פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מכתב גלוי לעיתונאי מ. גילת על ששיבח את משה כחלון
יוסף אליעז (שבת, 27/04/2019 שעה 7:00)


מכתב גלוי לעיתונאי מ. גילת על ששיבח את משה כחלון

יוסף אליעז



מר גילת הנכבד, אסרו חג שמח.

אני מקשיב בתשומת לב ובדרך כלל בהסכמה מלאה עם דבריך בטלויזיה וקורא
בהערכה רבה את פרי עטך כאשר הוא מזדמן לידי.
על כן תמהתי מאד לשמע שבחיך לפני כשבוע לשר האוצר משה כחלון. בעיני , בכבוד הראוי,
הוא שר אוצר כושל שהותיר גרעון עצום בקופת המדינה בתקופת כהונתו תוך חנופה לקהל הבוחרים במבצעי ''נטו'' ו''דיור למשתכן'' שעלו הון, הבריחו משקיעים שאמורים היו להעמיד דירות בשכירות לזקוקים לכך, ושימשו אכן ''נטו'' להאדרת שמו. כמסתבר הקהל חכם ממרבית נבחריו, ושר זה בכללם, והציבור כמעט ומנע ממנו ומרשימתו לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. חבל שהשר לא
נבלם שם, בקלפי.

השר בזבז את משאבי המדינה, הן בקרקעות והן בתקציבים, לשם פיאור שמו ותהילתו. כבר כתבתי (כמו ב''פורום ארץ הצבי'') כי מרבית פרסומיו, גם בשלטי ענק, אינם למפלגת ''כולנו'' אלא להאדרת שמו שלו.

[כלקוח של הבנקים נכזבתי מאד מהגיבוי שמשרדו נתן, אולי באמצעות המפקחת על הבנקים הכפופה לו, להיתרים הגורפים לסגירת סניפים בכלל, ובפריפריה בפרט, תוך פגיעה בשירות לציבור ולמרות רווחי הענק של הבנקים. הוא לא התערב בעמלות החזיריות שהבנקים גובים, כמו עמלת ''דמי שמירה'' חסרת השחר, לא בניוד הלקוחות מסניפי הבנקים שנסגרו לסניפים אחרים, לעתים שוב ושוב מסניף לסניף וכאשר הבנקים כופים על הלקוח להחליף מספרי חשבון בכל סניף של אותו בנק (דווקא כשר התקשורת הוא הסדיר את שמירת מספר הטלפון הנייד אפילו בהעברה מחברה לחברה]. השר לא נקף אצבע לטובת הלקוחות מול הבנקים הרעבתנים והטייקונים שנטלו הלוואות ענק ללא בטחונות ראויים, שערכו ''תספורות'' כדי לחמוק מסילוק חובותיהם.
עתה כאמור התברר, ערב הבחירות, כי השר גרם לגרעון ענק שהוסתר מהציבור משך שנים.

שר זה הבטיח לטפל כראוי בנושא הגז ומצא דרך לחמוק מטיפול בנושא כאוב זה אשר ידידו, מר יצחק תשובה, מי שבעושרו הרב לא בוש לערוך ''תספורת'' בחלק מחובותיו, גורף שם רווחי ענק. עתה הוא גם נסוג מהצהרותיו ומהצגת עצמו כמגן החוק וכמגונן הדגול על בית המשפט העליון. האמנם תתמוך עוד בו?

אתה הזכרת , לטובה דווקא, את ניסיונו הכושל של השר להטיל מס כבד ומיוחד על בעלי דירה שלישית. אני תמה על כך. [גילוי נאות: הייתי אחד העותרים בבג''צ נגד החוק הזה]. לצערי הרב בית המשפט לא נכנס כלל לעובי הקורה של החוק הלא-דמוקרטי הזה, המנוגד לזכות הקניין המוגנת גם ב''חוק יסוד: כבוד האדם וחרותו'' וב''חוק יסוד: חופש העיסוק'' ונדרש רק לפגמים החמורים בדרך חיקוקו.
החוק הוטל על בעלי רכוש ספציפי, מהם קשישים שרכשו דירות זולות שישמשו אותם בדמי-שכירות לעת זקנתם. החוק הפלה בין בעלי רכוש דומה. כך בעל שתי דירת ששוויה של כל אחת מהן 5 מיליון שקל פטור בעוד שבעלים של 3 דירות צנועות בפריפריה, ששוויין יחדיו 1.5 מיליון חייב במס הדרקוני. גם בעל
מגדל משרדים ענק בלב ת''א פטור. כך גם אזרח ישראלי שקנה 5 דירות בברלין או בוקרשט, כפי שנהוג היום, פטור ממס זה. מחר אפשר באותו היגיון להטיל מס מיידי על מי שמחזיק מכונית היברידית או עגלת ילדים יקרה שרכש כדין בעבר, בשונה ממס עתידי.

אילו המטרה הייתה רק ''לשחרר'' דירות לשוק, למשל - בתקופת עליה מוגברת ,למניעת מעברות, גם אז ניתן היה להשיג זאת ע''י ביטול מלא או חלקי של מס שבח ומס השבחה וכל יתר ההוצאות הרבות הכרוכות במכר. זהו מס המוטל רטרואקטיבית שכן בעת הרכישה מס כזה לא היה קיים. פרסמתי מספר מאמרים שלי בנושא. גם בפורום נכבד זה.

לא למותר להזכיר את נסיונותיו של השר לשחד את חברי הכנסת שהתנגדו בתוקף לחוק זה, לרבות חה''כ הרב משה גפני, יו''ר ועדת הכספים ואורן חזן ואחרים, בהענקת סכומים אדירים מכספי המדינה לשימוש בהם כראות עיניהם, ובלבד שיסירו התנגדותם. לעניות דעתי מדובר היה פה בהצעת שוחד מובהקת וגרוע ממנה, כי הכספים לא באים מכיסו של מציע השוחד אלא מאוצר המדינה המופקד בידו.
כתבתי על כך אך נסיון עבירה זה עבר בשקט.

אנא שא לי על שאני מטריחך, אלא שאתה אחד האנשים הלא-רבים שדעתם נחשבת בעיני ודומני שדווקא בתחום זה נתפסת לכלל טעות.

בכבוד רב ובברכת חג.
יוסף אליעז





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי