פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מדינת הסנדרילים
גיל רונן (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 14:00)


מדינת הסנדרילים


גיל רונן




''בביתו לא ראה סנדריל חיים טובים. אשתו היתה שוררת בביתו והוא התענה תחת ידה; היא היתה מטלת עליו אימה ומחלקת לו פעמים מכות באפה, והוא מרכין ראשו ומקבל אותן באהבה. בימים שלפני החג היתה מעמידתו לסייד את הבית בסיד, ומכסה את ראשו במטפחת וקושרתה מתחת לזקנו. הוא היה קולף לה בולבוסים, מגלגל ופותת את ''הלוקשין'', עוסק במלואת דגים, נוטל גזרי עצים ונותנם במערכה בתנור ומצית בהם אש, כאורח הנשים, ובשביל כך היו קוראים לו ''סנדריל-האשה''.
הציטוט לקוח מ''מסעות בנימין השלישי'' של מנדלי מוכר ספרים, סיפורם של דון קישוט וסנצ'ו פנצה יהודיים שעוזבים את השטעטעל שלהם בכדי לנדוד בעולם. שלא כמו דון קישוט הרומנטיקן הגדול – גיבור הספר, בנימין, וכמוהו גם רעו למסע, סנדריל המכונה ''האשה'', מתייחסים אל המין הנשי בפחד עצום, פחד פיזי ממש. סנדריל ''האשה'' הוא גבר מוכה פשוטו כמשמעו, אך גם זלדה, רעייתו של בנימין, רודה בו, וכאשר היא שומעת מסנדריל על כוונת בעלה לעזוב אותה היא מפטירה כלפיו ''לך למיתה אתה ובעלי שניכם יחד!''. השניים כבר עומדים לצאת למסע שלהם ומתחבקים בהתרגשות – אלא שאז מגיעה אשתו של סנדריל:
– תפח רוחך! הביטו נא את הנאהבים והנעימים האלה, את געגועם וחבתם הגדולה! עומדים הם שם ומחבקים זה את זה, ופה בבית עומדת עז ואוכלת את הבולבוסים, יאכלו תולעים את בשרך מעליך! – נשמע פתאום קול צעקה.
הקול קול זוגתו של סנדריל. היא כועסת וחמתה בערה בה כאש להבה, ידה האחת נטויה אל העז וידה השנית לסנדריל, שולחת אצבע ורומזת לו לבוא אצלה. סנדריל מרתית ופוסע פסיעה קטנה אבל וחפוי-ראש כתינוק שסרח ועשה מעשה ואומרים למתחו על העמוד וליסרו בשוטים.
בקיצור, הבנתם את הרעיון. האם מקרה הוא שמנדלי מוכר-ספרים בחר בדמויות גבריות כל כך פתטיות להיות גיבורי סיפרו האלגורי? סבורני שלא. האם מקרה הוא שמחזותיו של חנוך לוין שזורים בווריאציות שונות על הבנימינים, הזלדות והסנדרילים של מנדלי? לא. האם מקרה הוא שכל כך הרבה בדיחות יהודיות עוסקות בדמות האם המזרח אירופאית השתלטנית, מטילת האשמה והאימה? לא. זה חלק מהותי ועמוק מהאופי הגלותי שלנו. לכן זה גם לא מקרי שדווקא בנות העם שלנו – בטי פרידן, גלוריה סטיינם, בלה אבזוג ורבות אחרות מבין כוהנות תנועת הנשים – הן שפיתחו עבור העולם את אידיאולוגיית שליטת-הנשים המודרנית הקרויה פמיניזם.

דווקא במדינת ישראל חוקקו החוקים האנטי-גבריים הקשים ביותר בעולם: בשום מדינה אחרת אין חוק כדוגמת חזקת הגיל הרך, המעניק לנשים חזקה אוטומטית על ילדיהם בעת גירושין, ובשום מקום אין חוקי ''הטרדה מינית'' כה דרקוניים ובלתי הוגנים כמו במדינת הסנדרילים. בשום מקום אחר לא חולשות האמהות של החיילים על בסיסי הצבא כמו כאן, ושום עם אחר לא היה מקבל הכרעות אסטרטגיות כמו ההחלטה על הנסיגה מלבנון בגלל לחץ של ארגון הקרוי ''ארבע אמהות''. בשום מדינה אחרת, אדם שהתוודה כי אמו רחצה אותו באמבטיה עד גיל 21 – כפי שהודה פעם יוסי שריד בתוכנית רדיו – לא היה יכול להיבחר לפרלמנט. רק במדינת הסנדרילים, כל זה מתקבל כטבעי איכשהו, ודווקא מי שמצביע על המחלה מתקבל בקריאות ''מטורף!''.

הכניעות והרפיסות הגבריים, ההתבטלות מול דמות האם והאשה, משפיעים על כל תחומי חיינו וגלשו במדינתנו אל העולם הפוליטי, אל העתונות, אל תחום המשפט ואכיפת החוק, ואפילו אל תחום הביטחון. זה לא בריא, זה אפילו חולה מאוד. אין שום סיבה שגברים ירגישו רע עם היותם גברים. אין שום הצדקה בעולם לכך שהזהות הגברית תלווה בתחושות אשם או בושה. אין שום הצדקה לריסון האגרסיביות הגברית הנורמלית ואין מקום להגביל את האסרטיביות הגברית, התחרותיות הגברית, הגאווה הגברית, הכבוד הגברי והכעס הגברי: לכל אלה יש מקום בחברה נורמלית ובריאה. אפילו לאלימות גברית יש מקום – במקרים של הגנה עצמית, הגנה על הזולת או במסגרת שירות בכוחות הביטחון. עלינו לגבש מחדש את זהותנו הגברית, ולא לפי תכתיב נשי כלשהו. לצורך כך מותר ואף רצוי שניפגש בקבוצות של גברים ונעשה חושבים עם עצמנו.

זה הרעיון מאחורי יום העיון הראשון של ''השדולה למען המשפחה בישראל'', ארגון גברים שיש לי הכבוד לעמוד בראשו. יום העיון ייערך במלון רמת אביב ב-‏23/7, בשעה 10:00, ולוח הזמנים מפורט בהזמנה זו. ראו עצמכם מוזמנים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אתה מוזמן להזמין לכנס המתועב שלכם את כל רוצחי נשותיהם
סתם אחד (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 14:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואלה שמתכננים לעשות זאת וטרם הצליחו (כמו אותו ''גבר'' מקריית שמונה הבקר) באשר הם, הם מתאימים לך ואתה מתאים לך.
_new_ הוספת תגובה



אולי תוכל לפרט?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 15:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את המאמר ולא מצאתי מדוע הכנס הוא מתועב.

על הגבר מקריית שמונה לא שמעתי.

לעומת זאת, את המכה של כותבים בעילום שם אני דווקא מכיר.
_new_ הוספת תגובה



שנאת הנשים של הכותב, מטרותיו ומטרות הכנס - מתועבים
סתם אחד (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 15:55)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וה''גבר'' מקריית שמונה כאן :

_new_ הוספת תגובה



ואולי שנאת הלוגיקה שלך מתועבת?
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 16:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי.

את הכותב אתה פוסל על סמך דברים שהוא כתב בעבר, מבלי לנסות להתייחס לשום דבר ממה שהוא כותב כעת. בעצם, גם עם מה שכתב בעבר לא התמודדת.

בנוגע למופרע מקריית שמונה, אני מניח שהוא יגיע לכנס של אלה שמסתירים את זהותם כשהם כותבים אצלנו. למה אתה מצפה שיגיע לכנס למען המשפחה?

ושאלה אחרונה - מדוע הוא ''גבר'' במרכאות? אתה מאמין שהוא בעצם אשה?
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שהבנת
סתם אחד (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 16:36)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנין אתה יודע עם מה התמודדתי בעבר ? אתה קורא מחשבות ?

המופרע מקריית שמונה לא הסתיר את זהותו כמו שכותב המאמר לא מסתיר את זהותו. יש כאלה שמסתירים את זהותם מתוך כך שהם פוחדים מכמה אנשים שכותבים כאן. אם זה מפריע לך, אפשר גם שלא לכתוב כאן.

הוא יגיע לכנס של הכותב כי דיעותיהם על נשים זהות.

אם המרכאות מפריעות לך ניתן להוריד אותן.
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שהבנת
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 17:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיצד אתה יודע ''כי דיעותיהם על נשים זהות''? אתה קורא מחשבות?

ואין אף אחד שחייב לכתוב כאן. על היעלמות חסרי הזהות אני מיצר פחות מכל.
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שהבנת
אליצור סגל (יום רביעי, 14/07/2004 שעה 21:51)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הסתלקותם של אנשים כאלו תעלה את רמת הפורום ותאפשר דיון עניני יותר.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אתה חושב שהבנת
משטרת המחשבות של השמאל (יום חמישי, 15/07/2004 שעה 8:32)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא רוצה לכתוב פה.
אבל עבודה זו עבודה.
_new_ הוספת תגובה



אף אחד לא צריך להתפתח על חשבון אף אחד
דוד סיון (יום חמישי, 15/07/2004 שעה 8:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אין מקום ''להגביל את האסרטיביות ה[נש]ית, התחרותיות ה[נש]ית, הגאווה ה[נש]ית, הכבוד ה[נש]י והכעס ה[נש]י: לכל אלה יש מקום בחברה נורמלית ובריאה. אפילו לאלימות [נש]ית יש מקום – במקרים של הגנה עצמית, הגנה על הזולת או במסגרת שירות בכוחות הביטחון. ....... ולא לפי תכתיב [גברי] כלשהו''.
_new_ הוספת תגובה



אף אחד לא צריך להתפתח על חשבון אף אחד
גיל רונן (יום חמישי, 15/07/2004 שעה 9:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שאתה אומר זה שהקב''ה ברא שני מינים: גברים א' וגברים ב'. אין לנשים שום דבר ייחודי לתרום? אין אפשרות לדו קיום של שני חצאים המשלימים זה את זה, ולא כאלה שמתחרים זה בזה, ומצויים כל העת במלחמת השתנה לרוחק בסגנון אני אוקלי? האם על כל פעם שאני תוקע את אבר המין שלי לתוככי אשה, היא חייבת לתקוע גם מלפפון בעכוזי, ובדיוק לאותו העומק?

(תסלח לי על הגסות, כן, דוד?)
_new_ הוספת תגובה



לא זה גיל, מה שאמרתי באמצעות המילים שלך
דוד סיון (יום חמישי, 15/07/2004 שעה 10:29)
בתשובה לגיל רונן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מדבר על נשים וגברים עם מאפיינים של אסרטיביות, תחרותיות, גאווה, כבוד כעס ואלימות - לא על זהות.
אני מדבר על נשים וגברים עם אוטונומיה ויחד עם זאת משלימים זו את זה או זה את זו.

(סלחתי על המילים ''הגסות'').
_new_ הוספת תגובה



לא זה גיל, מה שאמרתי באמצעות המילים שלך
גיל רונן (יום חמישי, 15/07/2004 שעה 10:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע דוד,

במקרה אתמול קניתי משהו בחנות המקומית. המוכרת היתה נערה שאני מכיר מאז היתה ילדה. ולא יכולתי שלא לומר לעצמי - וואו, כמה יופי יש בה, וכמה נשיות בוקעת ממנה. לא יודע כרגע לפרוט את הנשיות הזאת לתכונות בדידות אבל אני יכול לומר לך שאף אחת מהתכונות שמנית לעיל לא כלולות בה.
_new_ הוספת תגובה



אולי הגישה שלך לנושא
דוד סיון (יום חמישי, 15/07/2004 שעה 11:52)
בתשובה לגיל רונן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שתחשוב על התכונות שמניתי ועל נשיות ביחד.
התכונות הללו לא סותרות נשיות.
_new_ הוספת תגובה



בהצלחה
אלי (יום חמישי, 15/07/2004 שעה 15:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את הפשע המחריד ששמו פמיניזם יש לעקור מהשורש.
_new_ הוספת תגובה



יהיה גולדסטאר בכיבוד הקל?
קצת מתפלא (יום שישי, 16/07/2004 שעה 0:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או רק מיים מינראליים דיאט?

אני לא בא בכל מקרה. מה, שיחשבו עלי שאני סנדרילי?

אגב, אני חושב שזה נכון שיש פימיניסטיות המונעות על ידי שנאת גברים נטו. לכל תנועה צודקת יש את הטפילים שלה והשוליים הלא טהורים שלה, והאופורטיוניסטים שלה אבל בסך הכל הפימיניזם הוא הישג מבורך של קידמה.

(אגב, בישראל, עם חוקי האישות החשוכים שלה השאובים מהדת היהודית - מעמד האשה הוא בשפל המדרגה).
_new_ הוספת תגובה



ואגב נשים
קצת מתפלא (יום שישי, 16/07/2004 שעה 1:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראיתי למעלה את ''אודות הכותבים''. נעים להכיר. אין לי הרבה מה לספר על עצמי. הביוגרפיה שלי בלתי מרשימה בעליל.

אבל היכן הכותבות?
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שהפעם לשם שינוי אתה מפספס
דוד סיון (יום שישי, 16/07/2004 שעה 7:07)
בתשובה לקצת מתפלא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מדובר בכותבי תגובות.
_new_ הוספת תגובה



מה פספסתי? לא הבנתי.
קצת מתפלא (יום שישי, 16/07/2004 שעה 9:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הכותבות מפחדות מגיל רונן
מאיה (יום שישי, 16/07/2004 שעה 10:09)
בתשובה לקצת מתפלא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הן ברחו לקולמוסנט
_new_ הוספת תגובה



הכותבות מפחדות מגיל רונן
קצת מתפלא (יום שישי, 16/07/2004 שעה 10:23)
בתשובה למאיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצחקת אותי. אני לא חדש באינטרנט. יש נשים שלא פוחדות מאף אחד. ישנן לא מעט זאבות שרק מחפשות אחד כמו גיל רונן ולא משאירות ממנו עצם על עצם.
_new_ הוספת תגובה



והלכתי לראות מה זה קולמוסנט
קצת מתפלא (יום שישי, 16/07/2004 שעה 11:02)
בתשובה למאיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והנה ''הפתעה'' גם שם, ב''אודות הכותבים'' אין נשים.
_new_ הוספת תגובה



אבל שם כותבות, מאמרים ותגובות, יותר נשים
דוד סיון (יום שישי, 16/07/2004 שעה 11:32)
בתשובה לקצת מתפלא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה מגזים
אריה פרלמן (יום שישי, 16/07/2004 שעה 22:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בארצות-הברית יש חוקים דרקוניים נגד הטרדה מינית; באיטליה נבחרה חשפנית חלולה לפרלמנט, ובטוחני שישנם עוד מקרים מוזרים במדינות אחרות; האימהות לא מתערבות בתפקוד החיילים במדינות אחרות - מכיוון שאין עוד מדינה כה קטנה עם צבא כה גדול ושירות חובה למשך שלוש שנים לבנים ושנתיים לבנות;ולגבי ההערה האחרונה - אני מסכים.
_new_ הוספת תגובה



האם הכותב חותר ל''פמיניזם'' גברי ?
שמעון מנדס (שבת, 17/07/2004 שעה 18:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בהחלט סבור שמקומו של ילד רך הוא עם אמו ולא עם אביו
- במקרה שהשניים אינם חיים ביחד. שום אב-אוהב ככל שיהיה
לא יוכל למלא את מקום האם עבור הילד. כך שאני בהחלט
מסכים עם הגישה/חקיקה שתובעת את הצמדת הילד לאמו בהיותו
ילד - עד לגיל הבר-מצווה לפחות.

כאשר אמא רוחצת את בנה עד גיל 21, זו בהחלט שתלטנות נשית. אשתי ז''ל אמרה לא פעם, כי העולם יהיה הרבה יותר מכוער כאשר הנשים תשלוטנה בו.
_new_ הוספת תגובה



האם הכותב חותר ל''פמיניזם'' גברי ?
גיל רונן (שבת, 17/07/2004 שעה 20:17)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעון,

לדעתי ישנן אמהות איומות, שבהחלט עדיף אב על פניהן. בשביל מה אנו מחנכים גברים להשקיע יותר זמן ורגש בילדים שלהם, אם בסופו של דבר אנחנו אומרים להם שמה שהם לא יעשו, כמה שהם לא ישקיעו ויתאמצו, האמא - כל אמא - תמיד תהיה טובה מהם?

חוץ מזה שנדמה לי שאתה חושב במושגים שהיו נכונים פעם, כאשר אנשים לא הרבו להתגרש וכולם - פחות או יותר - שאפו לחיות באושר ובעושר עד סוף ימיהם בזוגיות. בימינו, נדמה שנשים רבות מתחתנות בידיעה שתמיד אפשר להתגרש, ואז העובדה שהילד ניתן אוטומטית לאמא הופכת בעצם למנגנון לסחיטה והתעללות בבעל. אם נשים ידעו שאין ודאות שהילד עובר אליהן בגירושין, יש להניח שהן יתאמצו יותר לשמור על הנישואין שלהן ולא ירוצו להתגרש בחדווה שכזו. המטרה היא, בין השאר, להוריד את אחוזי הגירושין. לכן אני קורא לאידיאולוגיה שלי ''פמיליזם'' - ראה www.familism.org - ולא ''מסקוליניזם'' או משהו כזה. הרעיון הוא לא רק לדאוג לגברים אלא לחשוב בצורה מערכתית, על טובת המשפחה כולה ועל החברה.
_new_ הוספת תגובה



שמעון, אני מסכים עם גיל במקרה זה
אריה פרלמן (שבת, 17/07/2004 שעה 22:05)
בתשובה לגיל רונן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא חכם וגם לא צודק להניח באופן אוטומטי שטובת הילד היא להיות עם אימו.

כך אתה נותן בידי האישה ''נשק גרעיני'', שמפנה אל הגבר אקדח בזו הלשון: ''חשבת שגירושין זו פרידה בין שני אנשים מבוגרים שלא הצליחו להסתדר? אכלת אותה. אם תתגרש תאבד גם את הילד/ים''.

זה פשוט לא צודק. מה קורה אם האישה בגדה בבעלה? האם לא ראוי לזרוק אותה מכל המדרגות - ללא רכוש וללא ילדים?

האם ראוי שהאב הנבגד ייאלץ לאבד את ילדיו לטובת האם הבוגדנית, הרמאית והציניקנית, בחסות החוק הגורף?
_new_ הוספת תגובה



למה לזרוק מכל המדרגות אשה
מושה (שבת, 17/07/2004 שעה 22:49)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''שבגדה''? מה זה קשור לזכויות רכוש או לחינוך ילדים?
ועוד לא שאלתי אותך מה באשר לבעל שבוגד.
_new_ הוספת תגובה



לגבי בעל בוגד
אריה פרלמן (שבת, 17/07/2004 שעה 23:00)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדיוק אותו דבר.

הייתי צריך לדייק: רכושה יישאר בידיה; מזונות - אף לא אגורה.

לא דיברתי על חינוך ילדים - אלא על משמורת. בית המשפט חייב להציב את הבוגד/ת בעמדת נחיתות ברורה בשאלת החזקת הילדים.

ומה פירוש ''שבגדה''? אם אין נאמנות - אין בגידה.

אינך מכיר בנאמנות וביושר כערך? לשם מה המרכאות הכפולות?
_new_ הוספת תגובה



אני בהחלט מכיר
מושה (שבת, 17/07/2004 שעה 23:25)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועם זאת אני לא אוהב את הביטוי הזה.
אני לא חושב שקיום יחסים עם מישהו מחוץ לנשואין מחייב החרמה ונידוי או ניתוק מילדים.
_new_ הוספת תגובה



בדיוק
קצת מתפלא (שבת, 17/07/2004 שעה 23:28)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נניח שאשתי הזדיינה עם גבר אחר (רק נניח כי מניין לי לדעת?) , זה עושה אותה לאמא פחות טובה?
_new_ הוספת תגובה



בהחלט כן
צחי (יום שלישי, 20/07/2004 שעה 0:39)
בתשובה לקצת מתפלא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המסגרת הדו הורית,זכר ונקבה,חיונית ביותר להתפתחותו התקינה של הילד כאדם בריא ומתפקד.
ברגע שהאישה מעמידה את צרכיה המיניים לפני טובת הילד
זה מעיד על סדר העדיפויות שלה.
טובת הילד היא שמירה,ככל שניתן,על שלמות המשפחה.
אישה שבוגדת היא אכן אם פחות מסורה מכזו שאיננה בוגדת.
_new_ הוספת תגובה



מה הקשר בין זיונים מהצד לשלמות המשפחה?
סתם אחד (יום שלישי, 20/07/2004 שעה 8:38)
בתשובה לצחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה הקשר בין זיונים מהצד לשלמות המשפחה?
צחי (יום רביעי, 21/07/2004 שעה 21:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעתים תכופות,זיונים מהצד מהווים עילה לפירוק המסגרת המשפחתית.מוצדק? כל זוג יחליט על פי שיפוטו.
ברגע שאישה מעמידה את צרכיה האישיים לפני טובת הילד,כששלמות המסגרת המשפחתית היא טובת הילד,היא אכן אם פחות מסורה מאם שסדר העדיפויות שלה שונה.
_new_ הוספת תגובה



אני בהחלט מכיר
אריה פרלמן (שבת, 17/07/2004 שעה 23:39)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני לא אוהב את הביטוי הזה - אבל מה לעשות.

אני חושב שקיום יחסים עם מישהו מחוץ לנישואין זו בגידה ומעילה באמון. זה כן בהחלט מחייב החרמה ונידוי.

ניתוק מהילדים לא אמרתי. אמרתי נחיתות ברורה בשאלה בידי מי תהיה המשמורת.

אין לי בעיה עם שיחות טלפון והסדרי ביקור של פעם בשבועיים, למשל.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי