פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_8821

חמש הערות על חמישה אירועים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 24/04/2018 שעה 7:00)


חמש הערות על חמישה אירועים

גדעון ספירו



1. מצעד החיים

לאחרונה פורסם כי חלה ירידה בהתנדבות של חייבי גיוס ליחידות קרביות. בצר לה מגייסת המדינה את מחנה ההשמדה אושוויץ כלשכת גיוס במטרה להמריץ צעירים ישראלים להתגייס ליחידות צבא הכיבוש הישראלי. האירוע הקרוי ''מצעד החיים'' בהשתתפות צעירים ישראלים לפני גיוס, יש בו הכל חוץ מהפקת לקחי השואה והוא אינו אלא ביזויה.

כמענה לירידת המוטיבציה החליטה הממשלה להגדיל השנה את מספר המשתתפים ולהעמיד בראשם את הפיקוד הבכיר של הכוחות המזוינים של ישראל: רמטכ''ל, מפכ''ל, ראש השב''כ וראש המוסד.
''מצעד החיים'' אמור, בין השאר, למחות על הרג אוכלוסיה אזרחית לא חמושה, אולם איזה ערך יש למצעד החיים כאשר פיקודיו של הרמטכ''ל טובחים בשעת הביקור באש חיה באזרחים פלסטינים לא חמושים ברצועת עזה.


2. יום הזיכרון לחללי צה''ל

כמדי שנה צוין יום הזיכרון לחללי צה''ל בקלישאות הרגילות על ''גיבורי ישראל'' שהקריבו את חייהם ''למען המדינה''. האמת המרה היא שמרבית הנופלים מקרב כ-‏23,000 הקורבנות שקבורים בבתי העלמין הצבאיים, נהרגו לשווא כתוצאה מהרפתקנותה הצבאית של ישראל. התגרותה של ישראל באיראן עלולה להתפתח לעוד מלחמה מיותרת שתגדיל את מספר קורבנות השווא הן בקרב האזרחים והן בקרב החיילים.


3. הדלקת המשואות בהר הרצל

מסכת ''תולדות העם היהודי'' שהייתה חלק מטקס הדלקת המשואות התאפיינה בשטיפת מוח שהזכירה משטרים טוטליטריים. מאחר והטקס כולו הוא פרי רוחה של שרת התרבות מירי רגב, היה זה אך טבעי לצפות לטאץ' פשיסטי. זה אכן הגיע בצורת שבועת הטירונים בצעקות רמות בהן הם מביעים את הסכמתם להקריב את חייהם על פי פקודת מפקדיהם. כל הקטע הזה הושתל לתוך המסכת כחלק מתעמולה פרימיטיבית המאדירה את הצבא כישות שבה מאבד הפרט את זכותו על חייו.


4. בשאר אסד


הרודן הסורי הטובח בבני עמו תוך שימוש בנשק להשמדה המונית צריך לעמוד לדין בבית המשפט לפושעי מלחמה. למרות פשעיו יש מי שמסרבים לגנותו תוך שימוש בטרמינולוגיה שמאלית. על אלה יש לומר שהחליפה האדומה אותה הם מתיימרים ללבוש מזוהמת בכתם חום גדול.


5. מרים פרץ

אם נשפוט את עוצמת מחיאות הכפיים בטקס חלוקת פרס ישראל, אין ספק שמרים פרץ, אחת מכלות הפרס, הייתה פופולארית מכולם ושמה הועלה כנשיאה הבאה של ישראל. נאום התודה שנשאה בשם מקבלי הפרס שפע אהבת האל ואהבת ישראל וריגש רבים. חסרה לי אהבת הגר. אני שייך לאלה שלא נכבשו על ידה בזוכרי כי היא מתנחלת, שותפה פעילה למשטר האפרטהייד ושוד האדמות הפלסטיניות.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.