פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עליה לקברים בערב יום הכיפורים
יוסף אליעז (יום שני, 28/09/2020 שעה 7:00)


עליה לקברים בערב יום הכיפורים

יוסף אליעז



עם ישראל ''עולה'' לקברים בערבי יום הכיפורים.

בבית הקברות הצבאי, אחרי מלחמת יום הכיפורים, צובאים על השער הורים ואחים שכולים, אלמנות ויתומים, חברים לקרב, מי מהם נשען על קב או מקל. חלקם נושא זרים, חלקם אוחזים ספר תפילות קטן ובו מזמורי תהילים, קדיש ותפילת אב הרחמים.

הם אינם לבד. בצד האבלים סובבים גם אחרים. רבנים משל חֶבְרָא קַדִּישָׁא, אברכים וחזנים-לשעה המשכירים את שירותיהם לתפילה על הקבר, עובדי הטהרה והקברנים, וגם קבצנים לסוגיהם המשקשקים במטבעות או בקופות צדקה ממורטטות.

אלו האבלים נשאו בנטל המלחמה, שירתו בצבא בנעוריהם, ועתה עולים אל קבריהם של בני משפחה או חברים שנשאו אף הם בנטל זה, מסרו חייהם ונטמנו כאן.

אלו האחרים לא שרתו בצבא, חלקם ''נתנו את נפשם באוהלה של תורה'', כי יש אחרים שילחמו בחזיתות מול אויב. הם עצמם נושאים בהליכי הקדושה: הפעלת בית העלמין, תפילה על הקבר, הבאת המת לקבורה, תפילה בתשלום ביום הזיכרון. הם גם דואגים לנפשו של העם הזה, בתפילות ובלימוד בישיבות, בהוצאת הֶכְשֵׁרִים למצרכי מזון ולמצרכים אחרים, למניעת תחבורה ציבורית בשבת, לָהַדַּתָּה ולהחזרה בתשובה, להקשיית הליכי הגיור ולכפיה דתית פה ושם.

אלו ואלו צאצאים לאותם אימהות ואבות עתיקים, ששלבו תורה עם עבודה, ותורה עם דרך ארץ. החל מאברהם אבינו שחילץ את לוט; בהמשך ליעקב שנלחם עם איש בלילה והגן על בנות לבן הארמי ליד בארות חָרָן; משם למשה רבנו, המנהיג שרב במו ידיו את ריבו של העברי המוכה ופיקד על מלחמות המדבר (''וכי ידי עושות מלחמה?''); דרך יהושע שכבש מולדת בצו עליון; גדעון הוא יְרוּבָּעַל שהכה במדיינים; שמואל הרמתי ששלח את שאול לקרב ושיסף את העמלקי על הגג וליווה את קרבות דוד בן ישי; עד אליהו התשבי שלחם בנביאי הבעל; ועד מתתיהו כהן גדול ובניו המכבים שלחמו ביוונים וּבַמִתְיָוְנִים, אחרי שקרא: ''מי לה' אֵלַי''; רבי עקיבא הגדול בתורה ששלח את תלמידיו ללחום בשורות בר-כוכבא, ועוד ועוד.

אלא שפתאום נַשְּׁתַּהּ הגבורה מלומדי התורה ש''תורתם אומנותם'' והם בחרו באוהלה של תורה במקום באוהל סיירים ועמם ''החוזרים בתשובה'' אשר קנאת מומרים קנאתם לדרך שבחרו בה. ''אני שירתי בצבא'' יאמרו לך אלה, אך בניהם כבר לא ישרתו. כן, נח מאד ללמוד בישיבה מאשר לשכב במארבים או ללחום, על כן החוזרים בתשובה מתרבים והולכים, כמוהם כצאצאיהם של לומדי התורה. מתי יהיו לרוב בציבור היהודי? מתי הציבור החילוני לא יוכל עוד לשאת את הללו על כתפיו? האם כבימי הממלוכים והעותומנים יחיה כאן ציבור יהודי בבתי תפילה תחת שלטון מוסלמי?

לקברים אין תשובה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


קברים הם אתרים דוממים. תשובות יש לתבונה.
(יום שני, 28/09/2020 שעה 8:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טבעה של התבונה שהיא עושה שימוש בידע הנצבר בתצפיות.
לא תצפית בודדת, אלא רבות. התבונה מספקת מסקנות שאינן נמצאות בסתירה לכל הממצאים ואינה מסתפקת בממצא בודד.
ריבויים בילודה של השמרנים שומרי הדת קרתה פעמים רבות בעבר. זו לוותה תמיד באמונה חזקה בדברים שאינם מציאות*.
זו בהכרח מובילה לתוצאות שהן לוגיות לחלוטין ומנוגדות לאמונה.
כך האמונה הדתית של רבי עקיבה ורבני דורו האחרים הובילה באופן בלתי נמנע לחורבן הישוב היהודי בשנת 136.
להבדיל
האמונה בדרכו המדינית של היטלר הובילה באופן בלתי נמנע לחורבנה של גרמניה, כאשר תוך כך גרמה לחורבן אצל אחרים ובכללם היהודים.

לדעתי
ההתחזקות המדינית/פוליטית של נתניהו ותומכיו הנתמכת על ידי קיצוניים דתיים מובילה את מדינת ישראל לחורבן כאשר מניע החורבן הוא וירוס שאין לו חיים משלו.
זה הנקרא COVID 19

COVID 19 פועל לפי העקרונות שהבין וניסח דרווין בניגוד מוחלט לכתוב בתורה.

=================================
*מציאות היא מה שאפשר למצוא בניגוד לאמונה שהיא פיסת מחשבה = MEME ללא ממצאים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי