פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9185

בני גנץ וגבי אשכנזי – נחלי אכזב
יוסף אליעז (יום חמישי, 02/04/2020 שעה 13:00)


בני גנץ וגבי אשכנזי – נחלי אכזב

יוסף אליעז



ביבי מתמחה בְּהַשְּׁטָחַת רמטכ''לים. הוא כבר הלך כברות דרך ארוכות, או קצרות, עם כמה וכמה מהם והשאירם לְדַמֵּם מוטלים שטוחים בתעלה. מעטים התאוששו חלקית. כך עשה ביבי עם שאול מופז, עם אהוד ברק, עם בוגי יעלון, ועתה הוא עושה כן עם בני גנץ ועם גבי אשכנזי שלא למדו לקח ופסעו בשיכרון חושים לתוך לוע הארי. עם רמטכ''לים אחרים ביבי הצליח פחות – כמו עם חסן נסראללה, איסמעיל הניה ויחיא סנואר. ככתוב ''בִּמְקוֹרָבַי אקדש''.

בני גנץ טען כי המניע לזחילתו למחילתו של ביבי היא מגפת הנגיף המכה בישראל. מה תהא תרומתו להשמדת הנגיף? אין יודע. אחרי שביבי הראה לנו בטלויזיה כיצד רוחצים ידיים כיצד מקנחים את האף אולי גנץ ילמדנו כיצד לרחוץ ידיים ולקנח? נראה שבני וגדי כבר נִגְּפוּ בפני הנגיף, הנגיף שממנו ישראל חולה כבר עשור. מאחר וגנץ חפץ בראש ובראשונה במשרדי הביטחון והחוץ אפשר שמי מהם, הוא או אשכנזי, יתמנו לשר בטחון ומיד אחר כך לחוץ, כלומר: הוא ושותפו - החוצה!

דומה שהפעם זריקת השניים תהא במועד מוקדם: לביבי כבר יש, עם חה''כ מהעבודה וגשר ותמנה ולבטח עם יועז הנדל והאוזר, מעל ל-‏61 חברי כנסת, ואינו זקוק עוד לשני מנהיגי כחול לבן שנטשו את מיליון האנשים המרומים שהאמינו בהם ולהם, מה גם שבליכוד יש התמרמרות רבה על מספר השרים בממשלה שהובטחו לגנץ, שלא בא לליכוד עם כל כחול לבן אלא רק עם רשימתו ''חוסן'', בת 15 חה''כ בלבד. דומה שביבי לא ימתין ליום פרעון התחייבותו בעוד שנה וחצי. גם ימינה של בנט ושקד ששאפו לשוב לכהונת שרים, טרם שבגדו בצאן מרעיתם במפד''ל וכרתו במו ידיהם את הענף שעליו ובזכותו ישבו בממשלה, מגלה התמרמרות עד כדי איום מוסתר לפרישה מגוש הימין.

בנט עתה בבעיה: כשנטה לפרוש מגוש הימין או להצטרף לכחול לבן קנה אותו ביבי בשוחד של מינויו לכהונת שר הביטחון, אך אם הצמד בני-גדי או פרץ יִשָּׁאֵר בממשלה הרי לא בנט יכהן במשרד הביטחון, אלא שעתה אין בפני בנט אלטרנטיבה מושכת: כחול-לבן החזקה כבר איננה עוד וביבי יסתדר ככל הנראה אפילו בלי ''ימינה''.

אשכנזי שומר על שתיקה ולא ברור כלל מה הובטח לו לצורך עריקתו מהמפלגה שהוא יצר משלושה-ארבעה אֵבָרִים נפרדים. כנראה שהובטח לו משרד הביטחון, אך לשם מה לביבי ליתן לו זאת עתה? בשינוי קל של אותו משפט ידוע: ''ביבי הבטיח וביבי לא יקיים''. כפי שהאיש כבר ידוע בחוסר אמינותו וגם ראשי מדינות כבר כינוהו שקרן.

קשה להבין את צעדו של גנץ: לא רק שירד מאיגרא רמא של מועמד ריאלי למדי לראשות הממשלה בזכות 61 תומכיו במישור זה, מה גם ששבע מרורים, השמצות, בִּזְיוֹנוֹת קשים עד כדי יחוס אי-שפיות ובקשה שהמשטרה תחקור אותו בפלילים על רקע החברה שניהל. מה חשב שיקרה? שביבי ימנהו מיד לממלא מקום ראש הממשלה, או שביבי יתפטר מיד עם פתיחת משפטו? ביבי שהיה מוכן לכאורה להסתפק בהמשך כהונה לחצי שנה כבר נותר איתן בְּכִיסְּאוֹ עם הבטחה בלתי אמינה וחסרת כיסוי שנתן לגנץ להעברת השלטון בעוד 18 חודש. אולי היה משהו בהשמצות מכוונו של ביבי, לא, חלילה, לאי-שפיות, אך אמת לגבי חוסר התאמה מובהק לראשות הממשלה וכנראה גם להיותו של גנץ סחיט. יש פה גם תמיהה לגבי העדר כבודו העצמי של גנץ. הזהו רמטכ''ל של צה''ל? עם כאלה חוסר שיפוט וחוסר תובנה למתרחש סביבו? כלום לא חשב כיצד תיחרת מעתה דמותו בעיני הציבור? כלום לא הבין שגם בעוד עשור רְכִיכוּתּוֹ לא תשכח. ואפילו אם ביבי באופן בלתי צפוי יעמוד הפעם בהבטחותיו ויעביר את שרביט ראש הממשלה לבני גנץ – האם אנו, הציבור הרחב, אכן נרצה עתה לראות אותו כראש ממשלה? אחרי שראינוהו בעליבותו ובחוסר נאמנותו להבטחותיו ולבוחריו, העוד נחפוץ שינהיגנו? האם הוא יעמוד איתן מול אויבינו וגם מול ידידינו?
תמיהות אלו יפות למדי גם לאשכנזי.

כבר אמר מי שאמר שמלחמה היא ענין חשוב מדי מכדי להותירו בידי גנרלים. עתה ברור כבר שאמירה נכונה לפחות בשדה הקרב של הפוליטיקה.

מה יקרה לצמד במקרה שיזרק לכלבים כצפוי? האם ינסו לזחול בחזרה לכחול-לבן ? ואם כן - האם בוגי ולפיד יסכימו לקבלם?

חברי ליכוד רבים נטשו את התנועה כי ביבי הכזיבם. חלקם מצאו מקומם בכחול-לבן, ושוב המנהיג הכזיב. אולי לא לחינם אין בארצנו כמעט נחלים של מים-חיים זורמים, , אלא רק נחלי אכזב.

אכן אירועים המתאימים לתאריך: האחד באפריל, חג השוטים. אכן תמיהה היא: מי השוטים – המנהיגים שנטשו את ההגה או קהל בוחריהם שהצביע עבורם?







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.