פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
המלך והמסכה - סיפור עם מחורז
בלפור חקק (יום ראשון, 25/02/2018 שעה 12:00)


המלך והמסכה - סיפור עם מחורז

בלפור חקק



היֹה היה מלך שפניו היו כְּעוסות/ הוא לא ידע להיות נחמד/ לא היה מה לעשות. / כל מי שניגש אליו, נחרד כל כך/ שעזב את הכל ומיד בָּרח. / כשהמלך רכב על סוסו בעיר/ איש לא בֵּרך אותו וקרא לו שִיר/ כולם נמלטו אל צד הרחוב/ כי מבטו של המלך היה לא טוב/ הוא תמיד היה נִרגז ורוֹגן. / ממש לא נִסבל, וגם לא הוֹגן.

הוא קרא לקוסם שלו, הקוסם אמודַאי/ לכשֵף את כולם בְּשקט בחשַאי/ שֶכולם מעכשיו יהיו אליו נחמדים/ ולא יברחו יותר לצדדים,/ שיאמרו לו 'שלום אדוני המלךְ'/ ולא יברחו אל שולֵי הפלךְ. /הקוסם הסכים, אך הציב תנַאי/ תנַאי של הקוסם אמודַאי. / ''אני אשים על פניךָ מסכה מיוחדת/ ואסור לך להסירה מבוקר עד רֶדת''./ בלית ברירה המלך קיבל את התנַאי/ ועל פניו הרכיב מסכה הקוסם אמודַאי.

זו הייתה מסכה שֶל פני המלך מַמש/ אך הַפּנים היו חייכניות, מתוקות מִדבש./ כל מי שראה את המלך הופתע שהמלך מחייך באוֹרה/ ומיד חייךְ אֵליו בחזרה./ בָּרחובות כולם קראו ''שלום אדוני המלךְ''/ הִתקבצו מכל צד, מכל פלךְ/ לברך אותו, להלֵל ולשבחַ/ כּי אור על פניו וחיוכו זורחַ.

כעבור חודש הגיע הקוסם אל המלך להסיר את המסכה/ והמלך חשש שמעכשיו יחזרוּ העצבנות והחשֵכה./ אך התברר שֶהמלך כל כך הִתרגל לחִיוכים/ שגם כאשֶר הֵסירו ממנו את המסֵכה, הוא לא הפסִיק לחייךְ בַּדרכים./ מאז אהבו אותו כל הנְתינים/ ורק הוא ידַע שזה קָרה בִּזכות המַסכה על הפָּנים.
מלך
עיצוב תפארת חקק




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי