פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9087

אצביע כחול-לבן
שלמה גזית (שבת, 14/09/2019 שעה 7:00)


אצביע כחול-לבן

אלוף (דימ.) שלמה גזית



ביום שלישי הקרוב אתייצב בקלפי שבביתי (איזו נוחיות, אני פטור מלצאת מן הבית למטרה זו), ואצביע ''כחול-לבן''.

אינני מתפעל מן האישים העומדים בראש רשימה זו, וגם לא מן המצע של המפלגה. יתר על כן, אני קרוב בדעותיי לרשימות הקטנות אשר מנהיגיהן והמצע הפוליטי שלהן קרובים יותר ללבי. ובכל זאת החלטתי להצביע ''כחול-לבן''.

בבחירות בשבוע הבא עומדת למבחן שאלה אחת – חידוש המנדט לליכוד ולבנימין נתניהו, או בחירה ב''כחול-לבן'', שהיא הרשימה היחידה שבנסיבות הנוכחיות יש לה סיכוי להיות גם המפלגה הזוכה, הרשימה שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, יטיל עליה את משימת הרכבת הקואליציה החלופית.

מנוי וגמור עמי – לא אתמוך בעוד קדנציה עם בנימין נתניהו בראש המדינה.

מבחינתי – הופעת נתניהו לפני מספר ימים והמצע המדיני שפרס בפנינו, הכריעו הכף סופית. תוכניתו לספח את בקעת הירדן כולה, כוונתו להוביל לניתוק המוחלט של ערביי יהודה ושומרון מן העולם הערבי, אם אמנם יעשה כן, יקים גטו ערבי-פלשתיני בגדה המערבית, כך יבטל את ההישג החשוב ביותר – שהייתי שותף ומעורב בו אישית לפני 53 שנים – את הגשרים הפתוחים, את תחושת הכמעט נורמליות של ערביי הגדה המערבית – הם לא נותקו מן העולם הערבי.

תוכנית נתניהו – אם נאפשר לו להוציאה לפועל – תקים סופית את מדינת האפרטהייד – המדינה היהודית שכבשה שטח וכופה על האוכלוסייה הערבית המקומית להיות עצורים ומוקפים בישראל מכל העברים.

בעצם תהיה זו מעין חזרה על מה שעשינו ברצועת עזה – שם, הקמנו מחנה מעצר לשני מיליון נפש.

איננו יודעים - אם אכן יחליט נתניהו על צעד זה – כיצד יגיב העולם הערבי. כיצד תנהג ירדן כאשר תושבי הגדה המזרחית יופרדו מתושבי הגדה המערבית? מה תהא התגובה המצרית ומה יהא עתיד הסכם השלום שמלפני ארבעים שנה?

ומה תהא תגובת העולם הניטרלי? ומה ההחלטה שתקבל מועצת הביטחון.

תאמרו לי – ''זה היה נאום בחירות ואין כוונה ליישמו בשטח''. אם אכן זו הייתה הכוונה לקושש קצת קולות מצביעים – אינני מוכן לתת את קולי למעשה רמייה זה.

צפיתי בדברי ראש הממשלה, צפיתי במפה שהייתה משורטטת, מפה המנתקת בין שתי הגדות, והתגובות מן העולם הערבי מעידות על כך ששם אכן כך הבינו את דברי נתניהו.

לכך לא אתן את קולי.

חבל ש''כחול-לבן'' אינם מוצאים עוז בנפשם לומר דברים ברורים – ''אדוני ראש הממשלה – לא ניתן לכך את ידנו''.

ואלו אני, לעומתם, אינני מהסס לומר ברורות - בנימין נתניהו – לכך לא אתן את קולי!







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.