פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9292

מפכ''ל חדש למשטרה
יוסף אליעז (יום חמישי, 07/01/2021 שעה 7:00)


מפכ''ל חדש למשטרה

מינוי תא''ל (מיל.) אפי איתם ליו''ר ''יד ושם''

יוסף אליעז



למינויו הצפוי של ניצב קובי שבתאי למפכ''ל המשטרה ולפרישתו של ניצב מוטי כהן, שכיהן כשנתיים כמפכ''ל בפועל
אמנם מינויו של ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפכ''ל המשטרה טרם אושר בממשלה אשר הפכה לממשלת מעבר, ובינתיים, ככלל קשייו של ביבי להחליט במשהו שארינו עניינו האישי. מוחנה לממלא-מקום למפכ''ל ודומה שלא תספיק לאשר מינוי זה טרם הבחירות ששוב בפתח, אך יש לברך על כך שסוף-סוף הוצג מועמד ראוי. חבל שהשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, עיכב משך שנתיים את בחירת המועמד המועדף על-ידו כיום, לתפקיד כה חיוני זה.

אין ולא היה לי הכבוד להכיר מי משורת הניצבים שהיו מועמדים למינוי ולא נותר אלא לברך את ניצב שבתאי כי תצלח דרכו ויביא לָרִיעֲנוּן שורות המשטרה שזה מכבר הן זקוקות לריענון.
נקווה כי גם יעלה בידו להביא לבלימת מקרי הרצח הנוראים הן במגזר הערבי והן במגזר היהודי, וגם ב''מגזר'' הָעֲבָרְייָני, ולפענוח, גילוי וכליאת הרוצחים.

נקווה שעתה יעלה בידו לחסל את הגניבות החקלאיות, את ''הפרוטקשן'' והסחטנות.
יהא עליו גם לטפל בבעיות בִּטְחוֹן הַפְּנִים האחרות , כמו השתלטות הבדווים על אדמות מדינה ואדמות פרטיות, הברחות סמים ונשק מעבר לגבולות מצרים ולבנון, גניבות אמל''ח מהצבא וסחר בנשק, כמו גם על התפרעויות של ציבורים שונים לרבות מתנחלים מ''נוער הגבעות'' ותושבי יצהר שמעטים מהם מתנכלים לכוחות הבטחון וגם ישכיל להושיט יד לחילוץ תושבי המדינה מִמַגֵּיפַת הקורונה.

נקווה כי יפעל במצפון נקי ולא יכרה אוזנו לפוליטיקאים ויפעל ללא מַשּׂוֹא פנים לביעור השחיתות ולמיצוי החוק כלפי עבריינים תוך זהירות יתר במעצרים ובהפעלת כֹּחַ משטרתי מעבר למינימום הנחוץ, לרבות בפיזור שקט ואנושי של הפגנות בלתי חוקיות לסוגיהן .
יהא עליו לעמול קשה כדי לשפר את האמינות של המשטרה בציבור ולהעלאת קרנה כדי שכל אזרח ישוב לראות בה גוף מגן, עוזר ותומך ולא גוף שיש לְהִזָּהֵר ממנו.
בקצרה: מפכ''ל נכבד עלה והצלח, והעלה עמך את כל משטרת ישראל!

הרשוני להעלות הצעה לגבי הניצב הפורש מוטי כהן, מ''מ המפכ''ל מזה שנתיים קשות. איני יודע אם הובטח לו בזמנו מינוי למפכ''ל, אך הוא מילא תפקיד קשה בתקופה קשה .
אני מציע להעניק לו עתה, עם פרישתו, את דרגת הרב-ניצב, ולשלם לו את הפרשי השכר שבין ניצב לרב-ניצב לשנתיים אלו. הדבר יהא לתפארת משטרת ישראל ולריכוך המכה, שלא לומר את תחושת כפיות הטובה שהוא לבטח חש, בחינת ''הוא עשה את שלו והוא יכול ללכת''. אחרי תקופה ארוכה וקשה כסגן המפכ''ל ועוד שנתיים כממלא מקום ציפה לבטח לקבל את המינוי המיוחל ודומני שגם חלק ניכר במשטרה ובציבור המתין לכך.

ובהזדמנות זו אני מציע למפכ''ל החדש, ולשר שמעליו, להחליף את שמו המקוצר של משמר הגבול מ-'מג''ב' לְ-'מִשְׂגָּ''ב'. המילה ''מגב'' מתייחסת למתקן לניקוי חלונות רכב (''וִישֶׁר'') או למכשיר ביתי מסוים, וְהָחַיִיל החשוב הזה ולוחמיו המסורים ראויים לשם מכובד ומכבד יותר, המתאים במידת-מה גם לְסִמְלוֹ של הָחַיִיל.

לצערי כל השרים והמפכ''לים בעבר, למן רא''ל חיים בר-לב לא שעו להצעתי זו בטענה כי כך הורגלנו אך במסגרת ריענון המשטרה, בראשות מי שהיה מפקד משמר הגבול ערב מינויו, ראוי לרענן גם את השם המקוצר לכבוד הלוחמים שאנו חבים להם כה הרבה.







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.