|
פלאי עולם | |||||
אברהם בן-עזרא (יום שלישי, 30/05/2006 שעה 10:39) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
זה באמת כל כך פשוט להסביר הרבה פלאי עולם. עניין הפירמידות הוא עניין שולי. דוגמאות: התרבויות העתיקות והשגיהם המדהימים: מצרים, סין, יוון. * מזג האויר היציב ''יחסית'' בכדור הארץ, עם גשמים עונתיים, בהתחשב בתנאים קיצוניים השוררים בחלל, * מיקומו של היריח, במקום אשר מאפשר כאן חיים. * המוח האינושי. * תרבות המאיה, והידע האסטרונומי שהיה להם. * מגוון התרבויות האינושית, אשר חיים יחד בשווי משקל מדהים. * מגוון היצורים החיים בעולם, שגם הם חיים ב ''שיווי משקל'' מדהים. זה רק מעט שעלה לי כרגע במחשבה. ההסבר פשוט ביותר: אינטלגנציה על אינושית היתה מעורבת בהם... | |||
_new_ |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
והאינטליגנציה הזו היא לא פלא? מה ההסבר שלה? | |||
_new_ |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
יובל, מה יש להסביר ? בוא ניקח את התיאוריה האיוולית של דארוין, ונניח כי היא נכונה. מה מנע הווצרות בחלל , לפני מילארד שנים לפני כדור הארץ, אינטלגנציה ''מעצמה'', לפי תאוריה זו ? אם תבדוק את הישיגי המדע במשך מאות שנים, הרי בעוד מליון שנים אחד בלבד, אנחנו נהיה במצב התפתחותי אשר יאפיל כל כל הנדרש מאינטלגנציה כזו, כדי לחולל כאן את הדוגמאות שהזכרתי. לוגיקה אלמנטרית פשוטה. משום מה, ''מדענים'' לא מסוגלים לקבל הסבר פשוט זה... בכלל, העובדה שאתה לא יכול, לא יודע, לא מסוגל לתת הסבר לתופעה מסויימת, אינה יכולה להביא אותכה לשלול את קיומה של התופעה... | |||
_new_ |
אך אך אך | |||
|
|||
בעוד בערך 20 שנה נתחיל לשלם כסף על האויר שאנו נושמים ובעוד 50 שנה... לא ישאר כלום... ורק להשכלתך, המדע באמת התפתח בקצב גדל והולך רק ב150 שנים האחרונות... ויבא לציון גואל | |||
_new_ |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
אנסה להקל עליך ולא להגיב כרגע לעניין דארווין. בוא ננסה שוב: אתה אומר שהאינטליגנציה על כדור הארץ נוצרה על ידי אינטליגנציה מחוץ לכדור הארץ. השאלה שלי היא כיצד נוצרה אותה אינטליגנציה חוץ-ארצית. | |||
_new_ |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
יובל, מסתבר כי לא הבנתה את תשובתי. אם אתה מאמין בתיאוריה של דארוין, הרי אינטלגנציה של בני האדם התפתחה כאן מעצמה. אז מדוע אתה לא מקבל את הקביעה הסבירה, כי האניטלגנציה התפתחה קודם במקום אחר בחלל ''מעצמה'', אבל הקדימה אותנו רק במליון שנים, בתוך אחד ממספר של מיליארדים של כוכבים (לפחות) אשר אנו יודעים על קיומם ? | |||
_new_ |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
אם אני מקבל את תורת דארווין (שאינה מה שאתה אומר, אבל מילא), אין לי שום צורך להיעזר באינטליגנציה חיצונית כדי להבין את התהליכים. השימוש ב„תער של אוקהם” (להימנע מסיבוכים לא נחוצים בתיאוריות) מונע ממני לקבל את ההנחה שאינטליגנציה חיצונית היתה מעורבת בתהליכים על כדור הארץ, ולאו נפקא מינה אם אינטליגנציה כזו קיימת אם לאו. אתה, לעומת זאת, אומר שתורת האבולוציה הדארווינית היא הבל. כיצד, לפיכך, התפתחה אינטליגנציה במקום כלשהו ביקום? | |||
_new_ |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
בודא שיש לכה צורך להעזר באינטלגנציה חיצונית. מניתי קודם רק מעט מתוך אלפי התופעות על כדור הארץ, שאתה לא תוכל להסביר אותם בכלל. אני יכול להסביר אותם בצורה פשוטה, אם אני יוצא מההנחה כי היתה התערבות של אינטלגנציה חיצונית. המונח ''תער של אוקהם'' מתייחס לתיאוריות מדעיות. הטענה שלי בדבר אינטלגנציה חיצונית, אינה תיאוריה מדעית. זו מסקנה מתבקשת מעובדות רבות, מתוך הקיים בכדור הארץ. ההבדל ביננו, שלכה אין הסבר להן. לי כן יש הסבר... (להזכיר את טענתי בעניין המין בלשונות, אשר אף אחד כאן לא הגיב עליה) | |||
_new_ |
זה כל כך פשוט... | |||
|
|||
ושוב אני שואל: כיצד נוצרה האינטליגנציה החיצונית הזו? | |||
_new_ |
יובל, למה אתה כל כך מתקשה להבין? | |||
|
|||
''האינטליגנציה החיצונית'' נוצרה ע''י ''אינטליגנציה אולטרה חיצונית'' וזאת ע''י ''אינטליגנציה אולטרה אולטרה חיצונית'' וכך הלאה וכך הלאה. | |||
_new_ |
ושוב אני עונה: עלפי התיאוריה של דארוין | |||
|
|||
רק שהם הקדימו אותנו... עכשו ברצינות: לא רק שלי אין תשובה לזה, אני בספק גדול אם אי פעם, יידעו בני האדם את התשובה. מדובר ביוצרו של החלל החיצון, אשר עדיין אין לנו ידיעה על גודלו האמיתי. מדובר בקיומן של צורות חיים בחלל, במגוון עצום של צורות, אשר רק שמץ מהם הגיעו לכדור הארץ. כפי שהמדע ''תקוע'' עם התיאוריה של דארוין, הוא גם תקוע עם התיאוריה של ''המפץ הגדול''. שתי התיאוריות הללו הן שטויות. (יש עוד תיאוריות קדושות שהמדע תקוע בהם, כמו בעניין המהירות המירבית...). | |||
_new_ |
מה אתה אומר | |||
|
|||
כלומר, התאוריה של דארווין נכונה, אך לא על פני כדור הארץ. >„לא רק שלי אין תשובה לזה, אני בספק גדול אם אי פעם, יידעו בני האדם את התשובה.” בהתחשב בכך שאתה בין היחידים המאמינים בעניין הזה וכנראה שמי שמחפש ברצינות את התשובה מוכשר לעניינים אלה בערך בצורה שאתה מציג את ענייניך, הסיכוי שמישהו „יֵדע” את התשובה באמת נראה לי קלוש. וידוי קטן, שישאר בינינו: „יוצרו של החלל החיצון” הוא אני, אבל אין בכוונתי להקל על בני התמותה ולספק את ההוכחות. | |||
_new_ |
יובל, אתה מתעקש לא להבין | |||
|
|||
אני חוזר וטען כי התיאוריה של דארוין אינה נכונה (להוציא את עניין ''האבולוציה'' שהוא מושג כללי). ניסיתי (כנראה לשאו) להקל עליכה להבין את הרעיון. אם אתה באמת מחפש את התשובה ''הגדולה'' אתה צריך לזנוח את התיאוריה של דארוין. משם לא תגיע לשום מקום. צעד שני, למצוא את התשובה, איפה מגיע סוף הייקום. מבטיח לכה שלא תדע... צעד שלישי, למצוא כמה זמן היקום קיים. גם את זה אני מבטיח לכה שלא תדע... צעד רביעי, תחפש מי ייצר את הייקום. זה בוודאי שלא תדע... אז סתם לשפוך מילים נבובות ??? | |||
_new_ |
יובל, אתה מתעקש לא להבין | |||
|
|||
הבנתי. אתה חוזר וטוען הרבה דברים. אם אני מחפש את התשובה הגדולה – צריך לזנוח את דארוין. היות שלא שכנעת אותי שקיימת שאלה גדולה, אני לא מבין מדוע עלי לזנוח את אחד ההסברים המבוססים ביותר בביולוגיה כדי לרדוף אחר משהו לא קיים. זמן קיום היקום ידוע על סמך המפץ הגדול, שגם אותו אינך מקבל. אם גם אני לא אקבל אותו, לא אדע כמה זמן קיים היקום. אם אזנח את האותיות פתאום לא אדע כיצד לכתוב. הפלא ופלא. | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
התיאוריה של דרוין הינה ''הסברים'' ואינה האמת. התורה של דארוין לא מתיימרת ולא יכולה להסביר מי ייצר את הייקום. זו שאלת השאלות. גם אם תתעקש להאמין בסיפר ''המפץ הגדול'', הוא לא עונה לכה מי ייצר את המקור למפץ, מי ייצר את החוקים הפיזיקליים שעלפיהם מתנהל הכל. הרי אתה לא מסוגל לטעון כי גם הם נוצרו ''מעצמם''... | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
>„התיאוריה של דרוין הינה ''הסברים'' ואינה האמת.” אבל אתה עצמך אמרת שאתה מקבל אותה כנכונה להסברת התפתחות האינטליגנציה מחוץ לכדור הארץ. אז היא נכונה או לא? | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
יובל, אתה לא רוצה להבין מה שאני כותב. מה שכתבתי בעניין התיאוריה של דארוין, מיועד לשכנע אותכה כי גם אם אתה מאמין בתיאוריה, הרי קיומה של אינטלגנציה על אינושית, אינו נמצא בסתירה לתיאוריה זו. אני חוזר ומדגיש, כי אני אישית פוסל את התיאוריה... | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
ואני חוזר ושואל כיצד, לדעתך, נוצרה אותה תבונה חוץ-ארצית שאתה מדבר עליה, אם אתה פוסל את תורת האבולוציה. | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
הרי כבר עניתי לכה כי לא רק שאני לא יודע, אני מאמין כי אף בן-אינוש לא ידע בעתיד... אולי יספרו לו כל מיני סיפורים, אבל לא תהיה כל אפשרות לאמת את הסיפורים הללו. | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
כדי למנוע אי הבנה, בתשובה למעלה, עניתי על המקור הראשוני... ישנם עוד הרבה הרבה מקורות משניים, אשר בעתיד יוכלו בני אדם להכיר אותם (כמו את חלקם בעבר). שכמובן, גם הם לא יוכלו לדעת מי המקור הראשוני. | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
דווקא לפני שבעה חודשים ידעת: תגובה 69934 (פיסקה לפני האחרונה). עכשיו כבר איש לא ידע. מן אבולוציה הפוכה שכזו. | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
יובל, אתה לא מבחין שזו בדיוק אותה תשובה שנתתי לכה בפתיל הזה ? גם אז התשובה היתה בשביל להתאים אותה להשקפות שלכה... | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
אני ממליץ לך לא לתת לי תשובות שיתאימו להשקפות שלי, שליי או שלכי. כדאי לך לכתוב את דעתך. | |||
_new_ |
יובל, אתה טוחן מיים. | |||
|
|||
אני מבין שאתה רוצה תשובה אחרת. תנסה לחפש במקום אחר... | |||
_new_ |
יובל, אתה טוחן מיים. | |||
|
|||
ממש דו-שיח של חרשים. | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
העליתי למעלה רעיונות מהפכניים, אשר יש בהם אתגר ליסודות היהדות. כאדם מאמין, מה דעתכה על זה ? | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
''רעיונות מהפכניים''??????? ''אתגר ליסודות היהדות''????????????? אלה דברי כפירה קטנים ועלובים שאין להתיחס אליהם כלל. | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
הינה, תגובה לעניין !!! חוסר התייחסות הינו הדיון שאינו ''של חרשים'', לפי התגובה הראשונה שלכה... רק לתקן אותכה, מי שכופר ביהדות הינו דוקא אתה. אתה מאמין ש ''אלוהים'' הגדול, אשר ברא את כל היקום, היה צריך לרמות את פרעה, כדי להוציא את בני ישראל ממצרים... עד כמה עלוב ''האלוהים הגדול'' שלכה... | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
איזה כיף! בעוד מס' שבועות תצא לחופשת הקיץ וסוף סוף תוכל לשחק ג'ולות עם החברים שלכה. | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
יהודה, לזה אתה בודאי קורא ''דו-שיח של חרשים'' עד כמה אתה יכול להיות אטום... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
''התלמיד כיום שונא את לימודי התנ''ך כי זה מתקשר אצלו למשהו של הדתיים ולא של החילוניים'' | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
הנת''ך הינו אכן יצירה נפלאה. יש בו הרבה היסטוריה, הרבה חוכמה, הרבה רוח, הרבה... הקישור שהבאתה, מכיל הרבה אספקטים בעניין, ודי ארוך. לא קראתי את כולו בעיון. לדעתי, מה שמרחיק את התלמידים מהתנ''ך, הם לא כל הדתיים, אלא סוג מסויים של דתיים, אשר מוכן לההרג, ולא להסכים כי לא כל מה שכתוב בתנ''ך, הינו קדוש/נכון/אמת/היה/לא ניתן לערעור/מקורי/... | |||
_new_ |
רד אלינו אוירון... | |||
|
|||
הי חזי... חזי... תרד לעם הי חזי זי זי יי | |||
_new_ |
עד כמה בני אדם יכולים להיות אטומים ? | |||
|
|||
אני מצביע על אבסורדים מדהימים, אשר אנשים נבונים מתעלמים מהם. ייתכן שאתה צודק. אני מביט מאוירון ורואה מה שאחרים לא רואים מהקרקע ? | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
מה שמרחיק את הנוער מהתנך הם : מאה שנות ציונות ללא ציון חמישים שנות חינוך אנטישמי במדינת ישראל . תקון שני הפגמים הנל מצריך זמן אי אפשר בזבנג לתקן מאה שנות עבודה אינטנזיבית . | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
נדמה לי כי הדאגנוזה שלכה אינה נכונה. זכיתי לשמוע שיעורי תנ''ך מהרב ישראל לאו. הפתיחות שלו לביקורת, הינה דבר יוצא דופן בעולם הדתי. בעשורים האחרונים, נוצרה בישראל התקטבות בנושא דת. הויכוח אינו על עניין הציונות. הויכוח הינו אם כל מילה וכל אות שכתובים בתנ''ך הינם נכונים וקדושים. גרסאות של חלק מספרי התנ''ך, שנמצאו בעשורים האחרונים, מוכיחות כי לא כל מילה הכתובה בתנ''ך הינה קדושה. לדעתי, זו שורש הבעיה בנושא לימוד התנ''ך. אם אתה לא יכול לערער על אבסורדים הנמצאים בתנ''ך, אתה הופך להיות אדם אטום... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
לא ידוע לי על גרסאות חדשות של התורה והתנך . בזמנו יצא כרך ישעיהו בעריכת גושן-גוטשטין אשר כלל נוסחאות שונות . הנוסחאות השונות היו למעשה תרגומים של תרגומים של תרגומים . לא התרשמתי מהאמינות שלהם . התרשמתי שגם גושן-גוטשטיין לא התרשם כל כך מהם . לדידי מחקרים פילולוגיים והסטוריים מבוססים במדה רבה מאוד על סברות כרס ודעות קדומות . אני לא הייתי קורא לפרסומים האלה ''מדע'' או ''מחקר'' . | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
דיברתי על קטעים מתוך ספרים בתנ''ך, אשר מביאים גרסאות שונות מהתנ''ך המסורתי. לפחות דבר אחד אפשר ללמוד מעובדה זו, שהתנ''ך המסורתי אינו ניתן ע''י אלוהים, אלא נכתב ע''י בני אדם. בהיותו כזה, יש מקום לערער על נכונות מילים/פסוקים/פרקים/ ולא חייבים לקבל כל דבר הכתוב שם כניתן ע''י אלוהים. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
א-נו נראה אותך,חזי, מביא רק דוגמא אחת שיכולה ללמד אותנו שהתורה נכתבה ע'י בני אדם. יאללה,נראה אותך גבר. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
כבר כתבתי למעלה, מציאת נוסחאות אחרות של חלק מספרי התנ''ך, מוכיחה כי היו כמה נוסחאות (לפחות לחלק מהספרים) והעורכים של ספרי התנ''ך בחרו בנסחים שנראו להם. יש פרקים אשר מהווים שילוב של שני מקורות, אשר נערכו בצורה שלומיאלית. במשך מאות בשנים, טרחו מיטב הפרשנים של התנ''ך, למצוא ''הסברים'' ותירוצים לשיבושי עריכה ולטעויות. חלקם מגוחכים, אבל לא היה הסבר טוב יותר... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
אני יודע שזה לא יעזור ובכל זאת אנסה שנית (אני כנראה מזוכיסט), חזי,כפרה שלי,תן לי בבקשה הוכחה אחת ולא גיבוב של דיבורים חסרי כל הגיון. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
כבר הייתי בסרט הזה... אתה לא רוצה להשתכנע. שום דבר לא יעזור... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
נסה אותי חזי כפרה, רק פעם אחת, מי יודע אולי דבריך יהיו כל כך משכנעים שתחזיר בשאלה את כל הדוסים? | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
אולי פשוט לא הבנת מה שקראת . | |||
_new_ |
אי אפשר להכריח וגם אסור אלא לחנך. | |||
|
|||
הציונות שמה לה לנכון להוציא את פנימיות התורה מבני-ישראל והיום הקיטוב די ברור. היום, כל מי שרוצה (יהודי בן ליהודים) ללמוד תורה במדינת הציונים, חבריו ומכריו יתחילו ללעוג ולומר לו: ''מה השתגעת?'' ''אל תהיה משוגע כמו המשוגעים האלו...'' ''מה התחרפנת?'' ''תהיה מודרני ולא פרימיטיבי...'' והרי לך לחץ חברתי והפלתם בפח פשוטו כמשמעותו. אז מה עדיף שהשכינה תשרה בבית או השכנים ממול? | |||
_new_ |
עוד הערה בעקבות התגובות | |||
|
|||
לפי פרופ' ליבוביץ, כנראה בעקבות הרמב''ם, יש מספר נושאים שלא נגיע לפענוח שלהם מבחינה מדעית - וביניהם לא ייתכן תחליף כלשהו [שום מחשב לא ייכשר לכך] למוח האנושי. המחשב יוכל לבצע פעולות אך לא להחליט דבר בנושא ערכי. אמנם הרמב''ם סבר כי מתכת לא תוכל לנסוק, אך העיקרון חשוב כאן ולא פרטי הדברים. כך גם לגבי הבנת האלוהות, ראשית הזמן, בריאת העולם ועוד. | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
פלאי העולם הקלסיים שהם מעשה ידי אדם לא מרשימים אותי כלל . אני מתרשם הרבה יותר מהאיזונים הקיימים בטבע . למשל: אדם עד גיל 60 לא סבל מכלום למעשה מעולם לא היה חולה פרט לשפעת קלה או כבדה . לא עישן לא שתה לא כלום . פתאום קרה לו אירוע מוחי קליל אשר נעלם כעבור חצי שעה . ואז עבר אין סוף בדיקות וטופל בעשר תרופות שונות זו בעד זה וזו נגד זה . זו לתקן את השפעת התרופה היא וזו למנוע את ההשפעה של זו וכן הלאה וכן הלאה . כל הזמן בדיקות סידרתיות לבדוק את האיזונים השונים . קודם הכל התאזן מעצמו במשך שישים שנה . האם האיזונים האלה אינם פלאי פלאים ? המים מתנהגים בצורה יוצאת דופן השונה מכל החומרים בתבל . חומרים נורמליים במצב המוצק צפיפותם גבהה יותר . וכללית ככל שהטמפרטורה שלהם עולה צפיפותם יורדת . התנהגות המים יוצאת דופן ב-0 מעלות הקרח קל מן המים וצף על פניהם . עם עלית הטמפרטורה ,עד 4 מעלות הצפיפות עולה , מעל 4 מעלות הצפיפות יורדת . התנהגות יוצאת דופן זו מאפשרת , למעשה , קיום דגים בימים ונהרות רבים בעולם . אילו הקרח היה שוקע . במשך הזמן באיזורים הקרים של כדור הארץ הדגה היתה נכחדת . | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
מה כל כך פלא בדברים שכתבת? הנה לך תשובה מוחצת במילה אחת - אבולוציה! ראית כמה פשוט? אבל פלא הרבה יותר גדול - איך התפתחו חלק מהכותבים כאן משימפנזות לבני אדם? | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
יום אחד חזר הבן מבית הספר וסיפר לאביו שהאדם מקורו מהקוף . כעס האב על בנו ואמר אתה אולי מקורך מהקוף אני מקורי מבן אדם . | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
אני איתך, בוא עוד להתרשם, מדוע הכוח הפועל הוא ביחס ישר לתאוצה בחזקת 1 ולא בחזקת 1.1 או 0.99 או 12? מה יתרון למספר הטבעי השולט בכל היחסים במדעי הפיזיקה ממספר אירציונאלי כלשהו? | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
מה הבעיה? - אבולוציה! | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
יהודה, עם כל המוזר שבדבר, אנחנו קרובים יותר בהשקפות שלנו, מאשר אני ומי שמאמין בתיאוריה של דארוין. יש רק הבדל קטן ביננו: אתה מאמין כי ''אלוהים הגדול'' הוא האלוהים של היהודים. אני מאמין כי האלוהים של היהודים אינו ''האלוהים הגדול''. זה כל כך פשוט... | |||
_new_ |
זה לא כל כך פשוט. | |||
|
|||
אם זה היה ''כל כך פשוט'' היית עונה לי על השאלות ששאלתי אותך במקום להסתובב סחור סחור עם הצהרות שאין לך עליהן כסוי. למשל - דוגמא אחת על דברים הכתובים בתורה שסותרים זה את זה. פשוט לא? היות וניסיתי מס' פעמים ואתה מתחמק מתשובה,המסקנה הלוגית היחידה שאני יכול להגיע אליה היא - אין לך מושג על מה אתה מדבר. | |||
_new_ |
זה לא כל כך פשוט. | |||
|
|||
דוגמא קטנה: שני ''סיפורים'' על בריאת האישה בספר בראשית. אבל לא עניין הסתירות הוא אשר קובע. אין ביעה לכתוב ספר שאין בו סתירות. הבעיה היותר קשה להראות כי כל דבר שכתוב בספר הוא נכון. בעניין זה אפשר לכתוב ספרים שלמים על דברים לא נכונים, אשר מסופרים בספרי התנ''ך... כבר כתבתי: אתה לא רוצה לראות. אי אפשר להכריח בן-אדם לראות... | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
אותי דוקא מפליאה חזקה 2 ולא חזקה 1. חזקה 2 נפוצה בהרבה גדלים פיזיקליים. בכלל, נושא המתמטיקה בכללותו הינו אחד מפלאי העולם. | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
זה הפיזיקה, חזי, ולא המתמטיקה שהיא רק מסבירה את הפיזיקה | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
ממש מפליא שאנשים מתפעלים מן הסיבה ולא מן המסובב, כמו אותם המתפעלים מהמכונאי ולא מיצרן הרכב. אנשים קטנים. | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
מדוע אתה בדעה שמי שמתפעל מהסיבה - לא מתפעל מהמסובב? האין זו דרך להתחמק מהתמודדות לוגית, שכלתנית, מבלי לערב את בורא עולם? בורא עולם, לטוב ולרע, נבצר, וייבצר לעד, מבינת האדם - ואפילו משה רבנו, שדרגת נבואתו חד פעמית, הבין רק שמץ מנהו. עולם הפיזיקה והמדע - בהתמודדות מול המוח האנושי, שגם מפיק מפענוחו תועלת לאדם בתחום ההנדסה, ועוד. | |||
_new_ |
יש אנשים | |||
|
|||
זו לא בושה לא לדעת אבל ללעוג ליודעים זו בושה. אבל מר דוכן חייב, ממש חייב, להעליב את עצמו. | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
שני סוגי גאוותנים אינם מכירים בבורא עולם. 1.עמי הארצות. 2.המשכילים הדוגלים ב- ''כוחי ועוצם ידי...'' אלה ואלה נבערים מדעת. האדם לא המציא ולא ממציא שום דבר, הוא רק מגלה את פלאי העולם שהקב'ה יצר, ומתהדר בנוצות לא לו. אין ספק שהמדע,באמצעות הטכנולוגיה המודרנית, מפיק מגלוייו תועלת לאנושות,והרי זו היתה כוונתו של הקב'ה מלכתחילה, אבל לקחת על זה מונופול?? | |||
_new_ |
פלאי עולם | |||
|
|||
הדוגמא שנתת בענין הכח מבוססת על המכניקה הקלסית שהנה קרוב לתורת היחסות הכללית . לפי תורת היחסות הכללית הקשרים הרבה יותר מסובכים . גם במכניקה הקוונטית הקשרים שונים . | |||
_new_ |
לא מדוייק | |||
|
|||
הכוח הוא הנגזרת של התנע או התקיפה (momentum בלע''ז). היחס הישר לתאוצה הוא קרוב בלבד, קרוב שעובד במכניקה הניוטונית כל עוד המהירויות אינן גדולות מדי. אם אתה מחפש מה שהוא פלאי או מסתורי, קיים בפיסיקה גודל הידוע בשם הקבוע של המבנה הדק. זה מספר חסר מימדים (כלאמר ערכו אינו משתנה כאשר משנים את מערכת היחידות), והוא 1/137. במשך עשרות שנים הפיסיקאים היו בטוחים שזה [ה 137] מספר שלם ונכתבו עשרות עבודות ומחקרים, בין השאר ע''י כמה מגדולי הפיסיקאים של המאה, להסביר מדוע זה צריך להיות מספר שלם ומדוע נבחר דווקא הערך המספרי הזה. מדידות וחישובים יותר מדוייקות במהלך שנות ה 60 וה 70 של המאה הקודמת הראו שזה לא בדיוק 137 ושיש כמה ספרות אחרי הנקודה והנושא ירד מעל הפרק. עד היום אנשים משקיעים מאמצים לחשב ספרות נוספות של הקבוע הזה (בדומה לחישובים של הספרות של המספר pi במתימטיקה). | |||
_new_ |
לא מדוייק | |||
|
|||
איני מחפש ממש מסתורי. הפלא הוא כן קיים, אמנם הכוח הוא הנגזרת של התקיפה לפי הזמן [אין נגזרת אלא לפי משהו], אך זה לא סותר את העובדה כי כל היחסים בין הגדלים בתחום המהירויות הרחוקות ממהירות האור הם יחסים המושתתים על מספרים שלמים, וגם כשמגיעים למהירויות גבוהות נשמר עיקרון זה. ראה e=מסה כפול מהירות האור בחזקה 2 בדיוק - מדוע??? | |||
_new_ |
האנומליה של המים | |||
|
|||
היה פרסום לפני שנים ספורות, כי התגלה חידק אשר גורם ל ''אנומליה של המים'', אשר התייחסתה אליה כאן. כך שיש להוריד את זה מפלאי העולם... | |||
_new_ |
האנומליה של המים | |||
|
|||
חביבלה לא הבנת מה שקראת . | |||
_new_ |
האנומליה של המים | |||
|
|||
כלומר ??? | |||
_new_ |
אתה טס יותר מדי גבוהה | |||
|
|||
ולכן קשה לך להבחין בין פרטים קטנים | |||
_new_ |
האנומליה של המים | |||
|
|||
חזילה אני מניח שאתה מתבדח . לפי תאוריה זו זמזום הקומקום לקראת רתיחת המים בתוכו מקורו בזעקות החידקים אשר לא מרוצים מן החום . אולי תחבר ספר בדיחות . אולי הוא יהפך לרב מכר . | |||
_new_ |
האנומליה של המים | |||
|
|||
נראה מאד לא סביר שחיידק גורם לאנומליה של המים. אתה מוזמן להביא קישורים או הוכחות אחרות לרעיון המוזר הזה. | |||
_new_ |
האנומליה של המים | |||
|
|||
סליחה, באמת לא סביר. אחרת, מים מורתחים היו מתנהגים אחרת... אם זכורני טוב, היה מדובר בחיידק אשר נוכחותו משנה את טמפרטורת הקפאון של המים. | |||
_new_ |
יותר סביר שמדובר בחיידק שמשפיע על הזכרון | |||
|
|||
_new_ |
ישראל, חבל שאינכה מגיב עלי לעניין ! | |||
|
|||
ציפיתי לאמבוש כזה, לא רק ממכה, יש עוד כמה שאורבים לי בפינה... | |||
_new_ |
מ''מכה''? | |||
|
|||
מתי הכיתי אותך? | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |