פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שלום תמורת שלום או נורמליזציה תמורת וויתורים
דוד סיון (יום שלישי, 25/08/2020 שעה 15:00)


שלום תמורת שלום או נורמליזציה תמורת וויתורים

ד''ר דוד סיון



לא הרבה זמן לאחר שפורסם דבר ''הסכם השלום'' המתגבש עם איחוד האמירויות (13.8.2020) צייץ עמית סגל: ... קועקעה הערב תזה בת 53 שנה של השמאל, שלפיה השלום עם העולם הערבי יושג רק באמצעות ויתורים. הרף החדש: שלום תמורת שלום.

הבעיה הראשונה שצצה בקשר להסכם המתגבש היא שלא מדובר בהסכם שלום. הרי שלום עושים בין אויבים או גופים עוינים. אבל זה לא המצב בין ישראל ואיחוד האמירויות. הן מקיימות יחסים סמויים כבר במשך כמה עשורים (שטרסלר). מכאן שיותר מתאים לכנות את ההסכם הזה – הסכם נורמליזציה.

הבעיה השנייה שעולה מתוכן הציוץ, היא שכפי שנהוג בין מדינות, מדובר בהסכם תמורת ויתורים. מהר מאד התברר שאחד התנאים להסכם המתגבש היה ביטול תוכנית שהייתה מאד אקטואלית, לסיפוח ביו''ש. זה היה הוויתור הראשון. אח''כ חשף נחום ברנע את הוויתור השני: עסקת נשק בת עשרות מיליארדי דולרים, שכוללת מטוסי F-35, כטב''מים (מטוסים ללא טייס) מהסוג המתקדם ביותר ועוד, שיסופקו לה על ידי ארצות הברית (בעקבות ההסכם...).


התזה שההסכם לא תלוי בוויתורים לא מחזיקה מים. לא צריך לשכוח שבדרך כלל להסכמים בין מדינות יש תמורה (הישגים) וגם מחיר (וויתורים), כפי שמשתמע גם מההסכם הנוכחי. עם זאת, כמובן שצריך לברך על הסכם שמשדרג את היחסים בין שתי המדינות – לנורמליזציה במקום יחסים סמויים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אתה טועה ומטעה  (בצלאל פאר) (19 תגובות בפתיל)
  נתניהו ויתר. הגיוני!  (דוד סיון) (4 תגובות בפתיל)
  עוד אישור שההסכמים הותלו בתנאים  (דוד סיון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי