פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מסביב יהום הסער אך נתניהו לא ישכח
יוסף אליעז (יום שישי, 10/01/2020 שעה 13:00)


מסביב יהום הסער אך נתניהו לא ישכח

יוסף אליעז



גדעון סער היה ראוי למחמאות על אומץ לבו מִשֶּׁהֵעֵז לצאת ולהתייצב מול נתניהו בבחירות בליכוד, בו זה מכבר טחו עיני הבוחרים בנתניהו והם צועדים כעדר בעקבות ביבי וְשָׂרַתּוֹ, ולא אכפת להם לא מאישומים, לא משיסוע העם ושיסוי זה בזה ובכל מערכות השלטון והמשפט, כפי שנאמר לגבי אותו עגל: ''אלו אלוקיך ישראל...''. הציבור הניח שאם סער יזכה בבחירות – הנה רבים שמאסו בנתניהו ישובו לליכוד בראשות סער. עד כאן – כל המחמאות.

אלא דומה שגדעון סער הקדיח את תבשילו בכך שהצהיר כי יפעל לבחירתו של נתניהו לנשיא מדינת ישראל.

אפשר, וסביר, שזהו טריק בחירות באשר סער חשב שאם יצהיר שידחף את ביבי לכהונה הרמה, במקום לבעטו פשוט החוצה, תשכך ההתנגדות בליכוד לסער ואולי אף האמין, בתמימות, שביבי ירכך מעט את משטמתו כלפיו. אולם נראה שסער טעה טעות כפולה ומכופלת.

ביבי מיד הבין שהכוונה הַמִּיָּידִית היא לנשלו מכס ראש הממשלה, במה שקרוי ''בעיטה כלפי מעלה'', ודומה אפילו השוטים שבחסידיו הבינו זאת. חמתו הבוערת של ביבי עלתה עוד מספר מעלות צלזיוס. בין חברי הליכוד היה זה הליך חסר שחר שמוטב לו שלא נעשה מאשר נָעֲשָׂה.

אולם הנזק שסער גרם לעצמו בציבור אף גדול יותר: המצב כיום הוא שהציבור כולו, על מפלגותיו והתפלגויותיו, נחלק בין תומכי ביבי לבין אלו המתנגדים נמרצות לשלטונו, לחמדנותו, לשחיתויותיו לכאורה, לנהנתנותו, לקמצנותו, לחמדנות רעייתו ולנסיונותיו לגלגל כל הוצאותיו והוצאות משפחתו על קופת הציבור, וכן מאסו במסרים הבאים ממשפחתו לדורותיה. אלו –בנוסף למתנגדים לדרכו הפוליטית ולמדיניותו.

כל מתנגדי ביבי תלו תקוותם בסער, שיוריד את ביבי מגדולתו וישיב את המדינה לנורמליות, לשפיות ולתקינות מוסרית ומשפטית . חלק גדול מאלו נדהמו עתה מרעיונו של סער לשגר את ביבי, על תיקיו הפליליים ועל תכונותיו הידועות, למשכן הנשיא.

הנשיא מייצג את העם, והוא חייב להיות חף מכל עבירה, פשע או שחיתות, אפילו מוסרית. כבר כשלנו עם נשיא מדינה שהיה טייס מפואר, חובב נשים בעברו, שקיבל שלא כדין כספים מאיזה טייקון וסיים בבושת פנים; היה לנו נשיא מדינה שחטא בעסקי נשים ונכלא בכלא למרבה הביזיון והקצף; והיה לנו נשיא מדינה נהנתן, שבזבז כספי ציבור בנדיבות יתר לצורך האדרת שמו ולמפגשים, בְּלִוְויַת פָּמַלְיָה גדולה, עם מנהיגים בכל העולם בנסיעות על חשבון המדינה, ובמקום לשבת על כסאו הנה עוד בחש בזירה הפוליטית והמדינית, ממש ברוח ''התרגיל המסריח'' בהיותו סגן ראש הממשלה, ובעידוד יוסי ביילין ופונדק לזמום את הסכמי אוסלו עד שהעמיד עובדה בפני רבין ורתם גם אותו לאותה שערוריה.

הציבור מבין שאם יש אדם שאסור שיתמנה לנשיא זהו ביבי. איש שמוסריותו מפוקפקת, רודף כבוד, נהנתן על-חשבון אחרים, שעבר ככל הנראה את גבולות המותר, חובב טיסות עם רעייתו היקרה [תלתי משמע] ושומרי ראשו הרבים לכל מיני מפגשים מיותרים, גם עם דיקטטורים אשר טבחו בעמם או בצעו רצח עם. ביבי אינו האיש שישב במשכנו וישתתף רק בטכסים הראויים אלא גם שם יגרום נזקים, ובעיקר אם יכהן אז ראש ממשלה ראוי שאינו מִחַנֵּפַיו.

אין זה מנחם לחשוב שסער רק עשה תרגיל בחירות. כס הנשיא אינו מטבע עובר לסוחר או לשוכר, וגם אסור שיהא מעין שוחד בחירות.
חבל – כי רבים שציפו למנהיגות חדשה וטהורה מצד גדעון סער בליכוד ובמדינה התאכזבו מרה.

הדברים נכתבים בטרם נודעו תוצאות הבחירות בפריימריס בליכוד. האמור לא ישתנה לפי אותן תוצאות.

הערה מחויכת: יש האומרים שהעובדות במשכן נשיאי ישראל כבר נתקפו בעתה מחשש שאכן ביבי עם שרה יבואו לשכון באותו משכן.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי