פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הנוצות של ביבי והסוד הביטחוני הכמוס
יוסף אליעז (יום שני, 01/04/2019 שעה 7:00)


הנוצות של ביבי והסוד הביטחוני הכמוס

יוסף אליעז



אִיזוֹפּוֹס היווני כתב על העורב שנטל בעורמה מכל עוף נוצה, תלש את נוצותיו והתקשט בנוצות שנטל, אך משהבחינו העופות בגניבה נטל כל עוף את נוצתו והעורב נותר עירום וְעֶרְיָה, ללא כל נוצה לגופו. (המשל מובא בְּסִפְרִי ''מחרוזת משלי איזופוס'', הוצאת סגל ר''ג). ביבי משול לאותו עורב הנוטל לעצמו את שאינו שלו. מישהו עוד זוכר את פרשת עמדי בה נגלה ענין המתנות ''הראשון'' , בעקבותיו באו ענייני הריהוט, איסוף הבקבוקים ופרשת המתנות הממתינה לשימוע. כמעט הכל יוחס לשרה, המלך ביבי הראשון לא ידע ולא שמע. ניחא.

אולם ביבי, שזה זמן רב חושב ש''המדינה זה אני'' מתפאר בהיותו פטריוט עברי ובהישגיו תוך שהוא מניח שהציבור שכח את העבר, לרבות את חייו בארה''ב תוך שינוי שמו לניתאי ונישואיו השניים לְגוֹיָה מקומית (עבר זה לא הרחיק ממנו את המפלגות הדתיות וש''ס בראשן). אכן כך הדבר. הציבור מתמודד עם חוסר הביטחון מפני הטרור, עם עליבות שירותי הרפואה, עם יוקר המחיה, עומד ומתעצבן בפקקים ארוכים או בחיפוש תחליף לרכבת מתעתעת, ואין לו זמן לנבור בהיסטוריה.

ביבי מתפאר, ובצדק מסוים, בהישגו האחרון: קבלת הצהרתו של טראמפ, נשיא ארה''ב, המצדדת בסיפוח הגולן לישראל, אולם הוא שוכח כי ב-‏1998 הציע את הגולן לְחָאפֶז אל-אסד, אביו של בשאר, באמצעות שליחו הַמִּילְיוֹנֵר רון לאודר. גם אז, כמו בפרשת הצוללות למצרים, פעל ביבי מבלי לְהִוָועֵץ עם שר הביטחון, האלוף יצחק מרדכי, עם הרמטכ''ל ליפקין-שחק ז''ל, עם הַמָּלָ''ל או עם כל גוף מוסמך אחר. למזלנו חָאפֶז חָמַד יותר מדי ויזמה זו ירדה למזלנו מעל הפרק.

ביבי מתפאר בנאומיו בבניית הגדר לאורך גבול מצרים וחסימת הכניסה לישראל למהגרים מאפריקה. הוא שוכח ומשכיח כי משך שנים גמגם ולא היה מסוגל להחליט על מדיניות בנדון. כך חיילי צה''ל ניצבו מול אלפי המהגרים ולא ידעו כיצד לנהוג בהם. הגדר נבנתה רק אחרי שעשרות אלפי מסיגי גבול וּמְחַפְּשֵׂי עבודה נכנסו לארץ, לרבות מארצות אויב כמו לוב וסודאן. אגב –עד היום ביבי לא הצליח להחליט ולגבש מדיניות ברורה כלפי אותה אוכלוסיה זרה שנותרה פֹּה והשתלטה למעשה על דרום ת''א.

גם החלטות חפוזות נוספות, בנוסח ''הַיְּרִיָּיה מהמותן'' בסלנג הצה''לי, כמו הזמנת הַצּוֹלְלוֹת וְהַקּוֹרְבֶּטוֹת, ללא התייעצות ודיון במוסדות המוסמכים, לרבות שרי הביטחון והרמטכ''לים, אינן חדשות. כך היה גם בהחלטתו החפוזה על חיסול חאלד משעל דווקא בירדן, שהייתה אז ידידתנו, או בפתיחת מנהרות הכותל לציבור במפתיע, ללא הערכות מתאימה מצד המשטרה שלא ידעה על כך.

ביבי מתפאר בחשיפת מנהרות חמאס וחיזבאללה וחסימתן. כיום ידוע כי המידע על קיום חלק מהן היה זה מכבר בידי צה''ל ורה''מ, ואלו לא נחסמו משך חודשים והוו סכנה מתמדת לצבא ולתושבי העוטף. גם אחרי חטיפת גלעד שליט (עוד פרשה מבישה של שחרור אלף מחבלים תמורתו) שנעשתה ככל הידוע תוך שימוש באחת המנהרות ואפילו אחרי החדירה ממנהרה אחרת ורצח קצין ולוחם של צה''ל לא הביאה לחסימתן המיידית, עד שבנט בחר במחדל המנהרות כדגל לנפנף בו מול ביבי. חשיפת המנהרות במועד כה מאוחר וחיסולן לוּוָה בקול תרועה רמה והכרזה שמדובר במבצע צבאי וזה כאשר בפועל דובר בפעולה הנדסית בשטח ישראל, וזאת מבלי לגרוע מִמְלוֹא הכבוד לעושים במחקר, בחיפוש פתרונות ובמלאכה המסוכנת על הגבול.

ביבי מתגאה, בצדק, בשירותו הצבאי ואוהב להסתופף ולהצטלם עם לוחמים. מצד שני אינו מבחין בין חיבה ואהדה אישיים לבין מחוות פומביות מיותרות המביאות נזק למדינה. כך היה חיבוקו המצולם למאבטח שהרג שני אזרחים ירדניים בשגרירות ברבת-עמון, גילויי אהדה לחיילים שירו והרגו שופט ירדני במעבר מירדן, מחוות פומביות שהעלו עליו את חמת המלך והציבור בירדן.

עם העלאת פרשת הצוללות, מהשישית עד לשלוש הנוספות שכמעט הזמין, ומתן האישור לגרמנים לבנות צוללות משוכללות כאלו למצרים ושלל השקרים ששיקר בנדון, העלה ביבי טענה שאינו יכול לפרט את הסוד העומד מאחורי אישורו זה. בכל הכבוד – ספק אם יש איזה סוד ממשי כזה. מכל מקום מוזרה טענה זו הבאה מפי מנהיג שפלט כבר שפע סודות ללא התייעצות והחליט משום מה על דעת עצמו להסיר את העמימות שחיפתה על פעולות צה''ל בארצות אויב.


פרשת הטלפון הפרוץ של בני גנץ

לספינים של נתניהו אין גבולות. בכדי להסיט את תשומת לב הציבור מפרשות הצוללות הנה ביבי, אותו זועק חמס על הגילויים שחשב שיש בידי ח''כ דוד לוי ''קלטת לוהטת'', תוקף את גנץ על ''שלא הגן'' על הטלפון שלו ועל שאינו חושף את התוכן שהיה בה, תוך שביבי רומז שיש בה גילויים פוגעניים שיפגעו בגנץ. ספק בעיני אם בכלל הייתה פריצה לטלפון של גנץ. במה בני גנץ, אזרח מזה 4 שנים, שונה מכל אזרח אחר? איזו הגנה היה עליו להגן על הטלפון שלו מפריצה יותר ממך או ממני? ומדוע עליו לחשוף, ככל שהיו כאלו, את ענייניו האישיים בפומבי? ביבי עשה כן? ואם ביבי יודע משהו על התוכן שנשאב עולות שאלות גדולות כמו מי פרץ ומי העביר תוכן זה לביבי. אם יוברר אי-פעם שהייתה פריצה כזו הרי כל מי ששותף לתוכן שנשאב ממנה ראוי לעמוד לדין בשל הפגיעה בחוק הגנת הפרטיות. רק ביבי מסוגל, בהתייחסו לפריצה לבית, להאשים את האיש שביתו נפרץ ולא את הפורץ וגם לא את אותו סוחר בסחורה גנובה שרכש את הסחורה הגנובה וסוחר בה... מוזר הוא שהעיתונאים שמפרסמים דברי-ביבי אלו נותנים לו ''לעבוד עליהם בעיניים'' כלשון העם.


ועוד משהו על בריאות הנפש

לאחרונה ירדו שליחיו של ביבי, העומד בראש קמפיין הליכוד, לשפל חדש כאשר ייחסו לגנץ מחלת נפש. לא פחות. זה לאיש שנתן את מיטב שנות חייו לשירות המדינה, מי שביבי עצמו מינה לרמטכ''ל וענד במו ידיו לכתפיו את דרגות רב-האלוף, ואף האריך בשנה את כהונתו הטובה. היש שפל נמוך מזה אליו יכול הליכוד, שפעם התגאה בהדר ובמשנת ז'בוטינסקי, עוד לרדת? וזה לאחר ששליחו של ביבי, עו''ד יעקב ויינרוט ז''ל, טען באוזני היועה''מ שאשת חיקו של ביבי ראויה להתחשבות מטעמים נפשיים?
הוי, כידוע ''כל הפוסל במומו פוסל''. פשוט בושה וכלימה שעד לשם התדרדרה מפלגה זו שפעם היו היא ומנהיגיה כה מכובדים ושלטו במדינה שנים כה רבות.

למה אני כותב? כי הגיע רפש עד נפש.‏




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי