פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_966

סדאם חוסיין – אורח רצוי בלוב
גמל צהוב / שמעון מנדס (יום שני, 18/11/2002 שעה 16:02)


סדאם חוסיין – אורח רצוי בלוב

שמעון מנדס



העתון הערבי ''אל-שרק אל-אווסט'' היוצא לאור בלונדון, מוסר היום ה-‏17/11/2002 בעמודו הראשון הכחשה של שליט לוב על העסקה, שכביכול, נעשתה עם שליט עירק צדאם חוסיין. העתון גם מכתיר את קדאפי בתואר השמור לנסיכים בתקופת האסלאם הראשונה: ''סיף אל-אסלאם'' (מלולית: ''חרב האסלאם'').
מנהיג לוב סיף אל-אסלאם, מעמר אל-קדאפי, הכחיש בתוקף את הידיעה שהופיעה בטיימס הלונדוני. הידיעה אומרת כי צדאם חוסיין עשה עסקה עם שליט לוב שבתמורה לסכום של 3.5 מיליארד דולר, לוב תעניק מקלט מדיני למשפחתו ולקרוביו של שליט עירק.
קדאפי הגיב על כך באומרו כי נשיא עירק, הינו ידיד, ועירק גם היא ידידה ולכן הנשיא העירקי ובני משפחתו רשאים להגיע ללוב בכל עת שיחפצו. חסון אל-שאוויש, יועצו של קדאפי לענייני תרבות והסברה, הוסיף ואמר שהידיעה היא לא יותר מאשר ברווז עתונאי. הסיפור שיבריחו את משפחת צדאם חוסיין מבגדאד לדמשק דרך היבשה ומשם יוברח ללוב, מיד עם ראשית הפעולה האמריקנית, או במקרה של הפיכה צבאית פנימית, אין לה שחר. ''אין אמת בידיעה לחלוטין, ואפילו אין לה קיום כבדייה'', לשון אל-שאוויש.
הבקור שערך עלי חסן אל-מג'יד, בן דודו של נשיא עירק, נעשה במסגרת סבב בקורים במדינות ערביות, כשליחו האישי של צדאם חוסיין, לצורך הבהרת המצב והתייעצויות באותו הזמן.



המארב בחברון נגד מתנחלים וחיילים

העתון הערבי ''אל-קודס אל-ערבי'' היוצא לאור בלונדון, מצטרף היום, ה-‏17/11/2002 לגדעון ספירו בספורי השבח והגבורה על המארב שנעשה בחברון בערב שבת.
הידיעה המתפרסמת בעמוד הראשון מוסרת כי מטרת המארב של החולייה היתה לפגוע בקבוצה גדולה של מתנחלים ואנשי צבא המלווים דרך קבע. העתון יודע גם לספר מפי עדי ראייה, שזוהי הפעולה הגדולה ביותר שנעשתה נגד ישראל מאז שהחלה האינתיפאדה לפני כשנתיים.
ההתקפה הפלסטינית התרחשה בזמן שצה''ל היה עסוק בפעילות צבאית נרחבת בשכם. לישראלים נהרגו 11 אנשים ונפצעו 30 איש. בשלב זה קשה לאמוד את היקף הנפגעים בקרב הפלסטינים.
עדי ראייה עוד מוסרים שקרבות אמיתיים התרחשו במקום. יש פחד גדול בקרב תושבי חברון מפני פעילות המתנחלים ותגובות הצבא.
החידוש בידיעה הוא בכך שחוליית המחבלים כן תכננה לפגוע במתפללים הרבים ובמלוויהם אנשי הצבא.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.