פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הבעיה הדמוגרפית נפתרה
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום שני, 28/10/2002 שעה 2:44)


הבעיה הדמוגרפית נפתרה

ד''ר יובל רבינוביץ


הבעיה הדמוגרפית נפתרה

בחדר המיון נקראתי לבדוק חולה, תושב קריית ארבע, בשם אלמוג ישראלי (שם בדוי). ניגשתי למיטת החולה, הסטתי את הוילון והייתי בטוח שטעיתי. לעיני התגלה בחור תאילנדי חייכני. במבט שני ראיתי שהוא חבוש כיפה. ליד המיטה עמדו עוד שני בחורים תאילנדים חבושי כיפות (אחד מהם חבוש כיפה שחורה).

אינני יודע בדיוק מה עומד מאחורי התוספת הזו לבני הדת היהודית, אך יתכן שזו התשובה של מישהו למה שנראה לו כבעיה דמוגרפית: להביא 20 מיליון תאילנדים ולגייר אותם. ומה ההמשך? האם הם ייקלטו בצורה האופטימלית (כלומר: יתחילו לגרש מהארץ פועלים תאילנדים)? האם נחזה בהיווצרות מסורות חדשות (גפילטע-סושי) או התאמה של המסורות הישנות (מחבלים פלשתינאים יתחילו לפוצץ מטרות תאילנדיות ברחבי העולם).

יריד התעסוקה

אבל נאמר שלא כל התאילנדים מוכנים להכאיב לעצמם. עדיין נותרו פועלים תאילנדים רבים שסתם רוצים לעבוד כאן, החוצפנים. ההמצאה הגאונית שלנו, משטרת ההגירה החדשה, עדיין לא מוכיחה את עצמה. השמועה אומרת שהשוטרים פשוט אינם שלמים עם כליאתם של אנשים הרוצים בסך הכל לעבוד (הם לא הפנימו את מחוזות החפץ של הישראלי החדש, שיודע שלעבוד זה רעיון דבילי כשממילא יש מי שישלם לו קיצבה חודשית). נראה לי שאין מנוס. ניאלץ לאייש את משטרת ההגירה בשוטרים סינגפוריים שיש לייבא במיוחד לצורך זה.

היום יום הולדת

ביל גייטס, המלך הבלתי מעורער של עולם התוכנה, שבלעדיו לא היינו בוהים כל היום במערכת 'חלונות', חוגג היום את יום הולדתו ה-‏47. מזל טוב, ביל. לאחר בחינה מדוקדקת של מערכת חלונות הגעתי למסקנה שהפונקציה החשובה ביותר של המערכת היא האפשרות לכיבוי המחשב והדלקתו מחדש. כשנתקלתי בכך בפעם הראשונה הייתי בטוח שזו מתיחה של שובבי התיכנות של מיקרוסופט. כיום, שנים רבות אחר כך, אני עדיין סבור כך.


טיפוס הרבה יותר בעייתי הוא האנס שפידל, שנולד היום לפני 105 שנים. זהו האדם היחיד שידוע לי כי הגיע לתפקיד בכיר הן בצבא גרמניה הנאצית והן בברית נאט''ו, כנציג גרמניה המערבית בה.

מזל טוב גם לשחקן דניס פרנץ (בן 58), לשחקנית לורן טיואס (בת 49), לבדרן/כותב אנדי ריכטר (36) ולשחקנית ג'וליה רוברטס (35).
מזל טוב לזמר והמלחין רנדי ניומן, בן 59.

מזל טוב לפרנציסקו בורג'יה, הקדוש של מסדר הישועים, שככל הידוע לי היה היחיד מבני משפחת בורג'יה שלא היה מושחת. הוא הכיר את השחיתות מקרוב, שכן הוא היה נכדו של האפיפיור אלכסנדר השישי. יום הולדת 492 שמח, פרנציסקו, שיחקת אותה.


אקדח רמינגטון בקליבר ''44 שנת 1875לא נשכח את יצרן הנשק האמריקאי, אליפלט רמינגטון, החוגג היום את יום הולדתו ה-‏209. אלמלא היה לובי כל כך חזק של יצרני נשק ונפט בארה''ב, סביר שג'ורג' דאבליו לא היה נבחר לנשיאות ארה''ב, והיינו צריכים להסתפק במנהיגות האנליטית והאפורה של אל גור. מעניין מדוע אנשים לא נקראים כיום 'אליפלט'.


ומזל טוב לאדם שהציל, לדעתי, יותר אנשים מכל אחד אחר עלי אדמות. בסוף שנות הארבעים ותחילת שנות החמישים של המאה העשרים השתוללה מגיפת שיתוק-ילדים כלל עולמית. הרבה מילדי אותם ימים נותרו נכים במידה זו או אחרת לכל חייהם. ההורים היו בפאניקה. חששו לתת לילדים להסתובב במקומות ציבוריים. מנהל מעבדת הוירוסים של אוניברסיטת פיטסבורג ישב וחשב מה לעשות. כתוצאה מחשיבה זו הוא פיתח את החיסון שהציל את העולם ועצר במו ידיו את המחלה. את החיסון הראשון הוא ניסה על עצמו, אשתו ושלושת ילדיו. בשנה הלפני אחרונה שבה לא השתמשו בחיסון, 1952, חלו במחלה באופן גלוי 57,628 בני אדם (ההערכה היא שמספר הנדבקים שלא פיתחו סימנים היה פי עשרה מכך). המגפה נעצרה לחלוטין עם מתן החיסון. אני מעריך את מספר הניצולים במגיפה ההיא בכמה מיליונים, והחיסון מנע, ככל הנראה, גם מגיפות חוזרות. אז מזל טוב לפרופסור ג'ונאס סאלק, שנולד היום לפני 88 שנים. הוא נפטר לפני כ-‏7 שנים. האיש שהציל את כדור הארץ במאה העשרים, סופרמן אמיתי.

וגם כמה נעדרים

לפני 8 שנים נפטר הרב שלמה גורן, בגיל 77. רבים חלקו על דעותיו, אבל כמה רבנים שירתו שירות פעיל כלוחמים בארגון 'ההגנה' ועברו במסגרת צה''ל קורס צניחה? הוא הוכר גם כסמכות תורנית הלכתית על ידי חוגים רחבים בציבור וגם זכה בפרס ישראל בגיל 44. הוא הספיק להיות הרב הצבאי הראשי, רבה של העיר תל-אביב והרב האשכנזי הראשי.


היום לפני 37 שנים נחטף ונרצח בפאריס מהדי בן ברקה, האופוזיציונר המרוקאי. האחראית לרציחתו היתה ממשלת מרוקו. הפרשה העיבה שנים על יחסי צרפת-מרוקו. שנה לאחר הרצח הוציאה ממשלת צרפת צו מעצר כנגד שר הפנים המרוקאי, מוחמד אופקיר. לפני כשנה פירסם איש שירותי הביון המרוקאי לשעבר שאופקיר אכן היה אחראי לרצח, ואף דאג להעביר את גופתו של בן ברקה למרוקו, שם הושמדה באמבט-חומצה.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בוקר טוב לטורקיז המעלה חיוך!  (דינה ביכל-שונרא)
  שתי הערות  (יובל לבון) (8 תגובות בפתיל)
  ליובל - בעניין התאילנדים  (רפי גטניו) (12 תגובות בפתיל)
  לעניין ג'ונאס סאלק  (Doron Arazi) (2 תגובות בפתיל)
  מעניין מתי יפורסם אצלנו שמו של רוצח רבין האמיתי  (מנשביק) (12 תגובות בפתיל)
  רבינוביץ, בחרת גלריה מעניינת ומאלפת של אנשים. ביל  (ראובן גרפיט) (2 תגובות בפתיל)
  התאילנדים, יהודי אתיופיה ופלשתינים פוטנציאליים  (דב אנשלוביץ)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי