פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ישראל עודנה כובשת
שלמה גזית (שבת, 08/12/2018 שעה 14:00)


ישראל עודנה כובשת

אלוף (דימ.) שלמה גזית



מדי שבוע, לאחר שהטור השבועי שלי מופץ, אני מקבל תגובות קוראים. רובן – מזדהות עם הטור, אך מדי פעם – גם ביקורתיות. קבעתי לעצמי כלל שלא להתעמת עם השואלים והמסתייגים מחשש שהדבר עלול לגרור אותי לוויכוח שאין לו סוף.

הפעם החלטתי לחרוג ממדיניות זו.

לפני חודש, ב-‏10 בנובמבר, הפצתי טור ''כיבוש איננו קשקוש'', טור-תגובה להצהרה של ראש הממשלה.

אחד מקוראי הטור התייחס לדבריי במספר הערות תמיכה בהצהרת ראש הממשלה, תוך פריסת מספר הערות-עובדות (לטענתו) שאני מביאן להלן:
  • קווי שביתת הנשק מ-‏1949 גם הם היו גבולות בלתי מוכרים;
  • הכיבוש הישראלי הסתיים עם החתימה על הסכמי אוסלו, משהוקמה הרשות הפלשתינית;
  • החזרנו את סיני כולה למצרים;
  • נסוגונו מרצועת עזה ומסרנוה לפלשתינים;
  • הגולן הוא חלק ממדינת ישראל;
  • הפלשתינים, אגב, כאשר הם מדברים על ''סיום הכיבוש'', מתכוונים חזרה לגבולות פלשתין שמלפני 1948.
שורת הערות-טענות אלה מקובלת ללא ספק על רבים (ואולי אף על הרוב) בישראל, אלא שלדאבון לב – להוציא הנסיגה מסיני והחזרת השטח לידי המצרים – אין הסכמה בעולם לכל שאר הנקודות שהעלה המגיב, ואלו הטור שלי, והעמדה שבקשתי להציג, זו ההתייחסות למדיניות ההתנחלות הישראלית של מרבית מדינות העולם, לרבות הטובות שבידידותינו.

בטור שכתבתי לפני חודש טענתי כי איננו יכולים להתעלם מדעת הקהל בעולם, כאשר זו מטיבה להבחין בין צעדים שנקטה ישראל ואשר זכו לתמיכה וגיבוי בינלאומי לבין עובדות שיצרנו בשטח ואשר עדיין אינן מוכרות ומקובלות.

אתחיל בעובדה שאיננה נכללת בטענות הכותב – במאי 2000 נסוגה ישראל מלבנון. היה זה מהלך שנעשה בתאום עם המערכת הבינלאומית, ואנו חיים מאז בצפון לאורך גבול מוכר ומאושר, ממש כשם שאנו יושבים על גבול מוסכם בזירת מצריים וירדן.

זה איננו, לדאבון לב, מצבנו בזירת הגולן וביהודה ושומרון.

לא מכבר, משהחלו להתייצב מחדש גבולות סוריה לאחר שבע שנים של מלחמת אזרחים, ביקשה ישראל כי תהיה שותפה לקביעת קו הגבול ברמת הגולן, וזכתה לתגובה חד משמעית – אין זה מעניינכם, רמת הגולן היא שטח כבוש בידי ישראל. ואגב, כתזכורת – לא לפני זמן רב ניהלה ישראל מו''מ עם דמשק בו גילתה נכונות לסגת מן הגולן.

אך הבעיה העיקרית היא ביהודה ושומרון – גם לאחר הסכמי אוסלו ולאחר שהוקמה הרשות הפלשתינית בגדה המערבית אין מי שמכיר ברשות זו כמדינה ריבונית (אגב, גם לא ישראל, המרגישה חופשית לחלוטין להמשיך ולפעול בשטחים אלה משיקולי ביטחון). ואלו לאחר הסכמי אוסלו נותרה ועומדת בעיית ההתיישבות המאסיבית של יהודים בשטחים אלה, בשטחים שהעולם, ואפילו בית המשפט בישראל, מסרב להכיר כשטחים ישראליים. התיישבות ישראלית זו יצרה מציאות מדינית חדשה, היא שיצרה את ''הכיבוש שאיננו קשקוש''.

בטורים אלה לא ביטאתי את דעתי לגבי הפתרון המדיני הרצוי לשאלה הפלשתינית ולגבולות הקבע של ישראל במזרח המדינה. בקשתי רק להגיב ולטעון ששאלה זו עודנה מונחת לפתחנו ולא תיושב אלא ברגע שתהא מוסכמת, או לפחות מקובלת על הפלשתינים ועל המערכת הבינלאומית.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הערב 9 בדצמבר 2018 זכינו לראות את ירון לונדון מציג
(יום ראשון, 09/12/2018 שעה 19:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערב 9 בדצמבר 2018 זכינו לראות את ירון לונדון מציג את ''ערוותה'' של ישראל שבה עשרות אחוזים מהאזרחים מגיבים תשובות גזעניות לכמה וכמה שאלות .
ירון לונדון עשה זאת בעקבות מחקר דומה שנעשה באירופה ובו נחשפו העמדות האנטישמיות שיש שם .
כדי להבין את גודל המישגה של ירון לונדון יש לבחון את העיקרון של הלל הזקן שאמר ''כל דעליך סני לחברך לא תעביד'' כלומר אל תעשה לאחרים מה שאינך רוצה שיעשו לך .
או את הצו הקטגורי של קאנט ''עֲשֵׂה מַעֲשֶׂיךָ רַק עַל פִּי אוֹתוֹ הַכְּלָל הַמַּעֲשִׂי אֲשֶׁר, בְּקַבֶּלְךָ אוֹתוֹ, תּוּכַל לִרְצוֹת גַּם כֵּן כִּי יִהְיֶה לְחֹוק כְּלָלִי.''
שני אלה נסמכים על הנחה יסודית יותר שלפיה אם כולם ינהגו על פי העיקרון הזה או-אז כולם יצאו נשכרים והרי זה WIN-WIN SITUATION .
זה היה יכול להיות נפלא אבל אף פעם לא ייקרה מצב אוטופי שכזה
כי
יש תמיד איזה ייתרון למי שאינו מקיים את העיקרון האוטופי המוזכר .
ונחזור לעינינו של ירון לונדון וטענתו נגד הגזענות המצויה בקרב ישראלים והשוואתה לגזענות האנטישמית באירופה .
כך צריך , לדעתי , לבחון את הנושא –
האם במצב של אפס גזענות בישראל תחדל האנטישמיות באירופה ? והתשובה ברורה .
לא .
במשך מאות שנים לא התקיימה מדינת ישראל ולא הייתה גזענות כמתואר במחקר שהביא לונדון אצל הישראליים ובכל זאת הייתה אנטישמיות באירופה .
גזענות , יש בה מן התועלת התורשתית לגזענים , לכן היא מתקיימת כל כך הרבה דורות בכל רחבי העולם , למרות שנפגעי הגזענות ממש אינם נהנים ממנה .
מר ירון לונדון המשכיל הליברלי , ההומני מקעקע בדבריו אלה כמו גם בדברים אחרים את קיומה של מדינה ליהודים ומכאן גם מזיק לקיומו המתמשך של העם היהודי בכלל .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי