלת זמן לאחור.

ד. לא להרשות הסתה גזענית – לא נגד ערבים, ולא נגד יהודים, וודאי שלא להרשות הסתה נגד מדינת ישראל, ובעניין זה תבוטל החסינות של חברי הכנסת, כך בעתות שלום ועל אחת כמה וכמה בעתות מלחמה.

ה. לאפשר לחקלאים הישראליים – יהודים וערבים – להגן על הציוד והרכוש שלהם מפני גנבים וגזלנים.

ו. לבטל את ביטוח המכוניות במקרה של גניבה לאומנית, וכמובן, לפעול ממש למיגור הבושה הזאת מאורח חיינו, דבר שבמילא ייתר את הביטוח המוזר הזה שהפך את ענף גניבת המכוניות למקצוע ולמקור פרנסה של האויב.

ז. לבטל את החנופה כלפי האויב בתקשורת. יש לדעת כי הוא לא ''צלף'', אלא מחבל. כך גם צריך לתקן עוד כמה כינויים של חנופה. יש להבין כי מי שאמור לבקש שלום זה הצד החלש, המובס, ולא הצד החזק. גם אם אתה עורג לשלום, אל תגלה זאת בפרהסיה [אבל תסכים לכך, בתנאים, כשהוא יבקש]. האויב – אויב, ואינו מתראיין, וודאי שאינו מפרשן ברדיו ובטלוויזיה. המזדהה עם האויב בריש גלי – נדמה לי כי הוא עובר עבירה ביטחונית, אלא אם כן שינו את החוק מאז השירות הצבאי שלי בביטחון שדה, ואם חל שינוי, צריך לשנות בחזרה.
ועוד...

כל הדברים הללו הם פשוטים בתכלית, קלים לביצוע, סבירים, ומצד שני – אפקטיביים. נראה לי כי האויב תמה הכיצד שאיננו נוקטים בהם, כהקדמה לפעילות הצבאית הנדרשת והמתבצעת, ואם הגענו לצבא, לא ראוי ששר הביטחון יוחלף?

הוא הכי מתאים להיות שר הצבא?
הוא מתאים להיות שר הצבא?
הוא מתאים להיות שר?

צריך להבין מה כדאי להם, ומה כדאי לנו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לא מבין ולא לומד לקח.
יהודה-אודי דוכן (שבת, 15/07/2006 שעה 21:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''צריך להבין מה כדאי להם,ומה כדאי לנו''.

לאחר קריאת המאמר עולה דבר אחד בבירור - אינך מבין דבר ואינך לומד לקח מההסטוריה של עם ישראל.

ממשלות ישראל לדורותיהן עשו את כל הטעויות האפשריות (שחלק מהן אתה מעלה כאן) והתוצאה-התדרדרות הולכת ונמשכת שמובילה רק לדבר אחד- קטסטרופה!

מה שאתה מציע כאן אלה הם הגיגי לב בעלמא שאין בינם לבין המציאות 'שום כלום'.

כתבתי מס' פעמים- אין שום פתרון לסכסוך היהודי-ערבי,לא בכוח ולא בהתרפסות וצריך להפנים זאת כי זה רק עולה לנו בהרוגים נוספים שרשימתם הולכת ומתארכת.

'' אם השם לא ישמור עיר-שוא שקד שומר''.

והמבין יבין, (כנראה שאין כאלה בין שליטי המדינה).
_new_ הוספת תגובה



האמנם אין לעשות בנוסף לשמירת מצוות?
אב''ע (שבת, 15/07/2006 שעה 22:24)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שצריך לשמור מצוות ולבטוח בשם, לא שותר שום עשייה בתחום המעשי.
ה' ילחם לכם ואתם תחרישון - הרלב''ג מפרש כי אתם חייבים במלחמה זו להחריש כדי להטעות את האויב, והביטוי ה' ילחם לכם - הכל מאת ה', אתם לא פטורים משום דבר.
_new_ הוספת תגובה



האמנם אין לעשות בנוסף לשמירת מצוות?
יהודה-אודי דוכן (שבת, 15/07/2006 שעה 22:45)
בתשובה לאב''ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא טוען שעם ישראל צריך לשבת בחיבוק ידיים ולצפות שהקב'ה ''יעשה את העבודה'' עבורנו. איננו כאלה צדיקים.
עם ישראל שרד אלפי שנים בלי צבא,בלי טנקים ומטוסים.כאשר הוא שמר תורה ומצוות היו יוצאים חלק מבני הישיבות למלחמה וחלק היה נשאר כדי להתפלל לקב'ה להצלחתם- וזה עבד כל פעם.
כאשר זנח עם ישראל את דרך השם וסמך על ''כוחי ועוצם ידי...'' הוא הובס והושפל.

קודם כל צריך לבטוח בשם ולקיים חוקותיו ומצוותיו ואחר כך לצפות לניסים ולא הפוך,כפי שרבים פה טוענים, שהם רוצים קודם לראות ניסים ואחר כך יאמינו בבורא עולם.

''בינו שנות דור''-אומר הקב'ה,התבוננו בדורות הקודמים ותבינו איך ''הפרנציפ'' עובד.

ובקיצור- לימדו לקח.
_new_ הוספת תגובה



האמנם אין לעשות בנוסף לשמירת מצוות?
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 7:12)
בתשובה לאב''ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין עוד מלבדו

אין עוד מלבדו כלומר הכל מהשם יתברך ואין ''כוחות'' נוספים ח''ו אלא אין עוד מלבדו

כל הפוליטיקאים הם בובות כמו שכתוב ''שרים ומלכים ביד השם''
ולא משנה במי אנחנו בוחרים ''כי רק עצת השם היא תקום''

''...ובחרת בחיים''.
_new_ הוספת תגובה



גם אתה בין הנאיביים ?
חזי (שבת, 15/07/2006 שעה 21:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה:

''לשם מה הם חוטפים והורגים חיילים ואזרחים, גם בגבול עזה ולבנון? הרי כבר איננו מצויים שם ונשמטה להם הטענה הטריטוריאלית.
לכאורה, אין להם כל סיבה ואין להם שום הצדקה, לאחר הנסיגות לגבול שלגביו אין להם, שוב לכאורה, כל טענות, להמשיך בדרך הטרור''

רוב הציבור הישראלי עדיין לא הפנים כי הפלסטינים רואים גם את אשקלון,
גם את יפו וגם וגם,
כחלק מהטריטוריה שלהם.

יציאה מרצועת עזה, אינה סוף הכיבוש עבורם.

זה רק מוכיח לאותם שמאלנים סהרוריים,
כי גם נסיגה מכל הגדה, לא תהיה עבורם ''סוף הכיבוש''...
_new_ הוספת תגובה



והיום לאור הפגיעות המדוייקות מלבנון
אבי גולדרייך (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 9:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עולה חשש בליבי שיש להם כאן קבוצה של קציני תצפית קדמיים המכוונים אותם בסלולרי.
לתשומת לב משטרת ישראלשב''כ וכיו''ב.
_new_ הוספת תגובה



אבי ידידי....
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 11:11)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפסיק תזרוק מוץ ודבר נא לעניין. למען ויכוח נקי והוגן!

(בכל מקרה אין אפשרות לכוון קטיושה, בכל שם שתקראו לה, ברמת דיוק שמצדיקה קיומו של תצפיתן. האמצעי הזה לא מדוייק, בלשון המעטה. בטווחים של 40 ק''מ ה-CEP מגיע עד ל-‏50-200 מ' - תלוי בייצור).
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בקטיושות
אבי גולדרייך (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 13:27)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא בטילים שניתן לכוונם בדיוק רב.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בקטיושות
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 18:59)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי כתבתי ''קטיושה, בכל שם שתקראו לה'', והכוונה לרקטות ולטילים. אנשים עושים החלפות בין השניים. הטילים מונעים במנוע רקטי. ההבדל בין השניים הוא קיום יכולת ניהוג האמצעי לאחר השיגור. רקטה זה שגר ושכח, וטיל זה שגר ונְהָג (ניהוג עצמי או ניהוג מהצוות ששיגר). לחזבאללה יש 'קטיושות' (לטווח 5-7 ק''מ), 'רָעֵד' (לטווח 25 ק''מ), פאג'ר 3 (לטווח 40 ק''מ), ופאג'ר 5 (לטווח 70 ק''מ).

בעיתונות מכונים הרקטות מ'רעד' והלאה כטילים אולי בשל הטווח הארוך יחסית שלהם ובשל מעופם הבאליסטי. אבל הם למעשה רקטות, כי לאחר ששוגרו אי אפשר לתקן את מעופן מהקרקע או לחילופין אין הרקטה ננעלת על מטרה ומתכווננת אליה. לכן ע''פ הפרוטוקול כל ה''טילים'' האלה הם רקטות. אבל לרקטות ארוכות טווח עם רש''ק גדול יותר מקטיושה נוהגים בסלנג שלנו לכנותם טילים. גם טילי הסקאד ששיגר עלינו צדאם ב-‏1991 הם למעשה רקטות. אבל בגלל העוצמה, המרחק, המעוף הבאליסטי והמשקל שלהם הם מכונים טילים.
_new_ הוספת תגובה



ראיתי בחדשות
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 17:51)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שעצרו את הכתב של אל ג'אזירה בחשד ששידורי טלוויזיה שהוא העביר מחיפה שימשו את החיזבולה לצורך טיווח.
_new_ הוספת תגובה



ראיתי בחדשות
א. פרקש (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 19:00)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, אמרו משהו בעניין הזה. עכשיו הוא נחקר, אבל קרוב לודאי שהוא ישוחרר היום או מחר.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי