פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_8867

עורו האשכנזים! ב
יוסף חרמוני (יום שני, 16/07/2018 שעה 17:00)


עורו האשכנזים! ב

או: תסמונת הוּלַכנו שלא''ל

יוסף חרמוני



בשבת, 22.6.18, מלאו לי בדיוק 76 שנים ועוד תשעה ימים. ואללה, ואבוהא!
''עורו האשכנזים! א'' גרם למישהו לשלוח לי מאמר שלא''ל מתועב. שתו-לנו-אכלו-לנו מהסוג הנמוך ממרבית דומיו. אחראית לו המקלדת של מאור זגורי.

בכתב השיטנה הזה (''ידיעות אחרונות'' / 7 ימים,14.7.18) מבשר לנו האיש הזה על מהפכה מזרחית שבה ''מופנים כידוני הרובים'' כנגד הרוע. והרוע הוא הגזענות האשכנזית. מאמר השלא''ל הזה רצוף לכל ארכו ניבולי פה, ניבי שנאה וביזוי, גזענות וקצף על שפתיים.

להלן דוגמיות מהתועבה המילולית הזו. (ההדגשות שלי):
- ''במשך שלושה דורות - 68 פקאינג שנה - בארץ הזו שלט גזע אחד בעוד הגזע השני שירת אותו''.
גזע? גזע?!! מאיין לקחת את זה, יא זגורי? אתה גזע אחד, זגורי, ואני גזע אחר? ואתה לא גזעני?
פאקינג?! פאקינג?!! מאיין זה בא, הפאקינג קללה הזאת? למה לא טבלת את מקלדתך בחומר חיטוי כלשהו, טרם שניגשת אליה עם הפאקינג אצבעות שלך, יא זגורי?

- ''גם הילדים שלכם (האשכנזים) ייאלצו להמיר את הדם הכחול שלהם בצווארון כזה''.
מה זה 'הדם הכחול' הזה, זגורי? מה זה צריך להיות? פיחחח!!! ככה אתה שולטטטטטטטט????!!!!

- ''(אם הלבנים האלה יעזבו את הארץ) ''המדינה לא הולכת לשום קיבינימאט''
ולכוס אמק (מקבילתו הערבית של האיבר הנשי הזה שממנו יצאנו כולנו) היא כן הולכת?
בוא תלמד קללה נוספת, יא מזהם מקלדת: יופטפויומאט, כלומר: יֶבּוּטְבוֹימאט. השתמש בה כרצונך, לאחר שתצוד לך עבד בן לגזע השולט-לשעבר ותצווה עליו להסביר לך את פשרה.
הקצף המזוהם הזה, לא נולד ככה סתם מפה לשם. מולידתו היחידה היא מוּדעוּת מוכחשת לכך שלא הקיפוח והגזענות האשכנזית (שאכן היו, וזו אמת) הם האחראים העיקריים למיצובו הנמוך יחסית של חלק מיוצאי ארצות האיסלאם בסולם הסוציו-אקונומי-השכלתי.
הקשב טוב, זגורי: הגורמים העיקריים למיצובו הנמוך יחסית של חלק מיוצאי ארצות האיסלאם הן התפתחויות היסטוריות של מאות השנים האחרונות, אשר בהן איבדה יהדות ארצות האיסלאם את בולטותה האינטלקטואלית ואת בכירותה במהלך חייו של העם היהודי.
לפני כן? - אוהו! בכורה ספרדית-מערבית לעילא ולעילא: הרמב''ם היה ספרדי דובר ערבית; העיר פס שבמרוקו היתה מרכז אינטלקטואלי יהודי ראשון במעלה, ואולי הראשון במעלה; תור הזהב של ספרד הערבית היה תור הזהב של יהדות ארצות האיסלאם, שחלקם הבולט היה (גיאוגרפית) אירופי: היהודים הספרדים.

אבל, מה לעשות, קרו דברים: האיסלאם גורש מספרד, היהודים בעקבותיו, ובמהלך המאות הבאות הלכו ושקעו ממלכותיו וארצותיו בנחשלות פוליטית, תרבותית, כלכלית. עולם האיסלאם רץ כחילזון אל השינוי המתבקש, אשר בלעדיו הוא יוסיף וישקע.
ריצת-החילזון המתמשכת של ממלכות האיסלאם לא יכולה היתה שלא ליטול איתה גם את היהודים שחיו תחת חסותן, ולהאט מאוד את מרוצם לקידמה. קידמה שהפרמטרים לקיומה מקובלים על זגורי, אני בטוח.

כך, למשל, כיווּן זרימת ההשכלה בתוך העם היהודי, היה מאירופה דרומה. רשת החינוך המודרני ''אליאנס'' ('כל ישראל חברים') לא נוסדה בבע'דאד, לא בצנעא, לא באוז'דה ואף לא בפס, שעברה מהולל. יהודים אשכנזים - ובראשם אדולף אחד, ששמו בלבד הוא עדות לרישעות מזימותיהם של האשכנזים - הקימו לפני כמאה ושישים שנה את האירגון הזה למען אחיהם בעולם כולו. במהרה עבר עיקר פעילותו של ''אליאנס'' אל האימפריה העות'מאנית ומרוקו. וטוב עשו אדולף כרמיה וחבר מרעיו המיטיבים: לא התנשאות, לא מחיקת מורשת. רק סיוע לאחים. האם אפשרית היתה זרימה כזו בכיוון הפוך? זגורי וכל כוהני השלא''ל עימו יודעים את התשובה.


פאקינג בּוּרוּת

יהודי ארצות האיסלם מכונים בטעות ''מזרחיים'', אף שרוב הנאחזים בזהות הזו הינם יוצאי ירכתי המערב אשר בצפון אפריקה. גם ה''מזרחיים'' האחרים באו ממחוזות שהם דרומיים לריכוז הדמוגרפי היהודי העיקרי במאות האחרונות, זה של מזרח אירופה, יותר משהם מצויים מזרחה לו. את קזבלנקה ימצא זגורי כשהיא מצויה כ-‏2,500 קילומטר מערבית לוארשה. ואף בע'דאד מצויה רק 1,000 ק''מ מזרחית לוארשה.
טהראן מצויה אכן מזרחית לריכוזי היהודים באירופה. אך מי שם את זגורי לדבר בשם יוצאי פרס? והודו ועיראק ותורכיה ומצרים, ותוניס ואלג'יר ואוזבקיסטן ואזרבייג'אן ותימן, - האם שאל זגורי אצל מי מהם אם הוא רואה את התקופה שמאז קום המדינה כשבעים ''פאקינג שנה - (שבהן) בארץ הזו שלט גזע אחד בעוד הגזע השני שירת אותו''?
מי אמר לו, לזגורי, שכל יוצאי ארצות האיסלאם הנזכרות, הם ובניהם ונכדיהם וניניהם, תופסים את עצמם כשייכים לגזע שנידון לשרת את הגזע השולט?

זגורי ממשיך ומשליך בּוּרוּת מקוממת לעין הפאקינג שמש, כשהוא מציע לפאקינג לבנים הזקנים שפאקינג מאיימים לרדת מהארץ. והוא מצהיר:''נשאר לכם חצי הכדור הדרומי – המדינות שמהן אנחנו הגענו''. יא זגורי, זוהי פאקינג טעות מטומטמת: לא אתה ולא איש מה''מזרחיים'' - שרובם, כפי שלמדת לעיל, ''דרומי'' ו''מערבי'' - הגיע מחצי הכדור הדרומי. קזבלנקה מצויה יותר מ-‏3,000 ק''מ צפונית לקו המשוה. טהראן ובע'דאד מצויות אף צפונה יותר, ואף צפונית לירושלים ותל אביב. אפילו צנעה, הדרומית, מצויה כ-‏1,500 ק''מ צפונית לקו-המשוה. מניסיון, יא מנבל מקלדת, היצמדות לעובדות איננה מזיקה לפאקינג בריאות. הורי (ברלין) הגיעו לכאן מחצי הכדור הצפוני. וגם הורי-הוריך.

להרגיע, להרגיע, זגורי: הריכוזים היהודיים היחידים בחצי הכדור הדרומי הם אלו המצויים בדרום אפריקה, באוסטרליה, וכן באמריקה הלאטינית שמדרום לקו המשוה (כלומר, שוכני הפאקינג שכונות דרומיות של קיטו בירת אקוואדור, ודרומה). וכל אלה, רובם המכריע הוא יוצאי ארצות אירופה. אז מה? אז כלום.


שקרים

פרט לַבּוּרוּת הגועָה את עצמה לדעת, ישנם באוסף הגסויות של זגורי גם שקרים המשמשים כבסיס לטיעון או ליצירת אווירה עויינת, מתלהמת. למשל:

- ''שיכנתם אותנו בפחים לוהטים למשך דור ללא ביוב''
שקר. דור, כידוע, הוא תקופה של עשרים שנה, לפחות. הפחונים הוחלפו בפתרונות דיור טובים בהרבה לאחר תקופה של חמש או עשר שנים. ומעבר לכך, שוכני מעברות הפחונים היו יוצאי כל העדות. שאלו את סאלח שבתי ואת קישון. נסכם: שקר מתועב.

''ללא ביוב''. האמנם? כנ''ל. הביוב הוסדר כאשר הוסדר. החיים ללא ביוב היו מאפיין קשה של המעברות, אך גם הוא, כמותן, לא נמשך עשרים שנה. המעברות הוקמו בעיקר בשנים 1952-1950, ואחר כך באמצע שנות החמישים, עם גל העלייה הגדול מצפון אפריקה. הם נעלמו כמעט כולן שנים רבות לפני 1970. מעבר לכך: גם על הקיבוצים והמושבים והמושבות עברו עשרות שנים של ביוב בלתי קיים או חלקי.

- ''הדפתם אותנו אל שולי המדינה וגבולותיה ללא תמיכה ומשאבים''.
שילוח באכיפה של עולי מרוקו לעיירות הנגב, מ-‏1956 ואילך כמדומני, אכן התרחש. הדברים ידועים. לעתים ננקטה אף כפייה בהשארתם בעיירות ההן. זה היה מתועב, מכוער. אך יוצאי מרוקו באותה תקופה איכלסו גם את חיפה, ירושלים, גוש דן, ועיירות צפוניות קרובות יותר ורחוקות יותר. לאו דווקא שולי המדינה. מגדל העמק, יקנעם, יבנה, אשקלון, קרית גת, ודומותיהן, לא היו גם אז ''שולי המדינה''. אגב, גם רומנים ופולנים יושבו בהן.

הפגנות ואדי סאליב (חיפה,1959) ומפגני המחאה של קבוצת הפנתרים (ירושלים, ראשית שנות השבעים) לא התרחשו בשולי המדינה. מוסררה וואדי סאליב הניבו רגשות קיפוח וזעם לא קטנים מאלה של זגורי. וכולם לא צמחו בפחונים נטולי ביוב.

- ''ואז חטפתם את ילדינו ומחקתם את התרבות ממנה באו''.
נו, כאן מנכס לעצמו זגורי עניין שאינו נוגע ליהודי מרוקו, אשר בשמם זעק לפני שורותיים ''הדפתם אותנו אל שולי המדינה''. ''חטיפת הילדים'', שאיני יודע את הקֶפָה אך קשה להאמין שלא היתה קיימת כלל, היתה מעשה מתועב. אלא שלא ילדיהם של יוצאי מרוקו היו קרבנותיה.
האם ב''חטפתם את ילדינו'' מתכוון זגורי להעברת הילדים לקיבוצים במסגרת עליית הנוער, בשנות החמישים? גם כאן, רב יותר חלקם של העיראקים והתימנים. והוריהם של רבים מהם התדפקו על שערי הקיבוצים ועליית הנוער, בבקשם שילדיהם יובאו לקיבוצים.

גם כיום, נחטפים ילדים מבית הוריהם אל פנימיות. זגורי, לך ובדוק שם את הרכבה המוצאי של רשימת שוכני כל פנימייה שכזו. בוא ולחש לי באוזני את שיתברר לך שם. ובהמשך, לך נא לפנימיות האלה של בוגרים אלימים, הקרויות בתי סוהר. בדוק נתונים מוצאיים. לחש לי באוזן השנייה את תוצאות תחקירך, ואז צא לכיכרות והאשם את הפאקינג קשישים והזקנים הלבנים הזוממים האלה - שהם ונשותיהם אינם יודעים לאהוב את ילדיהם - שקמו על יוצאי-ככה ויוצאי-ככה, לשכנם בפנימיות האלה של השב''ס. הא?

ואולי עלילת ''חטפתם את ילדינו'' הגורפת הזו, היא זעקת מקופחים מטעם עצמם, המעלה על דעת השומע אותה את הזעקות הזהות שנזעקו סביב שכונות היהודים באירופה ובדמשק ובאירופה.
(על ''מחיקת התרבות'', עלילת דם נוספת, אכתוב ב''עורו האשכנזים [ג']'')

- ''ועדת ביטון היא הדבר הכי טוב שקרה לשני שלישים מאזרחי המדינה הזאת''.
משמע, ה''מזרחיים'' הינם שני שליש מאזרחי ישראל.
- מה, וזה באמת?
- לא. הטענה הזו היא בורות שקרנית או שקרנות בורה. ואיני יודע מי מהן עדיפה.
- יאללה, יא חתיכת פאקינג יוסף! מה, זה לא האמת, המספרים האלה?
- אז אני יגיד: לא. ולמה? הנה למה:
ראשית, כיון שישנם כ-‏20% לא יהודים בין אזרחי ישראל. נתון זה, שזגורי מתכחש לו, הופך, א-פריורי, כל רוב עדתי בין היהודים לקטן הרבה יותר בין אזרחי ישראל כולם.
ושנית, אם ישנוֹ רוב עדתי כלשהו הרי שאין הוא של יוצאי ארצות האיסלאם וצאצאיהם. להלן מעט סטטיסטיקה.

על פי ויקיפדיה:
- יהודים ישראלים יוצאי צפון אפריקה ואסיה, וילידי הארץ דור ראשון שהם בנים לאב ממוצא זה: כ-1.5 מיליון נפש.
- יהודים ישראלים יוצאי אירופה-אמריקה וילידי הארץ דור ראשון, בנים לאב ממוצא זה: כ-1.9 מיליון נפש.

והנה על פי שנתון הלמ''ס, 2012:
- ילידי אסיה ואפריקה: 1.563.000,
- ילידי אירופה ואמריקה: 1.953.000.

נו, מרן זגורי, היכן שני שליש ''מזרחיים''? אנחנו, האשכנזים, שולטטטטטים גם כאן. לא? בטח שלא. אמירה כזו איננה ראויה אלא להתייחסות בלשונה של מרי רג'וב-צ'כוב. יעני, לנביחת 'קאט דה בולשיט'. רגע, הנה שיר. ערס פּוֹאֶה. דוּז פּוּאָה:

שהרי מי יודע מי הוא מה,
ועל מה כל המהומה
ולמה המלחמה,
לאחר עירוב מוצאים שהולך ותופס
תאוצה שהיא מה זה מדהימה!!

כן, יא זזגורי, שלושה מנכדי הם רבע מרוקאים. האם הם שייכים לפאקינג גזע ששלט או לקיבינימאט גזע ששירת?
אשוב ואבהיר כי גם ה''רוב'' האשכנזי הזה הופך למיעוט נוסף, כאשר מוסיפים את עשרים האחוזים של ערביי ישראל.
כלומר, אלה שהם בלתי-מוגדרים על פי הקריטריונים הזגוריים, מהווים ציבור שהולך וכובש לו מקום בלוחות הסטטיסטיקה של הלמ''ס.
גורו לכם מוליכי השלא''ל, אל מול ישראל שאינכם מכירים: גורו לכם, יא מתבוססים בבוץ מתייבש של פאקינג מלחמות שכבתה אישן.

ישראל היא מדינה שאזרחיה מתמיינים כעת על פי קטגוריות חדשות.
יהודים: מחסום המוצא העדתי ביניהם הולך ומתמוסס בקצב לא איטי גם אם לא מהיר. חלוקה אחרת בתוך ציבור היהודים בישראל היא על פי קריטריונים של זיקה ליושב או רץ או ישן במרומים: חילוניים, לא דתיים, מסורתיים, דתיים, חרדים. וגם במגרש הזה של הזיקה-לאלוהים, מתמוססים מחסומים ולעומתם מתגבהים אחרים.
ויש על זה טנגו, מה-זה אחלא פאקינג טנגו: חביבי, הכל זורם, חביבי.
לצד היהודים ישנו גם הציבור הערבי, שאף הוא הולך ומשנה את פניו, הנָה-והנָה. אידיאולוגיות, מציאות כלכלית-השכלתית משתנית, זיקה דתית, ועוד, הופכים אותו למגוון יותר ויותר. הטנגו עובד גם כאן.
אז עזוב אותי, זגורי, עם הפאקינג גזענות השונאת, והפאקינג שָתו-לי-אכלו-לי, השלא''ל שלך, יא מחשוך זגורי. ולך לנקות את המקלדת שלך.


אהבת אמהות כתרגיל מסריח

אך יותר מכל הגזענות של הפאקינג מקלדת המזוהמת הזו, הוציאה אותי מדעתי התייחסותו של מחשוך זגורי לאמי ז''ל ולאשתי ז''ל, ולבנותי. כולן אמהות אשכנזיות. ואלה, עולה מדברי זגורי, אוהבות את ילדיהן פחות מהאמהות יוצאות ארצות האסלאם:

- ''אנחנו נֵחָנו גם באינטיליגנציה השנייה. החשובה באמת. ה'רגשית' קוראים לה. זאת שעוזרת לך להגיד לילד שלך שאתה אוהב אותו''.
- ''המסורת שלנו זו האמא שלנו. ואמא אוהבת עדיפה על אמא משכילה''.
לכל הרוחות והשדים והפאקינג קללות מזוהמות. אמי ז''ל אהבה אותי פחות משאוהבת אמו של מאור אותו? ורוחלה אשתי, שהיתה מורה בישראל, היא אהבה את בנותינו פחות משאוהבת את בניה ובנותיה יוצאת מרוקו שאיננה משכילה? ופרופסורית, בת ליוצאי מרוקו, אוהבת את ילדיה פחות משאוהבת את ילדיה שלה הטבחית - לא מזוהה עדתית, רק שבע שנות לימוד - המתייזעת בקפטריה של האוניברסיטה?

מה זה הלכלוך הזה? מה זו הטינופת הזו, הטבולה גזענות?
ונכדיי, שסבתם ז''ל, חותנתי, היתה יוצאת מרוקו, האם היא אהבה אותם יותר משאהבה אותם אשתי? מה זה הטינופת הגזענית הזו, לכל הרוחות!!
של נעליך מעל כפות ידיך, זגורי, כשאתה עוסק באמהות.
ואיזה קשקוש מתועב (אני משתדל להיצמד לאנדרסטייטמנט האהוב עלי כל כך) הוא, לומר ''אמא אוהבת עדיפה על אמא משכילה''.

וכי יש סתירה בין שתי היישויות האלה? האם השכלה מחסלת אהבה? האם כל מי שיודע היכן עובר הקו-המשוה הוא מה-זה פאקינג לא יודע לאהוב את ילדיו או בלתי מסוגל לטעת בלבם את המודעות לאהבתו אותם? מאין שנאת המשכילים הזו?
אני יודע בדיוק מהיכן היא. הגורמים לה מובנים, שקופים. אבל שקיפותם אינה עושה אותה נסלחת.







מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.