פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''תיק 2000'' לקראת הכרעה
יוסף אליעז (יום שלישי, 13/02/2018 שעה 9:00)


''תיק 2000'' לקראת הכרעה

השאלה אם היתה כאן עבירה

יוסף אליעז



האם העיתונות בישראל היא אכן ''כלב השמירה החסון והמחוסן של הדמוקרטיה''?
העיתון ''דה מרקר'' פרסם לאחרונה את ההיקף המוערך של הסכומים בהם מדובר היה בשיחות שקוימו לכאורה בין רה''מ ביבי נתניהו לבין נוני מוזס, מבעלי ''ידיעות אחרונות'' ומנהלו.

אזרחים חושבים: מה כבר קרה? ביבי דיבר עם נוני על עיתוניהם? סתם שיח של סוחרי-סוסים? מה כבר האסון? איזו עבירה זו? מסתבר שמדובר בהמון כסף ובתועלת פוליטית עצומה שצפויה היתה אם לביבי, מסקירה אוהדת ב''עיתון של המדינה'', ואם לחברי-הכנסת שמעלו בתפקידם ופעלו לחקיקת חוק שיפגע בחינמון ''ישראל היום'', המחולק חינם ומהווה שירות ידיעות ללא עלות לציבור קוראים גדול יחסית, וזה לתועלתם האישית ולמען פרסומם והסקירה האוהדת אוֹדוֹתָּם ב''ידיעות אחרונות'' (ככל הידוע אף ח''כ לא נחקר באזהרה על חלקו בפרשה זו).

המאמר הקצר נכתב בזה רק לעניין תיק 2000. דה מרקר'' נותן מבט על סכומי הפרסומות והמכירות בשני העיתונים, ומאפשר לקבל מושג באלו סכומים מדובר. המו''מ נסב על מיליונים רבים לשנה רק בהכנסות ממודעות. מעבר להכנסותיו של ''ידיעות אחרונות'' ממכירת עיתונים ועל התועלת העצומה שהפיקו חברי-הכנסת מפרסומם כתמורה למלחמתם בכנסת, ממניעים אישיים פסולים, להעברת חוק כנגד הפצת ''ישראל היום''.

מהכתבה בדה-מרקר עולה עוד שלכאורה נוני דיבר עם ביבי גם על היקף ההזמנות של פרסומים של משרדי הממשלה. (לפי ''דה מרקר'' 5-7 מיליוני שקלים בשנה...) ביבי רק דחה את הנושא לפעם אחרת, אך לא נפנף מעליו את נוני מיד, כפי שהיה עליו לעשות!

למעשה – אדלסון היה צריך להגיש תביעה נגד ביבי, אם יש ממש בנתונים, וזה בהנחה ש''ישראל היום'' שייך לאדלסון ולא לביבי... הרי ביבי דיבר עם נוני, לכאורה, על הקטנת הפרסומות המכניסות בישראל היום, או הגבלתן, כך שתגדל העוגה הכללית של הפרסומות שנוני ינגוס את חלקו (הגדול) מתוכה. מי שאמור היה להפסיד כספי-פרסומות היה בעל העיתון.

מתיק 2000 והכתבה ב''דה מרקר'' עולה שהשחיתות לכאורה אינה רק בממשלה וברשויות המקומיות אלא פשתה ופשטה גם בעיתונות, זו האמורה להיות ''כלב השמירה של הדמוקרטיה''.

האמנם רק עתה התגלתה הכלבת בישראל? רק בצפון? או אולי חוֹלֶיהַּ הרבים יושבים גם במגדלי השיש ובתי הדפוס של העיתונים?

האם כלב השמירה של הדמוקרטיה חולה בעצמו בכלבת? האם כלב חולה זה ישמור לנו על הדמוקרטיה או שחלילה ידביק אותה בנשיכתו? ידוע שכלבת היא מחלה חסרת מרפא, ניתן רק לחסן מפניה. לואי פסטר מת מזמן. מי יחסן את כלב השמירה? נוני? איתן כבל? דודי ביטן? דודי אמסלם? השופטת דליה דורנר ומועצת העיתונות? משטרת ישראל ומופעיה בתכנית ''עובדה''? או אולי ביבי עצמו, שלכאורה נמצא עוסק, בצד ''קאיה'' בעסקי עיתונות-כלבי- שמירה-לדמוקרטיה?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי