פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_9052

סיפורי הזבוב על הקיר
שלמה גזית (שבת, 22/06/2019 שעה 7:00)


סיפורי הזבוב על הקיר

אלוף (דימ.) שלמה גזית



בגיליון יום שישי שמלפני שבוע פירסם ''ידיעות אחרונות'' כתבת-ענק, פרוסה על פני שלושה עמודים, בכותרת ''תוכנית כוכבי להכרעת האויב''. כתב העיתון, אלכס פישמן, הצליח לחדור ולשבת כזבוב על קיר לשכת הרמטכ''ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ולדווח לנו בפרטי פרטים את תוכנית העבודה והחלטותיו של הרמטכל החדש.

הכתב, אלכס פישמן, איננו נמנה על הפורום המצומצם שליד הרמטכ''ל, ובהנחה שהכתבה איננה מפוברקת, יש רק שתי אפשרויות - או שהיה זה הרמטכ''ל עצמו שתדרך את הכתב, או – וזה חמור לאין ערוך – שהיה זה אחד מצוות האלופים המצומצם שליד הרמטכ''ל, אשר תדרך את הכתב.

המתנתי שבוע בסבלנות. ציפיתי לשמוע את החלטת הרמטכ''ל להדיח את הצנזורית הצבאית הראשית, זו שהתירה את פרסום הכתבה המפורטת. אני אישית, התנסיתי זה לא מכבר בעבודה מול הצנזורה וביטחון המידע בצה''ל, בעת שהגשתי להם את כתב היד לספרי האוטוביוגרפי. לא הופתעתי מן המחיקות המינוריות בכתב היד, קודם שנמסר לדפוס.

לתדהמתי אשרו הצנזורה וביטחון המידע את פרסום ציטוטי ה''זבוב'' פישמן שישב על הקיר, ולא שמענו על תגובה כלשהי של הרמטכ''ל.

חיכיתי שבוע ימים לשמוע את התייחסותו של רב-אלוף כוכבי עצמו, התובע חקירה מיידית ומיוחדת – מי התיר לזבוב לשבת במשך חודשים ארוכים על קירות משרדו ולהביא בפנינו את מחשבותיו ותכניותיו המבצעיות של הרמטכ''ל. הנחתי שנשמע על תגובה זועמת של הרמטכ''ל ועל פתיחת חקירה – מי סיפר ועדכן את הכתב אלכס פישמן. ושוב – מאום לא קרה.

ושלישית, ציפיתי להתייחסות ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, המגיבה מיד ובחריפות על תכניותיו המבצעיות של הרמטכ''ל החדש, על ההשלכות המאד משמעותיות של תוכניות אלו על תקציב הביטחון, על תוכניתו להשיג הכרעה מהירה ומוחצת, תוך יום או יומיים לכל היותר, ועל הוראתו להסב אבדות כבדות ביותר לאויב (לפחות 50% חללים) ועל הציפיה מן הדרג המדיני שיתן יד חופשית לרמטכ''ל ולצה''ל לנהל את הלחימה, ולא להתערב בשיקולים ובהחלטות הדרג הצבאי לכל אורך מהלך הלחימה.

אינני מאמין שראש הממשלה יכול להתחייב היום בעניין נזה. אפילו נראית ומקובלת עליו דרישת הרמטכ''ל אין אפשרות לדבר ולהתחייב היום בשם ראש הממשלה ושר הביטחון אשר ייבחרו ויכנסו לתפקידיהם רק לאחר הבחירות בספטמבר, ורק לאחר שתיכון ממשלה חדשה, עד שייבחרו השרים הבכירים והממשלה החדשה תאושר ותצא לדרך.

אינני מעלה על הדעת שראש הממשלה לא ראה ולא קרא את הכתבה שהופיעה לפני שבוע. סביר יותר שלא ייחס לה חשיבות במצב הנוכחי, ועל כן גם לא טרח להגיב ולהתערב.







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.