|
העכברושים מגיחים מחוריהם | |||||
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 12:29) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
נדמה לי שגבלס גם כן השתמש | |||
|
|||
במושג עכברושים לתיאור העם היהודי. או אולי אני טועה. חבל שמר ברניר אבד את הקשר עם ארצו ומולדתו והוא חסר בקיאות אלמנטרית בתרבות הישראלית ועל כן אינו יודע כי השם או המונח ''עכבר'' בעתונות הישראלית הוא על שם ''עכבר העיר'' של עתון הארץ. | |||
_new_ |
נדמה לי שגבלס לא קרא את כתב הפלסתר ''הארץ'' ואת ''עכבר העיר'' | |||
|
|||
וממתי החינמון האנטישמי ''עכבר העיר'' הוא ''מונח'' המתיימר להיות אלמנטרי בתרבות הישראלית? | |||
_new_ |
שטויות מר גולדרייך, שטויות | |||
|
|||
עכבר העיר הנו מדריך שבועי לתכניות טלויזיה, סרטים, תערוכות, מסעדות, טיולים, חוגים ושאר אירועי תרבות בתל אביב ובערים אחרות בהן יש מקומונים של עתון הארץ. כל קשר בין זאת לבין אנטישמיות מצוי בראשך בלבד. חבל שאתה נותן ידך להתבטאות המבחילה הזו של ברניר. | |||
_new_ |
אתה יותר מצודק | |||
|
|||
עמוס עוז באמת שאב את השראתו מהסרט ''היהודי הנצחי'' של גבלס בו מופיעות סצינות מרשימות של המוני עכברושים המציפים כל פנה. כבר כתבתי על כך בהזדמנות קודמת. גבלס היה המקור, עמוס עוז אמץ את הדימוי כשכתב על היהדות הדתית וגוד אמונים. | |||
_new_ |
הערה נוספת | |||
|
|||
אני מודה שבשל שהייתי בחו''ל לא הייתי מודע לקיומו של ''עכבר העיר'' עד שיובל הביא את זה לידיעתי. בכל זאת אינני חושב שבחירת השם ''עכבר ההתנחלויות'' היתה תמימה כפי שאתה מנסה להציג את זה. | |||
_new_ |
תמימה או לא | |||
|
|||
יש סדרות של העכבר עכבר לערים שונות בעולם עכבר TAKE AWAY עכבר השרון ועוד עכברים שונים. אזבין אם זה יפה ובין אם לאו, זה נהפך למין שם נרדף למדריך ללא כל קונוטציה שלילית. לעומת זאת, השואת אנשים לעכברושים עדיין נושאת עמה שובל נאה של סרחון אנטישמי. | |||
_new_ |
[*] תמימה או לא | |||
|
|||
[* הוסרו ביטויים שהועתקו...] | |||
_new_ |
אתה לא חושב שאתה קצת מגזים? | |||
|
|||
מה קורה כשמשווים לא יהודי לעכברוש (תופעה נפוצה למדי כאן), גם אז זה מריח מאנטישמיות? הכינוי עכברוש באנגלית הוא מושג נרדף למה שמכונה אצלנו שטינקר או סתם אחד שמלשין על אחרים. יש ספר ידוע על שבויי מלחמה אמריקאיים ששיתפו פעולה עם היפאנים במלחמת השניה בשם ''המלך עכברוש'' (The King Rat). קצת פרופורציה. מעשיהם של חברי ''שלום עכשיו'', המכונים בפיו של רמי ''מלאכת קודש'', עונים בדיוק על ההגדרה של מושג העכברושיות ואין בכך כל סממן אנטישמי. כפי שנסח את זה ג'ורג' אווול ''פעולות המסייעות לאוייב בעת מלחמה, גם כשהן נעשות מהמניעים הנעלים ביותר, הן עדיין בגידה''. אני התבטאתי פחות חריף והסתפקתי בעכברושיות, אבל זה לא מוריד מחומרת המעשים. | |||
_new_ |
ילה ילה ברניר | |||
|
|||
הסרחת הפעם. תתנצל וזהו. | |||
_new_ |
לא להתרגש | |||
|
|||
נכון שיש את עכבר העיר, אך הכוונות של מר אופנהיימר, הן זדוניות מלכתחילה, ולכן, כל מילה שהקדשת לו ולתנועתו העלובה - מוצדקת. | |||
_new_ |
זו רק אנטישמיות מתונה | |||
|
|||
לשמחתנו הם טרם החריפו את מאבקם במתנחלים. הם מגניבים לכאן שיטות אפלות, כדרך שעכבר חומק אל חורו, מבית המדרש הגבלסי. הסבר ''עכבר העיר'' הוא מפלטו הלא רלוונטי של השטן. שֵם החוברת http://www.peacenow.org.il/site/he/peace.asp?pi=182&... היא כוונת התנועה המחָברת. | |||
_new_ |
שטויות עם ריח רע | |||
|
|||
יריב אופנהיימר, אדם הגון , פטריוט, מועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה, מפרסם את ''עכבר ההתנחלויות'' כאשר המילה עכבר הפכה זה מכבר שם נרדף ל''מדריך''. ''עכבר לונדון'' שברשותי לא בא לרמז שהאנגלים הם עכברים. הדימויים הזואולוגיים הדוחים בהם משתמש היורד ברניר , הנהנ לרדת לחיינו בעת שהוא יורד על סטיקי ענק ומתבשם על משמני טקסס המעטירה, מעידים כאלף עדים על הכותב. | |||
_new_ |
המדריך לשמאלן המתחיל | |||
|
|||
שלום עכשיו- בניגוד לשם המרמה מטרת התנועה היא ממש לא שלום. 1. בדרך כלל עוסקם פעיל התנועה בהתססת השטח ,, בהסטת ערבים נגד מתנחלים או בהלשנה לאמריקאים במידה ונבנה בית מחוץ לתוכנית המיתאר. 2 הסכמי אוסלו- שורה של חוזים שכללו 2 הישגים בכרטיס אחד- גם החזרנו חצי מדינה וגם ייבאנו 40000 מחבלים שרצחו 1600 יהודים. 3 נייסור עצי זית- פעולה מוזרה שמתיחסת למתנחלים למרות שבפועל העצים מנוסרים בדייקנות מופלאה סביב הענפים המיותרים והמסור נמצא אצל מהרשק באוטו. 4 התכנסות, התנתקות, התקרנפות- שם סטרלי ומכובס לגירוש יהודים בכפייה. | |||
_new_ |
שטויות עם חוסר היגיון | |||
|
|||
''יריב אופנהיימר, אדם הגון , פטריוט, מועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה'' ''אדם הגון , פטריוט'' וחבר ב''שלום עכשיו''? הרי זה אוקסימורון. ''מועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה'' --- גם זה נחשב אצלך לייחוס? אני מכיר הרבה ''מועמדים לכנסת'' (לא רק מטעם מפילגת העבודה) שהם בו זמנית מועמדים למעשיהו וכלל לא ברור לאן הם יגיעו קודם . . . כואב לך שהזמנתי את המישמיש לסטייק כאן ולא אותך? אתה יודע מה, אם בכל זאת תגיע לכאן אדאג לך באותה מדה, או קיי? תאמין לי, בפולניה לא תמצא סטייקים כאלה . . . אגב האיות הנכון של שמי הוא בר-ניר (עם מקף) ולא ברניר. אתה יודע את הכלל הבסיסי --- לא חשוב מה שאומרים (או כותבים) עליך, העיקר שיאייתו את שמך נכון. | |||
_new_ |
פנינים על פזיזות ועל טיפשות | |||
|
|||
1. ''אין זה ממנהגי להשתמש בדימויים זואולוגיים לתאור'' אבל כן משתמש בדימויים ביולוגיים: ''...מישמישים למיניהם...''. 2. ''ידע לקבוע בפסקנות ש''הוא יודע מה לא יהיה שם''. אבל אני לא כזה חכם. אני יכול רק לשער מה לא יהיה שם''. הוא רק משער? לא נכון. הוא לא יודע אבל לא ''משער'' כאשר זה נוח לו: ''מאחר ואין לי ספק שהעובדות והאמת היו ידועות למעורבים מלכתחילה, למרות ההתחפרות שלהם'' (תגובה 75119). זה עוד לא הכל כי בהמשך המאמר הוא לא ''משער'' כאשר הצהיר ''שאין כל הוכחה שהדברים באמת התרחשו''. ה''לא כזה חכם'' הופך לחכם בהינף קולמוס? 3. ''למותר לציין שאין איזכור, אפילו לא ברמז, לכך שאין כל הוכחה שהדברים באמת התרחשו, שאף אחד לא ראה עץ זית עקור או צילום של עץ זית עקור, ושכל השרלוקים של משטרת ישראל, של השב''כ, של הימ''ם, של היס''ם ושאר רשויות הבטחון למיניהן לא הצליחו עד היום לעצור ''עוקר עצי זית'' אחד לרפואה, ...'' מעניין מאד. פתאום מי שמלא כרימון ביקורת על כל הרשויות שהוזכרו כאן ואחרות מסתמך על ''אי-הצלחתן'' כביסוס לטענה או הוכחה שלא בוצע פשע. כנראה שרק אצל ה''לא כזה חכם'' אי תפיסת הפושע היא הוכחה שלא בוצע פשע. ''הלא חכם כזה'' גם לא טרח להראות שאכן אין כל הוכחות.... 4. שלא לדבר שברוב חוכמתו הלא גדולה, כהגדרתו, לא הבין את המשמעות של המושג שהפך לנושא המאמר כולו. הוא אפילו לא קלט את הרמז שהופיע בצילום של כריכת הספר. 5. הכינויים-התוויות של ''הלא חכם כזה'' מול דבריו על אחרים: ''מה שהם באמת מצטיינים בו, זה הדבקת תוויות, כינויי גנאי והצהרות מפוצצות שאין להן כל בסיס במציאות'' (תגובה 78603). במה ה''לא כזה חכם'' מצטיין? הדבקת תוויות. 6. הנה פנינה של קלות דעת: ''על גידוד הם כנראה בכלל לא שמעו''. כבר מספר חודשים דש הפורום כולל ה''לא כזה חכם'' בנושא הגידוד ועדין אין לו כל מושג מהו. למרות זאת הוא לא מתבייש להשתמש בו כדי להציג חזות מבינה וסרקסטית – 'הם לא שמעו'. אתה שמעת אדון ''לא כזה חכם''? לעיתים הפזיזות וקלות הדעת הן מקור להצהרות מטופשות, הדבקת כינויים ביולוגיים (זואולוגיה היא ענף במדעי הביולוגיה.... ) ותוויות אחרות. כפי שראינו אצלנו יש אדם ''לא כזה חכם'' שמאכיל את עצמו בצפרדעים ולא מרגיש שהן מסריחות; שלא טורח לבדוק את העובדות, או את הסתירות במה שהוא עצמו כותב וכתב. ----- העובדה שהתירוץ לשימוש בגידוף הביולוגי, כבר לא ממש רלוונטי לא עזרה ל''לא כזה חכם'' - הוא לא וויתר על הגידופים. ''רד צו דה וואנט (דבר אל הקיר, או דבר אל [בר-ניר]....)'' | |||
_new_ |
פנינים על פזיזות ועל טיפשות | |||
|
|||
תראה, דוד, פעם גם 'פרוטוקולים' היתה מילה הגונה. אז עכשיו מתרוצץ אצל השמאל עכבר גאה. לדעתי הוא עוד יתחיל לאכול קש, הפר החכם הזה (= ''עכבר עכשיו'').. | |||
_new_ |
הפרוטוקולים של זקני הציונות | |||
|
|||
וגם מנוי ל 'דר שטרימר'. הם כבר לא 'שלום עכשיו' אלא, 'אנטישמיות עכשיו' לתנועה יש כסף לשכור מטוסים לטיסות צילום, להעסיק סיירים במשרות ולחבר 'ספרים'. מעניין מהיכן המימון. אני אישית נהנה לראות את תמונות הישוב שלי באתר התנועה. זה נותן עוד אספקט של גאוה לחיים במקום. שלום עכשיו: תנועה המונה בעיקר ערבים, מטרתם בשנים האחרונות לדאוג לזכויות האויב הערבי ולהפריע לאורח החיים של היהודים במיוחד אם אלה דתיים הגרים מחוץ לקו הירוק, פעולתם כוללת הפצת עלילות שקריות על המתיישבים המכונים בפיהם ''מתנחלים'' בתור כינוי גנאי והגשת עזרה למחבלים הרוצים להשתלט על אדמות יהודיות ואדמות מדינה. תנועה זו פועלת תחת מסווה הומאני שכמובן איש אינו מאמין לו. ''לזכותם'' נזקף הפינוי האלים בעמונה וגירוש תושבי בית שפירא. ''היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?... וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו... עד כדי כך שיראה את הגאולה בנאצים הפלשתינאים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח. כל עוד ילד יהודי... יכול לבוא לארץ ישראל ולהידבק כאן בחיידק השנאה העצמית... אל דומי למצפוננו''(ברל כצנלסון 1936). | |||
_new_ |
ההתנחלויות, כולן, הן פשע מלחמה | |||
|
|||
ולכן דינן להתפנות. שלום עכשיו עושה עבודת קודש בתיעוד המעשה הנפשע | |||
_new_ |
ההתנחלויות, כולן, הן פשע מלחמה | |||
|
|||
אין ספק שדבריך נובעים מהלב הכואב והכועס. אבל הם בהחלט לא נובאים מהשכל. ואפילו לא מהחוק הבינ''ל, שבטוחני שאתה מחשיב אותו ביותר. | |||
_new_ |
ההתנחלויות, כולן, הן פשע מלחמה | |||
|
|||
האם ההתנחלויות הן פשע מלחמה? דיון 318. | |||
_new_ |
יובל, למה אתה שואל? | |||
|
|||
אם רמי אומר מה יש לדבר, כי מה שרמי אומר זה מה שקובע. | |||
_new_ |
לפעמים הם מדברים על החוק הבנלאומי. | |||
|
|||
שהוא כמובן נשק יום הדין של החוקים.''אם כל החוקים''. | |||
_new_ |
למי תודה למי ברכה | |||
|
|||
לק''י ישראל היה מן הראוי שתציין שמי שתפס את מרשק מנסר זיתים על חם לא היו ''מתנחלים'' אלא חבריו מהתנועה הקיבוצית. צפריר רונן ואהוביה טבניקין יחד עם עוד כמה קיבוצניקים שבאו לעקוב אחר התכשיט הנ''ל תפסו אותו כבר בפעילותם הראשונה עם משור מכני מוכן להפעלה. בחודשים שמאז הוא נתפס לא שמענו יותר על עלילת הדם הזו. צריך לתת את הקרדיט למי שמגיע לו. אליצור | |||
_new_ |
למי תודה למי ברכה | |||
|
|||
מה שאתה מציין הן רק סיבות נסיבתיות ולכן מן הראוי לא להאשים את בעל המסור בעשייה פלילית או בכוונה לעשייה פלילת ('עשייה פלילית' לענייננו היא לחבל בזיתים, להפליל ולהאשים אחרים במעשי השחתת הזיתים). | |||
_new_ |
אתה משקר כדרכם של אנשי מחנך | |||
|
|||
לא רק שהמתנחלים פוגעים בזיתים, אלא הם אף מוסיפים חטא על פשע ומאשימים בפשע את אלה שנחמים נגד מבצעי הפשעים. | |||
_new_ |
אתה משקר כדרכם של אנשי מחנך | |||
|
|||
ואולי אתה הוא המשקר? ניסית לבדוק זאת פעם. אולי זה בכלל להיפך?! מה שאתה רואה משם לא רואים מכאן. אתה מדבר על מעשה פלילי ולא על דיעה או ויכוח פוליטיים. ובמעשה פלילי אתה צריך להוכיח שהוא נעשה בכלל ואח''כ להוכיח מי עשה זאת. בינתים אתה נכשלת בלהוכיח מ י עשה זאת. ועד שלא תוכיח אין לך כל בסיס לשקר. אולי רק מטרה. | |||
_new_ |
בטח בטח | |||
|
|||
גם אין לנו הוכחות מי בדיוק ירה השבוע בכביש 443, אולי זה בכלל איזה מתנחל? | |||
_new_ |
בטח בטח | |||
|
|||
מה הקשר, נודניק? | |||
_new_ |
לאאותך האשמתי בשקר אלא את סגל | |||
|
|||
סגל טען שיואל מרשק כרת את עצי הזיתים בעצמו, כדי להעליל על המתנחלים. זהו שקר גס ונתעב , וניתן להפרכה. כפי שהראה דוד סיוון, פשע כריתת הזיתים בוצע. כפי שפורסם בימים אלה, יש במחנה הימין מי שקוראים לבצעו שוב. ין זה מחובתי להוכיח ''מי עשה זאת'' אולם העובדות זועקות את התשובה. יחד עם זאת - הטענה שיואל מרשק עשה זאת היא שקר | |||
_new_ |
לא בדיוק | |||
|
|||
סגל טען: ש''תפסו אותו כבר בפעילותם הראשונה עם משור מכני מוכן להפעלה''. משמע הוא רק התכונן לעשות זאת. ובהמשך מסופר שמאז לא שמענו על הפעילות של המתנדבים. הערות: 1. העובדות של אליצור סגל לא מדוייקות. האנשים שנזכרו לא מוסמכים לתפוס אף אחד. אחד מהם פשוט גנב מסור שהובא לשטח ככלי עבודה. אפשר לבדוק זאת במשטרת אריאל. 2. הרי שמענו על על התוכניות ביצהר (תגובה 78732). מכאן משתמע שמי שאם מישהו לא שמע יש לו בעיה באיסוף מידע. 3. גם על מסיק ללא רשות לא שמענו מאז. מעניין מדוע? עונת המסיק היא... 4. אפשר לנחש מדוע לא שמעת על פעולות כריתה (עלילת הדם במושגים של אליצור) ממש כמו שהוא מנחש. במקרה כזה ישנם ניחושים מסוג אחר שבכלל לא קשורים לעובדה מי ביצע את הפשע. שזו לא בדיוק | |||
_new_ |
למיטב זכרוני | |||
|
|||
אליצור עצמו, כאן בפורום הזה, הביא נימוקים מפורטים להשחתת/גניבת יבולי זיתים של פלשתינאים בשטחים הכבושים ובשטחי הקו הירוק. היו לו נימוקים הלכתיים שונים. | |||
_new_ |
כנראה נכון | |||
|
|||
גם אני זוכר שאכן היה לאליצור הסבר הגיוני וגם הילכתי. אבל בהודעה הקודמת שלי התייחסתי לדבריו בקשר למסור בלבד. אני חוזר בלשון המעטה על כך שהוא לא דייק בהצגת העובדות. למיטב זכרוני הסידרה של חיים יבין הציגה רב שהצדיק את המעשים הללו באופן גלוי. אפשר לראות כאן שני מסלולים בקשר לעובדות על השחתת עצים וגניבת הפרי: 1. הצגת צידוק למעשים כאלה. 2. הכחשת המעשים. | |||
_new_ |
לא בדיוק | |||
|
|||
מרשקלה שלנו השתמש בתרגיל המסריח וכאשר לא היה לו הסבר לשם מה הביא איתו משור חילץ עצמו ע''י תלונה למשטרה האנטישמית הישראלית . מאותן סיבות אנטישמיות המשטרה לא חקרה אותו לשם מה הוא החזיק במשור . כמו כן הוא לא נחקר האם גיחותיו הקודמות היו מלוות במשור . המשטרה לא חקרה ובדקה את תנועותיו במטע ובדקה תביעות רגלים . אנטישמיות היא אנטישמיות . | |||
_new_ |
לאאותך האשמתי בשקר אלא את סגל | |||
|
|||
דודוש היקר שלנו לא הראה כלום הוא בסה''כ גיבב כמה משפטים מהרהורי ליבו אכול השנאה . | |||
_new_ |
לא אותך האשמתי בשקר אלא את סגל | |||
|
|||
אז בסדר. אבל חוץ מזה, גם לא תפסו את האחרים שכן פגעו בעצי הזית. כל שאני אומר,שצריך לחכות בסבלנות שהמשטרה או הצבא יתפסו את הכורתים ואז מישהו יקפוץ משמחה, אתם או סגל. בינתיים אין להעליל על אף אחד את הפשע הזה. | |||
_new_ |
אתה משקר כדרכם של אנשי מחנך | |||
|
|||
רמילה אתה טועה או מרמה כדי כדי להחלץ מהמבוכה . | |||
_new_ |
ההתנחלויות, כולן, הן פשע מלחמה | |||
|
|||
ההתנחלויות אינן פשע . ואינן פשע מלחמה . הן שובו של עם ישראל לארצו ומולדתו . שלום עכשיו היא צבר של בוגדים הממומנת ע''י גופים אנטישמיים עתירי הון . אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה . למה להעליב את העכברים ולהשוות אותם לבוגדים ? | |||
_new_ |
ההתנחלויות, כולן, הן פשע מלחמה | |||
|
|||
אולי הוא התכוון לתל אביב או חניתה? | |||
_new_ |
מצחיק מאד | |||
|
|||
ההתנחלויות בשטחים שנכבשו ב1967, הן על פי החלטות האו''ם, החלטה פה אחד של מועצת הביטחון של האו''ם, אמנת ז'נווה והמשפט הבינלאומי, בלתי חוקיות. כל הבדיחות על תל אביב וחניתה כמו גם קרקוריהם של הימניים כאן על שיבת עם ישראל לארצו והבוגדים השמאלניים, לא ישנו את העובדה הפשוטה הזו. תל אבי בהיא חלק מישראל המוכר על ידי כל העולם, אלון מורה, לא. לעובדה שאי שם לפני אלפי שנים ישבו יהודים באזור מסויים בשומרון, אין שום משמעות מבחינת החוק הבין לאומי. מדינת ישראל קיימת לא מכוח האל , לא מכוח זכות אבות, אלא מכוח החלטות האו''ם וכוחו הצבאי של צה''ל ובעיקר בזכות התמיכה האמריקנית. | |||
_new_ |
מצחיק מאד | |||
|
|||
> „ההתנחלויות בשטחים שנכבשו ב1967, הן על פי החלטות האו''ם, החלטה פה אחד של מועצת הביטחון של האו''ם, אמנת ז'נווה והמשפט הבינלאומי, בלתי חוקיות.” כבר דשנו בכך. אתה מונה 4 גורמים הגורסים כך: 1. החלטות האו''ם. האו''ם החליט בזמנו שציונות היא גזענות. לאחר מספר שנים הוא חזר לשפיות. במשך השנים האלה, האם קיבלת את דעתו על הציונות? אם לא – מה ההבדל? 2. החלטה פה אחד של מועצת הביטחון של האו''ם. אינני מכיר את ההחלטה שעליה אתה מדבר. זה נראה לי קצת חשוד, למרות שגם למועצת הבטחון היו רגעים שחורים משלה. אשמח אם תפרט. 3. אמנת ז'נווה. על כך נסוב דיון 318. להבדיל מהאמנות הקודמות, אמנת ז'נבה הרביעית לא אושררה. אם היא היתה מאושררת, היה מתברר לך שאנשים שהיו אזרחי ירדן ומתגוררים כיום ביהודה ושומרון עוברים על החוק וישראלים לא (ירדן כבשה את יהודה ושומרון בניגוד להחלטת האו''ם. ישראל כבשה את השטח מירדן, שריבונותה עליו לא הוכרה מעולם). 4. המשפט הבינלאומי. זו ישות מעורפלת למדי. אני לא מכיר חוק האומר שכיבוש באופן כללי אינו חוקי. אני לא מבין מהו ההבדל המשפטי בין שטחים שנכבשו במלחמת העצמאות לבין שטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים. יתכן שבשל סיבות מעשיות כדאי להימנע מהתיישבות בשטחי יש''ע (בעיקר מחמת היעדר הקונצנזוס), אבל זה אינו שיקול משפטי. | |||
_new_ |
יובל כבר אמרתי לך בהזדמנות קודמת | |||
|
|||
אם רמי אומר מה יש לדבר, כי מה שקובע זה מה שרמי אומר. ואידך זיל גמור. | |||
_new_ |
מצחיק מאד | |||
|
|||
עשו לך שטיפת מוח מצוינת וזה עוד יותר מצחיק | |||
_new_ |
מצחיק מאד | |||
|
|||
קודם כל ישבו שם יהודים גם מאז ה-2000 שנות גלות. כי אם זה המבחן שלך, אז לפחות ירושלים, גוש עציון וחברון הן יהודיות למהדרין וכשירות להיכנס מבחינתך לעוּלה של ישראל. מעבר לכך היו עוד התיישבויות של יהודים בשטחים, כמו עזה וגב הרי יהודה ושומרון, שגורשו במהלך החצי הראשון של המאה ה-20, עוד בטרם היתה כלל ישות פלסטינית או עם פלסטיני. אז לפיכ(כ)ך יש לנו עילה טובה להישאר במקומות אלה אליבא דרמי נוי. כי נוכחות קרובה זו מבחינת הזמן, צריכה ל''היות משמעותית מבחינת החוק הבינ''ל''. מעבר לכך, השאלה הגדולה אם ישנה החלטת או''ם שמחייבת את ישראל לסגת מכל השטחים. למיטב זיכרוני אין. אבל נניח לו יה. האם זה צריך לחייב את ישראל בשעה שאנחנו ראינו ורואים קואליציות גדולות של מדינות ערביות ואסלאם, שמחוברות למשטרים שמאל וימין קיצוניים (המספר קיים כמעט תמיד, רק הרכב המדינות משתנה כל כמה שנים)? האם אין מקום שמדינה מסויימת תעמוד על שלה למרות ההכרעות המגמתיות ותמצל את המבולקה בפועל הקיימת במרבית מדינות אלה כדי לחתור ולהגיע לפתרון נכון יותר ויציב יותר באיזורינו? האם תקבל הכרעה של אותה קואליציה, בגודלה זה או אפילו רוב קטן יותר, שמבטל את חוקיות קיומה של תל אביב? אנחנו לא רחוקים ממצב זה, כי ישנן מדינות שלא מכירות כלל בקיומה של ישראל והיו משלימות עם כלייתה. הבעיה היא יותר אצלנו משום שכשלנו להגדיר את המטרות הלאומיות של ישראל מבחינת גבולות. אם היה קונצנזוס אז היינו כולים להתקדם ואפילו חד צדדית למטרה הזו. בינתיים אין. אולי אולמרט יוכל לגבש הבנות לגבי גבול הנסיגה החד צדדית. הרי לכך הוא הקים פורום רוה''מים לשעבר שמתכנס בשבוע הבא בפעם הראשונה. שם אני מעריך שמלבד עניין איראן ועוד כמה דברים חשובים יידונו השלושה גם בעניין גבול הנסיגה המועדף, ואולי יגבשו הבנות שיהוו תוכנית פעולה מוסכמת על רוב הציבור היהודי. לגבי ''מאיזה כוח קיימת מדינת ישראל'' אני שולל בהחלט את קביעתך על עליונות ''כוח החלטות האו''ם''. זה כלום וחסר מעמד מבחינת הצדק ההיסטורי. ההחלטות האלה היו נוחות אופרטיבית למפעל הציוני ויש לברך עליהן. אך מדינת ישראל היתה קמה עם או בלי החלטות פוליטיות על קיומה. ההחלטה היחידה הרלוונטית היא החלטת המעשה של הקבוצה הציונית בעם היהודי. ומדינת ישראל מתקיימת בגלל שהיא קיימת ובגלל המנגנונים שמקיימים אותה: ממשל ציבורי דמוקרטי, צבא חזק, תעשיה הולכת ופורחת, חקלאות מתקדמת, השכלה גבוהה וכו'. היא תתקיים עם או בלי תמיכה מבחוץ. והיא אפילו תתקיים ללא תמיכה מארה''ב, אם תחדל. יהיה קשה יותר, אבל יהיה. | |||
_new_ |
מצחיק מאד | |||
|
|||
הצחקת אותי . יוצמח החליט לפשר בין קלוצמך ובידים וקבע משקולים כלכליים פוליטיים שקלוצמך צודק . הכוח אומנם הוא לצד כמה אלימים בין לאומיים אבל אין זה אומר שמדובר בצדק. אותם חוליגנים הם מחליטים מהוא החוק והם משנים אותו לפי צרכיהם בדומה לבגץ . חביבי מבחינה עקרונית אין הבדל בין תל אביב ואלון מורה . בין חניתא ועופרה . הסנדקים המנהלים את המאפיה הבין לאומית משנים את כללי המשחק לפי האנטרסים שלהם . | |||
_new_ |
מצחיק מאד | |||
|
|||
רמי, אני עדיין ממתין למראה המקום ל„החלטה פה אחד של מועצת הביטחון של האו''ם” על פיה ההתנחלויות אינן חוקיות. | |||
_new_ |
תשכח מזה, יובל | |||
|
|||
כי כשרמי אומר, מה יש לדבר מה שקובע זה רק מה שרמי אומר | |||
_new_ |
מצחיק מאד | |||
|
|||
תזכורת: רמי, אני עדיין ממתין למראה המקום ל„החלטה פה אחד של מועצת הביטחון של האו''ם” על פיה ההתנחלויות אינן חוקיות. | |||
_new_ |
|
|||
לכל ידידי 'עכבר ההתנחלויות המלא'. שימרו את כוחותיכם לפעילות יוצרת אמיתית. הנסיון מוכיח שתבונה היא לא הצד החזק של מכחישי הכיבוש, וכנראה שהבנת הנקרא גם לא. העכבר הפך לעכברוש ורמלה כבר בפאתי רמאללה אצל אלה שלא זוכרים את ההבדל ה'קטן' בין ישראל שלפני 67 לבין ישראל שאחרי, ואצל אלה שגם אם הם זוכרים במעומעם שפעם היתה ישראל של מלחמות מגן וצידקת הדרך, הרי מכרו נשמתם לשטן ובד בבד גם מעט הצלם האנושי בהם נמחק. פעם נהגו הלאומנים השרופים לצעוק ברחובות 'מוות לערבים' ו'שתי גדות לירדן...' וכו'. היום הם יושבים לפני המחשב ומכחישים באצבע קלה כל פרט הסטורי, כל עובדה פוליטית וכל פרשנות משפטית שאינם תואמים את התכנית הגזענית בפשטות של גירוש ערביי ארץ ישראל או לחליפין התעמרות ממושכת בם. לכל יהודי המצביע שוב ושוב על עובדות ידועות בנסיון לנהל שיחה שפוייה, חבורת הכלבים השוטים עונה כבתקליט שבור, 'שקרן', 'מרקסיסט', וכיוצא בזה. אין טעם בפניה ישירה או בנסיון לשוחח עם בני החבורה הימנית הזו שמזכירים ברמת האינדוקטרינציה שלהם את מיטב הנוער ההיטלראי. אין לי בעיה עם זה שבר-ניר לא יודע מה זה 'עכבר העיר'. הבעיה שלי איתו זו הציפיה שלו שמישהו אכן יטעה לחשוב לרגע שלהגיגיו המופרכים בעניין עקירת העצים למשל יש איזשהו ערך. הפרק הזה בדיון הכולל יותר בנושא הכיבוש, מכיל חומרים של פארסה. המתנחלים עוקרים עצי זית במשך תקופה ארוכה, מתחיל סוף סוף צל צילו של וויכוח ציבורי בנושא, ואז מתחילים להאשים את הקורבנות במעשי ההשחתה, כאשר המאשימים הם אנשים כדוגמת פרקש ומושקוביץ שחייהם מושקעים בהתנחלויות ובמצעד האיוולת המתמשך שקשור ב'מפעל ההתישבות' המביש הזה. מושקוביץ שנמצא אשם בהריגת נער פלסטיני בבית סאחור ומאשים מאז את 'בצלם', שעזרו בתחקיר המקרה, שהם שקרנים, אותו מושקוביץ טוען בלי להניד עפעף שאנשי הכפרים הפלסטינים שעציהם נעקרו הם שעקרו את העצים. ופרקש הקלאפטע חוזר אחריו וטוען שיש להוכיח שהמתנחלים עקרו את העצים. הם שוכחים שלא אנו הבריונים ושאין הפורום הזה בגדר בית דין. פורום כזה יכול במיטבו לתת מדגם של בית המשפט של דעת הציבור, ובבית משפט זה הבריונים הם שצריכים להוכיח שלא עקרו עצים. כל ילד בישראל יודע שהמתנחלים אחראים לעקירת עצי הזית בשטחים. שהמתנחלים יוכיחו שאין להם אחות. אני מציע לרמי נוי (ולכל מי שלא רוצה להדבק בווירוס ששוכן קבע אצל פרקשתא ובר-נרניה והמהנדס הדתי והמשפטן הדגול רבינוביץ) לא לבזבז מילים בשפת הקודש בדיבור ישיר עם עדת המסטולים הנ''ל ולהתרכז בכתיבה ביקורתית כתגובה למאמרים. אין טעם לדבר בעברית (או בכל שפה אחרת לצורך זה) עם מישהו שמכחיש את הכיבוש באותו האופן שכל מכחיש שואה מסכן עושה את מלאכתו. יש דברים שאין עליהם מחילה, ושאין העברית יאה להם. בואו נעסוק בכתיבה ובביקורת ונותיר את חברי מועצת יש''ע בכלוב שבנו לעצמם. | |||
_new_ |
ניבא ולא ידע מה שניבא | |||
|
|||
''שהמתנחלים יוכיחו שאין להם אחות'' במשפט קצר ותמציתי זה גילה הכותב את עומק השנאה ואת המגמתיות שבכתיבתו. בורותו כה רבה עד שהוא אפילו לא תופס מה הוא אמר. | |||
_new_ |
וזה עוד כשסיפור הב''דים הזה | |||
|
|||
קובע שפלסטיני לא צריך להוכיח שהיה לו זית כדי לטעות שמתנחלים חתכו לא את הזית (-: כי אצלו זו אמת נתונה שלערבי יש זית ויהודי חותך לו אותו. הבן אדם הזה מוזר, הוא מדגם ''מצפן'' שאיבד את הצפון והחליף במקומו את המזרח, האשליות, הקמופלאז', תעתועים ואלוצינאציות (אילוצי הוכחות נאציות). | |||
_new_ |
אולי כוונת ה''משורר'' היתה לא לזית | |||
|
|||
אלא לז . . . ? בדיבור, ביחוד כשמתלהמים, זה נשמע לפעמים דומה. יש על זה בדיחה מפורסמת. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |