פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
העבריות היא עתיד היהדות
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 7:00)


כותב ירון לונדון במאמר חשוב היום ב''ידיעות'' : '' היהדות מובסת בשוק האידיאות המנומנם . הדוכן שלה לא מושך קונים אולי בגלל הצלחתה היתרה . התרבות המערבית הטמיעה את עיקריה ולגבי אדם מודרני לא נותר בה יחוד ... הסיכוי שהעם היהודי יאזור את חלציו הקפואים, יתרבה ויעלה לישראל בהמוניו, אינו בסיס לחשיבה על העתיד.

העתיד הוא בעבריות, היורשת החיה של היהדות . משענותיה של העבריות הן ישראל , הלשון העברית והזיכרון ההיסטורי של היהודים . אוכלוסייתה העברית של ישראל גדלה, אבל לא במהירות מספקת לקיום הרוב היהודי כאן . 27% מתושבי המדינה אינם יהודים ... בעוד שלושה דורות יהיו היהודים מיעוט בארצם ...

מה עושים ? מתכנסים לטריטוריה שיש בה רוב עברי גדול וקולטים המוני מהגרים לא יהודיים שיטמעו אל תוך העבריות בין אם יתגיירו כדת ובין אם יתגיירו בפועל ... מובן שהיטמעותם של עולים יהודיים קלה יותר אבל עברית אינה קומבינציה של גנים אלא תרבות. תרבותה של אומה חדשה נוצרת על ידי מוסדות החברה לכן קבעה הציונות המאורגנת כי העברית היא שפתם של העברים והקימה מוסדות חינוך ותרבות במחשבה תחילה לפעמים בכפיה. כור ההיתוך המשוקץ צריך לחזור לפעולה אבל מעתה לא כדי להפוך יהודים בני גלות לצברים זקופי קומה אלא כדי להטמיע לא יהודים לתוך העבריות''.
עד כאן ירון לונדון.

אני כמובן מסכים עם כל מילה, והערה . ישאלו אותי מן הסתם בשביל מה צריך בכלל להקים אומה חדשה או לשמר אומה קיימת, הרי מספיק שאדם יסע ללונדון או לקנדה ויחיה שם חיים טובים ללא מחשבות על אומה, תרבות וכו'.

תשובתי היא : מסיבות פרקטיות לחלוטין ומתוך חשיבה לטווח ארוך. העולם שאנחנו נמצאים בו נמצא בהליכי שינוי גדולים שחלקם קשורים למצב האקולוגיה והתחממות כדור הארץ. אלה שישרדו לזמן הארוך ביותר יהיו אלה שימצאו בקבוצות / עמים בעלות תודעה חזקה ולטווח ארוך .

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לאלי אשד - שוב ושוב...[*]
אודי (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 8:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[*] הוסרו ביטויים לא הולמיםץ [המערכת]

...מוכיח האדם החילוני שאין לו בסיס ולא מטרה. כל הפתרונות המוצעים על ידי החברה החילונית ירדו,יחד איתם, לכיליון. אין עם ישראלי או עיברי ללא היהדות וכל המניפולציות של הכופרים למיניהם לא יועילו ולהיפך,רק יגבירו את התודעה היהודית. הקוטביות בין הכופרים ליראי שמיים הולכת ומקצינה ומשרתת את התכלית הסופית והיא - בירור המוץ מן החיטה,הוצאת הטפל מן העיקר או מה שנקרא בלשון העם- הנקיון הכללי. ארץ ישראל הקדושה הקיאה מתוכה תמיד את הערב רב עובדי האלילים וזה גם מה שצפוי לירון לונדון וכשכמותו.
_new_ הוספת תגובה



(ללא נושא)
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 9:15)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אולי לא שמת לב אבל לא נאמר דבר בעד או נגד היהדות בכתבה ובדברי .אבל למה שתשים לב אתה הרי יודע מה שאתה רוצה לאמר ואת מי ואת מה אלה רוצה לתקוף עוד לפני שקראת אפילו מילה אחת,אם בכלל קראת אפילו מילה אחת.
ובכן אולי זה יפתיע אותך ואת שכמותך אבל אין כאן דבר נגד היהדות ,אלא התיחסות לעובדה הברורה של הירידה המספרית במספר היהודים בכל העולם ירידה שהולכת וצוברת מימדים עצומים.
כדי להתמודד עם הבעיה הזאת יש לנקוט שיטות חדשות ורדיקליות.
_new_ הוספת תגובה



אודי את אלי, חבל על הריב
אבנר בן בסט (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 10:54)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המציאות עושה את שלה בכל מקרה.

אלא שהקונספציה שלונדון מבטא אותה היא מלאכותית. כיצד העבריות תירש את היהדות? האם מר לונדון יחבר קודקס חוקי דת חדשים לאותה עבריות?

באופן טבעי, החל מתהליך השיבה הציוני לארץ, שהיה תהליך השיבה המוצלח ביותר מכל שיבות היהודים לארצם באלף השנים האחרונות (ובתקווה שימשיך בהצלחתו עד 'קץ ההיסטוריה'), הרי שהעבריות המתחדשת, שהיא ישיבת ה י ה ו ד י ם בארצם, הולכת הצעדים טבעיים ותופסת את המקום המרכזי בחיי העם היהודי כולו. בעוד 10, 20 שנה הרוב היהודי בארץ ישראל (העברי) יהיה מוחלט. כל זאת בהנחה שלא נניח לאוייבי העברים (היהודים) להשמידנו בנשק השמדה המוני כל שהוא.

מכאן שככל שנהיה עבריים, או בני ישראל, תמיד נשמור את מורשת היהדות כקוד חברתי ודתי, במינונים כאלה ואחרים, ע''פ מגוון האוכלוסיות השונות בקירבנו. כדי להשלים את תהליך העבריות, שהוא יישוב היהודים באדמתם, נצטרך בכל זאת לעבור 'כור היתוך' כמאמר בן גוריון. הגם שמונח זה שמע כמה דיברי השכבה לאחרונה, הוא פועל כדרך הטבע בשקט ב'נישואי תערובת', והיקיפיו הולכים ומתרחבים, לשמחת בני ישראל העבריים.
_new_ הוספת תגובה



יש הבדל בין העברים עובדי האלילים לבין היהודים
ארץ הבצ (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 11:03)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה לא הבנת אותו כלל
אלי אשד (יום שישי, 06/12/2002 שעה 13:14)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיניו 99.99% מכלל היהודים לאורך כל הדורות הם עובדי אלילים ו''ערב רב '' והוא התכוון אליהם.
_new_ הוספת תגובה



תתחיל להריץ את מחוגי השעון שלך 3000 שנים קדימה
אבנר בן בסט (שבת, 07/12/2002 שעה 3:28)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



למיטב זכרוני ארץ ישראל הקיאה מתוכה את היהודים
מי שזוכר (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 9:43)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אם יש ברשותך עובדות היסטוריות אחרות, אשמח לקרוא אותן
_new_ הוספת תגובה



אין ספק שאתה לא זוכר טוב
אבנר בן בסט (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 10:54)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש לך גם עובדות או שאתה סתם עוד בולשביק
מי שזוכר (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 12:07)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמפזר סיסמאות?
_new_ הוספת תגובה



לא מן הנמנע
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 10:37)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ש''אודי '' הנ''ל זהה עם ''האזרח המודאג '' שביטא השקפות דומות לפני כמה ימים. גם אם אין זה אותו האדם יש זהות בתפיסות ,תפיסות של קבוצה זערורית אכולת שינאה תהומית לכל מי שאינו שייך אליה ואין המדובר רק בחילונים כפי שמקובל לחשוב אלא גם כלפי יהודים אדוקים בני עדות אחרות ותפיסות דתיות שהן שונות רק במקצת אך המקצת הזה מספיק כדי להפוך אותם ל''בני חושך '' ול''ערב רב'' .
_new_ הוספת תגובה



אלי, אתן לך רמז
מי שזוכר (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 12:10)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשמישהו מכור כבד לפורומים אומר שהוא עוזב, תמיד תמצא אותו אחרי כמה ימים בניק אחר.
זהו חוק טבע
_new_ הוספת תגובה



מכיון שאנו חיים
מיה (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 14:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחברה רב תרבותית שפה היא חלק מזה.בקליפורניה למשל יש רוב היספני והשפה השלטת היא ספרדית אבל זה לא אומר שהם ''חולמים בספרדית''. גם הרוסי שקשה לו עם עברית חושב על מה שקורה בארץ ולא על מה שקורה ברוסיה.
_new_ הוספת תגובה



אלי, יש פתרון נוסף ופשוט יותר
יובל לבון (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 15:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע בשם האיזון הדמוגרפי יש ''לייבא'' זרים גמורים, להכיר להם את הארץ, ללמדם עברית ולהעניק להם אזרחות ישראל.

יש אופציה עדיפה בהרבה, זולה להפליא שאינה מצופפת עוד יותר את הארץ הצפופה הזאת כי האנשים המתאימים נמצאים כבר כאן

הפתרון הוא ליצור מסלול של גיור לאומי(המכונה בטעות גיור חילוני) עבור ערבים ישראלים המעונינים באמת ובתמים להיטמע בחברה היהודית. מנסיון יהודי התפוצות חלק בחר להתבדל וחלק בחר להשתלב ואף להיטמע באוכלוסית הרוב. סביר שצעירים ערבים רבים היו חפצים להשתחרר מחברה פטריארכלית וחונקת ולמצות את ההאפשרויות שחברת הרוב תפתח עבורם. לא כולם חייבים להיות פטריוטים פלשתיניים!

הטרגדיה היא שמדינת ישראל והחברה הישראלית כופים עליהם ערביות מלידה עד מוות. המוצא של גיור אורתודוקסי אינו ריאלי לכן חייב להיות מסלול לאומי.

אפילו מבחינה דמוגרפית זוהי כמובן אופציה עדיפה שכן כל ''מתגייר'' הוא רווח כפול!
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים בהחלט להצעה הזאת
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 15:41)
בתשובה ליובל לבון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אלי ויובל , לדעתי אתם לא בכוון
רפי גטניו (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 15:53)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר היום יש לא מעט ערבים תוצר מערכת החינוך הישראלית שיודעים לדקלם את ביאליק וטשרניחובסקי בעברית יותר טוב מהרבה יהודים כשרים, זה לא מקדם אותם בכלום, ולא מקרב אותם אלינו.

מה דעתכם שנתחיל בכך שהמדינה אחרי 54 שנות קיומה, תתחיל לתת זכויות אזרחיות שוות לתושביה הערבים, אולי זה יקרב אותם קצת יותר להוויה שלנו ?

אם המדינה תשקיע במגזרי המיעוטים את התקציבים הפרופורציונלים לשעורם באוכלוסיה, לא נזדקק לטקסי גיור כאלה או אחרים, כי אזרחים שווי זכויות מגלים לויאליות גבוהה יותר למדינה מאלה המקופחים שבה.
_new_ הוספת תגובה



הבן שאין לי התנגדות גם לזה
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 18:12)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל שיטה שבה אפשר לקרב אותם אלינו ואולי גם לשלב אותם בתוכנו מבורכת בעיני .
נכון לעכשיו זה בלתי אפשרי וגם ביגלל שהתרבות שיש כאן בארץ הן החילונית והן הדתית וחרדית איננה מודל לחיקוי ולקינאה .
_new_ הוספת תגובה



רפי, אני מתכוון לזוית אחרת של נושא מוכר
יובל לבון (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 23:36)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין טעם לדוש כאן בכל הנושא של מעמדם, זכויותיהם וחובותיהם של אזרחי ישראל הערבים. רציתי להסב את שימת הלב לנושא שמשום מה איש לא מתיחס אליו כלל.

לכאורה מדינת ישראל נוהגת כשורה במיעוט הערבי שכן היא מאפשרת לו לחיות את חייו ולקיים מערכת חינוך בשפתו הוא - דבר שאינו מובטח אוטומטית למיעוט (בודאי לא במדינת כל אזרחיה דוגמת צרפת או ארה''ב). כמו כן היא אינה מנסה להטמיעו בכוח או להכחיש את עצם קיומו ויחודו הלאומי (דבר שכיח בעולמנו). אבל מהשיח אודות הזכויות האזרחיות נפקדת שאלה חשובה: האם רשאי האזרח לבחור בעצמו עם איזה קבוצה לאומית להזדהות וכיצד להגדיר עצמו?

לדוגמא, במפקדים שנערכו בצ''כוסלובקיה בין מלחמות העולם היה האזרח בוחר את הגדרתו הלאומית מבין האפשרויות הבאות: צ''כית, סלובקית, גרמנית, הונגרית, יהודית או צכוסלובקית. זוהי דוגמא לליברליות ברוכה ונדירה בפרט עבור האזרחים היהודים שכמדומני בפעם היחידה באירופה יכלו לבחור איך להגדיר את עצמם כאינדיבידואלים ולא כקולקטיב ואכן ניצלו את כל האפשרויות הללו (ומן הסתם רק יהודים הגדיר עצמם כצכוסלובקים...)

בישראל כידוע נהוג סעיף לאום בתעודת זהות שהוא המשך של ההגדרה העותומנית של עדות דתיות. יהודי יכול להתאסלם או ערבי להתגייר אך מדובר בפעולה דתית. אין כיום אופציה מעשית לאזרח ערבי ישראלי להחליט שהוא ערבי רק על פי הולדתו ומשתייך לקבוצת הרוב מכל בחינה מעשית (שפת דיבורו, אורח חייו, הזדהותו הלאומית, מקום מגוריו ועוד).

לכן אין לבלבל זאת עם שאלת זכויות הערבים בישראל וגם אין לראות בכך המלצה לבולל באופן יזום את ערביי ישראל בתוך העם היהודי. מה שאני טוען הוא שזה לא הוגן למנוע זאת ממי שמעונין בכך (בין אם משיקולים אידאליסטיים או תועלתניים) באותו אופן שיהודי אמריקאי או צרפתי יכול לממש את בחירתו האישית.

אם נוסיף לענין את ההיבט הדמוגרפי אז המדובר באיוולת היסטורית מצידנו.
_new_ הוספת תגובה



ההתאזרחות היא היא ''הגיור'' לישראליות
המתבונן (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 15:24)
בתשובה ליובל לבון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קבלת האזרחות היא היא ''הגיור'' לישראליות.
כל השאר, תלוי במוסדות מדינה, בחוקיה ובאזרחיה... כל מי שחותר להנציח בישראל את היהדות במובן השבטי-דתי-גטואי (כנעשה היום, ובאופן חוקי) חוטא הן לתרבות היהודית, הן ליהודים בעולם, והן -ובעיקר - למדינת ישראל.
ביחס לאזרחי ישראל הערביים הצלחנו לבזבז 53 שנים עקב פראנויות יהודיות=גלותיות, ועוד היד נטויה...
למרות זאת, עברו חלק מערביי ישראל תהליך ישראליזציה מבורך, שאינו פוגע בזהותם כפלסטינים...
ודוק, אין לה לישראליות ולעבריות דבר כנגד התרבות היהודית וערכיה. התרבות היהודית הינה בפירוש חלק ממנה.
_new_ הוספת תגובה



יחי הדרוויניזם הכנעני!
מנשביק (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 16:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבה נאזרח לתוכנו את החזקות והגבוהות מבין נשות אוקראינה, הבה נלמד עברית את החסונים מבין פועלי רומניה, הבה נקנה חינוך ספרטני לילדינו, וכך נישרד בין האומות ביום פקודה, לתפארת משפחת אליעזר בן-יהודה.
_new_ הוספת תגובה



יחי הפוליתאיזים הכנעני
ארץ הבצ (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 16:47)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך נכבוש את העולם ביום פקודה ונהפך למעצמה עולמית
_new_ הוספת תגובה



האנשים האלה מתכוונים לקלל
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 18:16)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל למרות הליגלוג שלהם זה בדיוק מה שאני מציע . ולגבי כיבוש העולם הנ''ל התכוון כמובן רק ללעוג אבל אינני רואה סיבה מדוע אי אפשר יהיה ליצור בסופו של דבר תרבות שתשמש כמודל לאחרים ולא רק עוד סניף עלוב של ניו יורק,שאינו יכול להפסיק לחשוב על ''הפרובינציאליות '' שלו .
_new_ הוספת תגובה



ובמה תהיה שונה תרבות זאת מניו-יורק חוץ מזה
מנשביק (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 18:40)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיהיו בה 5 חנויות פלאפל על כל 2 סניפים של מקדונלד לעומת 5 סניפי מקדונלד על כל 2 חנויות פלאפל בניו-יורק?
_new_ הוספת תגובה



בבירור היא לא תהיה שונה בכלום מניו יורק
אלי אשד (יום חמישי, 05/12/2002 שעה 18:53)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אוטומטית נניח שהיא לא יכולה להיות שונה בכלום מזו של ניו יורק חוץ מבכמות חנויות הפלאפל שבה.
_new_ הוספת תגובה



הפוליתאיזים הכנעני הוא האלטרנטיבה
ארץ הבצ (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 12:22)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליהדות המנוונת ולישראליות שמיצתה את עצמה
_new_ הוספת תגובה



לארץ הבצ - מיצוי היהדות המנוונת
המתבונן (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 15:58)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הישראליות מיצתה את עצמה?! המ... אני עוד לא בטוח שהיא ממש קיימת, אולם מאחל, בתמימותי, שאכן במהלך השנים הבאות עלינו לטובה היא תקרום עור וגידים ורוח, בעיקר רוח, לתפארת מדינת ישראל ולרווחתם הכלכלית והתרבותית של כל אזרחיה!
אשר ליהדות המנוונת, לצערי אין עוד סימנים לכך שהיא מיצתה את עצמה, כדבריך. הניוון הוא בפריחתו (אכן קשור למילה ''פריחה'') ועוד נכונו לה ולנו נצורות ונפלאות, כאשר תשקיע את כולנו עמוק עמוק ביוון המצולה...
מי יודע, אולי רק כשלא יהיה עוד לאן לרדת,ניתן יהיה ללקק את הפצעים ולהתחיל לעלות!
_new_ הוספת תגובה



לארץ הבצ - למען הסר ספק, כוונתי
המתבונן (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 16:05)
בתשובה להמתבונן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליהדות המנוונת בגילוייה במדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



עוד גזען חבר מנשביק?.....או שמא אני טועה? תן הסבר
יורם המזרחי (יום שישי, 06/12/2002 שעה 1:23)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יורם, מה יש פה להסביר? אם הטענה היחידה
מנשביק (יום שישי, 06/12/2002 שעה 16:58)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לטובת שימור הישראליות-עבריות של המדינה (תוך ניטרול היהדותיות שלה) היא טענה שרידותית פיזית, אז כדאי כבר ללכת עד הסוף, ולשם העצמתו הפיזית של העם היושב (במקרה?) בציון, יש לנקוט בכל האמצעים האפשריים, כולל השבחה גנטית. ואם זה מזכיר לך במשהו את חזון הגזענות הנאצית, זה רק מפני שלזה בדיוק התכוונתי: הרעיון של אשד מעצם טיבו הוא רעיון חומרי ופיזי מובהק, נטול חזון רוחני, וגם אם אשד אינו גזען הרי שמבלי להתכוון לכך הוא חותר בנתיב אשר סופו להתלכד עם הגזענות.
_new_ הוספת תגובה



גזענות חבר מנשביק יקר
אלי אשד (יום שישי, 06/12/2002 שעה 17:55)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא הטענה שיש גזע אחד טהור שהוא עליון על כל
האחרים. גם בפורום הזה אכן יש אנשים שמחזיקים בטענה הזאת ,אני אינני נמנה עליהם.

אני העליתי טענה שבה מדובר על שילוב של גזעים אבל אתה באיזה היפוך הגיוני מדהים שמתאים לא למנשביקים אלא לאינטלקטואלים הבולשביקים , או סתם לאלה שטוענים שככדור הארץ הוא שטוח ומשום כך לא יתכן שנאס''א הגיעה לירח טוען שיש כאן גזענות.

כל הכבוד מר מנשביק אתה נכנסת עם הטענה הזאת לרשימת האינטלקטואלים הביזאריים שלי ומן הסתם אציג אותך בעתיד כעוד דוגמה למוזרות מחשבתית.

ולגבי טענתך שאין כאן חזון רוחני אם היית טורח לקרוא את כל מה שכתבתי בעבר בעניין זה אולי היית משנה את דעתך , אבל משום מה יש לי בכך ספק .
_new_ הוספת תגובה



מהי גזענות?
דינה ביכל-שונרא (יום שישי, 06/12/2002 שעה 19:02)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מסכימה עם הגדרתך בדבר גזענות, אלי. למרבה המזל, המילון הוא לצידי.

גזענות היא אמונה או דוקטרינה שטוענת כי הבדלים מובנים בין גזעי האדם מכתיבים הישגים תרבותיים ואינדיבידואליים. תיאוריה זו כוללת, בדרך כלל, את הרעיון שגזעו של הגזען הוא גזע משובח יותר ושיש לו את הזכות לשלוט על אחרים.
_new_ הוספת תגובה



שוב : אינני טוען שיש לנו זכות לשלוט על אחרים
אלי אשד (יום שישי, 06/12/2002 שעה 19:43)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל את מייחסת לי דברים שלא אמרתי . אני כן אומר שאין שום סיבה למה לא לנסות להעביר לתרבות שלנו בני גזעים אחרים .
אני מבין שעצם ההתימרות להציג תרבות שהיא עליונה על אחרות תיראה כסוג של גזענות בימים פוליטיקאלי קורקטיים אלה שבהם כל התרבויות נראות שוות ,ויש התקפה על עצם ההלימוד של התרבות המערבית היהודית -נוצרית -יוונית בארה''ב מולדתך .
אבל זה עדיין לא משנה את העובדות התרבות שמוצאה התנ''ך ( ובפניה הנוצריות והמוסלמיות )שינתה את פני כל העולם מהקצה ועד הקצה. אני יכול לחשוב רק על כמה תרבויות בעלות חשיבות מקבילה , ההודית והסינית אולי גם ברמה פחותה היפנית .
שאר התרבויות הן תופעות מקומיות ועם כל הכבוד אני לא רואה שהן תרמו תרומה משמעותית ברמה מקבילה למין האנושי כולו.
_new_ הוספת תגובה



דומני כי תיטיב לעשות אם תנסה לבדוק
מי שזוכר (שבת, 07/12/2002 שעה 12:08)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את תרומת יוון ורומי לתרבות המערבית, החל במושגי הדמוקרטיה וכלה בנושאי שפה, חוק ומשפט.

תרומת היהדות היא בעיקרה דתית ואני עוד לא הבחנתי בטוב שיצא לאנושות מהדת והאמונה באלוהים אחד עם מצוותיו המשונות.
_new_ הוספת תגובה



נראה שהתפתחה כאן מגיפה של אי קריאת דברי
אלי אשד (שבת, 07/12/2002 שעה 18:22)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתשומת זה מי שמנסה לזכור הזכרתי את התרבות היוונית ביחד עם היהודית הנוצרית ואני בהחלט מכיר בתרומתה .
ועכשיו לתשומת ליבך אני אינני אדם דתי בלשון המעטה אבל אני האחרון שיזלזל בתרומה החיובית של התרבות היהודית הנוצרית לאנושות . פרט לדברים רבים אחרים אחת התרומות החשובות של תרבות זאת היא ההנחה שאנחנו הולכים לכיוון מסויים ולמטרה מסויימת ושאין מחזוריות נצחית אין סופית כפי שהיחו הדתות הפגאניות .
התוצאה הסופית של הנחות אלה היא התפתחות החשיבה המדעית המוכרת לנו בחברה המערבית , שאמנם קיימת גם בחברות האחרות אבל מעולם לא בצורה שהיא קיימת בתרבות המערבית וזה תוצר של הרעיונות היהודים נוצריים.
_new_ הוספת תגובה



איך אתה קושר בין האסכטולוגיות של היהדות
מי שזוכר (שבת, 07/12/2002 שעה 20:58)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והנצרות לבין הקדמה המדעית?
_new_ הוספת תגובה



נראה שאינך מתמצא היטב בתולדות ימי הביניים
אלי אשד (שבת, 07/12/2002 שעה 23:55)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרנסאנס .
בניגוד למקובל לחשוב במשך תקופות שונות לא הכנסיה ולא בית הכנסת דחו את החקירה המדעית אלא עודדו אותם בהנחה שככל שיטיבו האנשים להכיר את עולמו של האלוהים הדבר רק יועיל לעתיד לבוא, שכן בבוא יום הדין ככל שהצדיקים ידעו יותר כן יהיה שכרם גבוה יותר . רוב המדענים הראשונים היו אנשי כנסיה ופילוסופים דתיים יהודים . . עובדה היא שאחרי המאה השניה לספירה החקירה המדעית גוועה לחלוטין בעולם היוני רומאי , והיא הוחייתה בידי אותם דתות מונותאיסטיות שאתה בז להם כל כך
_new_ הוספת תגובה



ולאלה שיזכירו לי שכמובן שהדת הייתה תמיד אנטי מדע
אלי אשד (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 6:45)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניגוד הוא בערך מסוף המאה ה- 15 ראשית המאה ה- 16 כאשר התחיל המאבק בין המדע והכנסיה אולם עד אז רוב ''אנשי המדע'' (במושגים של אז לא במושגים של היום ) היו אנשי כנסיה ,אם כי גם אלה יכלו להסתכסך בגלל הדיעות שלהם עם הממונים עליהם . המדען והנזיר רוג'ר ביקון הוא הדוגמה הקרדינאלית. והסיבה פשוטה מאוד הכנסייה הנוצרית הייתה המוסד היחיד שעודד את הלימוד והידע.
_new_ הוספת תגובה



למיטב הבנתי ההתנגשות היא במישור הפילוסופי
מי שזוכר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 10:37)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהתלוו אליה גם אינטרסים אחרים.
המדע בעיקרו שולל את הניסיות בעוד שהדת מבוססת על אמונה בניסים.
_new_ הוספת תגובה



המדע שולל את האמונה בניסיות
אלי אשד (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 14:24)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויש גם פילוסופיות דתיות רציונליסטיות הן יהודיות והן נוצריות שווללות את האמונה בניסים . הן מניחות שמרגע שהאל ברא את העולם הוא נותן לו להמשיך בלי להתעערב ומה שניראה לנו כניסים ופגיעה בחוקי הטבע הם דברים שתוכננו מראש וכך אין כאן פגיעה.אמיתית .
זוןהי לא התפיסה הדומיננטית בדתות אלה כמובן אבל חשוב לדעת שהן קיימות , ולפעמים בולטות מאוד בתקופות שונות .
_new_ הוספת תגובה



מר אשד היקר, אני שאלתי שאלה די ספציפית
מי שזוכר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 10:34)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובמקום תשובה אני מקבל ממך הטפת מוסר מבולבלת.
למה?
_new_ הוספת תגובה



קרא שוב ,אני עניתי לך אבל נראה שרגשותיך נפגעו
אלי אשד (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 14:27)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז סלח לי שאני לא מתפעל כמוך מאבותינו הפגאנים היוונים -רומאים שגם חידשו ויצרו הרבה אבל גם הם ברובם היו שקועים באמונות תפלות לא פחות מהיהודי או הנוצרי הממוצע,והיו קשורים לשיטה המדעית עוד פחות מהם.
_new_ הוספת תגובה



קיצורו של דבר - אין לך תשובה
מי שזוכר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 15:27)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני שונא לחזור על עצמי אבל
אלי אשד (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 18:50)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחזור על זה .
התפיסה הפגאנית היוונית רומאית הייתה שהעולם מורכב ממחזורים אינסופיים של קיום שחוזרים על עצמם לנצח נצחים וללא וריאציות ומשום כך התוצאה לטווח ארוך הייתה שהתפיסה המדעית שפרחה למשך 100 -200 שנה בתקופה ההלניסטית נעלמה בגלל השתלטות אסכולות פילוספיות שונות שלא ראו כל צורך בחקירה ובחידוש בתחומי העולם הסובב אותנו מכיוון שהכל חוזר על עצמו ולכן עדיף שהאדם יחקור את עצמו ולא את העולם הסובב , ובוודאי ובודאי לא לנסות להמציא לחדש זה נראה כבר כחסר חשיבות אם הכל כבר נוסה אין ספור פעמים באין ספור מחזורים קודמים .
הטענה המונותטאיסטית הייתה שהעולם קיים רק פעם אחת והולך למטרה ספציפית , וכל פעולה חיובית שהאדם עושה בעולם הזה, יכולה לקדם את העולם לקראת אותה מטרה סופית בקץ ההיסטוריה .
כתוצאה נוצרה התחושה שהאדם יכול לגלות דברים חדשים ובעלי חשיבות שלא נוצרו בעבר.וזה קידם את החשיבה המדעית כמה צעדים קדימה.
_new_ הוספת תגובה



הבנתי, התשובה מעניינת ומעוררת מחשבה
מי שזוכר (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 19:14)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אשד, הגם שוויכוח מה נתגלע בינינו בעניין הגזענות,
מנשביק (שבת, 07/12/2002 שעה 18:01)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חייב אני לתמוך בך כנגד חבורת הנקרנים המנסה להציג עם נחנחי ויורמי המתגונן על נפשו כאספסוף ברברי צמא דם. אל תיתן שיציגו אותך כגזען ולא ככובש חסר רחמים, רק משום שאינך מוסר לערפאת 10 אחוז מהרווחים שלך בקזינו משותף עם אחד מסגניו. תהא דעתך בעניין הגזעים אשר תהא, ותנגוד את דעתי כאשר תנגוד, מבחינתי אתה צח כשלג בכל הקשור לגזענות. והראייה? מקהלת הפאשיזם הפלשתיני החליטה היום שאתה הגזען התורן.
_new_ הוספת תגובה



אם תקרא שוב את הודעתי, אשד, תראה שדווקא
מנשביק (שבת, 07/12/2002 שעה 17:35)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ייחסתי לך גזענות מכוונת, אבל טענתי שכל העיסוק ביזמות גזעית ובפרויקטים מחושבים שקשורים בגזעים השונים יש בו ראייה חומרית ומכנית של האדם, ובזה - מה לעשות - עסקו גזענים. ובאשר לשימוש עתידי שלך בי כדוגמה למוזרות מחשבתית - תפדל, רק תיזהר שכאשר אתה מצטט אותי נכונה ומציג את הציטטה כמוזרות מחשבתית, לא יהיו לך שומעים מעמיקים מספיק, אשר לא יבינו מהו לעזאזל הקשר בין הדוגמה שאתה מביא לבין התזה שלך.
_new_ הוספת תגובה



אל תדאג אני אזהר
אלי אשד (שבת, 07/12/2002 שעה 18:16)
בתשובה למנשביק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גם את הזהות אתה רוצה לקחת, לא רק אדמות?
דינה ביכל-שונרא (יום שישי, 06/12/2002 שעה 3:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד בחנוכה? קרא את ספרי המכבים ותראה מה קרה בדיוק באותה חלקת-ארץ, כשבא מישהו מהמערב וניסה לכופף את המקומיים ולשנות את זהותם.

אני לא מבינה *למה* הישראלים שונאים כל כך את הפלשתינאים עד שהם רוצים למחות את זכרם מעל פני האדמה, אבל פעולה זו היא תמצית הציונות. וזו *לא* הצעה נדיבה בנוסח ''בואו, תהיו כמונו'' אלא ניסיון להשמדת עם ומחיקתו מעל פני האדמה.

האם אתה *באמת* לא רואה מה משמעות הצעתך?
_new_ הוספת תגובה



אין כאן כפיה הכל מהרצון החופשי
אלי אשד (יום שישי, 06/12/2002 שעה 9:01)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקרה מה שמעניין אותי זה הזהות שלנו לא שלהם ,הם בכל מקרה עמלים בכל יום על השמדתה של זהות זאת ונושאיה.
_new_ הוספת תגובה



נדמה לי שהם דווקא רוצים שתתעניין בזהותם
דינה ביכל-שונרא (יום שישי, 06/12/2002 שעה 18:42)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה מה אמרת. אתה מוכן לתת להם הזדמנות מיוחדת - לאפשר להם להפוך חלק ממך. מתי אתה מציע להם זאת? אחרי שנתיים בהן הם מתעקשים לבצע הבחנה ברורה בין ''הם'' ל''אתם''. כלומר, אתה מציע להם את ההזדמנות להיבלע על ידי מדינת ישראל ואם הם יגידו ''לא תודה, אנחנו מעדיפים לא להיות יהודים'' אתה תגיד ''אבל הצעתי להם הצעה נפלאה - והם סירבו!''

האם יהודים במקום כלשהו בעולם קיבלו הצעה זו? ואם לא, למה לא? אולי כי הם רצו להישאר יהודים? איזה סוג של יוהרה ועיוורון גורם לך לרצות לייהד אנשים בכוח? ואם מישהו היה מציע לאפשר ליהודים זהות מוסלמית בקלות בארצות ערב, האם היית אומר ''וואלה, הצעה נדיבה!'' או אומר ''אנטישמים, מנסים למחוק זהות?''

טול קורה מבין עיניך, אלי!
_new_ הוספת תגובה



ככל הנראה אינך קוראת את מה שכתבתי
אלי אשד (יום שישי, 06/12/2002 שעה 18:59)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה אמרתי שאני רוצה לגייר אותם בכח ? הרי אמרתי במפורש שאני רוצה שיעשו זאת רק מרצונם החופשי .
וכדי שיהיה ברור ,אני לא מעוניין בזה רק מהיום אלא מאז ומתמיד ,זאת דעת מיעוט זה נכון.
ובכן אני מעוניין שרבים מהם יעברו לזהות שלי וכן אני מודע לכך שהם יעשו זאת רק אם ימצאו משהו אטרקטיבי בזהות זאת . בעבר היו דברים אטרקטיביים בזהות הישראלית הציונית כמו האידיאולוגיה הקיבוצית ,היום יש להודות אין כאלה , יש ליצור זהות זאת מחדש.
ועד כמה שהדבר יהיה מפתיע אני דווקא כן מתעניין במה שנעשה בזהות הפלסטינאית היום ולהלן שתי כתבות שעוסקות בדיוק בנושא הזה :

קישורים:
בראשית הייתה פלסטין: http://www.haayal.co.il/story.php3?id=344
הצד השני: http://www26.brinkster.com/yovalr/articles/otherside...
_new_ הוספת תגובה



בעניין החלק השני של דבריך:
דינה ביכל-שונרא (יום שישי, 06/12/2002 שעה 19:21)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרת: ''אני מתעניין בזהות שלנו, לא שלהם''.

האם לא הבנתי את כוונתך, בכך?
_new_ הוספת תגובה



ובעניין החלק הראשון...
דינה ביכל-שונרא (יום שישי, 06/12/2002 שעה 19:24)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...בכוח? בוודאי בכוח, כי מדינת ישראל מררה את חייו של כל מי שאינו יהודי וחי בתוכה. אתה מציע דרך לשפר את תנאי חייהם באמצעות הפסקת מירור-חייהם של כל מי שיתייהד בגיור הלאומי.

אבל אני אומרת שמירור-חייו של אדם עקב דתו היא גזענות ושהדבר חייב להיפסק משום שהוא נוגד את הצדק הטבעי ואת זכויות האדם הבסיסיות (ע''ע מגילת זכויות האדם של האו''ם, למשל, או מגילת העצמאות.)
_new_ הוספת תגובה



את גם מייחסת לי דברים שלא אמרתי
אלי אשד (יום שישי, 06/12/2002 שעה 19:36)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם טוענת ''שמובן מאליו '' שתהיה כפיה של המדינה על הערבים,לאמיתו של דבר אין זה מובן מאליו ומדינת ישראל ( לכל הפחות הממסד הדתי שבה ) מעולם לא רצה בגיור של הערבים, הטענה הזאת היא מגוחכת .כל הטענות שלי מבוססות על ההנחה שהמרה אמיתית היא זאת שמבוצעת בידי משיכה ולא בידי כפיה .
נשמע נאיבי ? אולי אבל הבא וניזכר שבמהלך ההיסטוריה עמים שלמים עברו המרת דת ותרבות כתוצאה ממשיכה למיתוסים של תרבות אחרת . הכוזרים הם רק דוגמה אחת , כלל עמי המזרח התיכון שעברו לאיסלאם זאת דוגמה אחרת
ולא הייתה כאן כפיה , הם עברו לאיסלם תחילה משום שזה השתלם להם חומרית ומאוחר יותר משום שהתעמולה האיסלאמית אכן חדרה . כנ''ל לגבי אירופה שעל חלקם הנצרות נכפתה אבל חלקם קיבל אותה מרצונו הטוב . כך שזה אפשרי .
ולגבי הטענה שלי שאני מתעניין בתרבות שלנו ולא שלהם ובכן צריך היה להגיד ''אני מתעניין בתרבות שלנו יותר משאני מתעניין בתרבות שלהם''.
_new_ הוספת תגובה



המובן מאליו הוא תיאור המציאות
דינה ביכל-שונרא (שבת, 07/12/2002 שעה 0:25)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר, כיום עסוקה המדינה במירור חייהם של אזרחיה הלא-יהודים. ההצעה שלך, שהיא להפסיק את מירור חייהם אם ייאותו להתייהד, תהווה הקלה ומשום כך מהווה פיתיון.

איני חושבת שייחסתי לך משהו מלבד הפיתרון (שנראה לי גזעני ובעייתי ודורסני) אבל הראה לי, בבקשה, מה ייחסתי לך או הבנתי בצורה שגויה.
_new_ הוספת תגובה



מדינת ישראל עוסקת היום
אלי אשד (שבת, 07/12/2002 שעה 5:04)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב''מירור חייהם '' של האזרחים הערביים כפי שאת מתארת זאת מאחר שאלה מהווים איום גודל והולך עליה , החל מהמהומות שפתחו את האינטיפאדה ב- 2000 שכיום כבר בורר שאורגנו בשיתוף פעולה עם הרשות . אילולא כן היחסים בין היהודים והערבים היו נמשכים כפי שהיו קודם לכן. ואגב זה בדיוק מה שהמנהיגות הקיצונית של הערבים בארץ רצתה והיא השיגה את זה. אני לא אומר שהיהודים הם חפים מפשע בבכך אבל אין ספק שהערבים תרמו תרומה גדולה ומודעת ומתוכננת ליצירת מצב זה.
נמשיך : הערבים רוצים באופן עקרוני לאסלם את כל היהודים או ( או בנוסח האידיאולוגיה החדשה של אירגון אל קעידה החמאס ושות ) להשמידם.
אני מציע לך לא לראות את הערבים בהכרך כקורבנות המסכנים של היהודים . הם לא התמרדו מתוך מסכנות ואומללות אלא מתוך חשבון לטווח ארוך מאוד של מנהיגיהם . והחשבון הזה עלול להביא על כולנו שואה גרעינית .
_new_ הוספת תגובה



מירור החיים לא התחיל בספטמבר 2000
דינה ביכל-שונרא (שבת, 07/12/2002 שעה 6:27)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרא עוד קצת ספרי היסטוריה. אפילו ספרים ישראליים.
_new_ הוספת תגובה



לא יעזור לך כלום
אלי אשד (שבת, 07/12/2002 שעה 18:25)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בספטמבר 2000 רוב העם בישראל היה מוכן לויתורים מרחיקי לכת ואז בחרו הפלסטינאים לפתוח במלחמה.
מירור חיים או לא היו קבוצות גדולות ביותר באוכלוסיה שרצו בשלום אמיתי וצודק איתם . הפלסטינאים אינם מעוניינים בשום שלום והמסמכים שנתפסו ברשות מראים שהם מעולם לא התכוונו לקיים את ההסכמים איתם.
_new_ הוספת תגובה



לא יעזור לי כלום
דינה ביכל-שונרא (שבת, 07/12/2002 שעה 20:18)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז לשם מה להוסיף לדון בכך?

אני עדיין רואה את הצעתך הנדיבה (שיתייהדו, נקבל אותם בתנאי זה בזרועות פתוחות) כגזענות צרופה ומסוכנת.

אתה עדיין לא מסכים איתי.

חבל שלא יעזור לי כלום.
_new_ הוספת תגובה



אכן נשאר לנו שלא להסכים
אלי אשד (שבת, 07/12/2002 שעה 23:56)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויש לי עצה : אל תניחי כפי שנראה שאת מניחה שהצד האחד מורכב ממסכנים אומללים מדוכאים והצד השני מורכב מרשעים מדכאים ,המציאות היא מורכבת בהרבה .
_new_ הוספת תגובה



לא זו בלבד שאיננו מסכימים
דינה ביכל-שונרא (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 8:27)
בתשובה לאלי אשד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לא קלעת לדעתי. איני חושבת שצד אחד מורכב רק ממסכנים וקורבנות והשני - רק מגזענים אדנותיים שבאו לחסל את הצד הראשון. אני מכירה בכך שאפשר להציג את שני הצדדים בשני הדרכים.

אני יוצאת מנקודת ההנחה שיש פוטנציאל אנושי עצום שיורד לטמיון בגלל המאבק שבין ישראל/פלשתין/יהודים/מוסלמים/נוצרים.

בעולם אידיאלי, אף ילד לא היה נהרג בגלל דיעותיהם ודתותיהם של הוריו.
_new_ הוספת תגובה



עם זה אני מסכים
אלי אשד (יום ראשון, 08/12/2002 שעה 14:29)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי