פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
להחזיר את המפתחות
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 22/01/2018 שעה 10:00)


להחזיר את המפתחות

גדעון ספירו



המשימה שישראל לקחה על עצמה עם ייסודה להיות אור לגויים כשלה. כמו כן כשלה מטרה יותר צנועה להקים מדינה דמוקרטית מן המניין. מאור לגויים הפכנו לחושך עבור שוחרי זכויות אדם.

70 שנות קיום המדינה, מתוכן 50 שנות כיבוש ואפרטהייד, מחייבים שינוי רדיקלי. צריך להחזיר את המפתחות לגוף שהחליט על הקמת המדינה במטרה להפקיע את סמכויות הממשלה לטובת מנדט בין-לאומי שיהיה אחראי לעצירת הכיבוש והאפרטהייד ולהטמעת ערכים דמוקרטיים.


לגרש את המגרשים

לאור החלטת הממשלה לגרש בכפייה לרואנדה ולאוגנדה פליטים מבקשי מקלט תוך איום במעצר ללא הגבלת זמן למסרבים, מתבקש פתרון רדיקלי להסרת האיום.

יש לרכז במחנה המעצר חולות את הצמרת הממשלתית, המשפטית והפרלמנטרית שתומכת בגירוש ולהעביר אותה לשתי המדינות האמורות על מנת שיחוו את ההתעללות שהייתה והינה מנת חלקם של הפליטים שהתפתו לשקרים שהרעיפו המגרשים מישראל.

כמי שגורש מגרמניה הנאצית והגיע לארץ כפליט, איני יכול לשאת את הבושה והכלימה נוכח פשע הגירוש של פליטים מבקשי מקלט מהמדינה בה אני אזרח.


סולידריות

סולידריות עם הנערה הפלסטינית עהד תמימי בת ה-‏16, שניסתה בידיים חשופות לגרש פולש חמוש מצבא הכיבוש שחדר לביתה בישוב נבי סלאח בשטחים הכבושים. בוז לשופט הצבאי רס''ן חיים בלילטי שפסק להאריך את מעצרה עד תום ההליכים.

שופטים מסוגו הם זיהום משפטי המשמן את התשתית המשפטית של רודנויות ומשטרים עריצים. מקומו בבית הדין לפושעי מלחמה בהאג.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חור לגויים
בצלאל פאר (יום חמישי, 25/01/2018 שעה 19:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתי ישראל לקחה על עצמה להיות אור לגויים?
מעניין מה השמאלנים ממציאים להם. מה גם שהם נהגו לזלז בכל מיני ביטויים תנ''כיים, כמנסים להתנתק מההיסטוריה של עם ישראל בארז ישראל. אז למה ספירו ממציא?

הוא ממציא, כי הוא מנסה להרים לעצמו כדור להנחתה. הבעיה של ספירו שהוא עושה את במרחב בו אין סל מתאים, שימדוד את נכונות טענותיו, ודרכו.

ישראל היא מעוז של דמוקרטיה, לא רק בליבה של בסיבה אסלאמית רשעה וזדונית, אלא אפילו במונחים גלובליים. מה גם שאין מדינה כמו ישראל שצריכה יום יום לוודא שהיא שומרת על יכולותיה הצבאיות להגן על עצמה מפני השמדה.

ישראל אינה מדינת אפרטהייד ולא תהיה כזו. ואת ספירו אשאל, מה ההבדל בין 20 שנותיה הראשונות של המדינה ובין 50 השנים האחרונות? האם 1 וחצי מיליון אזרחי ישראל הערבים שנכבשו ב-‏1948 מחוייבים לקיומה של ישראל? האם הם חיים בחופש ובשיוויון? מעניין מה ישיב ספירו.

70 שנות קיום המדינה, מתוכן 50 שנות כיבוש ואפרטהייד, מחייבים שינוי רדיקלי. צריך להחזיר את המפתחות לגוף שהחליט על הקמת המדינה במטרה להפקיע את סמכויות הממשלה לטובת מנדט בין-לאומי שיהיה אחראי לעצירת הכיבוש והאפרטהייד ולהטמעת ערכים דמוקרטיים.

לגרש את המגרשים
------------------

לממשלת ישראל לא מגרשת בכפייה אף אחד. 30 אלף מסתננים אפריקאים שבו לאפריקה מרצונם. גם היום שחורים רבים שוקלים להגר בחזרה לארצם, סודאן ואריתריאה, בלי חשש שיאונה להם כל רע שם. כל מה שהם רוצים זה עוד קצת כסף. הרי בשביל כסף הם הסתננו לארץ. לא?

יחד עם זאת, ישראל בוחנת את הרקע של המהגרים האלה. הבעיה כאן כפולה. מצד אחד המהגרים לא ששים לפנות למשרד הפנים שיכיר בהם כפליטים [כי כפי שטענתי רובם מהגרי עבודה] ומנגד אין למשרד הפנים מספיד פקידים כדי לבצע בדיקה מקיפה של המהגרים האלה. מעבר לכך, פליטי דרפור מוכרים כפליטים. מהגרי סודאן בגדול לא, כי אין עילה אמיתית לברוח כפליט מסודאן. עדיין קשיים כלכליים אינם עילה להכרה במישהו כפליט. לאריתריאה הם יכולים לחזור בלי שום בעיה. הבעיה היחידה של ישראל שהיא לא הגיעה להסכמה עם אריתריאה לחזרת מהגריה משום שאריתריאה רוצה הרבה כסף ישראלי מכל חוזר. הסיפור על שירות צבאי לכל החיים כבר נחשף כסיפור מצוץ. רוב צעירי אריתריאה בכלל לא מתגייסים לצבא. ומאלה שמתגייסים נשארים רבים בקבע, בשל משכורת סבירה.

אני שמח לשמוע שרבים מהשחורים שחזרו לאפריקה החליטו להגר לאירופה, שם הם מבינים שיש מדינות שמצפות להם. אשמח אם ממשלות אירופאיות יבקשו מישראל להתיר לאלה שהיגרו שלא כחוק אליה, להניח להם להמשיך לאירופה. שם נדרשים הרבה ידיים עובדות, וישראל יכולה לתרום מעט לאירופה.

לגבי מחנה המעצר בחולות. ספירו מציע לעצור שם את צמרת מדינת ישראל. נדמה לי שלזה קוראים מהפיכה. בתמורה הוא לא שם לב שבכך הוא חורץ את דין המהפכנים כמוהו, שיבוא היום והמדינה תעצור את אותם מהפכנים כמוהו ותשלח אותם לחולות. ומי שהכניס את האופציה הזאת לשיח והכשיר אותה, הוא ספירו שלנו.
תזכרו כשיום יבוא!

סולידריות
--- - - ----

אנה תמימי?

אם ידיים חשופות מצדיקות עימות עם חיילי צה''ל, אז ליהודים יש הרבה יותר ידיים חשופות שיצדיקו את מתן ''זכות הבריחה'' של ערביי יו''ש לעבר הירדן.
משפחת תמימי המורחבת היא משפחת טרוריסטים וזכותם להיענש כהוגן.
יש עליהם כל מיני סיפורים מסמרי שיער שמבטאים בתוכם את השקר הפלסטיני. נקווה שהגב' תמימי תיכנס לכלא לאיזה 3-4 שנים, אלא שאני סקפטי ומכיר את מורח ליבם שם השופטים הצבאיים ושל ההנהגה המדינית שלנו, שתנסה לתת את העונש הקל ביותר אפשרי. בכל מדינת כיבוש נורמלית כל המשפחה היתה עפה אל מעבר לגבול, ובמקרה שלנו אל פלסטין-מזרח.

* אני משער שהוריו של גדעון ספירו לא התפוצצו ברחובות ברלין, לא קראו להשמדת גרמניה, לא שיתפו פעולה עם אירגוני טרור כדי להכריע את הגרמנית ואפילו לא תבעו חלקים מגרמניה לרשותם כדי להקים עליה רשות יהודית עצמאית. ויתן אותי ספירו, אולי אני טועה?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי