פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9092

תחזית פרועה
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום שלישי, 17/09/2019 שעה 16:44)


תחזית פרועה

ד''ר יובל רבינוביץ



רוב יום הבחירות הוא שיעמום. אין שום חדשות של ממש עד פרסום המדגמים, וגם הם שגויים.

בינתיים אספר לכם מה תהיינה התוצאות. גם בעבר טעיתי, אז יש לי כישורים לפחות כמו למינה צמח. אצלה ההטיה היא תמיד שמאלה. אצלי, מן הסתם (או מינה סתם), ימינה.

למעשה אנחנו כן יודעים את התוצאות. הבסיס הוא מה שהיה לפני 5 חודשים. מה הסיבה שמישהו ישנה את הצבעתו?

יש הרבה מפלגות שבהן לא חל שינוי. מה הסיבה בגללה מישהו שהצביע לרשימה הערבית המשותפת או ליהדות התורה יצביע עכשיו אחרת?
אולי יש מפלגה שחלק גדול מהתומכים שלה יחליטו להימנע מהצבעה, אבל זה לא נראה לי מאוד סביר.

בואו נתרכז בשינויים הממשיים שקרו.

הליכוד: הליכוד ספג לתוכו את כחלון ובימים האחרונים זכה לתמיכת פייגלין. כחלון היה שווה 4 מנדטים לפני חצי שנה. פייגלין בערך שלושה, אבל בעיקר בגלל הרכב הרשימה ולא בזכות עצמו. מן הסתם יש כאלה שיפסיקו להצביע ליכוד בגלל החיבורים האלה, שזה אולי מאזן את ההשפעה של פייגלין. 39 מנדטים.

העבודה: עברה שינויים רציניים. היא ערפה לעצמה את הראש כמו שהיא עושה לעתים קרובות. אז גבאי בחוץ. סתיו שפיר הפסידה בהתמודדות ועברה שמאלה, אז גם היא בחוץ. מרב מיכאלי בחוץ. עמיר פרץ לקח את המושכות והוא באמת היחיד שיש לו די נסיון להתמודד בליגה של הגדולים. הוא חיבר אליו את אורלי לוי־אבוקסיס, מגנט מנדטים ששווה בפני עצמו 3 מנדטים. הם נזהרים לא לדבר על הסכסוך המדיני. הכל „חברתי” אצלם. אז קשה לדעת אם כל הזעזועים האלה יעלו או יורידו אותם. לדעתי יעלו קצת. 7 מנדטים.

מרצ: עברו איחוד עם שתי מפלגות קיקיוניות. סתיו שפיר אולי שווה מנדט אחד. אהוד ברק יכול להיות שווה אפילו שלושה, אבל יש לו השפעה שלילית על הבייס הטבעי של מרצ. הסיכום – אולי מנדט אחד יותר.

ישראל ביתנו: שברה בחדות שמאלה, מילאה את העשירייה השניה בסוציאליסטים הזויים והלכה על קמפיין אנטי־חרדי בוטה. הגיעה להסכם עודפים עם כחול־לבן. זה הימור על כל הקופה. הגרעין הקשה של המפלגה ישאר, אבל אנחנו לא יודעים מה גודלו, להערכתי כמחצית מהמצביעים. המחצית השניה תתפזר בין מפלגות ימניות. יהיו כמה שונאי חרדים מקצועיים שיתחברו למפלגה הזו. סיכום: 3 מנדטים ומתחת לאחוז החסימה.

ימינה: איחודי מפלגות בישראל בדרך כלל מזיקים להן והשלם שווה פחות מסך חלקיו. היוצא מהכלל הזה הוא חיבורים למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. הימין החדש היו במרחק נגיעה וכשלו. גם זהות של פייגלין. פייגלין הודיע על תמיכה בליכוד וצמרת המפלגה שלו הודיעו שהם תומכים בימינה. איחוד מפלגות הימין לא כולל כעת את עוצמה יהודית, שהיא חטוטרת קצת מביכה. 9 מנדטים.

עוצמה יהודית: נעלם גדול. בבחירות הקודמות היא התמודדה במסגרת איחוד מפלגות הימין. התנועה הוותיקה הזו כמעט תמיד רצה במסגרת איחוד. רק פעם אחת היא התמודדה ברשימה עצמאית, בשנת 2013 (הכנסת ה־19). אחוז החסימה עמד אז על 2% ואפילו אליו היא לא הצליחה להגיע. הצביעו לה אז כ־67,000 איש. כדי לעבור את אחוז החסימה בבחירות הקודמות נדרשו 140,000 קולות. לא נראה שזה יקרה. פסק הדין: 2 מנדטים והרשימה לא נכנסת לכנסת.

המשותפת: אני לא מכיר מקרוב את הפוליטוספירה הערבית ומחמת בורותי אניח שהמפלגה תקבל את סכום מרכיביה מהבחירות הקודמות. 10 מנדטים.

בכל השאר אני לא רואה סיבה לשינוי. להלן מה שצפוי.

ליכוד 39
כחול לבן 35
המשותפת 10
ימינה 9
ש''ס 8
יהדות התורה 8
עבודה 7
מרצ 5
(היות שמדובר בהערכות וקירובים, הנ''ל מסתכם ב־121 מנדטים.)

מתחת לאחוז החסימה:
ישראל ביתנו 3
עוצמה יהודית 2

זהו. ממשלת ימין עם 64 מנדטים. בהצלחה.






http://www.faz.co.il/thread?rep=177893
המדגמים
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 17/09/2019 שעה 22:33)

מדגמי ערוצי הטלוויזיה די דומים זה לזה:

כחול לבן 32–34
ליכוד 31–33
הרשימה המשותפת 11–13
ישראל ביתנו 8–10
ש''ס 8–9
יהדות התורה 8
ימינה 6–8
עבודה 5–6
מרצ 5–6

http://www.faz.co.il/thread?rep=177894
עשית מעשה אמיץ - לא פחדת
דוד סיון (יום רביעי, 18/09/2019 שעה 7:46)

תוצאות באתר של ועדת הבחירות:


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.