פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מערכת בחירות מלוכלכת
יוסף אליעז (יום שלישי, 19/03/2019 שעה 20:00)


מערכת בחירות מלוכלכת

מערכת הבחירות שמנהל ''הליכוד'' היא המלוכלכת מכל שהכרנו

יוסף אליעז



הבחירות כיום מאופיינות בממשלת זדון בהנהגת הליכוד שמשרתים בה שר שהורשע וריצה מאסר, שרים חשודים בחשדות חמורים מכל שהכרנו אי-פעם, מול מפלגה חדשה בה 3 רמטכ''לים שהגנו עלינו עשרות שנים והתלכדו עם מפלגה קיימת. מפלגת כחול-לבן אינה נטולת בעיות אך ראשיה נקיים מחשדות פליליים וביטחוניים, למרות כל נסיונות השווא לִטְפּוֹל עליהם משהו.


בנימין (ביבי) נתניהו, או בשמו האמריקאי ''ניתאי'', אותו נטל לעצמו בירידתו לכאורה לגור בארה''ב ובעת היותו נשוי לרעייתו הַשְּׁנִּיָה, גּוֹיָה מקומית, חש עתה שכסאו מתערער והולך ובעימות אינו בוחל בהליכים זדוניים.
ביבי ודובריו מאשימים את ''כחול לבן'' בכל מַדְּוֵוי המדינה ששלטונו בה מזה עשור הביא עליה, וזה כאשר ביבי עצמו מכהן (אבוי!) גם כשר הביטחון, ''מכיל'' את התקפותיו ורציחותיו של החמ''ס וּמְשַׁחֵד אֶת מרצחי החמ''ס לְשֶׁקֶט ערב הבחירות במיליוני דולרים מקופת המדינה ומקופת נסיכות קטאר. ביבי לא הגיב כראוי על ירי של 500 טילים ופצצות, על שריפת שדות וירי מתמשך ומתחדש על יִשׁוּבֵי ''עוטף עזה'', וגם קיבל ואימץ את האגדה ששני הטילים על תל-אביב נורו בטעות. רק פתי או פחדן יקבל סיפור כזה המצטרף לאגדת ''הברק שהביא לשיגור טיל צבאי'' קודם. אך אפילו היה נכון הדבר – כיצד יש להתייחס לחמ''ס המנהל מו''מ להסדר ובו בזמן מציב טילי פאג'ר לכוון תל-אביב. בתל-אביב שררה חרדה ובחמ''ס התרוננו על האגדה שהמציאו ושהתקבלה...

ביבי, ראש הממשלה, שהוא ''מיניסטר'' בשלושה משרדי ממשלה או יותר, נטל על עצמו גם את ניהול מטה הבחירות ובכך הוא האחראי ל''פייק ניוז'' ולסרטוני התעמולה בהם הוא או שליחיו מצטלמים שלא כחוק עם חיילי צה''ל ואפילו על רקע קברותיהם של הנופלים.

ביבי, אשר 3 תיקים כבדים תלויים ועומדים נגדו בפרקליטות, מסובך עתה לכאורה גם בחשד חמור ונורא בפרשת הצוללות. זה מכבר התרעתי, גם במסגרת נכבדה זו, שלכאורה ''נעלמו'' מהתודעה הציבורית ומהעיתונות אותה הזמנה לעוד 3 צוללות, בנוסף לזו הנבנית עתה. אז, כשנתגלתה ''ההזמנה'', ניסה ביבי להחלץ מהצרה שהביא עלינו בטענה שהצוללות החדשות אמורות להחליף צוללות ותיקות שֶׁיֵּצְאוּ בעתיד מן השירות – כל זה בלי חוות דעת מפקדי הצי? בלי בדיקת משאבים? בלי חשיבה שצוללות אלו יתיישנו עוד בטרם טבילתן במים? ללא ידיעת שר הביטחון דאז, בוגי יעלון, וללא ידיעת מִפְקֶדֶת חיל הים מחד, וכך גם הסכמת נציגו מֵאִידָךְ לִבְנִיַת צוללת זהה למצרים, שהיא כידוע חסרת אויב ימי ואויבה היחיד, טרם הסכם השלום, הייתה מדינת ישראל.

עתה, עם החשיפה לכאורה שלביבי היו מניותו בתעשיית המתכת שסיפקה פלדה לצוללות לאותה מספנת טִיסֶנְקְרוּפּ הופכת את החשד לנורא מכל. מה תגובתו של ביבי? הכחשה גורפת כדרכו, והסטת הדיון הציבורי, בעזרת מְלַחֲכֵי פנכתו, לפריצה שהיתה או לא היתה לטלפון של האזרח גנץ!! פעם אמרו: ''כסדום היינו , לעמורה דַּמִּינוּ'', ואולי המצב חמור יותר והפעם ידובר ש''כקיסריה היינו ולבלפור דמינו''.

המגוחך בפרשת הטלפון של גנץ הוא שדווקא ביבי מדבר בזה ומשסה את דובריו, הוא כבר שכח את זעקותיו בקשר לאותה קלטת עלומה שחשד שהיא קיימת בכלל, ושהיא בידי ח''כ דוד לוי בפרט, שעומד לפרסם את תוכנה ברבים. האם על כך נאמר ש''כל הפוסל בְּמוּמוֹ פוסל'' או ''מי שיש לו חמאה על הראש בל יטייל בשמש''...

דובריו של ביבי חסרי גבולות ורסן, ומדקלמים מסרים כפי שהודפסו להם. והגרועה בהם אותה מירי רגב, הַבּוּרָה, הקולנית והמשתלחת בִּשְׂפַת-שׁוּק ללא בושה ומעצורים בהרבה מהיקר והקדוש לכולנו. כהונתה כְּשָׂרַת התרבות היא בושה לממשלה, לכנסת, לצה''ל שהעלה אותה לדרגת תא''ל (מקביל לגנראל! בעל כוכב אחד בארה''ב ובאירופה) ולכל עם ישראל. אישה זו, שלפי המדיה גִּשְׁשָׁה לכאורה בעבר דרכה במפלגת העבודה דווקא, תקפה בפראות את רא''ל (מיל.) גנץ והאשימה אותו באחריות למותו של ילד שנהרג מפצצת מרגמה של החמ''ס רק משום שגנץ המליץ להמוני ישראל לצאת ולראות בפרחים. משום-מה היא לא האשימה בכך את החברה להגנת הטבע... אולם אֶמֶשׁ שוב רקדה על הדם והאשימה את גנץ, שהוא אזרח מהשורה כבר 4 שנים באחריות לרצח זה מיד עם הִוָודַע רצח החייל ופציעת שניים נוספים בידי מחבל רצחני, עוד בטרם הובא המנוח לקבר ישראל ובטרם הוברר מצבם של הפצועים.
אוי לליכוד שמירי רגב נמנית על בכיריו ומנהיגותיו ואוי לנו.


מספר מילים על הכוננות והאבטחה בטרמפיאדות בשטחי יהודה ושומרון

אנו שולחים תנחומים כנים למשפחת החייל שנרצח ונוטלים חלק בכאבה ומתפללים להחלמת הפצועים. מעבר לכך – רבו מדי הפיגועים הללו בשטחי יהודה ושומרון, תוצאותיהם נוראות והמרצחים מצליחים בחלקם להמלט. קשה למתוח ביקורת על הלוחמים העומדים בשמירה באותן טרמפיאדות החשופות לשמש, לקור ולרוח ולדרוש מהם עירנות יתר. עם זה - המצב טעון שיפור דחוף.
לדעתנו יש לתגבר במאד את התחבורה הציבורית באותם חבלי-מולדת, לצמצם את שעות השמירה ברצף אחד ולבצר עמדות שמירה.

אין לנו הרבה ללמוד מטורקיה, אף שביבי הולך בעקבות אָרְדּוּאָן להקמת דיקטטורה או מלכות אבסולוטית בישראל. לפני שנים, בטיול במזרח טורקיה, בשטח בו הצבא חשש מפיגועים מידי הכורדים, ראינו בצמתים רבים נקודות ביקורת בהן חייל חמוש המצויד בנשק דרוך ובקסדה בדק עוברי אורח וכלי-רכב בזהירות בעוד חייל אחר, מוגן בשקי חול, שכב בעמדת שליטה כשאצבעו על הדק המקלע. מעט תמוה כיצד זה תושב מקומי בשנות העשרים ניגש לטווח דקירה אל חייל הניצב על משמרתו מבלי שנדרש לעצור ולהבדק בטווח בטחון. ראוי שלפחות חייל עירני אחד ישגיח בדריכות על סביבת הצוות עצמו וימנע התקרבות קרובה מדי של חשודים אל הצוות. ובכלל – דומה שבאה עת לשנות את הענישה המירבית, ולא נרחיב כאן.

אנו נוכחים שעונש הריסתו של בית המחבל אינו מרתיע די, מה גם שהרשות מממנת, במימון מלא או חלקי, בנית בית חליפי במקום זה שנהרס. אולי ראוי להחרים את בית המחבל ולעשות בו כל שימוש אפשרי, ואם יהרס לא יותן עוד לבנות במקום המוחרם בית חלופי. דומה שראוי לשקול אפשרות כזו ולשנות את צו האלוף בהקשר זה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי