פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
זה באופנה לתקוף את מערכת המשפט, חבל
יוסף אליעז (יום ראשון, 18/10/2020 שעה 18:00)


זה באופנה לתקוף את מערכת המשפט, חבל

יוסף אליעז



  1. רבים ממקורביו של ראש הממשלה היו מעורבים בפרשת השוחד בנושאי רכישת צוללות וספינות מגן. הוא עצמו עמד על הזמנת 3 צוללות ללא צורך וללא תיאום עם אף רשות בטחונית, זה כשלעצמו מעורר חשדות כבדים שהיה לו אינטרס ורצון, כנראה, להעמיד את הצבא, משרד הבטחון והמדינה בפני עובדה מוגמרת. (כיום ניסו לטעון בדיעבד כי הרכש מיועד לעוד 20 שנה כשהצוללות הקיימות יתיישנו.) גם הוברר לכאורה שרה''מ רכש מניות בחברה שמספקת פלדה למספנה בה הוזמנה בנית הצוללות, ומכרן לכאורה לחברה של מיליקובסקי בן דודו במחיר גבוה וברווח עצום. הוסף לכך את ביטולו של מכרז בינלאומי לבניית צוללת, או אי הוצאת מכרז כלל. כיצד זה לא זומן רה''מ לפחות למתן עדות?
  2. כיצד זה הצהיר היועץ המשפטי לממשלה, עוד לפני שהחלה כל בדיקה או חקירה בעניין, שרה''מ אינו מעורב בכך, מה גם שכבר התברר שהוא שיקר בעניין אישורו או הסכמתו לבנית צוללות מתקדמות באותה מספנה למצרים (שזה לא מכבר הייתה בשליטת ''האחים המוסלמים'', אירוע העלול לחזור). כיצד זה יתכן שהיועץ יורה על אי בדיקת מערכת עניינים זו הכרוכה בהוצאת הון עתק ולדברי האלוף שהיה בזמנו מפקד חיל הים שמדובר בעבירה אדירה שטרם הייתה כמוה בישראל, ואשר בעניינה כבר הוגשו כתבי אישום על שוחד בהם לכאורה מעורב עו''ד שימרון בן-דודו של ביבי, שהוא גם פרקליטו ופרקליטה של אותה מספנה.

    נימוקיו של מנדלבליט, גם אחרי שנחשפו תצהיריהם של האלופים דן הראל, שהיה מנכ''ל משרד הבטחון ועמוס גלעד, יוצרים רושם עגום. לדבריו אין ראיות מספיקות, אבל ברור שלעולם לא יהיו ראיות אם לא תיעשה בדיקה ובהמשכה גם חקירה מעמיקה ככל הנחוץ. בכלל: אם אתה קושר לעצמך את העיניים וסותם את האוזניים סביר שלא תמצא ראיות. האם היועץ, אלוף (מיל.) בצה''ל, רק סובל מפיק ברכיים ובלשון עממית: ''קיבל רגלים קרות'' או שמא הוא מאוים ונסחט?
  3. היכן עומדים חקירתה או משפטה של פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר רות דוד? האם נבדקו התיקים הפליליים החמורים בהם טיפלה בעת כהונתה? האם לבטח לא נשלחו לכלא כאלו שלא נענו לדרישות חבורתה וכלואים או נכלאו על לא עוול בכפם?
  4. היכן עומדים עניינו ותיקיו של ח''כ דוד ביטן על מעלליו בראשל''צ ות''א?
  5. היכן עומדת החקירה בפרשת המחסן של אָבִיהָ של השרה מירי רגב ושותפו, מחסן בו נמצאו, מוכנים למכירה, מארזים רבים של אלכוהול מפוגל, ששתייתו עלולה להביא לעוורון ואף למוות?
  6. האם נחקרה דרישתו של ח''כ מיקי זוהר להוציא מחובת הסגר בשל הקורונה את אולמות השמחה דווקא, מקום מועד להדבקה בנגיף, והיש לכך קשר לכך שֶׁלְּבֶן דודו יש אולם שמחות? האם אמנם אין בכך לכאורה, ככל שפעל כך, הפרת אמונים?
  7. האם שר הבריאות אדלשטיין ימלא הפעם צו של בג''צ אם וכאשר יינתן כזה, או ששוב יחמוק, בדרך של התפטרות או אחרת, מלמלא אחרי הצו ויוסיף לכהן בממשלה ובכנסת?
  8. האם השרה גמליאל תחויב בקנס, או תועמד לדין על הפרה בוטה של תקנות הקורונה? ומה עם ההפרות של עמיתיה בממשל?
  9. האם נעשה בדק בית בוועדה למינוי שופטים בעקבות הדחתו של אפי נוה מתפקידו? כולל המשך כהונה שיפוטית של מעורבת מסוימת בפרשה? הננקטו אלו צעדים משפטיים כלפי נוה בעקבות פרשות הכניסה לישראל בלוד ומינויי שופטות?
כן, יש עוד' שאלות רבות לשאול, אך בינתיים נסתפק באלה ונקווה שנקבל עליהן תשובות. אמן.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי