פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בשולי האירועים והחדשות, ינואר 2020
יוסף אליעז (יום ראשון, 09/02/2020 שעה 7:00)


בשולי האירועים והחדשות, ינואר 2020

יוסף אליעז


מסעות גוליבר, סליחה, מסעות ביבי, ו-מקארתיזם

עולם כמנהגו נוהג, אך ביבי אינו נוהג, הוא טס. השמועה אומרת שטראמפ ופוטין כבר פנו, בנפרד, לביה''ד הבי''ל בהאג בעתירה להוצאת צו הרחקה מביבי, השש לְבַקְּרָם חדשות לבקרים במטוס שהחרים מהמדינה לצרכיו ונהנה לשוטט בו מבירה לבירה, עם מלכתו הבכירה, במקום לטפל בירי על עוטף עזה, במשבר הבריאות, בחוסר הביטחון ברחובות ישראל, בתאונות הדרכים ובשיתוק שירותי הסעד. ביבי מוצא לו כמעט פעמיים בשבוע בקעה חדשה להתהדר בה- אוגנדה, סודן, נעמה- להציג לציבור את הישגיו המדומים בה ולחמוק ממילוי תפקידיו השוטפים כראש הממשלה.

בצד החתירה לקבלת חסינות, חתירה שלא הביאה אותו לחוף המבטחים המיוחל, הוא חנף לפוטין ביום השואה הבי''ל והעלהו מעל לכל האורחים, הציל את נעמה מכלאו של אותו פוטין וטס במיוחד מארה''ב למוסקבה להעלותה לישראל. לא איש כמוהו ישלח לה כרטיס טיסה שעלותו כמה עשרות שקלים, אלא יטוס במיוחד להביאה במטוסו, תוך הטסת צוותי תעופה מחליפים מישראל, על מנת שאותה הפסיכולוגית הכבודה מעירית ירושלים תצטלם לצדו מושיטה משהו לאותה נעמה. תמיהה היא אם גם החזיר ארצה אותם תשעה גרמים, שתמורתם כנראה פוטין קבל מספר דונמים בירושלים.

ימים אלה, בהם נתניהו המציא את המפלצת הנוראה והמסוכנת שקרויה שמאל (בפיו: ''סמאל'') שמטיח בכל יריב פוליטי את האישום הנורא שהיריב ''סמולן'', לרבות בבני גנץ ואפילו באיווט ליברמן, מזכירים לי את תקופתו של מקארתי בארה''ב. שם ליבה אותו סנטור קנאי וכוזב את הפחד מפני הקומוניזם והנהיג אווירת אימים מפני השתלטותו על ארה''ב. איש לא עמד בדרכו, אפילו לא הגנרל אייזנהאואר, הנשיא דאז, שלא נחלץ להגנת גדול הגנרלים של במלחמת העולם, הגנרל מרשל, שמונה לשקם את אירופה ההרוסה, שאותו מקארתי האשימו בנטייה לקומוניזם... כי כולם פחדו שמקרתי יציגם כקומוניסטים.

ביבי מנסה לילך באותה דרך חשוכה. אחרי שהקים את אותו הגולם הדמיוני והמאיים של ''השמאל'', שהוא בשנים אלה מוכה, מפורד וממש עלוב ואומלל, ביבי מטיל את אותו אות קָיִן ''סְמוֹלָן'' במצחו של כל מי שאינו צועד בעיניים עצומות ובלשון מלקקים משורבבת אחריו. כבר הזכרנו את גנץ ואת ליברמן, לא נשכח את גדעון ספיר ואת כל מפלגת כחול-לבן, ועוד לשונו של ביבי נטויה. לא נתפלא אם נמצא ברשימה בקרוב גם את גָ'ארְד, חתנו של טראמפ, שמנע מביבי לספח כבר מחר את עמק הירדן.


מספר מילים מחויכות על בּרֵקְזִיט ועל פרוות

אחרי משאל-עם ושנתיים של הכנות ומחלוקות התבשרנו (האמנם זו בשורה? ימים יגידו) כי אנגליה פרשה מהשוק האירופי המשותף, אך קדמה לפרישה, במספר ימים, פרישתם (ברקזיט זוטא) של הנסיך הארי ורעייתו הדוכסית מבית המלוכה. ''הלך החבל אחר הדלי'' והבן הארי בעקבות דיאנה אמו. שיהא בשעה טובה.

אנו נפרדנו מהמנדט הבריטי ב-‏1947 אולם מי שעוקב אחרי החדשות, המוזיקה וְהַדִּווּחַ המתמיד אצלנו על אירועי ארמון בקינגהאם חושב שאנו עדיין כפופים לכתר הבריטי ולפחות חברים בַּקוֹמוֹנְוֶולת. ניחא. לא מפליא שבמדינה בה שורר ריב פוליטי מתמיד הכולל הסתה והסטה אינסופית מבלפור, בצד האירועים הביטחוניים שאינם פוסקים ואינם מטופלים כיאות - כי רה''מ יר''ה, עסוק בחסינות ובהשמצת יריביו, אנו שואפים לשקט ולשלווה היחסית והמכובדת למדי של בית המלוכה הבריטי.

אם תשאלו מה לכותב זה ולאיים הבריטיים לפתע? הנני ואסביר: ובכן בישראל התקיימו, בְּצִלּוֹ של פסטיבל נעמה יששכר, טכסי יום השואה הבינלאומי. באו מלכים ורוזנים, דוכסים וראשי ממשלה, כולל יורש העצר הנצחי של הכתר הבריטי, אך כל תשומת לבו של ביבי הופנתה לאורח המרכזי וולדימיר פוטין, עד כדי העלבת יתר ראשי המדינות שהגיעו לטכס. אך לא זאת בלבד:

בצד האירועים הרציניים והחשובים מתגנבות לעיתונות גם ידיעות שוליות המעלות מדי פעם חיוך על פני הקורא. את עיני צדה ידיעה על הוד מעלתה מלכת בריטניה אליזבת השניה, שלשעבר נהנתה מאד מִצֵּיד חיות תמימות, איילים ושועלים קטנים, ביערותיה, שהחליטה והורתה לסלק את כל הפרוות לסוגיהן מכל בגדיה ומעיליה. כך הפכה המלתחה המלכותית כמעט לירוקה וצמחונית. ובכן שוב - מה לי ולאופנה? ההחלטה הצחיקה אותי למראה הלוחמים התמירים של משמר המלכה, כאשר כל לוחם ולוחם במשמר חובש לראשו מצנפת גבוהה העשויה מפרוות דובים... על כך אולי נאמר: טול פרווה מבין עיניך... משום מה המשמר המלכותי הזה מזכיר לי פסוק משיר השירים (ג'): ז הִנֵּה, מִטָּתוֹ שֶׁלִּשְׁלֹמֹה--שִׁשִּׁים גִּבֹּרִים, סָבִיב לָהּ: מִגִּבֹּרֵי, יִשְׂרָאֵל. ח כֻּלָּם אֲחֻזֵי חֶרֶב, מְלֻמְּדֵי מִלְחָמָה; אִישׁ חַרְבּוֹ עַל-יְרֵכוֹ, מִפַּחַד בַּלֵּילוֹת. למלכתנו יש אולי 600 אנשי משמר שראשיהם מוגנים בפרוות הדובים.

אולי אוסיף שמזלם של הדובים הוא שאבותינו ע''ה חיו לפני מאתיים שנה במזרח אירופה, והעתיקו מה''פריץ'' הרוסי או הפולני את כובעי הפרווה מעורות שועלים ועד היום מתהדרים צאצאיהם בכובעי שטריימל מעורות אותן חיות טמאות. אילו חיו אז אבותינו בקנדה היו חובשים כיום בבני-ברק ובמאה שערים שטריימלים גדולים בהרבה, תפורים מפרוות דובי גריזלי...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי