פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מדינה בנבצרות
יוסף אליעז (יום ראשון, 24/11/2019 שעה 18:00)


מדינה בנבצרות

צעד ראשון בהחזרת המדינה ממונרכיה בפועל לרפובליקה דמוקרטית

יוסף אליעז



אחרי שתי מערכות בחירות מיותרות, שלא באו לעולם אלא עקב תככיו של בנימין נתניהו וב''ב במגמה לחמוק מהעמדתו לדין פלילי רק על חלק בלבד ממכלול עבירותיו לכאורה, וחישוביו לפיהם יִדָחֶה מועד הבחירות שהיה אז על הפרק בכדי שהן יתקיימו לפני ההחלטה על הגשת כתבי האישום נגדו, חישובים שעלו בתוהו. לאחר שנכשל שוב ושוב בבחירות הוא נאחז בקרנות המזבח וְהִרְעִידּוֹ בִּתְקִיפוֹת מתמשכות וחריפות של כל מוסדות המדינה בהם לא השיג עדיין שליטה מלאה, כמו המפכ''ל, המשטרה, הפרקליטות ולאחרונה גם היועץ המשפטי ושופטי ישראל. אולם משנוכח שלמרות כל תככיו – מהבטחת תפקיד שר למנהיג ''זהות לאומית'', לדוד ביטן, לציפי חוֹטוֹבֶּלִי, ומסתמא לעוד מועמדים בעיני עצמם, וניסה גם לקנות הן את קיצוני הימין והן, בשעת לחצו, גם את ראשי ''המפלגה המשותפת'', תוך שכחה עד כמה שיסה את הציבור היהודי כנגד הציבור הערבי.

לאחר שבלי בושה וגיחוך מינה שרים בלתי-ראויים מִחֶבֶר מְלַחֲכֵי פנכתו שטרם נזרקו לכלבים (ראה פרשת השר קרא ואחרים מִנֶאֱמַּנַּיו) לנהל בחוסר כושר וכשרון את משרדי הממשלה החשובים ביותר והפך את הממשלה לממשלת בובות. כך מינה את אוחנה לשר משפטים, את ישראל כץ, שהשאיר אדמה חרוכה (וחפורה בחלקה) בתחבורה לשר חוץ, (למרות שהשפה האנגלית אינה שגורה על פיו) ולמעשה למשרד חוץ שחדל מלפעול בכוונת מְכַוֵּון. את נפתלי בנט, שהושמץ כה רבות בפי ביבי, מינה לכהונה הרמה והכה אחראית כשר ביטחון, וזאת בבהלה בכדי למנוע את חריגתו מ''הבלוק הימני'', אף שבנט כשל בבחירות האחרונות ומפלגתו הקיקיונית לא עברה את אחוז החסימה. כל המינויים האלו נעשו כאילו לא היה די לנו בגברת רגב כשרת התרבות (!), בארדן כשר לביטחון פנים, בליצמן חובב הפדופילות כסגן שר בריאות, ובכחלון שדאג משך שנים רק לפרסם את עצמו בראש חוצות והותיר במשרד האוצר גרעון עצום. כל שנדרש מכל בעלי התפקידים הרמים הללו הוא להפגין נאמנות מוחלטת לביבי וללכת בעקבותיו בעיניים סומות, תוך שיגור מחמאות וקילוסים לו, לגבירתו, ולבנו רְחָב הַפֶּה. המדינה נוהלה כמונרכיה חשוכה, שבה נתקבלו החלטות חשובות בחדר המיטות ובחדר הילדים של ראש הממשלה.

ביבי השמיץ ללא חת וללא בושה כל מי שלדעתו עמד בדרכו להשגת שליטה מוחלטת במדינה וחסינות מלאה מהעמדה לדין. אכן היו לביבי הישגים נאים במספר נושאים, אולם הוא הביא לירי חסר מענה של מאות טילים על המדינה, על נתיניו, הֶחֶשָׁה בעת שריפתם של אלפי דונמים בדרום, הביא את היחסים עם הרשות הפלסטינית לעברי פי-פחת, הוריד את יחסינו עם ירדן לשפל המדרגה, גרם לדמוקרטים בארה''ב לדרוש דיון מחודש בשאלת סיועי החוץ והביטחון לישראל, ואת סוריה ולבנון שימר כאויב קיצוני והביא אותן בפטפטנותו ובהתהדרותו בפעולות צה''ל אל סף מלחמה.

ביבי המציא לעצמו אויבים דמיוניים ובחרדתו הפרנואידית חזר שוב ושוב על דרישות להצהרות נאמנות כלפיו הן במפלגתו והן במפלגות הטפילות שבגוש הרעוע שהקים. מחמת כניעתו לקהילות החרדיות שאינן יודעות שובע הרחיק מעמנו את רוב יהדות ארה''ב וזהו נזק עצום שקשה לשערו, החל מאטימת הלב (והארנק) כלפי המדינה ועד לעידוד התבוללות, שלא לדבר על הַבִּיזוּיִים בתוך המדינה: שיסוי ויצירת שנאה כנגד כל מי שלא ענה אמן על משוגותיו, ביזוי והשפלת אישים שנטשוהו, ואפילו רמטכ''לים ומפכ''ל עתירי זכויות. כמי שהיה נשוי בארה''ב לגיורת הפקיר לקיצוני החרדים את תחומי הגיור והכשרות. משך שנים ביבי דאג רק לעצמו ולמשפחתו תוך התעלמות מצרכי המדינה ובראש ובראשונה בכך ששלל ממנה מנהיג ראוי שידאג לעמו.

אין לשמוח במפלתו הנוכחית של ביבי בהגשת כתבי האישום נגדו למרות כל תככיו. אין מקום לשמוח לאידו, אך יש שמחה בשביב התקוה להחזרת הדמוקרטיה. יש לקוות שנתניהו ישתחרר, לפחות זמנית מכהונתו בראשות הממשלה ויוכיח צדקתו בבתי-המשפט; אך יש עבירות שאין עליהן מחילה, גם אם אינן כתובות בספר החוקים: עבירות שנאה, פילוג, שיסוי וביזוי בעם. תגובותיו על האישומים ראויים לראש מאפיה ולא לאיש ציבור. עתה כבר אינו מסתפק בהיאחזות בקרנות המזבח אלא הוא מנסה לעקרו ממש במלחמתו במערכות השלטון ובעבירה החמורה כאמור של שלילת מנהיגות ראויה ומסורה לעם הזה משך שנים.

עתה נבעו סדקים במונרכיה שהשליט עלינו שלא מרצוננו. מבעד לסדקים שגרמו כתבי האישום מבצבצת הרפובליקה הדמוקרטית שנגזלה מאתנו ומי יִתֵּן שתשוב אלינו בהקדם ונזכה סוף-סוף למנהיגות מאחדת, ראויה ונקיה מעבירות ומתככים ומדינתנו ואזרחינו יקבלו את המגיע להם בטוהר המידות וגם במערכות שלטון ראויות וחזקות שתשרתנה את העם ולא את עצמן או את העומדים בראשן.

כולנו מתנגדים כיום לבחירות שלישיות, אך לאור המשך מסע ההסתה, לקריאות על מיצוי תקופות המשפט והערעורים עד תום, הליכים שיבטיחו, חלילה, עוד שנתיים-שלוש של המשך כהונתו של נתניהו בראש מדינה הנבצרת מלהעניק לתושביה את מלוא זכויותיהם, כבר מתגנבת מחשבה שבחירות אלו הן הרע במיעוטו. יש להניח שכוחו של ביבי ימשיך לקטון כפי שהיה בבחירות האחרונות וסוף סוף נזכה בראש ממשלה ראוי ובממשלה ראויה במקום ממשלת הזדון כיום, שרוב שריה הם בושה וכלימה לנו ולכהונתם הרמה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי