פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על היחס לפלסטינאים ועל פשע משטרתי
יוסף אליעז (יום שני, 12/08/2019 שעה 10:00)


על היחס לפלסטינאים ועל פשע משטרתי

יוסף אליעז



בימים אלו נתבשרנו על שיתוף הפעולה הקלוקל בין משטרת ירושלים לחברת ההפקה ''קידה''. זה נורא.
אני סבור שיש לדכא כל רצחנות, פלסטינאית או אחרת. יש לפעול כלפי מפירי החוק, הביטחון והשלום ביד קשה, גם איני בטוח שטרם באה העת להטיל עונשי מוות על רוצחים במקרי רצח מזעזעים, (כאילו יש רציחות שאינן מזעזעות, ובכל זאת...). לדעתי יש להחמיר ביותר את תנאי הכליאה של אסירים בטחוניים ולא לאפשר להם ללמוד ולאסוף תארים אקדמאיים תוך השהיה בכלא. די בכך שהם עוברים בכלא הישראלי ''השתלמות'' בתורת חמ''ס, ג'יהאד ותורת ''האחים המוסלמים'', ויוצאים מהכלא כרוצחים מדופלמים שרק מחכים לגיוס או להזדמנות להרע.

עם כל זה, ודווקא בגלל זה יש להיזהר בכבודם, בְּחֵרוּתָם ובמהלך חייהם של ''פלסטינאים'', כפי שהם קוראים לעצמם, בין שהם אזרחי ישראל ובין שהם נתונים לשלטון צבאי בשטחי יהודה, שומרון או כפופים לשליטת ''הרשות'' או אפילו נתונים לשלטון חמ''ס ברצועת עזה.

כל אדם נברא בצלם, ועל כל אדם מוטלת החובה לכבד, ככל האפשר, את כבודו, חרותו, גופו וְקִנְיָינוֹ של האחר. די בכך כדי למנוע כל פגיעה שאינה הכרחית באזרחים שלווים אלא מסיבות טובות ומובהקות של השלטת החוק או הבטחת הביטחון של אזרחי ישראל ותושבי ''השטחים'' כאחד.
מעבר לזכויות האזרח גם חלילה לנו לטעת שנאה ורגשות נקם מיותרים בקרב כל אוכלוסיה שהיא, שגם כך נתונה לשיסוי, לשטיפת מח ולהסתה אינסופית מארגוני הטרור לסוגיהם ומכל המחזקים את ידם.

בתכנית הטלוויזיה על מזרח ירושלים ראינו חיפוש בשעת לילה מאוחרת בביתו של פלסטיני בעיסוויה שבצפון ירושלים. שוטרים וחיילים, מלווים בכלב גדול, נכנסו לביתו של אותו אזרח, העירו את כל בני-ביתו, כולל ילדיו הקטנים, בצעו בהם, בגופם ובביתם ''חיפוש'', פרצו קיר, שתלו שם נשק צה''לי והכל תוך תקתוק מצלמות הטלוויזיה של חברת ''קידה''. בתום החיפוש אמרו לבעל הבית המבועת שלא נמצא בביתו דבר, ואף אשרו לו זאת בכתב.

אינני יודע אם היה לשב''כ או למשטרה מידע מודיעיני או חשד מבוסס כלשהו שיש באותו בית אמצעי לחימה או סמים, או שביתו נבחר באקראי לשמש כתפאורה לסרט פרסומת למשטרת ירושלים ולתהילתה. דומה שלא היה ואין בידי המשטרה כל מידע מודיעיני כזה והפריצה לבית, והצגת ''החיפוש'' נועדו לשרת את צרכי חברת ההסרטה והקצונה הירושלמית. אך גם אם היה מידע כלשהו - מי התיר כניסת אזרחים ומצלמות לביתו הפרטי של אדם, הטרדתו הקשה, תצלומו וצילום בני משפחתו (גם אם בסרט הטלוויזיה טושטשו פניהם), פריצת קיר בביתו וכל זה כשילדיו הקטנים צופים מפוחדים ומייבבים?
מי התיר לחברת טלוויזיה פרטית להשתמש בבני הבית כשחקנים או כסטטיסטים בעל כורחם?!

כעולה מאותו סרט לא היה הבית בעיסוויה היחיד ששימש במת הסרטה באותו לילה.
הנפגע טוען כי נגרם לו נזק אדיר עד סיכון חייו מצד הרשות הפלסטינית בשל חשד של שיתוף פעולה כמשת''פ עם השב''כ. אך גם בלי זה המעשה נורא.

יש להעמיד לדין פלילי את צוות ההסרטה שהשתתף בפריצה ובכניסה שלא כדין לביתו של אזרח ללא הסכמתו שגרמה התעללות בבני משפחתו וילדיו. עמם יש להעמיד לדין פלילי את שולחיהם ומנהלי אותה חברה, באם יוכח שידעו שאין זו פעולה ביטחונית אמיתית אלא הצגה לטלוויזיה בלבד. קראתי שמנהלי קידה טענו שיש צורך ב''אילוסטרציה'' בסרט כזה. ובכן - היה עליהם להקים במה או לשכור בית, לשכור שחקנים בתשלום מלא ולא להשתתף בפגיעה בכבודם, בשלוותם ובפרטיותם של אזרחים ללא הסכמתם.

יש להעמיד לדין פלילי, ולא משמעתי בלבד, את הקצינים שהתירו התפרעויות אלו וכן את השוטרים שהשתתפו בפעולה לאור פקודה בלתי-חוקית בעליל שדגל אזהרה שחור מתנוסס מעליה, אלא אם כן השוטרים האמינו בתום לב שהם משתתפים בחיפוש אמיתי לסיכול פיגוע בטחוני. דומה שאותה כלבנית חמודה שהשתילה אקדח בבית פלסטינאי אחר ידעה כי זו הצגה, ועליה לעמוד לדין למרות נשיקותיה הנלבבות לכלבתה המסורה.

הנזק שנגרם הוא עצום, ולא רק לאותן משפחות שהפכו לשחקניות בתיאטרון קידה בעל כורחן.

האמון במשטרה ובשב''כ נפגע מאד, הן בעיני אזרחי ישראל והן בעיני הפלסטינים, כן, גם זה חשוב. מאד! השוטרים המעורבים מצטיירים באירוע זה לכאורה כחבורת תְּאֵבֵי-פרסום וכבוד המשתמשים בכוחם ובמשרתם להשגת פרסום עצמי תוך רמיסת זכויות אזרח ברגל גסה.

אירוע זה מאפיל, ולא בצדק, על מסירותם ונטילת הסיכון של מאות שוטרים וחיילים העמלים להגן עלינו מדי לילה, תוך סיכון חייהם ושלמות גופם. אסור לנו שתפוח אחד שנרקב ירקיב את כל הארגז. האם זו המשטרה שעליה, על טהרתה ומסירותה אנו סומכים? באלו עוד הצגות היא משתתפת? האם יש עוד אירועים מבוימים בהשתתפותה? האם אכן כל פרסומיה על פעולותיה מהימנות ואמיתיות? מישהו שכח שעל המשטרה להיות תמיד מעל לכל חשד. חבל, חבל מאד.

אני סבור שעל המדינה לפצות את אותם פלסטינאים ששליחיה פגעו בהם שלא כדין ומציע לאותן משפחות שנפגעו להגיש תביעות נזיקין כנגד חברת ההסרטה על הסגת גבול, פגיעה בפרטיותם ובכבודם ועל נזק נפשי, ככל שנגרם, לילדים; על שבירת הקיר בביתם ועל עוגמת נפש וכל כיוצא בזה. גם אם חברת ''קידה'' קבלה רשות מהמשטרה להשתתף בפריצה ולתעד את החיפושים אין זו הגנה. את הרשות צריכים היו לבקש מבעלי הבתים בהם נעשו הצילומים.

על רשות השידור לבחון מחדש את קשריה עם חברת ''קידה'' ומנהליה ולהוציא הנחיות חד-משמעיות שימנעו הכנת חומר עבורה בעתיד תוך הפרת חוק ופגיעה באזרחים ובזכויותיהם הבסיסיות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


טחנות צדק מפוקפקות
דוד סיון (יום שלישי, 13/08/2019 שעה 5:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסיפור אין בעצם חדש אם כי יש עליה בדרגה ברמת החומרה-חוצפה.

- כבר שנים רבות היחס אל הפלשתינאים הוא שלילי. למרות שלכאורה ככתוב במאמר צריך לכבד את זכויותיהם לא חסרות תקריות שזה לא קרה.

- גם התנהלות המשטרה הפעם היא המשך של אירועים רבים בהם היא לא ממש כיבדה זכויות של אזרחים.

עצוב אבל כמו בפעמים בעבר הסיכוי שמישהו יועמד לדין הוא קטן.
_new_ הוספת תגובה



מפיק הסדרה התנצל... אז מה?
דוד סיון (יום שלישי, 13/08/2019 שעה 6:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רם לנדס, בעלי חברת קודה תקשורת, כתב הבוקר בפייסבוק: 'מבקש סליחה מהצופים ומכל מי שנפגע מצילומי הסדרה ומהשידור שלה. קיבלתי שיעור שנצרב בנשמתי'. החברה הודיעה אתמול כי תיאבק בהחלטת התאגיד לבטל את ההתקשורת עמה''

זה כמובן לא מספיק!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי