|
| טל רבינוביץ' (יום שישי, 10/03/2006 שעה 18:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
|
|||
מכיוון שאני מתייחס לסיפור כאל מעשיה פולקלוריסטית שהתאימה לזמן חיבורה, לא אתייחס ל''שאלות'' המועלות במאמרך. | |||
|
|||
הי רמי ... אולי תאיר לנו קצת את האור בקצה המנהרה. מתי וכיצד נכתבה המעשיה (הפולפולפול... קשה לי קצת עם הלשון) הזו? מדוע נכתבה זו ''המעשיה'' ונתקבלה בעם היהודי? אני דוקא חושב שהשואה היא גם כן אחת מהמעשיות (פולקלוריסטית?) של העם היהודי הלו כן? רק מעניין למה דוקא העם היהודי מפיץ מעשיות שקר כאלו ממש לא להאמין. אנא אל תחשוך אותנו מהשגותיך פליז | |||
|
|||
והדתיים מקבלים עליהם הרבה מעשיות הבל ועל כן אני מתקשה להבין על מה אתה מתפלא. | |||
|
|||
אנני מבין עדיין למה הדתיים ''קיבלו'' עליהם מעשיות? מה ולמה? האר לנו את הדרך | |||
|
|||
שאלה נאה ביותר. עדיף היה שתדבר עם דתיים ולא אתי. חלק מאמינים באנשים שעלו לשמים, חלק מאמינים באנשים שירדו מהשמים, חלק מאמינים בכוחם של פסילים, חלק בכוכבים ומזלות, חלק בקריאה בכבד, חלק בקריאה במגילה. נפש נפש וסטיותיה. | |||
|
|||
אבל היו מעשיות רבות אז בתקופה הפרימיטיבית לא? אכן מדוע לאמץ מעשיה זו ולא אחרת? | |||
|
|||
שהתרחשו (אם בכלל) במאה השישית לפני הספירה, כך שזו היתה אגדה מפה לאוזן של הרבה דורות כבר כשהיא נכתבה. | |||
|
|||
חשירש או קסרקסס היא תחילת המאה החמישית לפנה''ס. אבל אין שום מקבילה היסטורית/ תמיכה חיצונית של ממש לכל העסק מראשיתו ועד סופו. ברור כי זהו סיפור קומי בורלסקי של ''צדיק מצרה נחלץ'' ו ''נקמה בגויים''. אבל הוא סיפור יפה ואם מסתכלים עליו נכון הוא גם מצחיק. | |||
|
|||
כי למרות שהסיפור נכתב בתקופה כל כך מוקדמת, הוא למעשה מתאר בצורה מאוד מציאותית את גורל העם היהודי לאורך כל התקופה שהנצרות הפכה להיות הדת השלטת. | |||
|
|||
עם סצנות קומיות, אירוניה של הגורל, תהפוכות, הפתעות, הפרזות, וכיוצא באלו. ברור שהיו לכך שרשים היסטוריים ותרבותיים וברור גם שהיו לאחר מכן אירועים ברי השוואה אבל הסיפור הספציפי הזה נועד להצחיק ולשעשע | |||
|
|||
שהיהודים חיו בגטו? | |||
|
|||
זה שם חיבה? בלי להעליב | |||
|
|||
מגילת-אסתר פרושה: גלוי והסתר מגילה: מלשון לגלות, גילוי, ג-ל-ה אסתר: מלשון להסתיר, ס-ת-ר הרי לכם רמז מהי ''מגילת-אסתר'' ואכמ''ל ויבא לציון גואל | |||
|
|||
מגילה מלשון לגלול ואסתר מלשון עשתורת | |||
|
|||
נו מה יהיה לא תענה על השאלה שלי? | |||
|
|||
|
|||
אני מצטט קטע ממה שכתבת: ''ונאמר גם: היא הוקרבה על ידי דודה מרדכי שהשתמש בה כדי להציל את עצמו ואת עמו – בוז?'' אם תקראי את המגילה כמו שכתוב ולא לפי איך שנוח לך היית רואה שכתוב ''ותלקח אסתר אל בית המלך...''.''ותלקח''-משמע היא לא הלכה לשם מרצונה-אחרת היה כתוב ''ותלך''-מרצון. ואני מצטט אותך שוב: ''מצד אחד נאמר: היא ניצלה את כישוריה הנשיים מתוך חוסר ברירה בהיותה אישה חלשה במעמדה'' ניצלה למה? בשביל להתחתן עם מלך גוי שאולי הוא עשיר אבל הוא סתום לגמרי?!אני מניח שאת אישה לא דתייה, אבל אם את כבר פותחת ספרי קודש אז תדעי שבגמרא כתוב שהיא בכלל לא היתה יפה אלא ירקרקה[מלשון ירוקה] אבל אני בטוח שהיא לא התחתנה איתו בשביל העושר או משהו כזה ליהודים יש ערכים חוץ מכסף[לא יודע מה איתך]הקב''ה שאולי לא נמצא כתוב במגילה אך הוא נמצא בכל מקום דאג להכניסה לבית המלך כדי להוציא את העם היהודי הנמצאים בשושן מגזרת השמד. ואני מצטט אותך פעם שלישית: ''מצד שני נאמר: היא ניצלה את חולשתו של המלך המתקשה לכבוש את יצרו.'' כמו שכתבתי קודם אני לא חושב שהיא עשתה זאת בשביל העושר... | |||
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |