פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בשולי החדשות, לקראת ה-‏1 באפריל 2018
יוסף אליעז (שבת, 24/03/2018 שעה 9:00)


בשולי החדשות, לקראת ה-‏1 באפריל 2018

יוסף אליעז



חדשות מעולם הספרות

ברכות לראש ממשלתנו הקודם, אהוד אולמרט, עם צאת ספרו לאור. הפרקים שפורסמו בעיתון ''ידיעות אחרונות'' אכן היו מרתקים.

דומה כי בקרוב (?) יהא עלינו להחליט מי מראשי-ממשלתנו האחרונים מיטיב לכתוב ספרים בכלא.

במסגרת חקיקת החוקים האישיים, אלו שבאו להיטיב עם אדם יחיד, ראוי שיקבע שבכל אגף בכלא תהא מכונת כתיבה, או אפילו מחשב להדפסה בלבד, שיעמדו לשירותם הספרותי של אסירים. לא לכל אנשי צמרת המדינה יש כתב יד קריא ויפה כמו של אולמרט...

זכינו גם לראשי ממשלה ואופוזיציה שלא כתבו ספרים בנושאים שעניינו את הציבור (ואת המשטרה), כמו אהוד אחר, ברק, שלא ידע כלל על העמותות שפעלו בבחירות לטובתו בכספים עלומים, ואחד בוז'י הרצוג, מהמטיפים בשער, ששמר על זכות השתיקה ביחס לאותן עמותות. אין ספק שעולם הספרות ועולם תיקי המשטרה נפגעו מכך.


חדשות חקלאיות מענף גידול עדי-מדינה

לאחר ששר חקלאותנו ירום הודו נכשל כמעט בכל תחום שעליו הוא מופקד, למעט אולי באספקת הליקופטרים לרוסיה והפניית תקציבים ליהודה ושומרון, ולאחר שהכלבת נפוצה בישראל כבר ממטולה עד דרומית לחדרה מכיוון שהורה לחדול מפיזור פתיונות-החיסונים למניעתה של מחלה נוראה זו, הנה גידול אחד זוכה לשגשוג ולהצלחה אדירה. לא, לא הקנאביס שמטעיו מוכנים לקציר, איסוף וליצוא המוני, כי ''מציון תצא תמורה'', אלא דווקא בתחום עדי-המדינה: כמעט מדי יום נקטפים אחד או שניים נוספים.

לכתבנו לחקלאות ולגידול שיער-צבעוני-המתבדר-ברוח נודע שאין אמת בשמועה שביבי הסכים לשמש עד-מדינה כנגד רעייתו הפסי-כו-לוג-ית. שהייתו הממושכת והמפתיעה, יחסית, בביקור מולדת בישראל, אינה קשורה למגעים בנידון עם הפרקליטות. רה''מ שלא הקדים בינתיים את הבחירות למרות שגשוגו בסקרים, עסוק עתה בקריאת ספרו האמור של אהוד אולמרט. כן, כך גם אהוד אחר, המומחה לפיצוץ כורים גרעיניים חמים, אהוד ברק.


לשכת גיוס לישיבות החרדיות

לכתבנו לנושאי בטחון נודע כי במסגרת ההסכמים לאי-קיום הבחירות מיד, ולחוק (אִי) הגיוס החדש, הוסכם בין ר' ביבי נתניהו לבין הרבנים מוהר''ר ליצמן, גפני שליט''א, ומרן מכלוף דרעי ונציגי החרדים הירושלמים מיסודו של הרב אויערבך זצוק''ל, שיוקמו לשכות גיוס חרדיות בשטעטל או ב''מקוה'' בכל ישוב, בפניהן יהא חייב להתייצב כל יוצא-צבא בהגיעו לגיל ח''י שנים (18 בלעז), שם תיבחן כשירותו לשרת בישיבות ולהמית עצמו באוהלה של תורה.
רק אלו שיפסלו בלשכה החרדית יורשו להתגייס לצה''ל. החוק החדש יכנס לתוקפו כבר בחוה''מ פסח, (ביום ה-1 באפריל הקרוב לספירתם).

נראה כי בכך הובטח חוסנה של הקואליציה ור' נתניהו יוסיף לכהן בראשות הממשלה עוד מספר קדנציות, עד שיבחר בזקנתו לכהונת נשיא המדינה, ועד אז יסיים את הכשרתו לרבנות. לרבני הצה''ר הובטח שנציג שלהם יכהן כמשקיף בכל ועדת גיוס לישיבות.

בשלב זה לא יגויסו נשים לצה''ל, כי כבודה של בת-מלך פנימה. אלו המשרתות בצה''ל כיום תועברנה לאולפנות שיכשירו אותן להיות ''אשת חיל'' לפי ההלכה.

לרבנית נתניהו הובטח כי היא תכונה תמיד ''הרבנית הראשונה''.

בשלב זה נדחה הדיון בשינוי ההמנון להמנון תורני יותר, אך הוסכם כי השורות דלקמן ישולבו גם בהמנון הַמְּעוּתָּד: כל עוד בלבב פנימה / נפש יהודי הוֹמִיָּה.

חה''כ זנדברג כבר הודיעה אמש כי כבר השבוע תעתור סיעת מר''ץ בכנסת לבג''צ ותדרוש כינוס מיוחד כבר בחוה''מ פסח, כי החוק החדש מהווה דצ''ך עד''ש באח''ב. והוא חד-גדיא דזבין א-ביבי בתרי מיליוני זוזים, ובלבד שהוא לא יזוז.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי