פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נאומו המביש של בנימין נתניהו בפתיחת משפטו
יוסף אליעז (שבת, 30/05/2020 שעה 10:00)


נאומו המביש של בנימין נתניהו בפתיחת משפטו

יוסף אליעז



אמנם בצה''ל מלמדים ש''ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה'', אך לפני ההתקפה עליך לדעת מיהו האויב והיכן הוא מצוי לבל תתקוף בטעות את כוחותיך שלך.

נאשם בפלילים שעושה הכל שֶׁבַּכֹּל וגם שֶׁבֶּ-קוֹל לחמוק ממשפט, אחרי ששיבש את כל הערכים במדינה, משקר בלא בושה, מסית ומשסה חלקים בעם אלו באילו, ואינו מתבייש להתייצב בפתחו של בית המשפט, ביום פתיחת משפטו, כראש ארגון פשע, כאשר עמו ניצבים כל הַ''קֶפְּטֶנִים'' או ה''בוסים'' בארגונו (ראה בסרט ''הסנדק'', או הבט באותה תמונה מפורסמת של אל-קאפונה נושא דבריו המבישים בכניסה לבית-המשפט בשיקאגו), ואולי שימשו שרים אלה להקת ''מעודדות'' (רק יפים הרבה פחות), ניצבים ומקשיבים ברוב קשב והסכמה לנאומו המביש, שאפשר וכתב לו בנו. הפעם זו הרמה (נכון יותר התהום, ''בירא עֲמִיקְתָּא'') אליה ירד.

לא די היה בהפגנות של אלו ''האוכלים מידו''. למקום הובאו גם ''מפגינים מִטַּעַם'', שהובלו באוטובוסים מכל קצות הארץ, לרבות ילדים. לפי העיתונות הובאו לשם גם מטיילים ניצולי שואה, בִּמְקוֹם לטיול שהובטח להם ולהפתעתם הגיעו לאותה הפגנה מבישה (מי שילם עבור אותם האוטובוסים? שוב אנו האזרחים? או אולי מי שסיפק לבוחרים הערביים את האוטובוסים בהם ''נהרו בהמוניהם'' לבחירות, כדבריו ההיסטוריים וההיסטריים של ביבי באותן בחירות שֶׁקָּדְמוּ לרצף שלוש האחרונות).

נתניהו, האיש שמינה את היועץ המשפטי לממשלה ואת מפכ''ל המשטרה האחרון, בז להם, השמיץ משמיץ אותם למרות כל ההנחות שקיבל: החל מחקירות במועדים הנוחים לו, בלשכתו הרשמית ולא בתחנת המשטרה ככל חשוד אחר. אותו יועץ משפטי, האלוף (מיל.) ד''ר אביחי מנדלבליט, שעיכב עוד ועוד את הגשת כתבי האישום המרוככים הקיימים ואף הצהיר לציבור כי ביבי נקי בפרשת הצוללות לפני שֶׁהַבִּזָּיוֹן המסתעף הזה נתגלה. אפילו אחרי שנתגלה לא התיר מנדלבליט עד היום לחקור את ביבי בפרשת הצוללות החמורות לכאורה הרבה יותר מהעבירות הכלולות בכתבי-האישום הנוכחיים. בפרשת הצוללות מרחפים חשדות לשוחד, שלמונים, פגיעה בביטחון המדינה, כמו האישור שנתן למכור צוללות זהות למצרים, מאחורי גבם של הרמטכ''ל, מפקד חיל-הים וככל הידוע גם ללא ידיעת המל''ל, המוסד לבטחון לאומי (גם לגבי פרשה זו ביבי, כדרכו, תחילה שיקר והכחיש הסכמה זו ולבסוף הודה לאחר שהקנצלרית מרקל, לחרפתו, חשפה את האמת). והנה במקום לנשק את ידו המלטפת של היועץ המשפטי הוא יוצא מולו בהשמצות ועלבונות גם מפי חַנֵּפַיו מירי רגב ודוד אמסלם (בפיו של זה: היועץ הוא ''עברין לכאורה''!).

לא ברור מדוע עד כה לא הגיש איש תביעה על הוצאת דיבה כנגד כל אותם צדיקים נושאי-דברו, או לפחות קובלנה פלילית או תלונה במשטרה נגדם ונגדו על העלבת עובד ציבור.

כבר מְשַׁנֶּה לנו פחות אם ביבי יורשע בכל האישומים הנוכחיים או בחלקם, או אפילו אם יזוכה - את הנזקים שגרם למערכות אכיפת החוק והמשפט וביזויין בעיני הציבור יקשה מאד לתקן, אם בכלל.

מי שנעדרו מ''להקת המעודדות'' ההיא היו בני גנץ וגבי אשכנזי. כשהכיסא מחמם מלמטה הפה נסגר למעלה. גם הסכמה שבשתיקה הסכמה היא.

כן, בהחלט יש מקום שלא להסכים מדי פעם עם פסיקותיהם של בתי-המשפט, לרבות בית-המשפט העליון. ממש בימים אלה, למשל, פסק העליון ברוב קולות שאין להרוס את קומת מגוריו של טרוריסט רוצח מחמת ''שיהוי'' של 5 חודשים. פסיקה מעוררת תרעומת, כאב ואפילו זעם. אבל הדרך היא לדרוש דיון נוסף או לצאת אפילו בחריפות כנגד הפסק, אך הביקורת חייבת להיות מנומסת, מאופקת, ובוודאי שלא מפי ראש ממשלה שנאשם בפלילים הטוען שֶׁחַפּוּתוֹ תוכח במשפט, ממנו הוא בורח כבר חודשים רבים, ובוודאי ובוודאי שלא בתקיפת הפרקליטים והשופטים עצמם, הנושאים בתפקידם במערכת דמוקרטית למיטב הבנתם, ידיעתם ומצפונם.

כבר לא נותרו ''פרות קדושות'' בארץ. תמיהה היא מניין החלב והגבינות למאכל בחג השבועות?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אחלה נאום. דברים קשים ונכונים
בצלאל פאר (יום חמישי, 18/06/2020 שעה 0:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה שהאמת על מערכת עקיפת החוק מסוכנת לשלומה של המדינה. מדובר בבכירים שנתפסו בקלקלתם, עברו עבירות ולא שילמו עליהם כי ''חבר מגן כל חבר''. זוהי מערכת שסוגרת בחשיכה על תקלותיה וחולייה. זו מערכת שלכאורה עוברת על החוק, מראשיה - נשיאת העליון ועד פקידי הביניים בפרקליטות המדינה. זה יועמ''ש-תקלה שמפר חוק ונלחם שחלקו בשערוריה לא תיחשף לציבור, כי הוא משתוקק להצטרף לחונטה של העליון. הוא מתאים להם בתכונותיו. אהרון ברק כבר אמר - ''הוא מהאג'נדה שלנו'. ולכן הוא משתלט, בסח=יוע העליון, על תפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, כדי להבטח שקלטטות הפשע שלו לא ייחשפו לציובר, או שהוא יעלים אותן. הרי כך שי ניצן העלים את רוב תיקי התביעה המיועדת נגד בצכשיט רות דוד וחילץ אותה מטשמה חמורה ביותר. נותר נגדה רק תיק מצומק. זוהי מערכת שמשפטנים מורשעת בונה תיקי הבל נגד נתניהו, במקום שמנצא את עצמה מחוץ למערכת בלי פנסיה תקציבית.
_new_ הוספת תגובה



נאום קישקוש ולא מכובד
דוד סיון (יום חמישי, 18/06/2020 שעה 6:54)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היה בסיס כלשהו לטענותיו של נתניהו הוא היה צריך לפעול
בהתאם כבר מזמן ממרום מעמדו.
הוא העדיף ''להתעורר'' רק אחרי שנתפס עם מכנסיו מופשלים ופתח
בנאום השמצה בנסיון להפחיד את מערכת המשפט, ולהסית את
חסידיו...
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי