פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סיכול בעזה
יוסף אליעז (יום ראשון, 17/11/2019 שעה 20:00)


סיכול בעזה

יוסף אליעז



אינני חולק על הצורך ''לסכל'' את המרצח, ראש הג'יהאד בצפון הרצועה. אני מסכים עם האלוף (מיל.) שלמה גזית שאפשר היה לעשות כן כלשונו ''במברג קטן''.

לשם מה כל התופים והמחולות מסביב לחיסול?

בכלל בזמן האחרון אנו קוראים על אינסוף פעולות של המוסד, השב''כ וצה''ל שעד לא מכבר היו סמויות. לפתע בטלוויזיה מוצגות פעולות ששתיקה יפה להן. דומה ששפע מידע בטחוני זה נחשף בהנחיה מלמעלה.
ביבי ויתר זה מכבר על ''העמימות'' שהסתירה פעולות מוצלחות של גופי הביטחון ואפשרה לאויב ''להכיל'' אותן ללא מכת נגד מדממת.

אלא שדומה, ואני אישית בטוח בכך, שהפרסום של אותו סיכול, ממש כמו מינויו של נפתלי בנט לשר בטחון, לא בא אלא להאדיר את שמו של ביבי לפני הבחירות השלישיות. אחרי שהפקיר את דרום הארץ, ובעיקר את ''עוטף עזה'', במשך שנים, לירי טילים, להרג אזרחים ולשריפת שטחים עצומים ללא תגובה ראויה. בכך הביא לאובדן הרתעה. משך חודשים ארוכים ניסה ביבי לשווא לקנות שקט בתשלום שוחד קטארי לחמאס ומתן הקלות שונות מבלי להבין ש''אין הקומץ משביע את הארי'', או הַצָּבוֹעַ במקרה זה, וכי ככל שתיתן לסחטן אצבע יאכל את כל היד וימשיך לטרוף הלאה . מה גרם לשינוי המדיניות, ולמכה הפומבית הזו ברצועת עזה? התשובה ברורה : הבחירות בפתח, מהצבעה להצבעה ביבי נוכח שהוא נחלש, בנט הוציא חוטמו מ''הבלוק'' הימני לרחרח את האויר שמחוץ לבלוק, ונאמנותו הובטחה מיד במינויו לשר הבכיר ביותר בממשלה, הגם שאין אחריו מפלגה של ממש או כמות ממשית של בוחרים, כפי שהבחירות האחרונות הוכיחו, וזה על אפם וחמתם של חברי ושרי הליכוד או המועמדים להיות שרים,
דמותו התבוסתנית של ביבי התגלתה לציבור במלוא עליבותה ועל כן הורה לצאת לחיסול בפומבי גדול, או בלשון אחרת: להשתמש לסיכול בפטיש כבד במקום בסיכה קטנה.

אוסיף עוד לאמור: המידע השופע על מִפְעֲלּוֹתֵיהֶם החיוניות של גופי הביטחון מעניין ומרתק. עם זה דרך הצגתם בטלוויזיה בעיקר, אך לעתים גם בעיתונות הכתובה, מוגזם. אפשר לספר על, או להציג לציבור פעולה מסוימת אך תוך שמירה על אלו סודות.

אני גם חושב על כך שצופה אזרח בארה''ב או ובעיקר באירופה, רואה בסרט ישראלי על פעולות שהיו, בשונה מסרט ישראלי בדיוני, כיצד סוכני המוסד בחו''ל הורגים בירי-אקדחים לתוך רכב אזרחי בו לכאורה נוסע אזרח תמים. גם אם הנוסע הוא טרוריסט בכיר או תומך טרור, או בהנחת-מטענים תחת רכביהם של אזרחים-לכאורה הנותנים אמנם שירותים לטרור. אזרח אירופי שאינו מתעמק בנושא, עלול לראות בכך פשוט מעשה רצח, באותן שיטות שארגוני-פשע מחסלים בהן את יריביהם.

סרט כזה עלול לשמש לתעמולה נגד ישראל ולשיפור תדמיתו של כל ארגון טרור פלסטיני או אויב אחר. אינני חושב שפרסום פרטי-פרטים כאלו בחו''ל משרת את טובת המדינה, שלא לדבר על חשיפה של דרכי פעולה מפורטות בפני אויבינו. יש פעולות, חיוניות ככל שיהיו, שהשתיקה יפה להן. ''מילה בסלע שתיקה בתרי''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי